On lottovoitto syntyä Suomeen, kunhan syntyy tytöksi, väittää palkittu nuorisotyöntekijä - Pojaksi syntyminen on syrjäytymisriski"
Pelkkä pojaksi syntyminen on sinänsä jo syrjäytymisriski Suomessa. Tätä mieltä on Haminan nuorisotyöntekijä ja Kotkan kaupunginhallituksen (vihr) jäsen Hanna-Kaisa Lähde.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Poikien oma vika. Suomi tarjoaa loistavat tulevaisuuden näkymät myös pojille.
Näin se muuten on. Jännä, kun miehiä itseään ei koskaan kiinnosta ajaa oman sukupuolensa asioita. Aina syytetään naisia ja yhteiskuntaa ja sitä, että ei saa pillua. Miehillä on Suomessa itse asiassa paremmat mahdollisuudet, kuin naisilla- jos mies itse hukkaa mahdollisuutensa, se on yksilön oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen ikuisesti kun ekalla luokalla opettaja puhui vain tyttöjen kanssa.
Minä taas muistan sellaisen opettajan joka auttoi vain poikia, ei halunnut auttaa tyttöjä jos tarvitsi apua jossain tehtävässä. Ja muistan myös pojat jotka eivät piitanneet koulunkäynnistä pätkän vertaa.
Vai lottovoitto. Onhan se niille jotka ymmärtävät elää tuilla. Itse ymmärsin tämän vasta kolmekymppisenä ja jahkailin 8 vuotta, kunnes jättäydyin yhteiskunnan elätiksi. Nyt olen elänyt tuilla ja piilossa olevilla säästetyillä rahoilla viimeiset 6 vuotta. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se muuten on. Jännä, kun miehiä itseään ei koskaan kiinnosta ajaa oman sukupuolensa asioita. Aina syytetään naisia ja yhteiskuntaa ja sitä, että ei saa pillua. Miehillä on Suomessa itse asiassa paremmat mahdollisuudet, kuin naisilla- jos mies itse hukkaa mahdollisuutensa, se on yksilön oma vika.
Tämä! Tällä palstalla on asia nähtävissä. Tietyt miehet vain itkee ja valittaa, miten huonosti asiat ovat, mutta eivät ole valmiita laittamaan tikkua ristiin asioiden muuttamiseksi.
Pojathan haluaa syrjäytyä. Täälläkin aina kehuskellaan ilmaisilla Kela-rahoilla, joilla voi ostaa huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Moni väittää, että opettajat suosivat tyttöjä tai suomalainen koulu suosii tyttöjä. Mutta Pisa-testeissä, missä paperit arvioidaan anonyymisti, Suomen tyttöjen ja poikien välinen tasoero on Euroopan suurin. Eli jotain täällä on toisin kuin muissa Euroopan maissa, ja se näkyy konkreettisesti tuloksissa.
Jos vertaan tuntemiani suomalaisia poikia vaikkapa keskieurooppalaisiin tai aasialaisiin poikiin, on muualla ehkä suurempi yhteisön paine käyttäytyä fiksusti. Etenkin Aasiassa poika on sukunsa käyntikortti. Meillä pojilta ei oikein odotetakaan pieruhuumoria kummempaa.
Vaikea sanoa, mitä voisi yhteisön tasolla tehdä näin ison muutoksen aikaansaamiseksi. Yksilötasolla neuvon naisia ottamaan fiksun miehen, koska sellaisille ne fiksuimmat pojat yleensä sattuvat.
Aamen. Pojilta odotetaan liian vähän ja se on karhunpalvelus kaikille. Kaikkien, mutta varsinkin poikien, tunnekasvatukseen pitäisi panostaa, jotta saadaan tasapainoisia aikuisia, joiden syrjäytymisriski on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni väittää, että opettajat suosivat tyttöjä tai suomalainen koulu suosii tyttöjä. Mutta Pisa-testeissä, missä paperit arvioidaan anonyymisti, Suomen tyttöjen ja poikien välinen tasoero on Euroopan suurin. Eli jotain täällä on toisin kuin muissa Euroopan maissa, ja se näkyy konkreettisesti tuloksissa.
Jos vertaan tuntemiani suomalaisia poikia vaikkapa keskieurooppalaisiin tai aasialaisiin poikiin, on muualla ehkä suurempi yhteisön paine käyttäytyä fiksusti. Etenkin Aasiassa poika on sukunsa käyntikortti. Meillä pojilta ei oikein odotetakaan pieruhuumoria kummempaa.
Vaikea sanoa, mitä voisi yhteisön tasolla tehdä näin ison muutoksen aikaansaamiseksi. Yksilötasolla neuvon naisia ottamaan fiksun miehen, koska sellaisille ne fiksuimmat pojat yleensä sattuvat.
Pisa-tutkimuksissa OECD-maiden suurin ero tyttöjen ja poikien osaamisessa on Suomessa, ja tämä on nimenomaan osoitus siitä, että Suomessa tytöt ovat paremmassa asemassa kuin pojat. Yhteiskunta ei siis syrji tyttöjä, vaan Suomessa tytöt ovat etuoikeutetussa asemassa.
Osaisitko tarkemmin analysoida, millä tavalla tytöt voisivat olla paremmassa asemassa esimerkiksi koulumaailmassa.
