Onko tukitaso jo liian korkea, Helsingissä asuva 2500 ansaitseva saa vain 32 euroa enemmän kuussa kuin työtön, onko Suomella aidosti varaa tällaiseen (paljon han meille olisi kyllä tulijoita mutta mitä sanovat maksajat?)?
https://www.verkkouutiset.fi/a/pysayttava-laskelma-tulot-nousevat-1000-…
Jo yksi lääke resepti tai sähkölasku jonka soosu maksaa tekee työttömästä työttömästä varakkaamman kuin vaikka sairaanhoitajat joka ansaitsee 2500 euroa kuukaudessa.
Suomessa satojatuhansia työttömiä. Emme tarvitse yhtäkään sosiaalipummia lisää vaan nämä työttömät töihin- tuet leikattava nyt ihan minimitasolle ja annettava vain niille jotka ovat aidosti kyvyttömiä huolehtimaan itsestään!
Kommentit (706)
Se taho joka väittää tukeja suuriksi voi yrittää elää pienillä tuilla ja ottaa reilusti vain lopputilin vaikka heti huomenna.siellä työpaikassa kannattaa mainita että nyt se riemu ja elämä alkaa -me ruvetaan elämään toimeentulotuella! Ilmoittakaa asiasta myös ystävillenne ja sukulaisille ne.siitä voitte olla varmoja että työpaikkaanne hakee lukematon määrä työttömiä työnhakijoita toivoen itsellensä ja perheellensä parempaa toimeentuloa ja tulevaisuutta.siitä heti huomenna lopputilejä ottamaan hophophop!! Toimistolla heilutaan 😁 oliko ne vaalit tulossa ?
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessahan on kyse liian pienistä palkoista, mutta siitähän EK ei puhu.
-Toisekseen Suomi saanut EU:lta jo varoituksen liian alhaisesta työttömyystuesta.
Meillä on teollisuusmaiden alimmat palkat Euroopassa.
-Jokainen tuista kateellinen voi irtisanoutua ja muuttaa kunnan vuokrakasarmiin ja on onnellinen siellä rosXXXXcaväen ja ulkXXXomaalaisten kanssa, siinä todellisuus, mistä olette kateellisia. Mitään et voi omistaa ja jos saat vaikka 500e perintöä, niin sekin vähennetään tuista.
Miksi nämä FAKTAT on alapeukutettu, jokainen voi tarkistaa helposti, että kaikki on totta?
-Ottaako porvarille koville, että totuus Suomen naurettavasta palkkatasosta paljastuu palkansaajille, jotka sitten alkavat vaatia omaa osuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vasemmistossa ymmärretään että tukitasoon joudutaan tekemään leikkauksia ihan sinne minimitason tuntumaan ihan siitä riippumatta millainen on vaalitulos.
Tämä!
Sanna ja Li vastustivat myös aktiivimalli2 ääniä saadakseen mutta jouduttuaan tosiasioiden eteen hallituksessa niin aktiivimalli2 runnottiin läpi.
Sama nyt kun vastustetaan leikkauksia- nuo leikkaukset ovat kyllä tulossa ja asia myönnetään vasemmistossakin kyllä vaalien jälkeen!
Jo on paksua valhetta! Tai sitten muutan sinne Helsinkiin jos teillä on noin h.....tin hyvät tuet ja lisäksi vielä ilmaiset safkat ruokajakelusta! Täällä maalla ei tipu käteen kuin 450e ja siitä on maksettava auton kulut (ei julkista liikennettä), ruoka, vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki työttömät saa yhtä paljon tukia.
Tämä! Itse saan pelkän työmarkkinatuen joka on n 600€/kk. Voi kun saisi töitä. Itkisin ilosta jos saisin bruttona 2500€:n palkan.
Ongelma on siinä, että näitä on niin paljon, että he pystyy äänestämään loisimista haluavan puolueen eduskuntaan.
Mennään kaikki työtä tekevät lakkoon!
Tämä on provo - juttu ei käsitellyt työtöntä vaan pienipalkkaista osa-aikatyöntekijää, joka on kannustinloukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miten muut työttömät kiskoo tuollaisia summia. Itse saan työllisenä työnhakijana n. 600-700 € kk palkka+soviteltu työmarkkinatuki. En saa asumistukea koska omistusasunto ja just rajan yli tienaava kumppani. Kateeksi käy tuollaiset työttömät.
Ei normaali suomalainen työtön tuollaisia summia saakaan, ei millään tavalla. Juttu on joko keksitty tai sitten siinä ei kerrota kaikkea oleellista.
Toimeentulotuki + asumistuki saan 1300e/kk käteen (750e/kk vuokraan) ja sossu maksaa salikortin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Systeemi on sellainen että täystyöllisyys ei ole ihanne, vaan pikemminkin kauhistus.
Halutaan että on tietty työttömien reservi.
Tutki vaikka itse.
Lisäksi ei ole työvoimapulaa, se on täysin feikki juttu.
On ainoastaan halpatyövoimapula.
Mikä ihmeen halpatyövoima. Meillä on työehtosopimukset. Toki ne huonommat palkat on juuri noita samoja määriä kuin mitä työttömänä saa.
Perustulo kaikille. Siten työ on aina kannattavaa.
Perustulo=kommunismi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki työttömät saa yhtä paljon tukia.
Tämä! Itse saan pelkän työmarkkinatuen joka on n 600€/kk. Voi kun saisi töitä. Itkisin ilosta jos saisin bruttona 2500€:n palkan.
Minä itkin ilosta, kun sain bruttona 1800e/kk palkan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaikka somali menisi Suomessa töihin?
Täysin kielitaidottamana nostaa tuollaista tukea ja lisäksi lapsilisät 10 lapsesta ja kaikki laskut sossuun- tulijoita kyllä riittää näillä eduilla mutta työtä he eivät tule tekemään ja mitään so.tia he eivät pakene.
Vasemmistolle tulee olemaan kova pala huomata ja ymmärtää että heille on valehdellut ja muutosta ei voi enää vastustaa- taikaseinää ei ollutkaan!
No varmaan sinäkin ilomielin palkkaisit heidät arvon per su? Hoitoalalla heitä ainakin on ja siivoamassa.
Liittykää oman alan e ammattiliittoihin! Sieltä saatte turvaa ja tulevaisuutta itsellenne ja perheellenne.äänestäkää työväenpuolueita! Porvaripuolueita äänestämällä hyökkäätte itse itseänne ,perhettänne,lapsianne sekä lapsenlapsianne vastaan! Älkää uskoko kaikkea mitä puhutaan ja kirjoitetaan vaan ottakaa asioista selvää ja ajatelkaa itse ! Kaikki äänestämään !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomalainen on ainakin helsingin sosiaalitoimistolle pahin asiakas, siellä tykätään erikoisista nimistä ja tuetaan oikein hyvin muualta tulevia ja sitten hymyilevät kun kaikki toimii. Suomalaisena saa olla vaikka ulkona ei yhtään piitata, karsea kaupunki. Ja monet ovat alkaneet Helsingissä tonkia roskiksia, siis alkuperäiset paikalliset kun rahat eivät riitä. Ennen ne tonkijat etsivät pulloja, nyt etsitään helsingissä+espoossa roskiksista myös ruokaa ja juomaa, olen nähnyt. Ilmeisesti ei edes ruokakuponkeja raaskita suomalaisille enää antaa, nekin taitavat mennä erikoisille nimille ei jää muille. No eihän sitä mitään tarvitse syödä, jos roskiksesta löytää ruokaa kuten kehitysmaissa. Aivan karsea meno, olin muutaman vuoden poissa ja kyllä yllätti miten köyhää on pk-seudulla nykyisin, en usko että kukaan söisi roskiksesta ellei olisi pakko Suomessa. Kyllä pistää silmään miten huonosti asiat on. Sitten miljoonia riittää kyllä muiden maiden tukemiseen, samalla kun paikalliset penkovat roskiksia.
Sama meno jyväskylässä. Täällä ma mut ajelee autoilla kun suomalaiset tonkii roskiksia ja kulkee talvet pyörillä. Säälitti eräs mies kun laski bussissa kolikoita, oli vanha kulunut takki ja lääkeresepti tärisevissä käsissä, kassissa hernekeittopurkki.
Eikö ma mu saa ostaa autoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei pysty säästämään.
Itsellä säästöjä. En saa kuin työmarkkinatuen.
Persaukiset ja muualta tulleet hyötyy systeemistä ja saa eniten rahaa.
Tämä. Opiskelijana ja säästöjä omistavana kituutan pienillä tuloilla, toimeentulotuen saajat juhlii minuun verrattuna.
No ne toimeentulotukea saavat ovat myös joutuneet käyttämään ensin säästönsä pois. Aloita ne kuuluisat juhlat sitten, kun omat säästösi ovat tapissa.
Tuskin ovat käyttäneet säästöjään pois. Monilla on käteistä vaikka kuinka paljon ja lisää tulee nappikaupoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomalainen on ainakin helsingin sosiaalitoimistolle pahin asiakas, siellä tykätään erikoisista nimistä ja tuetaan oikein hyvin muualta tulevia ja sitten hymyilevät kun kaikki toimii. Suomalaisena saa olla vaikka ulkona ei yhtään piitata, karsea kaupunki. Ja monet ovat alkaneet Helsingissä tonkia roskiksia, siis alkuperäiset paikalliset kun rahat eivät riitä. Ennen ne tonkijat etsivät pulloja, nyt etsitään helsingissä+espoossa roskiksista myös ruokaa ja juomaa, olen nähnyt. Ilmeisesti ei edes ruokakuponkeja raaskita suomalaisille enää antaa, nekin taitavat mennä erikoisille nimille ei jää muille. No eihän sitä mitään tarvitse syödä, jos roskiksesta löytää ruokaa kuten kehitysmaissa. Aivan karsea meno, olin muutaman vuoden poissa ja kyllä yllätti miten köyhää on pk-seudulla nykyisin, en usko että kukaan söisi roskiksesta ellei olisi pakko Suomessa. Kyllä pistää silmään miten huonosti asiat on. Sitten miljoonia riittää kyllä muiden maiden tukemiseen, samalla kun paikalliset penkovat roskiksia.
Sama meno jyväskylässä. Täällä ma mut ajelee autoilla kun suomalaiset tonkii roskiksia ja kulkee talvet pyörillä. Säälitti eräs mies kun laski bussissa kolikoita, oli vanha kulunut takki ja lääkeresepti tärisevissä käsissä, kassissa hernekeittopurkki.
Eikö ma mu saa ostaa autoa?
Toki mutta millä työtön ma mu perhe ostaa auton kun ei työttömällä suomi perheellä ole varaa sellaiseen. Ja en puhu mistään halvimmasta autosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miten muut työttömät kiskoo tuollaisia summia. Itse saan työllisenä työnhakijana n. 600-700 € kk palkka+soviteltu työmarkkinatuki. En saa asumistukea koska omistusasunto ja just rajan yli tienaava kumppani. Kateeksi käy tuollaiset työttömät.
Ei normaali suomalainen työtön tuollaisia summia saakaan, ei millään tavalla. Juttu on joko keksitty tai sitten siinä ei kerrota kaikkea oleellista.
Toimeentulotuki + asumistuki saan 1300e/kk käteen (750e/kk vuokraan) ja sossu maksaa salikortin
Eipä maksa salikortteja jokapaikassa.ite salikortin joutuvat ostamaan ja se on 25 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.asumistuki on ensimmäinen joka pitää poistaa. Jos ei ole varaa niin muutetaan semmosen kämppään mihi on niillä korvauksilla varaa.jos ei ole varaa mennään töihin.loppuu se lomailu.
Asumistukea ei voi poistaa tuosta vain, koska vuokrat ovat nykyään niin järjettömän korkeita ympäri Suomen. Erittäin moni työssä käyväkin saa asumistukea. Ensiksi vuokrat pitäisi saada laskuun tavalla tai toisella ja vasta sen jälkeen asumistukea voidaan alkaa leikata. Vuokria tuskin koskaan tullaan saamaan niin alas, että asumistuki voitaisiin lopullisesti poistaa.
Näin aluksi sinä voisitkin kovana tyÄhenkilönä työllistää vaikkapa 100 työtöntä. Eipä onnistu, koska et löydä/saa edes itsellesi uutta työtä.
Kyllä minä saan töitä jos tarvetta tulee.olen ollut työttömänä melkein 3 päivää koulun jälkeen.
Mutta eikö sulla yhtään toimi ajatus miksi ne vuokrat on niin kovia?? Aivan juuri siksi kun asukkaita löytyy meidän veroja maksavien kustannuksella.. jos niitä tukia ei ole ei ole niillä hinnoilla myöskään asukkaita...Alkaisi hinnat putoamaan yhtä nopeasti kun se tuki loppuisi.
Ja sieltä se taas tuli, "me veronmaksajat". Heh heh, tuo on jo aikamoinen klisee. Kun yleinen vuokrataso nousee, niin sen jälkeen mahdollisesti myös asumistuki nousee. Asumistuki ei kuitenkaan nouse heti kuukauden tai kahden päästä, vaan siihen voi mennä vuosi tai kauemminkin. Sillä aikaa syntynyttä erotusta kompensoidaan yleensä toimeentulotuella, jos on tarvetta. Tätä skenaariota vuokranantajat käyttävätkin häikäilemättömästi hyväkseen (eivät toki kaikki).
Edelleenkin asia menee niin, että jos asumistukea halutaan leikata, niin aivan aluksi vuokria pitää saada alas. Vuokrausbisneksessä on kuitenkin niin isot henkilöt ja tahot mukana, että siihen tuskin halutaan puuttua. Muutenhan siihen olisi varmasti puututtu jo ajat sitten. Asiaa ei tietenkään helpota vihervassareiden koko maailman halailu.
Siinä vuokraus"bisneksessä" on kuule suurin osa ihan tavallisia yhtä kämppää vuokraavia jotka joutuvat maksamaan yhä korkeampia vastikkeita. Sinähän se kommunistilta kuulostat kun olet koko ajan puuttumassa normaaliin kysynnän ja tarjonnan lakiin. Ei kukaan vuokraa persnetolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Systeemi on sellainen että täystyöllisyys ei ole ihanne, vaan pikemminkin kauhistus.
Halutaan että on tietty työttömien reservi.
Tutki vaikka itse.
Lisäksi ei ole työvoimapulaa, se on täysin feikki juttu.
On ainoastaan halpatyövoimapula.
Meillä on aivan järkyttävän paha osaajapula. Inssihommia olisi tarjolla vientiteollisuudessa. Peruspalkka 4500-5500€/kk kokemuksesta ja osaamisesta riippuen. Matkahommissa pääsee helposti 100 000€ vuosiansioille. Oma porukka painaa aivan äärirajoilla. Osaajia ei vaan tahdo löytyä mistään, vaikka jatkuva haku on päällä. Tuntuu että suurin osa hakijoista ei ole valmis tekemään lujasti töitä taikka ottamaan vastuuta työnsä tuloksista. Palkkaa pitäisi saada töissä kulutetusta ajasta eikö tehdystä työstä. Minkäänlaista ammattiylpeyttä tai vastuuta omasta työstään ei haluta ottaa. Tämä aiheuttaa sitten lisätöitä muille. Joku joutuu ne työt kuitenkin tekemään.
Johtuu juuri siitä, että ihan kelvollisen elintason saa vaikka ei kävisikään töissä. Ei siis haluta tuhlata työelämään, vaan mieluummin keskittyä itseä kiinnostaviin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.asumistuki on ensimmäinen joka pitää poistaa. Jos ei ole varaa niin muutetaan semmosen kämppään mihi on niillä korvauksilla varaa.jos ei ole varaa mennään töihin.loppuu se lomailu.
Asumistukea ei voi poistaa tuosta vain, koska vuokrat ovat nykyään niin järjettömän korkeita ympäri Suomen. Erittäin moni työssä käyväkin saa asumistukea. Ensiksi vuokrat pitäisi saada laskuun tavalla tai toisella ja vasta sen jälkeen asumistukea voidaan alkaa leikata. Vuokria tuskin koskaan tullaan saamaan niin alas, että asumistuki voitaisiin lopullisesti poistaa.
Näin aluksi sinä voisitkin kovana tyÄhenkilönä työllistää vaikkapa 100 työtöntä. Eipä onnistu, koska et löydä/saa edes itsellesi uutta työtä.
Tähän on helppo ratkaisu. Kansalaispalkka mikä sisältää asumistuen. Mitä useamman kanssa asunnon jakaa, sitä enemmän rahaa jää käteen. Elämäntapatyöttömiä alkaa kiinnostaa syrjäkylien halvat vuokra-asunnot.
Sellaista se on. Työtulot vähentävät tukia, kokopäivätyö syö päivärahat ja asumistuen kokonaan pois. Jos on muitakin tukia vaikka lapsien tai sairauksien takia, niin tilanne on vieläkin pahempi.
Itse laskin, että jos teen osa-aikatyön sijaan kokopäivätyötä, tuloni nousisivat melkein 200 euroa, mutta työtunnit tuplaantuisivat. Ei kiitos!