Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen lääkäriasema otti kalliit verikokeet , mutta

Vierailija
07.10.2023 |

Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty korkean hemoglobiinin vuoksi.
Koska vaiva jonka vuoksi alunperin menin ei parantunut, soitin lääkärille 2 viikkoa myöhemmin.
Lääkäri kauhisteli veriarvojani ja buukkasi ajan.
Onko asiakas lääkäri joka tulkitsee veriarvot?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut terve, enkä tajunnut että minun pitää tulkita omat verinäytteeni:( ap

Vierailija
2/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa huolimattomuutta yksityisellä ja julkisella puolella. Ketään ei kiinnosta esim. vanhuksen crp lähes sata.

Vierailija
4/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvot nyt muuten normit,?

Mutta korkea kolesteroli.

Lääkäri sanoi: suonesi imevät rasvaa??

Olen hoikka kasvissyöjä, saan kolesterolilääkkeet?

Ap

Vierailija
5/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.

Miksi ei sanottu? Ap

Vierailija
6/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sanottu? Ap

Ei kaikki ravaa lääkärissä ja tiedä tätä.ap

Vierailija
7/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, julkisellakin mennyt aina niin että itse pitää katsoa kokeiden tulokset ja jos jotain häikkää soittoa ajanvaraukseen, ja viikkojen odotuksen jälkeen taas uusi lääkäri vastassa joka on ihan eri mieltä asioista kuin edellinen. Onneksi en ole paljoa sairastellut, todella sekoa ja tehotonta touhua kaikinpuolin.

Vierailija
8/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin et korkea hemoglobiini on hyvä

Olen nainen.ap

Vierailija
9/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok olen siis tyhmä:( ap

Vierailija
10/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tiedän..luulisi silti et lääkäri voisi sanoa.

Katso tulokset.

Jos joku arvo pielessä, soita!

Vierailija
11/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää oma tyhmyys..

Ja se että hoikalla sporttimimmillä on läskien tupakoitsijoitten kolesteroli ja krooninen ripuli:(

Vierailija
12/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen.ap

Riippuen siitä että kuinka korkea se on. Meillä labrassa aikoinaan kävi äiti ja tytär kahden viikon välein jolloin heiltä molemmilta yksinkertaisesti otettiin pari pussia verta pois juurikin siksi että hemoglobiini oli liian korkea tietyn perinnöllisen sairauden takia. 

Vierailija
13/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen.ap

Raja naisilla 155. _Liian_ korkea hemoglobiini voi liittyä tiettyihin sairauksiin. Ja jos hb on liian korkea se altistaa tukoksille.

Vierailija
14/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo: nyt loppuu herkuttelu!

Olen 55 v 66kg 170 cm

Ihana vanhuus odottaa...ap

Vierailija
15/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oma tyhmyys..

Ja se että hoikalla sporttimimmillä on läskien tupakoitsijoitten kolesteroli ja krooninen ripuli:(

Olet vaan saanut potin geenilotossa kolesterolin osalta.

Vierailija
16/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen.ap

Raja naisilla 155. _Liian_ korkea hemoglobiini voi liittyä tiettyihin sairauksiin. Ja jos hb on liian korkea se altistaa tukoksille.

Minun oli 185.ap

Vierailija
17/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sanottu? Ap

Terveydenhuolto on ollut jo pitkään sellaista, että asiakkaan pitää itse olla aktiivinen. Sitä paitsi jos sieltä lääkäri summittaiseen aikaan soittelisi potilaalle, suurin osa ei vastaisi puhelimeen. Nykyään moni ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Sovitaan siis soittoaika tai uusi vastaanottokäynti. Usein lääkäri sanoo että kuuluuko varata uusi aika vai riittääkö soittoaika. Jotkut lääkärit saattavat soittaa ilmaiseksikin, mutta lähtökohtaisesti tuosta sitten maksetaan puhelinajasta. Sille varalle, että todennäköisesti seuraavaksi kauhistelet sitä. 😀

Vierailija
18/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oma tyhmyys..

Olet vaan saanut potin geenilotossa kolesterolin osalta.

Auttaako laihduttaminen? Ap

Vierailija
19/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei sanottu? Ap

Terveydenhuolto on ollut jo pitkään sellaista, että asiakkaan pitää itse olla aktiivinen. Sitä paitsi jos sieltä lääkäri summittaiseen aikaan soittelisi potilaalle, suurin osa ei vastaisi puhelimeen. Nykyään moni ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Sovitaan siis soittoaika tai uusi vastaanottokäynti. Usein lääkäri sanoo että kuuluuko varata uusi aika vai riittääkö soittoaika. Jotkut lääkärit saattavat soittaa ilmaiseksikin, mutta lähtökohtaisesti tuosta sitten maksetaan puhelinajasta. Sille varalle, että todennäköisesti seuraavaksi kauhistelet sitä. 😀

Kauhistelen sitä että olen hyvin sairas.ap

Vierailija
20/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se hemoglobiini sulla oli, kun se mielestäsi oli korkea? Jos se olisi ollut hälyttävän korkea, niin kyllä lääkäri siihen olisi reagoinut.