Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas yksi parisuhde päättyy

Vierailija
05.02.2023 |

Kuinka monta parisuhdetta sinulla on ollut? Itsellä viisi yli 2 v kestänyttä ja nyt tämä viimeisinkin taitaa loppua. Olen jo 49, onkohan jo aika luovuttaa. Olin joskus 15 v naimisissa mutta en näköjään kykene siihen enää. Yritän aina kovasti mutta eihän se riitä. Esim nykyisessä suhteessa meillä on iso ero arvoissa. Hän on hyvin oikeistolainen ja itse olen liberaali.

Olisin aina halunnut pitkän ja hyvän liiton mutta ei. Ei huvita tinderöinnit ja deittailut, niin paljon huonoja kokemuksia. Ja silti, en haluaisi olla loppuelämää yksin.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi parisuhdett joista kolme avioliittoa, niistä viimeisin on vielä menossa, ja tulee olemaankin. <3

Vierailija
62/68 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehellä alkoi 55 vuoden jälkeen se persuhenkinen öyhötys, ruokavalio muuttui samalla lihapainotteiseksi ja paasasi, kuinka kovat rasvat ovat terveellisiä, vaikka miehellä on lihavuuden aiheuttama uniapnea ja kolesteroliarvot sekä verenpaine taivaissa. Iltaisin tissutteli ainakin 3 päivänä viikossa.

Oli kuin en olisi enää tuntenut koko miestä. Entinen positiivinen ja elämään avoimesti suhtautunut mies muuttui vihaiseksi alkoholistiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksi suhdetta. Yksi huono ja yksi hyvä. En ole vielä päättänyt jätänkö tähän vai kokeilenko vielä yhtä keskinkertaistakin.

Vierailija
64/68 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ne asiat jotka suhteen alussa hieman mietityttävät, kasvavat vuosi vuodelta suurimmiksi ongelmiksi. Nämä siis nähdään alusta asti mutta ajatellaan, että antaa toisen olla sellainen kuin on.

Eli jos puolison kanssa on eri arvot, niin onhan se yhdessä eläminen aika hankalaa. Mielipiteet voivat olla erilaisia, mutta arvot? Itse en olisi hankkinut lapsia mieheni kanssa jos meillä olisi ollut eri arvot.

Itse olen parisuhteessa liian ruusunpunaiset lasit silmillä. Voisin hyväksyä ties millaisen urpon, koska "ihanaa kun ihmiset ovat erilaisia ja jokainen saa olla oma itsensä!" (Minulla on onneksi myös hyvin vahva turvallisuudenhalu, joten pahat tapaukset ovat jääneet väliin.) Parisuhteessahan aina alussa esitetään vähän parempaa kuin on, ja muutenkin kun on ihastunut/rakastunut niin ollaan enemmän yhdessä, esim. alkoholistilla ei tule niin paljoa juotua kuin normaalisti. Sitten viimeistään parin vuoden jälkeen näkyy se, millainen ihminen oikeasti on. Sitten alkaa tulla ne ongelmat, jotka ainakin itse aina sivuutan, koska "tämä asia oli mulle alussakin ihan ok, en voi muuttaa mieltäni nyt." (Vaikka haloo, tietenkin saan muuttaa mieleni.) Sitten virun kuukausia/jopa vuosia huonossa suhteessa kun kuvittelen että eakastamme toisiamme, vaikka oikeasti olemme vain riippuvaisia.

Vierailija
65/68 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tarkoittaa konservatismia ja liberalismia? Oikeallahan ollaan äärimmäisen liberaaleja, koko liberalismi itsessään on oikeistolainen yksilön oikeuksiin perustuva ajatus (Adam Smith jne).

Mutta juu, en itsekään voisi seurustella henkilön kanssa, jonka arvot eivät olisi linjassa omieni kanssa. Olivat ne sitten mitä tahansa.

Vierailija
66/68 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kpl yhteensä. Kaksi lähes 4:n vuoden seurustelusuhdetta, 1 vuoden kestänyt suhde ja nykyinen avioliittoni joka tulee ehdottomasti olemaan viimeinen suhteeni. 

Vierailija
67/68 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parin kuukauden teinisuhdetta ei lasketa, niin takana on yksi pitkä parisuhde. Nyt on sellainen tapailu/fwb-suhde ollut jo pitempään, toimii hyvin kun kummallakin on vähän erilaiset aikataulut esim. töiden suhteen.

Vierailija
68/68 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi parisuhdetta. Toinen siis nykyisen aviomiehen kanssa. Nyt on kyllä ero ollut jo pitkään mielessä. Saisi vaan voimia järjestää kaikki asiat. Olemme olleet yhdessä melkein 20v.