Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista pääkaupunkiseudulla on asua? Muutto toiselta puolelta Suomea

Vierailija
06.02.2023 |

Olen miettinyt että muuttaisin pääkaupunkiseudulle.
Asun nyt Pohjois-Suomessa ja työskentelen vuokratyöntekijänä nollatuntisopimuksella.

Töitä on alkanut olla koko ajan vähemmän.
Eikä täällä muutenkaan oikein mikään pidättele.

Katselin tossa työpaikkoja ja pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan oman alan töitä tarjolla ja vielä vakituisia työsuhteita.
Mietin että voisin hakea noita paikkoja.
Eniten oman alan töitä on tarjolla Vantaalla, mutta muuallakin pk-seudulla.

Minkälaista pääkaupunkiseudulla on asua?
Onko asumisen hintataso joka paikassa kallis?

Kommentit (1010)

Vierailija
881/1010 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on hyvä asua, tuu vain tänne. Itselleni oli paras päätös aikoinaan lähteä. En ole ollut kertaakaan enää työtön. Ahkera työ on myös ajan kanssa palkinnut. Nyt on työ jossa viihdyn, ja palkkakin hyvä.

Vierailija
882/1010 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettunen72 kirjoitti:

Espoossa on hyvä asua, tuu vain tänne. Itselleni oli paras päätös aikoinaan lähteä. En ole ollut kertaakaan enää työtön. Ahkera työ on myös ajan kanssa palkinnut. Nyt on työ jossa viihdyn, ja palkkakin hyvä.

Voisitko selittää miten ap tai kukaan muukaan hyötyy siitä että sinulla menee hyvin Espoossa?

Miten sinun työssäkäyntisi suojaa jotain hanttihommia nollatuntisopimuksella maakunnassa tekevää junantuomaa työttömyydeltä Espoossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1010 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa, Helsingissä ainakin on hirveää. Asuminen kallista ja kaduilla turvatonta. Lasken päiviä kun pääsen muuttamaan muualle

Vierailija
884/1010 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset suksikott v*ttt**uun.

Vierailija
885/1010 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa, Helsingissä ainakin on hirveää. Asuminen kallista ja kaduilla turvatonta. Lasken päiviä kun pääsen muuttamaan muualle

Kaduilla turvatonta? Mikä juttu tämä on? Olen elänyt elämästäni 99% pk-seudulla ja 1% muualla ja kaikki potentiaaliset uhkatilanteet liittyvät tuohon 1%.

Vierailija
886/1010 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämästäni 99% pk-seudulla ja 1% muualla ja kaikki potentiaaliset uhkatilanteet liittyvät tuohon 1%.

Minä = kaikki ihmiset.

Mikä tapahtui juuri minulle pätee kaikkiin muihinkin ihmisiin.

Suuri itsestä yleistämisen festari menossa tässäkin ketjussa.

Vierailija
887/1010 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen just Ulla Koskisen historiantutkimusta 1500-luvun Suomesta.

Vuonna 1590 Helsingistä käytettiin Suomessa yleisesti nimiä Forssi sekä Stadi.

"Stadi" on siis noin 450 vuotta vanha nimitys. "Forssi" on aika hauska, voisi jopa ottaa käyttöönkin joskus.

Vierailija
888/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu on vaan ylivihattu, liekö syynä kateus vai joku muu. Muutin tänne pieneltä paikkakunnalta ja elämänlaatu nousi kyllä huomattavasti. Töistä ei ole ollut pulaa, uusia kavereita löytyi nopeasti, ja myös kumppani löytyi melko nopeasti tänne muuton jälkeen.

Toki vähän kalliimpi on asua, mutta toisaalta ei oikeasti tarvitse autoa ellet sitten asu jossain Espoon tai Vantaan syrjäisimmissä kolkissa.

Vierailija
889/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rohkeutta ja kielitaitoa niin jatka samalla vaivalla Keski-Eurooppaan.

Vierailija
890/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmilla alueilla pieni kaksi kustantaa 660-700 € ja ABC-vyöhykkeen 30 vrk kausilippu on 82,80€ jos joudut vaikkapa Espoosta tai Vantaalta käymään Helsingissä töissä. Ruuan hinta lienee hivenen korkeampi kuin maalla. Siinäpä alkuun.

toisaalta kauppoja on ja tarjouksia, ruokajono josta saa leipää jne, kirpputoreja filmin pimein m Uff ja Fida. 

Vierailija
891/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

filmin pimein, nauraa pilvin pimein

Vierailija
892/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni syö siellä rusketuspillereitä.

Vierailija
893/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseutu on aika laaja käsite. Halvimmat asuinalueet ovat eri puolella Vantaata ja koillis-Helsingissä. Halpuus näkyy demografiassa.

Mites se muka demokratiasa näkyy?

Vierailija
894/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä muuta joa eet oo musta.

Vierailija
895/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin eka olla se varma työpaikka valmiina ennen muutoa. Itse en muuttaisi yhteenkään kaupunkiin. Maalla on mukavaa ja olen osa-aikatyössä. Vakituinen työsuhde. Tunteja on milloin minkäkin verran mutta on joka viikko kuitenkin töitä. En ole vuokrafirmassa enkä koskaan tule olemaan. Isossa hoitoalan firmassa olen

Vierailija
896/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle tule jäämään palkasta paljoakaan käteen, asumiseen menee vähintään puolet palkasta.

Vantaalla tosiaan tietyissä paikoissa voit asua vähän halvemmalla, mutta siinä tulee sitten mukana muita ongelmia...

Mitä ongelmia?

Jos sen sulle selevällä suomella kertoisin, niin koko ketju katoaisi oitis! Sen kertominen ei nääs sovi Sanoma-konsernin akentaan...

Vierailija
897/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmilla alueilla pieni kaksi kustantaa 660-700 € ja ABC-vyöhykkeen 30 vrk kausilippu on 82,80€ jos joudut vaikkapa Espoosta tai Vantaalta käymään Helsingissä töissä. Ruuan hinta lienee hivenen korkeampi kuin maalla. Siinäpä alkuun.

Kaksio ei "kustanna" mitään vaan se maksaa! Ymmärrätkö edes, mistä kirjoitat?

Kustantaa, tarkoittaa kustannusta, mikä asumisesta on aiheutunut. Kuten asumiskustannukset.

Maksaa tarkoittaa vaikkapa myös, osin valinnaisia maksuja. Ja ennenkaikkea maksamista.

Maksaa kustannukset. Esim puoliso maksaa vaikka lasten harrastuskustannukset, eli hoitaa sovitun velvoitteen.

Kyllä, mutta se, joka kustantaa, maksaa kustannukset.

Kaksio ei voi maksaa kustannuksia. Joku toinen ne maksaa eli kustantaa.

Vierailija
898/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tosi paljon alueesta, ihan kunnan sisälläkin. Jokaisessa kunnassa on kivoja ja vähemmän kivoja alueita, jopa katuja. Hinnat ovat kalliita kaikkialla, jossei sitten onnistu saamaan kunnan asuntoa. 

Kehyskunnat ovat harkitsemisen arvoinen juttu, erityisesti Sipoo ja Tuusula (jos on auto käytössä sekä raha riittää). Ovat hyvin maaseutumaisia paikkoja, joissa on suuri määrä kantiksia sekä hyvät palvelut lapsiperheille (ts. verorahoja kerätään kivasti, heijastuu muuhunkin). 

Itse olen tilanteessa, jossa kaipaan kovasti maaseudulle, mutta lasten koulujen ym. takia muutto ei tule kysymykseenkään. Kunhan nuo lentävät pesästä, sitten lähden.

Pohjois-Espoossa ja Vantaan pohjoisosissa on paljon maalaismaisemaa ja maaseutumaista asumista. Kannattaa katsoa rohkeasti paikkoja.

Vierailija
899/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Helsingissä syntynyt ja elänyt pitkän putken. Ikinä ei mitään ongelmia, mutta en myöskään yökausia kekkuloinut pitkin stadia. Alkoholia kun en käytä olin porukoiden kanssa liikkeellä milloin missäkin, mutta oma auto alla. Joten, paljolti vaikuttaa missä ja milloin dallaa sekä se missä kunnossa sattuu olemaan. Snagarit on aamuyön tunteina melko levottomia mestoja.

2 v sitten alkoi Helsingin hektinen meno ahdistaa, joten otin ja muutin ns. maalle. Ihana pikkukylä kohtuullisin palveluin 20 km päässä isosta kaupungista, joten nyt sielu lepää, kuulee lintujen liverryksen, ei jatkuvaa liikenteen hurinaa ja kapakoista palaavien riekkumista. Järvi 20 m päässä kotoa, aamukalastusta, talvella pilkkimistä. Kylän toiminta tosi aktiivista. Muuto tänne ei kaduta, mutta se kaduttaa kun vetkuttelin turhan monta vuotta pääkaupunkimme hullunmyllyssä ja hulinassa. Takasin en kaipaa.

Tosiasia on toki, että pääkaupunkiseudulla löytyy himpun paremmin töitä, mutta kyllä sitä pikkupaikkakunnallakin aina jotain löytyy ja ihan normiliksoilla.^

Vierailija
900/1010 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asunut Hkissä 52 vuotta ja pakko sanoa, että muutto jonnekkin pois täältä kiinnostaa päivä päivältä enemmän. Joka helvetin katu revitty ytimessä auki. Sinne autolla pääseminen nykyään vastaa suunnilleen matkaa Marssiin sillä erotuksella, että jälkimmäisestä varmasti löytyy parkkipaikkoja. Bussilippujen hintoja puolestaan nostettiin juuri. Asuit sitten vuokralla tai omassa asunnossa se maksaa järjettömästi. Hkin kommunistinen tyhjään perustuva kiinteistöverotus vie rintamamiestalossa asuvien mummojen viimeiset ruokarahat. Samaan aikaan joka pirun pläntti rakennetaa täyteen betonilähiöitä puistoja tai lentokenttiä säästämättä (kok + vihreää korruptiopolitiikkaa?). Helsingin ylimieliset päättäjät ovat täysin mielisairaita- esimerkkinä Espalta kaista kiinni ja PALMUJA tilalle veronmaksajien rahoilla! Ainiin, Lintsin päiväranneke melkeen 50e, samoin lauttamatka Isosaareen. Tässä kaupungissa on enää harvoja asioita mitä rakastin nuorempana. Pitäkää tunkkinne!