Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakeibo, japanilainen säästämismetodi, kukaan kokeillut?

Vierailija
06.02.2023 |

Tilasin itselleni tuollaisen kakebo -kirjan, johon kirjataan tuloja ja menoja, säästämistavoitteita ja jolla tulee paremmin esiin mihin kaikkeen rahat hupenee. Ylipäätään on aika valaisevaa huomata minkä verran rahaa tarkalleen ottaen on käytössä. Vaikuttaa tosi hyvältä. Vähän sellaista pankkitilin konmarittamista. 😅 onko täällä muita, jotka käyttää kakeiboa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oon vaan niihin turhissa ostoksissa ja mulle tulee lähinnä sähkölasku ja vastike

Vierailija
2/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilikirjaksi sitä meillä kutsuttiin 1980-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mun miehelle sen joskus, kun sillä ei tuntunut raha pysyvän hyppysissä. Oli todella hyvä.

Kokeilin itsekin, mutta en ole tarpeeksi järjestelmällinen pitämään sitä. En siis muista ottaa kuitteja yms.

Vierailija
4/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä ryyppään kaljaa niin tyhjistä tölkeistä saa hyvin panttia aina...

Vierailija
5/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tähän lonkeroita ja nuoria naisia?

Vierailija
6/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä vähän kirjanpitoa opiskellut, mutta kakeibo on helpompi.

Vierailija
7/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä vähän kirjanpitoa opiskellut, mutta kakeibo on helpompi.

Jaa, me ei. Sinne laitettiin tulot ja menot. Nykyään verkkopankki ajaa saman asian.

Vierailija
8/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kirjan tilaushinta sinne kirjaan.

olisit säästänyt senkin rahan, jos vain olisit tehnyt taulukkolaskenta-asiakirjan

Vierailija
9/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita kirjan tilaushinta sinne kirjaan.

olisit säästänyt senkin rahan, jos vain olisit tehnyt taulukkolaskenta-asiakirjan

Maksoi 4,90

Vierailija
10/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikausia tehnyt noin ihan normivihkoihin.

Vierailija
11/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen vaimoni sanoi, ettei se poikkea mitenkään suomalaisesta tulojen ja menojen kirjaamisesta. Ei siis mitään kaksinkertaista kirjanpitoa vaan yksinkertaista tulojen ja menojen kirjausta. Sitä toki kannattaa kaikkien harrastaa.

Vierailija
12/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteesta näkee tulot ja menot, miksi niitä pitää vieä toiseen kertaan johonkin kirjoittaa. 

Vierailija
13/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh eikö tätä kutsutaan kirjanpidoksi? Niinku Suomessa ja suomenkikelellä.

Vierailija
14/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli budjettiseurantaa se on eikä erityisen japanilaista

Vierailija
15/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun vingutan pankkikorttia, niin se näkyy verkkopankissa. Tuloja on vain kuukausipalkka. Välillä lasken verkkopankista mihin kaikkeen sitä on tullut tuhlattua.

Vierailija
16/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisen mies kirjoitti:

Japanilainen vaimoni sanoi, ettei se poikkea mitenkään suomalaisesta tulojen ja menojen kirjaamisesta. Ei siis mitään kaksinkertaista kirjanpitoa vaan yksinkertaista tulojen ja menojen kirjausta. Sitä toki kannattaa kaikkien harrastaa.

Varmaan joo jos on jo hyvin hallinnassa niin pärjää vaikka ruutuviholla. Aloittelevalle taloudenhallitsijalle tuosta on apua. Kirjassa kysytään tarkemmin tavoitteita ja esim muutaman kerran vuodessa tulevia menoja, että itse en ainakaan mieti sellaisia joka kuukausi. Auttaa hallinnassa. Nyt kuun alussa näyttää siltä että säästöön pitäisi pystyä laittamaan monta sataa kuussa, mikä on aika erikoista koska olen luullut että rahat riittää nippanappa.

Vierailija
17/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kallista enkä turhaa - paitsi joskus kun veetuttaa elämä ja tuntuu, ettei aina

jaksa hintoja vahdata.

Tämä on minun kulutusstrategiani.

Mikään budjetointi ei auttaisi minua säästämään yhtään paremmin.

Vierailija
18/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nigerialainen säästämismetodi on paljon parempi. lähetä rahasi maanpaossa olevalle kuninkaalliselle, että se saa rahansa tuotua suomeen ja sitten se antaa sinulle miljoonia. ei ole huijausta. moni suomalainen on jo sijoittanut tähän toimintaan. sama firma toimittaa myös amerikkalaisia ex majureita suomeen tuomaan rakkautta mammoille, kun annat niille rahasi

Vierailija
19/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää sitä ku tullaan joukolla naisen kasvoille ? vai se kokovartalo puku ? bukkake ? zentai ?

Vierailija
20/57 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiliotteesta näkee tulot ja menot, miksi niitä pitää vieä toiseen kertaan johonkin kirjoittaa. 

Itselläni tiliotteen tuojottaminen ei ainakaan auta säästämisessä. Ei siitä tule selkeästi mietittyä mitä rahatilanteelle voisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme