On lottovoitto syntyä Suomeen, kunhan syntyy tytöksi, väittää palkittu nuorisotyöntekijä - Pojaksi syntyminen on syrjäytymisriski"
Pelkkä pojaksi syntyminen on sinänsä jo syrjäytymisriski Suomessa. Tätä mieltä on Haminan nuorisotyöntekijä ja Kotkan kaupunginhallituksen (vihr) jäsen Hanna-Kaisa Lähde.
Kommentit (264)
Itse naisena koen kauhean ahdistavana sen naisen mallin, minkä mukaan pitäisi olla kympin tyttö, perfektionisti ja ylisuorittaja pärjätäkseen. Se on kulttuurisesti tuotettua, mutta naiset myös itse ylläpitävät tätä roolia. Katsokaa vaikka politiikassa esillä olevia nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka pojilla menee koulu paljon huonommin kuin tytöillä, ovat he tutkimusten mukaan paljon onnellisempia kuin tytöt. Mikä on siis tämä kamala syrjintä poikia kohtaan, kun nyky-yhteiskunta pakottaa vain tytöt suoriutumaan oman onnellisuutensa uhraten?
Pojat eivät usko kaikkea, mitä heille sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka pojilla menee koulu paljon huonommin kuin tytöillä, ovat he tutkimusten mukaan paljon onnellisempia kuin tytöt. Mikä on siis tämä kamala syrjintä poikia kohtaan, kun nyky-yhteiskunta pakottaa vain tytöt suoriutumaan oman onnellisuutensa uhraten?
Minkä tutkimusten?
Eikös naisten suorituskyky ole juuri sitä, minkä perään feministit kuuluttavat? Pitää saada naisia yritysten johtoon ja muihin kärkivirkoihin. Miksi sitä halutaan, jos se tekee naisesta onnettoman?
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena koen kauhean ahdistavana sen naisen mallin, minkä mukaan pitäisi olla kympin tyttö, perfektionisti ja ylisuorittaja pärjätäkseen. Se on kulttuurisesti tuotettua, mutta naiset myös itse ylläpitävät tätä roolia. Katsokaa vaikka politiikassa esillä olevia nuoria naisia.
Mene sinä sitten politiikkaan rennommalla asenteella! Ei mikään muutu, jos kukaan ei tee mitään, valittaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä sitten politiikkaan rennommalla asenteella! Ei mikään muutu, jos kukaan ei tee mitään, valittaa vaan.
Eipä paljon kiinnosta poliitikon työ. Mutta se, että tohtoriksi opiskelleet, hyväpalkkaiset ja kaikin puolin "menestyneet" naiset puhuu siitä miten "pitäisi olla itselleen armollinen" on aika surkuhupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon kiinnosta poliitikon työ. Mutta se, että tohtoriksi opiskelleet, hyväpalkkaiset ja kaikin puolin "menestyneet" naiset puhuu siitä miten "pitäisi olla itselleen armollinen" on aika surkuhupaisaa.
Sehän on ihan heidän oma häpeänsä. Ei valtaa kukaan anna, itse se on otettava. Jos tuo porukka pitää valtaa, sen voi heiltä ottaa. Mutta samaan typeryyteen ei pidä sitten itse sortua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nämä nuoret naiset politiikassa ole saaneet mitään hyödyllistä aikaiseksi olivat sitten millä asenteella tahansa nyt liikkeellä.
Politiikassahan valta nimenomaan annetaan. Äänestäjien mandaatilla sinne eduskuntaan mennään. Ja näköjään äänestäjät tykkää kympin tytöistä! Sellaiset odotukset kai meillä yhteiskunnassa on naisille luotu.
Miesvihasta on kyse myös kun kaikki nuoret miehet eivät saa seksiä halutessaan.
Motivoiko poikia, kun heille sanotaan: Olette, joko laiskoja, tyhmiä, tai molempia?
Ovatko pojat erilaisia oppijia ja jos ovat, niin millaisia? Itseohjautuvuus lienee yksi ongelma?
Mikä poikia motivoi ja voiko sitä hyödyntää opetuksessa?
Jotainhan on mennyt pieleen, kun niin suuri määrä pojista putoaa kelkasta. Onko tähän varaa?
Tytöillä ja naisilla kaikki on helpompaa.
Koko järjestelmä suosii tyttöjä ja naisia.
Koulu on suuniteltu täysin tytöille ja naisille.
Me nuoret miehet emme pysty muuttamaan kaupunkeihin, kun meille ei haluta antaa vuokra-asuntoa, mutta jos olisimme naisia, niin silloin halutaan.
Miehet pakotetaan asepalvelukseen vankeuden uhalla, naisilla ei ole pelkoa samasta.
Miesten on vaikeampi saada perhe, kun naiset ovat nirsoja.
No ei tunnu lottovoitolta, terveisin syrjäytynyt nainen. Ihan hyvä kasvatus ja huolehtivat vanhemmat, jotka kävivät töissä. Peruskoulu meni hyvin (8,5) ja oli luokka täynnä kavereita.
Ei koulukiusaamista. Ei huumeita. Alkoholia vasta 19v, vain viikonloppuisin ja kohtuudella.
Missä meni pieleen, en tiedä. Toki olen introvertti ja erityisherkkä surkealla itsetunnolla kuorrutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaikea tilanne, kun olisi pakko opiskella, jotta pärjäisi.
Jääkiekko ei enää avaisi ovea ja rahahanoja. :(
Että kuinkahan moni pelaaja sitä pääsee nautimaan ammattilaisen tuloista? Vähän sama kuin soittamisessa-jokaista menestynyttä kohti on miljoona kiljoonaa harrastajaa, jotka eivät tienaa soitollaan mitään. Mutta ihan hyvä kieroiluyritys.
Vierailija kirjoitti:
Me nuoret miehet emme pysty muuttamaan kaupunkeihin, kun meille ei haluta antaa vuokra-asuntoa, mutta jos olisimme naisia, niin silloin halutaan.
Miehet pakotetaan asepalvelukseen vankeuden uhalla, naisilla ei ole pelkoa samasta.
Noista yksi on voitto eli asepalvelun suorittaminen totaalikieltäytyjänä. Nykyisin pantarangaistus eli saa pelata puoli vuotta kotona.
Naisia suositaan tasa-arvon nimissä koska tasa-arvo pyrkii siihen että sukupuolilla on 50/50 jako niin tämä johtaa siihen että naisia valitaan sukupuolensa takia moniin virkoihin työelämässä. Tasa-arvo heikentää miesten asemaa ja tasa-arvo syrjii miehiä. Mitä tulee kouluihin niin koulutuslaitos suosii tyttöjä.
Suomi on maailman surkein maa olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Pojista ollaan jatkuvasti huolissaan. Miksei esimerkiksi olla huolissaan niistä tytöistä, jotka eivät lue? Lukemattomia poikia kyllä kädestä pitäen maanitellaan lukemaan ja kehutaan maasta taivaisiin, jos saavat jonkin selkokirjan tavattua läpi.
Tyttö, joka ei lue, on opettajien silmissä tyhmä ja hankala. Pojat urhiraukkoja, joihin kaikki resurssit kaadetaan.
Sun mielestä molemmista ei voi/saa huolehtia? Perustelisitko?
Vierailija kirjoitti:
Politiikassahan valta nimenomaan annetaan. Äänestäjien mandaatilla sinne eduskuntaan mennään. Ja näköjään äänestäjät tykkää kympin tytöistä! Sellaiset odotukset kai meillä yhteiskunnassa on naisille luotu.
Jauho-Sanna on seiskan tyttö. Ja Seiskan tyttö myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista yksi on voitto eli asepalvelun suorittaminen totaalikieltäytyjänä. Nykyisin pantarangaistus eli saa pelata puoli vuotta kotona.
Kotona voi pelailla ihan muutenkin- mutta sama vapausrangaistus kuin rikollisille on mielestäsi voitto? Uskon heti kun vapaaehtoisesti hankit itsellesi samanlaisen.
Vierailija kirjoitti:
Motivoiko poikia, kun heille sanotaan: Olette, joko laiskoja, tyhmiä, tai molempia?
Ovatko pojat erilaisia oppijia ja jos ovat, niin millaisia? Itseohjautuvuus lienee yksi ongelma?
Mikä poikia motivoi ja voiko sitä hyödyntää opetuksessa?
Jotainhan on mennyt pieleen, kun niin suuri määrä pojista putoaa kelkasta. Onko tähän varaa?
Tuo on ihan höpöhöpöä, nykyään ei sanota oppilaille tuollaisia.
Mulla on kaksi poikaa nyt yläkoulussa, ja toisella on add ja hän on tuntenut itsensä tyhmäksi isossa luokassa kun ei saanut keskityttyä. Nyt pääsi pienluokkaan ja sai lääkityksen ja opiskelu sujuu huomattavasti paremmin. Luokan 10 oppilasta on kaikki poikia.
Toinen poika kärsii myös oman luokkansa häiriköistä, hänkin joutuu pinnistellä, kuten kaikki muutkin luokan oppilaat niin tytöt kuin pojatkin, koska muutama poika saa metelöidä ja perseillä mielinmäärin. Opettaja ei saa niitä häiriköitä kuriin. Sellaisia häiriköitä on nykyään joka luokalla, ja hyvin harvoin ne jostain syystä on poikia. Mutta niitä häiriköitä ei laiteta kuriin, ja siinä tehdään karhunpalvelus myös heille itselleen.
Itseohjautuvuus on suuri virhe uudessa opsissa, tiesin sen heti jo silloin kun mun pojat oli aloittamassa kuolun ja vanhemmille esiteltiin uusi ops. Yleensä pojat eivät ole kouluasioissa itseohjautuvia, ei toki kaikki tytötkään, mutta osa tytöistä on tarpeeksi vastuuntuntoisia ja tottelevaisia, että opettavat itse itseään kun opettaja ei sitä tee. Se taas aiheuttaa sen, että tytöillä on todella paljon ahdistuneisuutta, masentuneisuutta ja yksinäisyyttä, pojilla hyvinkin vähän siihen nähden mitä puhutaan poikien syrjäytymisestä.
Kyllä se naisten jatkuva vinkuminen korkeista odotuksista on pelkkää vastuunpakoilua. Ei huvita tehdä töitä, ei huvita ottaa vastuuta, ei vaan huvita, ei huvita edes pysyä normaalipainossa, niin syytetään sitten "yhteiskunnan paineita", joita löytyy ainoastaan vinkuja omien korvien välistä.