Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen kokoomuslainen haluaaa sulkea vauvat julkisista tiloista, vertaa 100 desibelin kaiuttimiin.

Vierailija
07.02.2023 |

Ja muutakin samanlaista. Pysykää poissa busseista, kahviloista kaduilta vauvat!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvat halutaan kyllä häätää julksilta paikoilta, mutta narkit (joita Tampereelta kyllä löytyy niin pirusti) saavat jatkaa rauhassa. Onhan se vauvan itku pahempi kuin takkiasi tai lääkkeitäsi ruikuttava puukon kanssa riehuva narkki. Vauvat ä r s y t t ä ä.

Eiköhän monet halua sulkea kaiken epäakateemisen älämölön pois julkisilta paikoilta. Narkkien häätämisestä on tullut jo todella monta puheenvuoroa, joten turha esittää etteikö sitä huomioitaisi.

Yksinkertaisesti hankala ymmärrää, mistä vauvaviha juontaa. Lähinnä kertoo ihmisestä itsestään, joka tällaista valitusta suustaan suoltaa.

Tietysti siitä hermoja raastavasti metelistä mikä niistä lähtee. Mieluummin kuuntelisin vaikka takapenkin työttömien musiikin popitusta.

Kerran sinäkin olit rääkyvä vauva. Tosin ahdasmielisyydestäsi ja heikkolahjaisuudestasi päätellen olit koliikki-sellainen ja mammasi piti sinut visusti neljän seinän sisällä siihen saakka, kunnes opit itse pyyhkimään per seesi.

Vierailija
62/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Me kokoomuslaiset haluamme korvata vauvat työperäisellä maahanmuutolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä linkkiä todisteeksi AP. Vauvapalstalla on paljon epärehellistä porukkaa, jotka käyttävät valheellisia väitteitä saadakseen äänestäjiä vaihtamaan kannattamaansa puoluetta.

Vierailija
64/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Me kokoomuslaiset haluamme korvata vauvat työperäisellä maahanmuutolla.

Juu. Onhan se hyvä jos saadaan yksi pieni ja geenipooliltaan harvinainen kansakunta pyyhittyä historiaan. Onnistuu se tällaistenkin ulostulojen kautta, yksi ymmärtäjä kerrallaan.

Jaksaa kyllä ihmetyttää suomalaisten tyhmyys pissiä omaan nilkkaan. No, kun katsoo ajassa taaksepäin, eipä mitään olla opittu. Hajanainen tollo heimojoukko, jotka eivät osaa luoda yhteneväistä kestävää kulttuuria saati pitää huolta omistaan ja jatkuvuudestaan.

Vierailija
65/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.

Yksinkö jätät vauvan kotiin vai vietkö perhepäivähoitajalle / päiväkotiin?

Vierailija
66/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.

Eikö sinne perhekahvilaankin olisi kiva mennä ilman vauvaa, saisi hieman omaa aikaa jutella toisten naisten kanssa.

Vierailija
67/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en voi sietää lihavia ihmisiä julkisilla paikoilla, silmiin sattuu.

Minä en siedä parrakkaita naisoletettuja.

Vierailija
68/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan haluavat kaikki nykyisen Marinin hallituksen puolueet.

Vierailija
69/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on saman ikäinen vauva ja olen käynyt kahvilassa ja ravintoloissa vauvani kanssa. Vauva ei ole huutanut eikä ongelmaa ole ollut, olemme olleet tervetulleita ja olen tuonut rahaa kotimaiseen yritystoimintaan. Et taida imettää omaa vauvaasi, jos ajatuksesi on, että haluat käydä ko. paikoissa mielummin ilman ja nimenomaan rauhassa? Ja tottakai busseissa ja metroissa pitää olla oikeus matkustaa. Kuinka muuten pääsisi 5km:n päähän sairaalaan esim. paisekontrolliin tasaisin väliajoin?

Imetän, mutta syö myös pullosta, jota isä voi antaa, kun minä käyn vaikka ystävän kanssa syömässä.

No mä en olis yhdenkään lapseni imetystä lähtenyt vaarantamaan vapaaehtoisesti pulloruokinnalla. Nyt lapseni ovat siis 4-11-vuotiaita.

Mitä kamalaa olisikaan voinut tapahtua? Äidin tissillä ei olisi enää ollut imijää eskari-ikäisestä?

Vierailija
70/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatkin on ihmisiä. Inhottavaa käytöstä kertoa että tietynlaiset ihmiset on vääränlaisia eikä niitä haluta nähdä eikä kuulla. Tässä tapauksessa nämä ihmiset ovat vielä puolustuskyvyttömiä ja täysin meidän kaistapäisten aikuisten armoilla.

Vierailija
71/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinne perhekahvilaankin olisi kiva mennä ilman vauvaa, saisi hieman omaa aikaa jutella toisten naisten kanssa.

Aika tyhmä taidat olla jos tosissasi tuollaista kysyt.

Vierailija
72/80 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvatkin on ihmisiä. Inhottavaa käytöstä kertoa että tietynlaiset ihmiset on vääränlaisia eikä niitä haluta nähdä eikä kuulla. Tässä tapauksessa nämä ihmiset ovat vielä puolustuskyvyttömiä ja täysin meidän kaistapäisten aikuisten armoilla.

On hassua aivan kuin unohdettaisi jokaisen meistä olleen vauva vuorollaan. Mutta ei, kaikessa itseriittoisuudessaan nämä nilviäiset onneksi ovat sterilisoineet itsensä aivojensa kautta, mutta onneksi se ei ole perheellisiltä pois. Päin vastoin.

Vierailija
73/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä normaalia kokoomuslaista,,on vaan he ja ei muita sama duunareille raippaa ja vähävaraisille.....

MIKSI TOTA PASKAA KUKAAN ÄÄNESTÄÄ...

Vierailija
74/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsia voi viedä eri paikkoihin, vanhempien ei kuitenkaan tarvitse käyttäytyä junttien tavoin. Vaan lapsille voi opettaa olemaan yleisillä paikoilla hyvillä käytöstavoilla ja ottamaan muita huomioon. Kotona voi sitten tehdä mitä vaan, mutta yleisillä paikoilla on myös muita ihmisiä. Ennen tällaiset asiat  otettiin huomioon, mutta kun nykyään on tämä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan kulttuuri = junttius vallallaan. Ulkomailla en ole nähnyt vauvoja kahviloissa enkä ravintoloissa. Ulkomailla ihmiset omaavat käytöstavat, toisin on täällä. EN ymmärrä miksi Suomessa pitää mennä imettämään sitä vauvaa yleisiin tiloihin, sillä vauvalla varmaan olisi kivempi olla siellä kotona. Mutta kun minä minä minä minä.......................ja mun oikeudet. Velvollisuuksia ei ole enää.

Missähän ulkomailla olet oleskellut, jos et vauvoja ole nähnyt? Yleisesti pitkin eurooppaa ja jenkkilää lapsia mukana kaikkialla. Jopa Ruotsissa on erittäin lapsiystävällinen kulttuuri. Kaikkialla otetaan lapset huomioon ja saavat ystävällistä kohtelua. Siis muualla, niin täydellisen eri mennä minne vaan lasten kanssa. Täällä meillä tää minäminäminä kulttuuri, just sitä, et minä en tykkää, et lapsia on missään kun minäminäminä en tykkää. Ja hyhhyh joku äiti imettää ja muo häiritsee kun en voi olla katsomatta kun pitää paheksuen katsoa ja ärsyttää et näen sen imetyksen mutku minäminäminä haluan paheksua.

Omat lapset nyt jo aikuisia. Pelottaa tämä maailma, muhin heidän lapset ehkä syntyvät. Eikä vähiten siksi, että olemme Euroopan eniten lapsia v*haava kansa

Lontoossa yleisen kahvilaketjun työntekijä huomasi, että lapseni oli väsynyt päivän päätteeksi. Tyttöni ei siis huutanut eikä melskannut, mutta (lyhyessä) jonossa meni kyykkyyn minun jalkojen juureen. Työntekijä tuli tiskin toiselle puolelle, otti ständistä piparin ja banaanin ja antoi ne lapselleni. Hän vieläpä hymyili ja sanoi jotain mukavaa, en enää tarkkaan muista mitä koska olin niin häkeltynyt.

Kassalla käytiin pieni small talk lasten kanssa matkustamisesta, ja itse sain americano-kahviini triplaespresson pyytämättä.

Jäi hyvä mieli, ja lapsi muistaa edelleen millaisia aikuiset Lontoossa oli: hymyileviä, antoi metrossa istumapaikan (parin päivän päästä lapsi antoi itse istumapaikan vanhukselle ihan pyytämättä ja että olin ylpeä!), jutteli mukavia.

Ei tietenkään kaikki Lontoon aikuiset, mutta yleinen ilmapiiri oli salliva. Jokainen sai olla ja mennä, jokainen otti huomioon toiset vaikka ihan makrotasolla.

Vierailija
75/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi, jos vanhemmat osaisi kasvattaa nuo oliot. Olioiksi ne muuttuvat silloin, kun lellittyinä maailmannapoina kuvittelevat olevansa kaikkien mielestä yhtä hauskoja ja suloisia kuin mamin mielestä.

Lasten pitäisi oppia ekana olemaan hiljaa ja odottamaan vuoroaan, sitten voi päästä ihmisten sekaan. Jos ei opi, niin pysykööt pois! Koskee siis toisin sanoen myös jotain aikuisia. Vauvojen osaamattomuuden vielä ymmärrän, mutta heidän paikkansa onkin vielä kotona.

Vierailija
76/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten aio silti kokoomusta äänestää. Vaikka en voi sietää lasten huutoa ja märinää.

Vierailija
77/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsia voi viedä eri paikkoihin, vanhempien ei kuitenkaan tarvitse käyttäytyä junttien tavoin. Vaan lapsille voi opettaa olemaan yleisillä paikoilla hyvillä käytöstavoilla ja ottamaan muita huomioon. Kotona voi sitten tehdä mitä vaan, mutta yleisillä paikoilla on myös muita ihmisiä. Ennen tällaiset asiat  otettiin huomioon, mutta kun nykyään on tämä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan kulttuuri = junttius vallallaan. Ulkomailla en ole nähnyt vauvoja kahviloissa enkä ravintoloissa. Ulkomailla ihmiset omaavat käytöstavat, toisin on täällä. EN ymmärrä miksi Suomessa pitää mennä imettämään sitä vauvaa yleisiin tiloihin, sillä vauvalla varmaan olisi kivempi olla siellä kotona. Mutta kun minä minä minä minä.......................ja mun oikeudet. Velvollisuuksia ei ole enää.

Missähän ulkomailla olet oleskellut, jos et vauvoja ole nähnyt? Yleisesti pitkin eurooppaa ja jenkkilää lapsia mukana kaikkialla. Jopa Ruotsissa on erittäin lapsiystävällinen kulttuuri. Kaikkialla otetaan lapset huomioon ja saavat ystävällistä kohtelua. Siis muualla, niin täydellisen eri mennä minne vaan lasten kanssa. Täällä meillä tää minäminäminä kulttuuri, just sitä, et minä en tykkää, et lapsia on missään kun minäminäminä en tykkää. Ja hyhhyh joku äiti imettää ja muo häiritsee kun en voi olla katsomatta kun pitää paheksuen katsoa ja ärsyttää et näen sen imetyksen mutku minäminäminä haluan paheksua.

Omat lapset nyt jo aikuisia. Pelottaa tämä maailma, muhin heidän lapset ehkä syntyvät. Eikä vähiten siksi, että olemme Euroopan eniten lapsia v*haava kansa

Lontoossa yleisen kahvilaketjun työntekijä huomasi, että lapseni oli väsynyt päivän päätteeksi. Tyttöni ei siis huutanut eikä melskannut, mutta (lyhyessä) jonossa meni kyykkyyn minun jalkojen juureen. Työntekijä tuli tiskin toiselle puolelle, otti ständistä piparin ja banaanin ja antoi ne lapselleni. Hän vieläpä hymyili ja sanoi jotain mukavaa, en enää tarkkaan muista mitä koska olin niin häkeltynyt.

Kassalla käytiin pieni small talk lasten kanssa matkustamisesta, ja itse sain americano-kahviini triplaespresson pyytämättä.

Jäi hyvä mieli, ja lapsi muistaa edelleen millaisia aikuiset Lontoossa oli: hymyileviä, antoi metrossa istumapaikan (parin päivän päästä lapsi antoi itse istumapaikan vanhukselle ihan pyytämättä ja että olin ylpeä!), jutteli mukavia.

Ei tietenkään kaikki Lontoon aikuiset, mutta yleinen ilmapiiri oli salliva. Jokainen sai olla ja mennä, jokainen otti huomioon toiset vaikka ihan makrotasolla.

Tätäpä juuri tarkoitin. Ja näin näistä "rasittavista" herrantertuista kasvaa empaattisi ja välittäviä aikuisia.

Sama kokemus, et ulkomailla lapset olleet hämmentyneitä ystävällisyydestä. Täällä kun sitä eivät saaneet vierailta osakseen. Rakastan kyllä tätä maata, mutta en aina ymmärrä mistä tämä vihamielisyys kumpuaa.

Vierailija
78/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaisi, jos vanhemmat osaisi kasvattaa nuo oliot. Olioiksi ne muuttuvat silloin, kun lellittyinä maailmannapoina kuvittelevat olevansa kaikkien mielestä yhtä hauskoja ja suloisia kuin mamin mielestä.

Lasten pitäisi oppia ekana olemaan hiljaa ja odottamaan vuoroaan, sitten voi päästä ihmisten sekaan. Jos ei opi, niin pysykööt pois! Koskee siis toisin sanoen myös jotain aikuisia. Vauvojen osaamattomuuden vielä ymmärrän, mutta heidän paikkansa onkin vielä kotona.

Lapset eivät ole koulutettavia koiria. Eivätkä koiratkaan opi, ennen kuin opetetan koirien opetus ei pääty niiden aikuisikään, ja kaikki ymmärtävät, etteivät koirat osaa/halua totella, ennenkuin ovat tietyn ikäisiä.

Lasten kasvatukseen jos vertaa, se lapsihan on vasta kasvamassa ja oppimassa! Ja miten voit ihmetellä lasten käytöstä, kun iso osa aikuisistakaan ei osaa käyttäytyä. Toivoisin niin usein, että aikuiset olisivat hiljaa. Jopa täällä palstalla. Mutta ei, niin ei vaan tapahdu. On siis minun valinta, olenko täällä vai en. Sama koskee julkisia paikkoja. Älä mene, jos et kestä. Vauvoilla ja lapsilla on siellä oikeus olla.

Vierailija
79/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkelma lienee se, että lapset on päiväkodissa ja siellä heistä tulee käytöshäiriöisiä. Näkee ihan omien lasten kohdalla. Puoli vuotta hoidossa ja ovat riitaa haastavia mörköjä.

Ainiin, tässä puhuttiin vauvoista. Kekkulis. Vauvat on sellaisia olentoja, että ovat niin kuin vanhempansa reagoi. Ja jos ei reagoi, niin vaativat sitä huudollaan. Onhan noita vauvamuskareita, vauvauintia, vauvärikylpy. Onko siis tämmöinen toiminta siirretty kirjastoihin? Kuulostaa hassulta. Onhan hieman isommilla satuhetkiä ollut aina, ja sen ikäiset jaksavat kyllä yleensä rauhassa kuunnella.

Vierailija
80/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no kyllä minusta osa tiloista voisi olla lapsivapaata aluetta. Saisi sitten olla rauhassa ne, jotka ei itkua, kiljumista ja sotkua jaksa. Esim lapsivapaalle lennolle menisin onnesta soikeana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän