Millaista pääkaupunkiseudulla on asua? Muutto toiselta puolelta Suomea
Olen miettinyt että muuttaisin pääkaupunkiseudulle.
Asun nyt Pohjois-Suomessa ja työskentelen vuokratyöntekijänä nollatuntisopimuksella.
Töitä on alkanut olla koko ajan vähemmän.
Eikä täällä muutenkaan oikein mikään pidättele.
Katselin tossa työpaikkoja ja pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan oman alan töitä tarjolla ja vielä vakituisia työsuhteita.
Mietin että voisin hakea noita paikkoja.
Eniten oman alan töitä on tarjolla Vantaalla, mutta muuallakin pk-seudulla.
Minkälaista pääkaupunkiseudulla on asua?
Onko asumisen hintataso joka paikassa kallis?
Kommentit (1010)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin muuttamassa. Onko ne Vantaan halvat alueet todella levottomia?
Varmaan tietyt talot on sellaisia jossa ei ole ehkä kovin kivaa asua. Paljon asioita myös liioitellaan. Kun lähiöllä on huono maine siinä on oikeasti vähän sellaista ektrahuono alue lisää.
Mutta kaukana ne on kaikesta.
Koivukylä on yksi pahimmista.
Sinne ei kannata muuttaa.
Ylensä porukoilla ei ole mitään aitoa kokemusta asumisesta juurikin Helsingissä ja erityisesti _kaupungissa_. kaupunkia on vain ja ainoastaan umpinaiset kivikorttelit ja ihan viimeistään se urbaani syke loppuu raitiovaunuverkostoon. Kaikki sen ulkopuolella on sellaista kepulais-ideologista kirkonkyläsimulaatiota, jossa on sekä kaupungin että maaseudun huonot puolet, mutta ei kummankaan hyviä puolia!
Kunnon kaupungissa nimeltä Helsinki onkin sitten aivan ihanaa asua ja elää, ihmiset on hyväntuulisia, omillaan toimeentulevia! Se kateus ja katkeruus sitten tulee myös itselle nähtäväksi! <3
Ihanaa kun Hkiin muuttaa aidosti kaupunkikultuurista kiinnostuneita ihmisiä ja juntit sitten lähtee espooseen ja vantaalle sun muualle. Sinänsä kiinnostavaa, että Itä-Helsingissä alkaa olla omanalaistaan meininkiä ja identiteettiään! Vantaalla ainoastaan Tikkurilassa on mitään meininkiä, Espoossa ei ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan periaatteessä harmittaa, että valtio poliittisella ohjauksella, investoinneilla, tunninjunilla ja muulla keplottelulla yrittää tarkoituksella autioittaa muun Suomen. Kehitys ei ole kokonaisuuden kannalta lainkaan hyvä. Omavaraisuus, maanviljely, maanpuolustus, huoltovarmuus, turismi ja ihmisten kokemus yhdenvertaisuudesta kärsivät, kun laajasta maasta yritetään naurettavasti tehdä jotain yhden kaupungin "metropolia".
Päinvastoin! On kovasti yritetty ja yritetään ruokkia kuollutta hevosta. Ihmiset vaan äänestävät jaloillaan ja mitä enemmän siellä periferiassa äänestetään kepua/persuja, sitä useampi fiksu ja koulutettu, omilla aivoillaan ajatteleva ja omillaan toimeentuleva muuttaa muualle. Tämäkin on eräänlaista evoluutiota, eikä sille ole missään muuallakaan maailmassa mahdettu yhtään mitään ja se on kaunis asia. <3
Muutin Vantaalle vuosi sitten. En ole kyllä kokenut mitään turvattomuutta tai häiriköintiä. Asun aika lähellä Jumboa.
Riippuu varmaan missä alueella asuu.
Kyllähän asuminen on kalliimpaa kuin muualla Suomessa, siitä ei pääse mihinkään.
Varsinkin jos työskentelee matalapalkka-alalla, palkasta ei oikeasti jää paljoa käteen.
Jos jollain on muuttoaikeita pk-seudulle kannattaa tarkkaan miettiä haluaako maksaa paljon enemmän asumisesta.
Muutin Jyväskylästä, oikeastaan ainoastaan sen takia että täällä on enemmän työmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen paras paikka asua palveluiden, kulttuurin, työpaikkojen ja muiden osalta, mutta totta on toki että maksaa enemmän kuin provinssikaupungit. Itse en asuisi muualla, liian ahdasmielistä.
Provinssikaupungit :D No, hyvä että viihdyt siellä tsadissa "värikkään" porukan keskellä. Itse en muuttaisi pk-seudulle mistään hinnasta.
Pääkaupunkiseutu on muutakin kuin m a m u alueet
Ainut asumiskelpoinen alue Suomessa. Mut ei me haluta tänne juntteja maalaistolloja mistään pohjoisesta.
Tämä on ihan väärä paikka etsiä tietoa noihin kysymyksiin, kuten hintatasoon. Oletko jotenkin vajaa, ap?
Sisäsiittoiset maalaiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen paras paikka asua palveluiden, kulttuurin, työpaikkojen ja muiden osalta, mutta totta on toki että maksaa enemmän kuin provinssikaupungit. Itse en asuisi muualla, liian ahdasmielistä.
Provinssikaupungit :D No, hyvä että viihdyt siellä tsadissa "värikkään" porukan keskellä. Itse en muuttaisi pk-seudulle mistään hinnasta.
Olen tyytyväinen Stadiin, sinun kannattaa pysyä poissa niin kaikilla on kivempaa
Ei pääkaupunkiseudulle kannata muuttaa, jos työ on matalapalkka-aloilla. Ei ole kuitenkaan varaa harrastaa mitään, vaikka paikkoja on tarjolla.
Toisaalta muualla Suomessa yleensä on luonto lähellä. Jos harrastaa luontoharrastuksia, niin nekin on halvempia maaseudulla asumisen lisäksi.
Kontula on ihanin