Millaista pääkaupunkiseudulla on asua? Muutto toiselta puolelta Suomea
Olen miettinyt että muuttaisin pääkaupunkiseudulle.
Asun nyt Pohjois-Suomessa ja työskentelen vuokratyöntekijänä nollatuntisopimuksella.
Töitä on alkanut olla koko ajan vähemmän.
Eikä täällä muutenkaan oikein mikään pidättele.
Katselin tossa työpaikkoja ja pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan oman alan töitä tarjolla ja vielä vakituisia työsuhteita.
Mietin että voisin hakea noita paikkoja.
Eniten oman alan töitä on tarjolla Vantaalla, mutta muuallakin pk-seudulla.
Minkälaista pääkaupunkiseudulla on asua?
Onko asumisen hintataso joka paikassa kallis?
Kommentit (1010)
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä. Lähden Kuusamoon.
Kaksi junteinta porukkaa: "olen neljännen polven tsadilainen" ja "minua ei huomattu Helsingissä, nyyh -juntit"
Vierailija kirjoitti:
Kävin vasta kahden viikon vierailulla Espoossa sukulaisen luona. Ihan normaalia elämää siellä elettiin, ehkä oli enemmän tummia ihmisiä kaduilla kuin kotikaupungissa, mutta mitään ongelmia ei ollut.
Yksin kyllä olisi ollut maalaiselle vaikeaa ne bussilla ja metrolla ym kulkemiset, ja en tiedä auttavatko, jos kysyy apua, kun oli opas mukana.
Ei tarvitse keneltäkään kysellä, vaan itse voi katsoa puhelimesta HSL:n appista. Mutta jos kysyt, kyllä me aidot stadilaiset autetaan 😊
Ihan normaalia on, että lapsesi koulussa on S2-oppilaita 1/3. Siihen kannattaa varautua. Katukuva on kansainvälinen ja värikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset suksikott v*ttt**uun.
Muistakaa että Helsinkiläiselle Tamperelainen, Turkulainen on maalainen. Mitä luonnevikasia nousukkaita. Ovat ylpeitä siitä, kun eivät ole käyneet kehä 1 ulkopuolella. Tod näk eivät edes ulkomailla. En asuisi vaikka mulle maksettaisiin.
Suomeksi se on helsinkiläinen, tamperelainen ja turkulainen. Ja Kehä I, siis roomalaisin numeroin.
Psykologinen arviosi helsinkiläisistä kuulostaa enemmänkin siltä, että peiliin katselit kun kirjoitit.
Tarkoituituksella laitoinkin:) Tiesin että räksytystä tulee. Ettehän te muuta osaa. 8 eri kaupungissa asunut ja kaikki muut hyviä paitsi vihervasurien homocity. :) vetäkää köysi kaulaan muu maa kiittää ja kuittaa
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia on, että lapsesi koulussa on S2-oppilaita 1/3. Siihen kannattaa varautua. Katukuva on kansainvälinen ja värikäs.
Juu, ihan hirveetä kun kadut eivät olekaan täynnä maidonvalkoisia mököttäjiä ja savoa viäntäviä känniääliöitä! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että Helsinkiläiselle Tamperelainen, Turkulainen on maalainen. Mitä luonnevikasia nousukkaita. Ovat ylpeitä siitä, kun eivät ole käyneet kehä 1 ulkopuolella. Tod näk eivät edes ulkomailla. En asuisi vaikka mulle maksettaisiin.
Suomeksi se on helsinkiläinen, tamperelainen ja turkulainen. Ja Kehä I, siis roomalaisin numeroin.
Psykologinen arviosi helsinkiläisistä kuulostaa enemmänkin siltä, että peiliin katselit kun kirjoitit.
Tarkoituituksella laitoinkin:) Tiesin että räksytystä tulee. Ettehän te muuta osaa. 8 eri kaupungissa asunut ja kaikki muut hyviä paitsi vihervasurien homocity. :) vetäkää köysi kaulaan muu maa kiittää ja kuittaa
Ei tullut "räksytystä" vaan sait täysin kylmän viileät faktat.
Toivotukset köysistä kaulaan ja homofobia eivät todista muusta kuin sun omista korvienvälisistä ongelmistasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä on tarjolla Vantaalla, niin kannatta alkuun katsella asuntoa jostain sieltä läheltä. Työmatkoihin pk-seudun toiselta laidalta toiselle voi saada menemään inhottavan paljon aikaa. Jos se alue ei tunnu kivalta, niin sieltähän voi sitten muuttaa, kun tuntee muita alueita jo vähän paremmin. Harva jämähtää siihen paikkaan, mihin on ensimmäisenä muuttanut.
Joka puolella pk-seutua on monenlaisia alueita, kivoja alueita on myös Itä-Helsingissä ja myös Vantaalla, vaikka joskus stereotyyppisesti muuta väitetään. Ja myös Espoossa on ikäviä alueita.
Kannattaa miettiä myös kehyskuntia. Moni on lähtenyt pk-seudulta kehyskuntiin, kun on halunnut enemmän tilaa. Kehyskuntia on monenlaisia, osa on pieniä tai keskisuuria kaupunkeja ja osa on maaseutumaisia.
Tätä minä en tajua miksi muutetaan jonnekin ikävimmille alueille mitä pääkaupunkiseudulta löytyy. Ei sinne Koivukyliin ja Hakunilaan tai saati jonnekin Keravalle kannata muuttaa. Ja jos Stadiin muuttaa, niin älkää nyt helvetissä jonnekin Kontulaan muuttako, jos maalta olette. Noilla alueilla asuu juurikin se surkein porukka, mitä pääkaupunkiseudulla asuu. Jos on töissäkäyvä ihminen, niin ei kannata sossulan asukkien alueille muuttaa ja sitten ihmetellä, kun on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Omniassa edes ole suomalaisia. Joitakin harvoja. Jos meinaat saada lapsesi kouluun/kouluttaudut uudelleen amiksessa. Ei tule tapahtumaan 95% todennäköisyydellä. Kohta joku tulee sanomaan tyhmä amis. Kaikki kun ei voi olla yliopistosta. Sehän sen onnen tuo. Huutista
Jos saat työn pks älä silti muuta pks.
Sillä pks on aika turvaton.
Parempi sen sijaan on asua 20...80 km päässä.
On halvempaa ja turvallisempaa.
Miksi Laruun muuttaa vain muualta tulleita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoituituksella laitoinkin:) Tiesin että räksytystä tulee. Ettehän te muuta osaa. 8 eri kaupungissa asunut ja kaikki muut hyviä paitsi vihervasurien homocity. :) vetäkää köysi kaulaan muu maa kiitt
Voithan sä niin itsellesi uskotella. Ei ole homofobiaa bi kun olen. Jatka vaan ulinaas. Vihervassareilla muuta tekemistä itsemurha kuutioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laruun muuttaa vain muualta tulleita?
Varmaan siksi että Larussa asuvat eivät voi sinne muuttaa, kun kerran jo asuvat siellä.
Pikkumaista tulla parkumaan jostain "oikeasta" kirjoitus tyylistä. Hanki elämä
Pks on fattala, hki räkäfattala.
Ja fatta on siis sossu. Sossun elättien ghetto tuo pks nykyään on.
Ilman muuta kannattaa muuttaa jos siltä tuntuu. Täältähän pääsee pois jos ei viihdy. Suosittelen muuttamaan Helsingin alueelle. Lähelle keskustaa jos ei tarvi autoa, muuten kauemaksi keskustasta niin helpompaa auton kanssa. Kannattaa tulla ilman ennakkoluuloja. Aika liiottelua noi jutut turvattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pks on fattala, hki räkäfattala.
Ja fatta on siis sossu. Sossun elättien ghetto tuo pks nykyään on.
Varmaan teillä siellä Kainuussa eletään kuin kroisokset 😁
Vierailija kirjoitti:
Junteille lumihiutaleille, jotka miettiävät "MINUA EI pks:LLÄ huomata", aivan liian kova rasti. Tiedän tämmöisiä esim Savosta ja Pohjanmaalta ja palasivatkin häntä jalkoven välissä junttilaansa.
Kaikki jotka minä tiedän ovat muuttaneet tku tre tai muu uusimaa. Katsokaa KAIKKI muut ovat juntteja paitsi te. Sitä te jankkaatte. Kertoo vain teidän rikkinäisestä mielestä.
Lähes joka päivä kerjätään jos erehtyy menemään vaan kauppaa, ovat vielä eri ihmisiä kerjäävat ja paikallisia myös, huonot valikoimat ja tyhjiä hyllyjä ruokakaupoissa, ankea entinen tehdasalue, naapureilla ainakin 14 haukkuvaa koiraa, ylikallis vuokra. Alue Vantaa.
No, suurin osa muualta muuttaneista ei ole palannut häntä koipien välissä kotiseuduilleen, koska pk-seudun väkiluku on kasvanut muuttoliikkeen ansiosta aika voimakkaasti. Eli ovat varmaan sitten viihtyneet, kun ovat jääneet.