Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen kokoomuslainen haluaaa sulkea vauvat julkisista tiloista, vertaa 100 desibelin kaiuttimiin.

Vierailija
07.02.2023 |

Ja muutakin samanlaista. Pysykää poissa busseista, kahviloista kaduilta vauvat!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Arttu on ehkä hieman liian orginelli Kokoomukseen. Menisikö vaikka Piraattipuolueessa?

Vierailija
22/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku vaaliteema nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.

Mulla on saman ikäinen vauva ja olen käynyt kahvilassa ja ravintoloissa vauvani kanssa. Vauva ei ole huutanut eikä ongelmaa ole ollut, olemme olleet tervetulleita ja olen tuonut rahaa kotimaiseen yritystoimintaan. Et taida imettää omaa vauvaasi, jos ajatuksesi on, että haluat käydä ko. paikoissa mielummin ilman ja nimenomaan rauhassa? Ja tottakai busseissa ja metroissa pitää olla oikeus matkustaa. Kuinka muuten pääsisi 5km:n päähän sairaalaan esim. paisekontrolliin tasaisin väliajoin?

Vierailija
24/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämä vauvoista kokoomuslainen linjaa (suoria lainauksia, huom pronominivalinnat)

- Ne (lapset) eivät ole kaikkien rakastamia olentoja, joita kaikki haluavat

- Ihmisillä on oikeus tiloihin, jossa ei tarvitse kestää lasten aiheuttamia häiriöitä.

- olisi kiva olla rannalla ilman, että jonkun lapsi kirkuu ja potkii hiekat silmiin

- se (vauva) on muille usein häiriötekijä

- Lapset voivat olla myös häiriötekijöitä, rasittavia sellaisia. Toivottavasti tulevaisuudessa lapsia ja vanhemmuutta ei nähdä vastaavana vapaalippuna muiden häiritsemiselle ja yleiselle huonolle käytökselle, mitä se nyt on.

- Kuvittele, että mukana on 100 desibelin kaiutin ja mieti, että mihin paikkoihin et sellaista veisi.[/quote

Niin, mikä näistä kohdista ei muka ole totta?

Selitetään nyt niin, että Arttukin ymmärtää.

Julkiset paikat kuuluvat toistaiseksi kaikille ihmisille koska ne ovat julkisia paikkoja. Sitten on paikkoja, jotka eivät ole täysin julkisia ja niihin pääsyä säädellään esimerkiksi ikärajoilla. Sitten on vielä yksityisiä tiloja, joihin pääsystä saa tilan haltia saa vapaasti päättää.

Julkisilla paikoilla häiritsevälle toiminnalle on asetettu rajat laeilla. Monimiljoonaisen ihmisjoukon toimintaa ei voida säädellä sen mukaisesti mikä kustakin erillisestä yksilöstä tuntuu mahdollisesti häiritsevältä. Muutoin esimerkiksi naisia voitaisiin vaatia kulkemaan päästä varpaisiin peittävissä asuissa koska on ihmisiä, jotka kokevat T-paidan ja shortsit naisella alastomuutena.

Artun häiriölista on lievästi sanoen liioittelua suorastaan kosmisella tasolla. Olen makaillut erilaisilla hiekkarannoilla kohta 40-vuotta ja koskaan ei lapsi ole potkinut hiekkaa silmiini (tai ylipäänsä kukaan muukaan).

Mitä tulee huonosti ja/tai häiritsevästi käyttäytyviin ihmisiin, niin lapsiperheet eivät omalla kokemusperäisellä listallani ole edes kymmenen parhaan joukossa. Siellä ovat humalaiset, narkkarit, erilaiset jengit, itsensä erityiseksi kokevat keski-ikäiset, mielenterveysongelmista kärsivät kadulle tuupatut avohoitopotilaat, tietyn paikallisen vähemmistön edustajat (anteeksi nyt vaan) jne. jne. jne.

Vierailija
25/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku vaaliteema nyt?

Tuontiaikuiset suomivauvojen tilalle!

-Kokoomus

Vierailija
26/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä vauvoja nyt muka niin kauheesti julkisilla paikoilla, kun syntyvyys on niin alhainen?

Mä tunnen muutaman velan jotka on todella lapsivihamielisiä. Ovat ilmeisesti unohtaneet, että ovat itekin olleet lapsia. Tai sitten niitä on lapsen kohdeltu niin inhottavasti, että haluavat laittaa vahingon kiertämään. Onneksi suurin osa tuntemistani veloista osaa suhtautua lapsiin neutraalisti: heillä on ymmärrys siitä, että lapsi on elävä ja tunteva ihminen, vaikka ei olekaan aikuinen.

Vierailija
27/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkyköön kotona

Vierailija
28/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä vauvoja nyt muka niin kauheesti julkisilla paikoilla, kun syntyvyys on niin alhainen?

Mä tunnen muutaman velan jotka on todella lapsivihamielisiä. Ovat ilmeisesti unohtaneet, että ovat itekin olleet lapsia. Tai sitten niitä on lapsen kohdeltu niin inhottavasti, että haluavat laittaa vahingon kiertämään. Onneksi suurin osa tuntemistani veloista osaa suhtautua lapsiin neutraalisti: heillä on ymmärrys siitä, että lapsi on elävä ja tunteva ihminen, vaikka ei olekaan aikuinen.

Se on tämä todellisuus, jossa saa olla ainoastaan 20-39-vuotiaita urbanisoituneita menestyjiä. Kaikki muu ahdistaa ja elämältä putoaa pohja.

Vierailija
29/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tehtäisi erikseen paikkoja rauhaa hakeville ja lapsiperheille. Ei tulisi kukaan stressaantuneeksi. Vielä on paljon kehitettävää.

Vierailija
30/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ahistaa. Se on vähän niin, että tuokaa mulle äkkiä jostain kylmä vadelmasprizi ja viekää toi ällöttävä lapsi pois mun näkökentästä.

Vierailija
31/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tehtäisi erikseen paikkoja rauhaa hakeville ja lapsiperheille. Ei tulisi kukaan stressaantuneeksi. Vielä on paljon kehitettävää.

Molempia on jo.... Kaiken määrä kysynnän määrä.

Vierailija
32/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.

Mulla on saman ikäinen vauva ja olen käynyt kahvilassa ja ravintoloissa vauvani kanssa. Vauva ei ole huutanut eikä ongelmaa ole ollut, olemme olleet tervetulleita ja olen tuonut rahaa kotimaiseen yritystoimintaan. Et taida imettää omaa vauvaasi, jos ajatuksesi on, että haluat käydä ko. paikoissa mielummin ilman ja nimenomaan rauhassa? Ja tottakai busseissa ja metroissa pitää olla oikeus matkustaa. Kuinka muuten pääsisi 5km:n päähän sairaalaan esim. paisekontrolliin tasaisin väliajoin?

Imetän, mutta syö myös pullosta, jota isä voi antaa, kun minä käyn vaikka ystävän kanssa syömässä.

Vierailija
33/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on jo. Sun koti on se paikka, jonne ei tarvitse yhdenkään lapsen tulla. Muu maailma on sit se lapsillr vapaa alue. Pysy kotonas, lapsiperheiden ei tarvitse stressata sun läsnäoloa.

Vierailija
34/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetän, mutta syö myös pullosta, jota isä voi antaa, kun minä käyn vaikka ystävän kanssa syömässä.

Täällä vielä ihmetellään, minkälaist on elämä ollut jenkkilässä vielä kuuskytluvulla, kun eri rotuisille ihmisille oli omat alueet busseissa, ravintoloissa jne. Nyt sit ehdotetaan samoja rajoituksia lapsille!! Mitä helv.tiä?? Ihan sairasta. Kuinka vieraantuneita jengi on normaalista elämästä? Minä vaadin, ettei ykskään tällainen kuspää tuu minnekään, missä minä satun olemaan!!

Vierailija
35/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä ihmetellään, minkälaist on elämä ollut jenkkilässä vielä kuuskytluvulla, kun eri rotuisille ihmisille oli omat alueet busseissa, ravintoloissa jne. Nyt sit ehdotetaan samoja rajoituksia lapsille!! Mitä helv.tiä?? Ihan sairasta. Kuinka vieraantuneita jengi on normaalista elämästä? Minä vaadin, ettei ykskään tällainen kuspää tuu minnekään, missä minä satun olemaan!!

Olipas taas typerä ja rasistinen vertaus verrata siistejä normaalisti käyttäytyviä aikuisia mustia huutaviin rääkyviin ja haiseviin vaivoihin ja taaperoihin. Lasten turvonneet rumat naamat ja täysin vajaamielinen mökellys, paskavaipat ja sormiruokailu ovat ällöttävintä ja häiritsevintä mitä voi nähdä julkisessa tilassa. Edes se reikänaamainen spurgu ei yllä tähän häirinnän tasoon millä lapsiperheet häiritsee muita.

Vierailija
36/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rääkyköön kotona

Ai se Arttu (vai mikä nyt olikaan) vai?

Vierailija
37/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus lietsoo naisvihaa. Äidit halutaan sulkea neljän seinän sisälle.

Vierailija
38/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta tältä puolueelta jonka miesedustajille nainen tarkoittaa 13-vuotiasta tyttöä.

Vierailija
39/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin kieltää eläkeläiset. 

En jaksa sitä itseriittoista ja tyhmää puhetta, jatkuvaa alennusten mankumista sekä huonoja käytöstapoja. Tullaan nastakengillä kahvilaan, puhutaan kovalla volyymilla, istutaan hattu päässä ja takki päällä juomassa halvinta mahdollista kahvia, jonka hinnasta valitetaan lujaa ja yritetään saada alennusta. Arvostellaan muita asiakkaita ja juorutaan omien tuttujen kuulumiset juurta jaksain. Hrrr. 

Vauvat ovat pieniä vain hetken, eikä kukaan tervepäinen vihaa lapsia muutenkaan. 

Vierailija
40/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvoja minnekkään, Ei vauvoja suomeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän