Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa koskaan olla rauhassa kotona :( mies ja lapsi

Vierailija
06.02.2023 |

Haluaisin olla yksin kotona välillä muutaman tunnin. Lapsi täyttää kohta 2v ja kokonaiset 2 kertaa mies on ottanut hänet mukaan johonkin max tunnin reissulle. Kun pyydän mieheltä omaa aikaa, hän sanoo että tottakai tee mitä haluat, hän kyllä vahtii lasta. No menee ehkä minuutti ja lapsi roikkuu lahkeessani. On siis minun perään täällä kotona 24/7. Jos menen eri huoneeseen ja suljen oven, lapsi hakkaa ovea ja itkee naama punaisena. Mies saa kyllä kaikessa rauhassa vaikka nukkua sohvalla. Väsyttää, en ole pariin vuoteen tehnyt siis mitään omaa juttua. Mulla kun olisi mieluisia harrastuksia mitä teen kotona. Onko muilla tällaista?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aina sanoi myös, että saan lähteä omille menoille aina kun haluan, mutta minä olisin halunnut olla kotona yksin. En koskaan saanut. Mies on ex ja lapset aikuisia, silti muistan tuon elävästi.

Vierailija
2/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee selittää asia miehelle tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Hän itse kaipaa paljon täysin yksin vietettävää aikaa, mutta minä olen saanut oman hetken viimeksi elokuussa. Hänen mielestään minulle riittää se, että saan olla lapsen kanssa kotona, hänellä kun on työ.

Vierailija
4/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tarvitsee parisuhteessa myös omaa aikaa. Älä hyvä ihminen anna periksi asiassa. Jos sitä aikaa ei saa, saattaa se lopulta tuhota suhteen. Minä olen ollut siellä, minulla on kokemusta. Minun ja vaimon taival päätyi eroon ja tuo oli yksi ratkaisevista eroon johtaneista asioista. En kyennyt harrastamaan mitään omaa, omaa aikaa ei minulle suotu.

Vierailija
5/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäännyin aikuisen ihmisen kanssa, joten ei. Pidä pääsi ja ota sitä omaa aikaa. Vie ne harrastukset pois kotoa niin miehen on pakko ottaa vastuuta. 

6/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mies voisi lähteä muutamaksi tunniksi käymään jossain? Tai ihan vaikka pariksi päiväksi?

Vierailija
7/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies aina sanoi myös, että saan lähteä omille menoille aina kun haluan, mutta minä olisin halunnut olla kotona yksin. En koskaan saanut. Mies on ex ja lapset aikuisia, silti muistan tuon elävästi.

Miksi et sanonut miehelle, että haluat sitä omaa aikaa nimenomaan kotona? Ei mies osaa ajatuksia lukea. 

Vierailija
8/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pyydät omaa aikaa? Sanotko, että "haluan olla KOTONA yksin" vai puhutko vain ympäripyöreästi omasta ajasta. Näissähän on iso ero. Jälkimmäisestä ei voi tietää, että haluat olla yksin kotona. 

Vierailija
9/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan saanut aikaa yksin, kun oli mies ja lapsi. Sain sitä vasta kun erottiin ja lapsi meni päiväkotiin. Silloin otin silloin tällöin palkattoman päivän, ja vietin sen ihan keskenäni kun lapsi oli päivähoidossa. Exä ei ole osallistunut enää meidän elämään. Hän kiukutteli, ettei voi olla "koko ajan lapsenvahtina", siis tapaamassa lastaan, ja nyt ei ole vuosiin kuulunut koko ihmisestä mitään. Nyt on onneksi ihana tukiperhe, ja saan kuukaudessa kaksi päivää olla ihan rauhassa.

Vierailija
10/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäännyin aikuisen ihmisen kanssa, joten ei. Pidä pääsi ja ota sitä omaa aikaa. Vie ne harrastukset pois kotoa niin miehen on pakko ottaa vastuuta. 

Mies kyllä jää vahtimaan lasta kotiin kun pyydän ja pääsen käymään jossain. Mutta ei se ole sama asia, kun minä nimenomaan haluaisin olla kotona yksin. Se on aina ollut minulle tärkeää. Ap

Vierailija
11/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä jää vahtimaan lasta kotiin kun pyydän ja pääsen käymään jossain. Mutta ei se ole sama asia, kun minä nimenomaan haluaisin olla kotona yksin. Se on aina ollut minulle tärkeää. Ap

No sano se sille miehelle :D Selkokielellä niin ymmärtää. Ei se täällä valittamalla mene perille. 

t. eri

Vierailija
12/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä, ette saa suutanne auki ja sanottua edes sille omalle puolisolle, jonka pitäisi olla teidän läheisin ihminen, että "olen väsynyt ja tarvitsen nyt omaa aikaa yksin kotona. Voitteko mennä lapsen kanssa pariksi tunniksi puistoon/mummolaan/hop lopiin tms." Sen sijaan, että kertoisitte suoraan toiveenne, kiertelette ja kaartelette asian ympärillä ja oletatte että toinen arvaa mitä oikeasti haluatte.

Vierailija
13/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pysty lukemaan toisen ajatuksia. Pitää kertoa selkeästi ja täsmällisesti mitä haluaa. "Oma aika" ei ole selkeä ja täsmällinen ilmaisu. 

Vierailija
14/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa, puhukaa, puhukaa. Sillä ne asiat ratkeaa eikä sillä, että uhriutuu vauvapalstalla. 

Vierailija
15/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan miehelle, että nyt on hänen vuoronsa hoitaa lasta, ja vie sen vaikka puistoon, uimahalliin tai pulkkamäkeen. Tai ihan sama vaikka rautakauppaan, mutta sinä tarvitset nyt hetken rauhaa omille harrastuksillesi kotona.

Vierailija
16/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Eikä mies voisi lähteä muutamaksi tunniksi käymään jossain? Tai ihan vaikka pariksi päiväksi?

Ei hän lähde, vaikka olen ehdottanut että menisi esim äidilleen eli lapsen mummolle. Ei vaan hänen tule lähdettyä ilman minua, aina on jotain epämääräistä estettä. Ap

Vierailija
17/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vierastaa miestä, ei koe turvalliseksi ja hätääntyy. Äitiä etsii. Mies ei osaa ilmeisesti olla lapsen kanssa tai hoitaa, tekee virheitä? Ei lasta voi jättää miehen kanssa, jos lapsi hätääntyy totaalisesti ja vaan itkee. Miten mummo tai kummi. Miten lapsi näkee edes missä huoneessa olet. 

Vierailija
18/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ei hän lähde, vaikka olen ehdottanut että menisi esim äidilleen eli lapsen mummolle. Ei vaan hänen tule lähdettyä ilman minua, aina on jotain epämääräistä estettä. Ap

Sanot tarpeeksi selkeästi, miksi haluat olla kotona yksin niin kyllä se lähtee. Jos ei lähde, sitten pakkaat tavarasi ja muutat eri osoitteeseen. Viimeistään sillä menee viesti perille. 

Vierailija
19/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ilmoitat lapsen johonkin lapsi-vanhempi-liikuntakerhoon, ja sanot miehelle, että se on hänen hommansa, koska sinä hoidit aikanaan vauvamuskarin.

Vierailija
20/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, että 2-vuotias itkee äidin perään kotona, jos isäkin siellä on. Mene töihin, niin saat olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän