Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta oli purtu päiväkodissa eikä mulle kerrottu lasta hakiessa asiasta mitään

Vierailija
07.02.2023 |

Sanoi mulle että käsi on pipi. Hihan alta paljastui selkeä puremajälki joka on tänään tullut päiväkodissa. Erikoista että mulle ei mistään tuollaisesta mainittu kun hain pojan kotiin. Tiedän kyllä että lapseni on varmasti itkenyt, kun joku on häntä purrut ja pipi on muutenkin surettanut pientä miestä kun se mullekin siitä ensimmäisenä kertoi. Tähän asti mulla on ollut hyvä fiilis viedä lapsi hoitoon, mutta kieltämättä tämä sai miettimään asioita.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on voinut käydä niin ettei ole uskaltanut kertoa kenellekään. Pitää selvittää kuka puri ja ottaa yhteyttä purijan vanhempiin ja kertoa työntekijöille.

Vierailija
2/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lasta jalkaan jos se on nyrjähtänyt tai osta vaikka uus paistolasta keittiöön. Lasta on monikäyttöinen kapistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat nyt ei vaan välitä

Vierailija
4/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se arki siellä on. Yritä nyt vaan kestää.

Vierailija
5/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus

Vierailija
6/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne unohti kiireessä kertoa. Ota huomenna asia puheeksi kun viet lapsen hoitoon. Ja ota kuvat ruhjeista.

Vierailija
7/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipi on voinut tulla huomaamatta. Ei ne hoitajatkaan ihan jokaista sekuntia ehdi tilanteita tarkkailla. Varsinkin kun tiedetään miten isot lapsiryhmät niillä on kaitsettavana/ nuppi.

Vierailija
8/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. Suomea johdetaan paskasti ja päättäjät on kujalla.

Päättäjäkö sitä pentua on käynyt puremassa?

Vierailija
9/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaille tuo pureminen on tyypillistä. Aina on joku lapsi joka puree. Ei ne siitä traumatisoidu.

Huomenna mainitset että " meidän Villellä on hampaanjäljet kädessä, oli kuulemma eilen sattunut ".

Vierailija
10/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot asiasta asiallisesti hoitajille. Tarkoituksella tuota asiaa ei varmaankaan ole jätetty sinulle kertomatta, vaan on tosiaan voinut unohtua tai jäänyt huomaamatta.

Vierailija
11/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein oman lapsen vastaavassa tilanteessa lääkäriin ja tein rikosilmoituksen. Se nyt vaan sattuu olemaan lakiin kirjattu, että päiväkodissa lapsella pitää olla turvallinen kasvuympäristö ja jos ei ole, niin joku siitä käräjillä vastaa.

Vierailija
12/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa, että tuollainen voi jäädä huomaamatta. Jälki oli pahannäköinen ja kosketusarka. Ihmettelen suuresti, jos pojalta ei olisi päässyt itku sellaisesta. Toivottavasti on kyse vain unohduksesta. Karmivaa ajatella jos tuollaista voisi käydä niin, että aikuinen ei huomaisi ja lohduttaisi.

Ap

Vierailija
13/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipi on voinut tulla huomaamatta. Ei ne hoitajatkaan ihan jokaista sekuntia ehdi tilanteita tarkkailla. Varsinkin kun tiedetään miten isot lapsiryhmät niillä on kaitsettavana/ nuppi.

Päiväkodissa hoitajan tehtävänä sattuu olemaan lasten valvominen joka sekuntti. Akateeminen väki toimistosta lapsen luokse, ihmeesti loppuu tuollainen.

Vierailija
14/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia on purtu ja oma lapsi on purrut. Se kuuluu tuohon ikäkauteen valitettavasti. Tietenkin lapselle kerrotaan että noin ei saa tehdä ja asia selvitetään ettei se toistuisi.

Nuo on hyvin tyypillisiä tilanteita päiväkodissa. Voi jäädä huomaamatta, kun itkuja tulee milloin mistäkin milloin kenellekin päivän mittaan.

Harmillinen juttu, mutta vahinkoja sattuu.

Vierailija
15/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus

Jos lapsi pääsääntöisesti viihtyy hoidossa ja hoito on muutoin asiallista, niin yhden tapauksen takia ei ole mitenkään järkevää tehdä rikosilmoitusta. Asiat voi hoitaa myös riitelemättä.

Vierailija
16/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta tuli mieleen se kun meinasin itse päiväkodissa tukehtua kiipeilytelineessä - hoitaja huomasi minut viimehetkellä. Muistan itse tämän tilanteen ja myös äitini järkytyksen kun kuuli asiasta vasta kaksi vuott myöhemmin vikana päiväkotipäivänäni. Ei ollut hoitaja pystynyt tuolloin tapahtuma-aikaan asiasta kertomaan. Terkut ysäriltä🙈😅

Vierailija
17/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa hoitajan tehtävänä sattuu olemaan lasten valvominen joka sekuntti. Akateeminen väki toimistosta lapsen luokse, ihmeesti loppuu tuollainen.

Tervetuloa katsomaan päiväkodin arkea. Aika ruusuiset kuvitelmat tuntuu olevan.

Vierailija
18/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus ja valita virallisesti, jos selityksiä ei tule välittömästi. Nuoremman työväen vastuunkanto on mitä sattuu nykyään. Kun saavat virallisen varoituksen niin alkaa toiminta muuttumaan tai saavat kenkää.

Vierailija
19/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein oman lapsen vastaavassa tilanteessa lääkäriin ja tein rikosilmoituksen. Se nyt vaan sattuu olemaan lakiin kirjattu, että päiväkodissa lapsella pitää olla turvallinen kasvuympäristö ja jos ei ole, niin joku siitä käräjillä vastaa.

Tapaus 547655, Peetu 4-v vastaan Aada 3,5-v. Aada tuomittiin 12 vuoden vankeuteen ja maksamaan 10000 e Peetulle kivusta, esteettisestä haitasta ja loppuelämän traumasta.

Vierailija
20/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi sentäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän