Tamperelainen kokoomuslainen haluaaa sulkea vauvat julkisista tiloista, vertaa 100 desibelin kaiuttimiin.
Ja muutakin samanlaista. Pysykää poissa busseista, kahviloista kaduilta vauvat!
Kommentit (80)
Vieraannutaan vielä enemmän normaalista elämästä. Hyvä hyvä!
Olen samaa mieltä. Ei vauvat/lapset kuulu julkisiin tiloihin kunnes osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ei vauvat/lapset kuulu julkisiin tiloihin kunnes osaavat käyttäytyä.
Juu, käytöspassi käyttöön. Jäisi monelta täysi-ikäiseltäkin se saamatta.
Ja minä melkein voisin äänestääkin tätä kokoomuslaista, mutta ei, en ole oikeistolainen. Mutta samaa mieltä, kun niitä lapsia ei kielletä, eikä kasvateta mitenkään, niin lapsivapaita tiloja enemmän. Ja kun ei niistä kukaan juuri tule edes jäämään Suomea rakentamaan, notkutaan täällä se lapsuus ja nuoruus ilmaisen koulutuksen takia. Senkin takia sietokyky on alhainen.
Ja kyllä. Olen konservatiivinen vasemmistolainen. Minulle ei ole puoluetta. Konservatiiveille oikeistolaisille kyllä on puolueita, mutta ei vasemmistolle:
-kannatan pohjoismaalaista kapitalismia, jossa valtio sääntelee markkinataloutta ja pitää itsellään jotkin alat, esim. postin, vammaispalvelut ym. jotka eivät sovellu vapaaseen, ahneeseen, tehottomaan ja väärinkäytöksille herkkään talousliberalismiin, joka on suurelta osin prsiistä vrt taksipalvelujen 'vapauttaminen'
-kannatan tasa-arvoa sukupuoleen, kieleen, kansalaisuuteen, seks.suuntautuneisuuteen katsoen, sitä vastoin translaki on järjetön ja prsiistä, woketus ja cancellointi on historiaa ymmärtämättömien fasismia, pahimmillaan ns. jälkiviisautta, tuota viisauksista typerintä, siis prsiistä, ellei se sitten kohdistu tämän hetkiseen yhteen rzistisimpiin, homofobisimpiin ja naisvihamielisimpiin juttuihin kuten rap, hiphop ja muut liitännäiset, jotka ovat prsiistä
-uskonnot ovat prsiistä ja uskontojen varjolla tehdyt rikokset pahimpia viharikoksia, mutta jos ei pysty elämään vähemmistönä esim. luterilaisessa Suomessa, siirtyköön sellainen ihminen johonkin ei -uskonnottomampaan maahan tai sellaiseen maahan, jossa oma uskonto on enemmistönä eli tervemenoa ennen kaikkea ylimieliset muzut prsiiseen
-oman kielen ja kulttuurin, lähiruuan ja maan arvostus taas nousuun. Suurin osa muualta tulevista vaikutteista ovat prsiistä, ja sen voi sanoa ihan ääneen.
-Putler on fasisti ja prsiistä, mutta venäläisiin ihmisiin kohdistuva tämänhetkinen vaino on kaksinaismoralistista ja ns. luvan kanssa rzismia, siis prsiistä
-opettelen kiinan kieltä varmuuden vuoksi, mutta en pistäisi sitä pakolliseksi, sen sijaan pistäisin pakolliseksi aineeksi Arkiset Taidot (eli Todnäklaskenta, Miten propagandaa tehdään ja miten se vaikuttaa, ja Mitä uutisissa sanottiin oikeasti ja Miten täytän viranomaiskaavakkeet). Ruotsin kieli vapaaehtoiseksi ja naisille ja miehille armeija vapaaehtoiseksi. Pääkaupunkiseudun se porukka, joka juntittelee ja nyrpistelee nokkaansa muulle Suomelle, jääköön katastrofi- tai sotatilanteista ilman muun Suomen apua, ehkä uudet, värikkäät ystävät auttavat. Kasvisruokaa tarjolle vaihtoehdoksi aina, ruoka-allergikot hoitakoot itse aina omat ruokansa.
jne jne
Mites puukkohippaavat narkkarit, kaljalta haisevat ja mölyävät alkoholistit, jengiytyvät nuoret, mekastavat ja jengiytyvät ma mut, matelevat vanhukset ja tuplasti tilaa vievät matelevat ja haisevat lihavat? Korvat voi sulkea kuulokkeilla ja kotvatulpilla, mutta milläs suljet nenäsi hajuilta? Kyllä suurimman osan ajasta nukkuvat vauvat ovat tässä se ongelma. Kyllä pääsi taas joku sankari otsikoihin tällä ääripäisellä möläyksellään.
Miten musta tuntuu, että tää vauvainho liittyy lähinnä henkilön lisääntymiskyvyttömyyteen ja piilotettuun katkeruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vauvat halutaan kyllä häätää julksilta paikoilta, mutta narkit (joita Tampereelta kyllä löytyy niin pirusti) saavat jatkaa rauhassa. Onhan se vauvan itku pahempi kuin takkiasi tai lääkkeitäsi ruikuttava puukon kanssa riehuva narkki. Vauvat ä r s y t t ä ä.
Eiköhän monet halua sulkea kaiken epäakateemisen älämölön pois julkisilta paikoilta. Narkkien häätämisestä on tullut jo todella monta puheenvuoroa, joten turha esittää etteikö sitä huomioitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.
Et ymmärrä, miksi vanhemmat haluavat käydä välillä kahvilla yhdessä? Ei kaikki saa vauvaa hoitoon aina kun haluaisi. Turha kiillottaa omaa sädekehääsi sillä, että sinulla on siihen mahdollisuus.
No täytyy muistaa, että 4kk aikana ei välttämättä kertaakaan tarvitse mennä esim asioille sen vauvan kanssa. Ja jos asioilla kestää, onkin pakko syödä jotain (myös sen vauvan, joka saattaa olla jo soseikäinen). Elämä harvoin menee aina aivan optimaalisesti. Etenkään pienten lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat halutaan kyllä häätää julksilta paikoilta, mutta narkit (joita Tampereelta kyllä löytyy niin pirusti) saavat jatkaa rauhassa. Onhan se vauvan itku pahempi kuin takkiasi tai lääkkeitäsi ruikuttava puukon kanssa riehuva narkki. Vauvat ä r s y t t ä ä.
Eiköhän monet halua sulkea kaiken epäakateemisen älämölön pois julkisilta paikoilta. Narkkien häätämisestä on tullut jo todella monta puheenvuoroa, joten turha esittää etteikö sitä huomioitaisi.
Yksinkertaisesti hankala ymmärrää, mistä vauvaviha juontaa. Lähinnä kertoo ihmisestä itsestään, joka tällaista valitusta suustaan suoltaa.
Kielletään samantien lasten hankkiminen kokonaan. Ei tarvitse sitten Artun tai kenenkään muunkaan pahoittaa mieltään lasten olemassaolosta. Tai vähintään pitää olla laki, että lapsi ei saa poistua kotoa ennen kuin on 3v ja jos lapsen vanhemman pitää käydä lääkärissä tms niin lapsi on sitten ihan ok jättää kotiin siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi vauvoja pitää viedä johonkin kahviloihin/ravintoloihin. Bussit, junat, ratikat, metrot voivat olla pakollisia, jos ei ole autoa. Minulla nyt 4 kk vauva enkä ole kertaakaan ottanut häntä mihinkään kahvilaan tai ravintolaan (ellei perhekahvilaa lasketa). Haluan itsekin käydä niissä rauhassa vaikka ystävien kesken.
Mulla on saman ikäinen vauva ja olen käynyt kahvilassa ja ravintoloissa vauvani kanssa. Vauva ei ole huutanut eikä ongelmaa ole ollut, olemme olleet tervetulleita ja olen tuonut rahaa kotimaiseen yritystoimintaan. Et taida imettää omaa vauvaasi, jos ajatuksesi on, että haluat käydä ko. paikoissa mielummin ilman ja nimenomaan rauhassa? Ja tottakai busseissa ja metroissa pitää olla oikeus matkustaa. Kuinka muuten pääsisi 5km:n päähän sairaalaan esim. paisekontrolliin tasaisin väliajoin?
Imetän, mutta syö myös pullosta, jota isä voi antaa, kun minä käyn vaikka ystävän kanssa syömässä.
No mä en olis yhdenkään lapseni imetystä lähtenyt vaarantamaan vapaaehtoisesti pulloruokinnalla. Nyt lapseni ovat siis 4-11-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Missä sä luulet, että niille opetetaan, miten kaupassa ollaan, jos ei käydä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän he edes käyttäydy, niin eivät sitten huonostikaan. Ovat vaan. Joskus ilmaisevat itseään, kun ovat jotain vailla, tai on liian kuuma. Myöhemmin vasta alkaa ne käytöshäiriöt. Monilla vasta aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti hankala ymmärrää, mistä vauvaviha juontaa. Lähinnä kertoo ihmisestä itsestään, joka tällaista valitusta suustaan suoltaa.
Tietysti siitä hermoja raastavasti metelistä mikä niistä lähtee. Mieluummin kuuntelisin vaikka takapenkin työttömien musiikin popitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä luulet, että niille opetetaan, miten kaupassa ollaan, jos ei käydä kaupassa?
Tämä on sama, et lapset eivät saisi olla hiihtoladuilla, ennekuin osaavat hiihtää.
Suurin ongelma on lapsivihamielisyys. Kulttuureissa, missä kaikki lapset kokevat olevansa turvallisesti hyväksyttyjä ja toivottuja, harvemmin on heistä harmiakaan. Kun ilmapiiri on hyvä. Näissä ihmiset eivät siis hermostu ja kaikki pysyvät hyväntuulisina.
Siis oliko tämä se, joka arvosteli sitä, että siellä kahviossa pitäisi käyttäytyä siistimmin, eikä esim. viskoa ruokia lattialle- ja kahvikupin hinnalla istuskellaan tuntikausia viettämässä laatuaikaa.
Onpas raivoisa ketju, varmaan persut ja vauvojen äiskät kiihottuneet hirveästi.
Mielestäni lapsia voi viedä eri paikkoihin, vanhempien ei kuitenkaan tarvitse käyttäytyä junttien tavoin. Vaan lapsille voi opettaa olemaan yleisillä paikoilla hyvillä käytöstavoilla ja ottamaan muita huomioon. Kotona voi sitten tehdä mitä vaan, mutta yleisillä paikoilla on myös muita ihmisiä. Ennen tällaiset asiat otettiin huomioon, mutta kun nykyään on tämä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan kulttuuri = junttius vallallaan. Ulkomailla en ole nähnyt vauvoja kahviloissa enkä ravintoloissa. Ulkomailla ihmiset omaavat käytöstavat, toisin on täällä. EN ymmärrä miksi Suomessa pitää mennä imettämään sitä vauvaa yleisiin tiloihin, sillä vauvalla varmaan olisi kivempi olla siellä kotona. Mutta kun minä minä minä minä.......................ja mun oikeudet. Velvollisuuksia ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lapsia voi viedä eri paikkoihin, vanhempien ei kuitenkaan tarvitse käyttäytyä junttien tavoin. Vaan lapsille voi opettaa olemaan yleisillä paikoilla hyvillä käytöstavoilla ja ottamaan muita huomioon. Kotona voi sitten tehdä mitä vaan, mutta yleisillä paikoilla on myös muita ihmisiä. Ennen tällaiset asiat otettiin huomioon, mutta kun nykyään on tämä minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan kulttuuri = junttius vallallaan. Ulkomailla en ole nähnyt vauvoja kahviloissa enkä ravintoloissa. Ulkomailla ihmiset omaavat käytöstavat, toisin on täällä. EN ymmärrä miksi Suomessa pitää mennä imettämään sitä vauvaa yleisiin tiloihin, sillä vauvalla varmaan olisi kivempi olla siellä kotona. Mutta kun minä minä minä minä.......................ja mun oikeudet. Velvollisuuksia ei ole enää.
Missähän ulkomailla olet oleskellut, jos et vauvoja ole nähnyt? Yleisesti pitkin eurooppaa ja jenkkilää lapsia mukana kaikkialla. Jopa Ruotsissa on erittäin lapsiystävällinen kulttuuri. Kaikkialla otetaan lapset huomioon ja saavat ystävällistä kohtelua. Siis muualla, niin täydellisen eri mennä minne vaan lasten kanssa. Täällä meillä tää minäminäminä kulttuuri, just sitä, et minä en tykkää, et lapsia on missään kun minäminäminä en tykkää. Ja hyhhyh joku äiti imettää ja muo häiritsee kun en voi olla katsomatta kun pitää paheksuen katsoa ja ärsyttää et näen sen imetyksen mutku minäminäminä haluan paheksua.
Omat lapset nyt jo aikuisia. Pelottaa tämä maailma, muhin heidän lapset ehkä syntyvät. Eikä vähiten siksi, että olemme Euroopan eniten lapsia v*haava kansa
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se velvollisuus nyt on, mikä on unohtunut? Toisten huomioonottaminen?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä melkein voisin äänestääkin tätä kokoomuslaista, mutta ei, en ole oikeistolainen. Mutta samaa mieltä, kun niitä lapsia ei kielletä, eikä kasvateta mitenkään, niin lapsivapaita tiloja enemmän. Ja kun ei niistä kukaan juuri tule edes jäämään Suomea rakentamaan, notkutaan täällä se lapsuus ja nuoruus ilmaisen koulutuksen takia. Senkin takia sietokyky on alhainen.
Ja kyllä. Olen konservatiivinen vasemmistolainen. Minulle ei ole puoluetta. Konservatiiveille oikeistolaisille kyllä on puolueita, mutta ei vasemmistolle:
-kannatan pohjoismaalaista kapitalismia, jossa valtio sääntelee markkinataloutta ja pitää itsellään jotkin alat, esim. postin, vammaispalvelut ym. jotka eivät sovellu vapaaseen, ahneeseen, tehottomaan ja väärinkäytöksille herkkään talousliberalismiin, joka on suurelta osin prsiistä vrt taksipalvelujen 'vapauttaminen'
-kannatan tasa-arvoa sukupuoleen, kieleen, kansalaisuuteen, seks.suuntautuneisuuteen katsoen, sitä vastoin translaki on järjetön ja prsiistä, woketus ja cancellointi on historiaa ymmärtämättömien fasismia, pahimmillaan ns. jälkiviisautta, tuota viisauksista typerintä, siis prsiistä, ellei se sitten kohdistu tämän hetkiseen yhteen rzistisimpiin, homofobisimpiin ja naisvihamielisimpiin juttuihin kuten rap, hiphop ja muut liitännäiset, jotka ovat prsiistä
-uskonnot ovat prsiistä ja uskontojen varjolla tehdyt rikokset pahimpia viharikoksia, mutta jos ei pysty elämään vähemmistönä esim. luterilaisessa Suomessa, siirtyköön sellainen ihminen johonkin ei -uskonnottomampaan maahan tai sellaiseen maahan, jossa oma uskonto on enemmistönä eli tervemenoa ennen kaikkea ylimieliset muzut prsiiseen
-oman kielen ja kulttuurin, lähiruuan ja maan arvostus taas nousuun. Suurin osa muualta tulevista vaikutteista ovat prsiistä, ja sen voi sanoa ihan ääneen.
-Putler on fasisti ja prsiistä, mutta venäläisiin ihmisiin kohdistuva tämänhetkinen vaino on kaksinaismoralistista ja ns. luvan kanssa rzismia, siis prsiistä
-opettelen kiinan kieltä varmuuden vuoksi, mutta en pistäisi sitä pakolliseksi, sen sijaan pistäisin pakolliseksi aineeksi Arkiset Taidot (eli Todnäklaskenta, Miten propagandaa tehdään ja miten se vaikuttaa, ja Mitä uutisissa sanottiin oikeasti ja Miten täytän viranomaiskaavakkeet). Ruotsin kieli vapaaehtoiseksi ja naisille ja miehille armeija vapaaehtoiseksi. Pääkaupunkiseudun se porukka, joka juntittelee ja nyrpistelee nokkaansa muulle Suomelle, jääköön katastrofi- tai sotatilanteista ilman muun Suomen apua, ehkä uudet, värikkäät ystävät auttavat. Kasvisruokaa tarjolle vaihtoehdoksi aina, ruoka-allergikot hoitakoot itse aina omat ruokansa.
jne jne
Sori vaan, vaikutat aika juntilta. Ja siltä, ettet tiedä puoliakaan asioista joista meuhkaat.
Minä taas en voi sietää lihavia ihmisiä julkisilla paikoilla, silmiin sattuu.