Onko tukitaso jo liian korkea, Helsingissä asuva 2500 ansaitseva saa vain 32 euroa enemmän kuussa kuin työtön, onko Suomella aidosti varaa tällaiseen (paljon han meille olisi kyllä tulijoita mutta mitä sanovat maksajat?)?
https://www.verkkouutiset.fi/a/pysayttava-laskelma-tulot-nousevat-1000-…
Jo yksi lääke resepti tai sähkölasku jonka soosu maksaa tekee työttömästä työttömästä varakkaamman kuin vaikka sairaanhoitajat joka ansaitsee 2500 euroa kuukaudessa.
Suomessa satojatuhansia työttömiä. Emme tarvitse yhtäkään sosiaalipummia lisää vaan nämä työttömät töihin- tuet leikattava nyt ihan minimitasolle ja annettava vain niille jotka ovat aidosti kyvyttömiä huolehtimaan itsestään!
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
Plus, että se yyhoo, joka jää kotiin ennemmin kuin tienaa sen 32 euroa enemmän kuussa opettaa lapsilleenkin samanlaisen loiselämisen mallin.
Sinähän se tyhmä olet kun tuolla summalla suostut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomukselta voidaan leikata runsain määrin, jos halutaan lisää tuloja. Heiltä liikenee kyllä muille, jos vain kiinnostaa auttaa heikompiaan.
Kas kun me kokoomuslaiset emme saa mitään mitä leikata. Meidän rahamme muodostuvat palkkatulosta ja pääomatuloista. Se on täysin eri asia kuin sosiaalietuus, jotka ovat sellaisia rahoja, joita voidaan ja pitääkin leikata.
Mitä jos olet perheen ainoa elättäjä ja tienaat nettona 1700 e kk ja vuokra on 1000 e kk?
Jos tienaan nettona 1700€ en tietenkään asu tonnin asunnossa ellei minulla ole toista maksajaa taloudessa tai esim. säästöjä.
eli missä asut Helsingissä lasten kanssa halvemmalla? kaikki lastenhi7tajat, päiväkotityöntekijät, kaupan työntekijät pois Helsingistä mikäli tulee ero tai kumppani kuolee? mistä uudet tekijät?
monet eivät viitsi kerjätä, niin menevät sitten suoraan roskiksia penkomaan. Ja varkaudet myös lisääntyneet, aina välillä pk-seudun kaupoissa näkyy avattuja ruoka ja kahvipaketteja. Ei kaikilla ole rahaa ruokaan enää. Tärkeintä hallitukselle kuitenkin jakaa miljoonia ulkomaiden tukemiseen, aina on joku uusi kriisi ja tulee olemaan.
Jokaiselle työttömälle perustoimeentulotuki käteen, niin loppuu työttömyyskikkailu.
Vai vielä sähkölasku..olen nähnyt työnhakijoiden sähkölaskuja ja ne on n25 euroa kuukaudessa ,50 euroa 2.kuukautta.sitten kuka tai mikä taho julkaisee verkkouutisia ?.ja mikä tai ketkä saavat osinkoja omistaessaan sähköyhtiöitä ?ja vielä isot sähkötuet ?minäpä tiedän useita vastauksia en kaikkia.tietääkö muutkin? Ja kaikki eivät saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miten muut työttömät kiskoo tuollaisia summia. Itse saan työllisenä työnhakijana n. 600-700 € kk palkka+soviteltu työmarkkinatuki. En saa asumistukea koska omistusasunto ja just rajan yli tienaava kumppani. Kateeksi käy tuollaiset työttömät.
a) Et ole työtön vaan käyt töissä vaikkakin osa-aikaisena
b) Asut omistusasunnossa
c) Sinulla on puoliso jakamassa kuluja
Jos olet noin kateellinen, voithan aina irtisanoutua ja muuttaa omaan vuokra-asuntoon tuilla elämään.
Mitenkähän tuokin on taas laskettu?
En minä tuollaisia tukirahoja saa. Olen helsinkiläinen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle työttömälle perustoimeentulotuki käteen, niin loppuu työttömyyskikkailu.
Logiikkasi ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Sossun luukku pitää laittaa lopullisesti kiinni elämäntapatyöttömiltä!
Niiltä jotka ovat tarkoituksellaan LOISIA , ja tämä ominaisuus PERIYTYY sukupolvelta toisille.
Nähty on ja kuultu on !
LOISET KURIIN.
Suomi tarvitsee MATOKUURIN!
Mun lapset on hyvin tietoisia että: on melkein sama tienaako 200€ tai 600€ ja että si itrllulla pääsee pienillä tunneilla melko lähelle kk palkkaa. Silti tekisi niin paljon tunteja kun saa, koska ki emli saada tonni kun 500€ ja toisella komkaikatyö, hosta luonnollisesti kuitenkin saa enemmän kun osa-aikaisesti.
Jos tienaa enemmän kun työttömänä kai sitä haluas tienata. Onneksi aika harvoussa tapauksissa on pahona kannustinllukkuja mutta ei niitä kikeastaan pidä olla ollenkaan. Tarkoitan että lisääntyvät tulot ei lisää tuloja ollenkaan tai saisi vain sataden lisää komiaikatyöstä kun työttömänä.
Onko se suurikin synti miettiä mitä mistäkin saa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tuokin on taas laskettu?
En minä tuollaisia tukirahoja saa. Olen helsinkiläinen työtön.
Kuten jo aikaisemmin on vastattu, niin tavallinen suomalainen työtön ei tuollaisia summia saa. Juttu on keksitty tai siinä ei kerrota kaikkea oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossun luukku pitää laittaa lopullisesti kiinni elämäntapatyöttömiltä!
Niiltä jotka ovat tarkoituksellaan LOISIA , ja tämä ominaisuus PERIYTYY sukupolvelta toisille.
Nähty on ja kuultu on !
LOISET KURIIN.
Suomi tarvitsee MATOKUURIN!
Mun lapset on hyvin tietoisia että: on melkein sama tienaako 200€ tai 600€ ja että si itrllulla pääsee pienillä tunneilla melko lähelle kk palkkaa. Silti tekisi niin paljon tunteja kun saa, koska ki emli saada tonni kun 500€ ja toisella komkaikatyö, hosta luonnollisesti kuitenkin saa enemmän kun osa-aikaisesti.
Jos tienaa enemmän kun työttömänä kai sitä haluas tienata. Onneksi aika harvoussa tapauksissa on pahona kannustinllukkuja mutta ei niitä kikeastaan pidä olla ollenkaan. Tarkoitan että lisääntyvät tulot ei lisää tuloja ollenkaan tai saisi vain sataden lisää komiaikatyöstä kun työttömänä.
Onko se suurikin synti miettiä mitä mistäkin saa.
Kamala känny. En ole lukihäiriöinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki työttömät saa yhtä paljon tukia.
yh:t saavat enemmän tukia kuin duunari tienaa päivätöistä
No kerro paljonko saat sieltä töistä niin kerron paljonko saan tukia. Vai onko tämä sittenkin vain sinun ennakkoluulo? T yh
Todellisuudessahan on kyse liian pienistä palkoista, mutta siitähän EK ei puhu.
-Toisekseen Suomi saanut EU:lta jo varoituksen liian alhaisesta työttömyystuesta.
Meillä on teollisuusmaiden alimmat palkat Euroopassa.
-Jokainen tuista kateellinen voi irtisanoutua ja muuttaa kunnan vuokrakasarmiin ja on onnellinen siellä rosXXXXcaväen ja ulkXXXomaalaisten kanssa, siinä todellisuus, mistä olette kateellisia. Mitään et voi omistaa ja jos saat vaikka 500e perintöä, niin sekin vähennetään tuista.
Asumistuen leikkaaminen ei auta niin kauan kuin asumisen kuluja täydennetään toimeentulotuesta. Jos se lopetettaisiin, niin asumisen hinta pakostakin tippuisi lähemmäksi asumistuen tasoa, joka on itseasiassa aika matala. Asumisen kuluja täydentävä toimeentulotuki on siis se joka aiheuttaa ongelmia.
Toivottavasti vasemmistossa ymmärretään että tukitasoon joudutaan tekemään leikkauksia ihan sinne minimitason tuntumaan ihan siitä riippumatta millainen on vaalitulos.
haluaisiko joku Kokoomuksesta kertoa, miksi köyhien ruoskiminen jatkuvasti koetaan aiheelliseksi?
Palkansaajat saavat usein muitakin etuja, työnantajasta riippuen. On työmatkaetua, liikuntaseteliä, tulospalkkioita jne. Työssäoleva saa myös lainaa ja voi hakea luottokortin. (Tähän väliin sanon, ettei se ole sama asia kuin velaksieläminen.). Eläkettäkin siitä työssäkäynnistä kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki työttömät saa yhtä paljon tukia.
Juttua käsittelevä kuvitteellinen yh ei edes ole työtön vaan osa-aikatyötä tekevä. Siirtymällä kokoaikatyöhön hänen nettotulonsa paranisi vain hiukan.
Olen itse ollut samantapaisessa kannustinloukussa, joskin itse nostin soviteltua ansiosidonnaista osa-aikatyön ohessa. Työskentelin 2-3 päivää viikossa ja käteen jäi keskimäärin 2300-2400 euroa kuukaudessa. Nykyisin saan kokopäivätyöstäni nettona 2370 euroa, minkä eteen teen töitä viitenä päivänä viikossa ja välillä myös iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
suomalainen on ainakin helsingin sosiaalitoimistolle pahin asiakas, siellä tykätään erikoisista nimistä ja tuetaan oikein hyvin muualta tulevia ja sitten hymyilevät kun kaikki toimii. Suomalaisena saa olla vaikka ulkona ei yhtään piitata, karsea kaupunki. Ja monet ovat alkaneet Helsingissä tonkia roskiksia, siis alkuperäiset paikalliset kun rahat eivät riitä. Ennen ne tonkijat etsivät pulloja, nyt etsitään helsingissä+espoossa roskiksista myös ruokaa ja juomaa, olen nähnyt. Ilmeisesti ei edes ruokakuponkeja raaskita suomalaisille enää antaa, nekin taitavat mennä erikoisille nimille ei jää muille. No eihän sitä mitään tarvitse syödä, jos roskiksesta löytää ruokaa kuten kehitysmaissa. Aivan karsea meno, olin muutaman vuoden poissa ja kyllä yllätti miten köyhää on pk-seudulla nykyisin, en usko että kukaan söisi roskiksesta ellei olisi pakko Suomessa. Kyllä pistää silmään miten huonosti asiat on. Sitten miljoonia riittää kyllä muiden maiden tukemiseen, samalla kun paikalliset penkovat roskiksia.
Sama meno jyväskylässä. Täällä ma mut ajelee autoilla kun suomalaiset tonkii roskiksia ja kulkee talvet pyörillä. Säälitti eräs mies kun laski bussissa kolikoita, oli vanha kulunut takki ja lääkeresepti tärisevissä käsissä, kassissa hernekeittopurkki.
Ja sieltä se taas tuli, "me veronmaksajat". Heh heh, tuo on jo aikamoinen klisee. Kun yleinen vuokrataso nousee, niin sen jälkeen mahdollisesti myös asumistuki nousee. Asumistuki ei kuitenkaan nouse heti kuukauden tai kahden päästä, vaan siihen voi mennä vuosi tai kauemminkin. Sillä aikaa syntynyttä erotusta kompensoidaan yleensä toimeentulotuella, jos on tarvetta. Tätä skenaariota vuokranantajat käyttävätkin häikäilemättömästi hyväkseen (eivät toki kaikki).
Edelleenkin asia menee niin, että jos asumistukea halutaan leikata, niin aivan aluksi vuokria pitää saada alas. Vuokrausbisneksessä on kuitenkin niin isot henkilöt ja tahot mukana, että siihen tuskin halutaan puuttua. Muutenhan siihen olisi varmasti puututtu jo ajat sitten. Asiaa ei tietenkään helpota vihervassareiden koko maailman halailu.