Ainakin minun poikani ovat saaneet täsmälleen samaa opetusta kuin tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa pillua, ja siksi ole syrjäytynyt ja kohta kyllä radicalisoidun. Kullänyhteiskunnan pitää antaa mulle rahaa ja pillu. Ja naiset on pazkoja.
Mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään, edes oman elämän kohentamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tällä palstalla on asia nähtävissä. Tietyt miehet vain itkee ja valittaa, miten huonosti asiat ovat, mutta eivät ole valmiita laittamaan tikkua ristiin asioiden muuttamiseksi.
Suomalainen mies on kuin amerikkalainen nainen. Suomessa äiti hoitaa tai vaimo ja amerikassa isukki hoitaa tai aviomies. Itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään kun on jonkun muun homma tietää tarpeet ja hoitaa asiat kuntoon.
Kerropa, ap, että mitä dimä olet tehnyt edistääksesi miesten asiaa ja kohentaaksesi miesten elämänlaatua?
Kerro nyt 2-3 konkreettista asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina syytetään naisia"
Missä syytetään naisia? En ole koskaan nähnyt tuota. Sinä sen sijaan itse syytät poikia heidän ongelmistaan, vaikka on selvää, että tässä on muutakin kyseessä kuin yksilön valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Näin kolmen pojan äitinä voin sanoa että pojan oma vika on jos syrjäytyy. On kyllä niin paljon apua saatu kuin olla ja voi. Minä en ole elämässä saanut kuin muutaman tunnin tukiopetusta ja on sanottu tyhmäksi ja laiskaksi. Pojalla on ollut erityisopettajaa, psykologia, henkilökohtaista avustajaa, mukautettua opetusta, erityisopetusta ja opettajat vääntynyt sadalle mutkalle että saatiin poika läpi peruskoulusta. Ihan oma vikansa jos kieltäytyy avusta tai laittaa kaiken läskiksi.
Eli syytät lasta siitä millaisen perimän ja kasvatuksen on saanut?
Tytöt huomaavat vain ne komeat ja itsevarmat Chadit...
Suomessa on vallalla vielä sellainen vanhanaikainen 'pojat on poikia'-ajattelu.
Lisäksi kyllä poikia monessa mielessä suositaan ja paapotaan, eikä tämä ole kenenkään edun mukaista.
Lapsista ja nuorista saakin olla huolissaan, tytöistä ja pojista, mutta tuollaiset kommentit kuin artikkelissa esitetään, ovat suorastaan naisvihamielisiä.
Suomi on kyllä näennäisestä tasa-arvostaan huolimatta hirvittävän naisvihamielinen maa, eikä muutosta parempaan näytä olevan tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisa-tutkimuksissa OECD-maiden suurin ero tyttöjen ja poikien osaamisessa on Suomessa, ja tämä on nimenomaan osoitus siitä, että Suomessa tytöt ovat paremmassa asemassa kuin pojat. Yhteiskunta ei siis syrji tyttöjä, vaan Suomessa tytöt ovat etuoikeutetussa asemassa.
Osaisitko tarkemmin analysoida, millä tavalla tytöt voisivat olla paremmassa asemassa esimerkiksi koulumaailmassa.
Ainakin minun poikani ovat saaneet täsmälleen samaa opetusta kuin tytöt.
Pojille sopii keskimäärin huonommin itseohjautuvuus, ilmiöoppiminen, heikko kuri ym. Opetushallitus on tuon aiheuttanut joko tahallaan tai vahingossa. Pojat kypsyvät pari vuotta tyttöjä myöhemmin, se on biologinen tosiasia ja sukupuolten välillä on eroja, vaikka joku wokettaja muuta väittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, ap, että mitä dimä olet tehnyt edistääksesi miesten asiaa ja kohentaaksesi miesten elämänlaatua?
Kerro nyt 2-3 konkreettista asiaa?
No niin, sp, kerro nyt, että miten sinä olet edistänyt teidän miesten asiaa.
Palstalla ulisemista ei lasketa
Vai onko kuitenkin niin, että Suomi on poikkeuksellisen tasa-arvoinen yhteiskunta ja suhtaudumme tyttöihin ja poikiin niin tasavertaisesti, että pojat eivät enää saa hyötyä sukupuolestaan? Siksi ehkä suomalaiset tytöt pärjäävät hyvin? Itse olen yläkoulun opettaja ja käytän varmasti aikaani enemmän poikiin kuin tyttöihin, mutta silti tytöt pärjäävät keskimäärin paremmin. Ovat itsenäisempiä, ahkerampia ja motivoituneempia. Ehkä se on vain biologiaa. Tytöt kypsyvät henkisesti aiemmin ja kriittiset vuodet opiskelun kannalta sattuvat usein teini-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kolmen pojan äitinä voin sanoa että pojan oma vika on jos syrjäytyy. On kyllä niin paljon apua saatu kuin olla ja voi. Minä en ole elämässä saanut kuin muutaman tunnin tukiopetusta ja on sanottu tyhmäksi ja laiskaksi. Pojalla on ollut erityisopettajaa, psykologia, henkilökohtaista avustajaa, mukautettua opetusta, erityisopetusta ja opettajat vääntynyt sadalle mutkalle että saatiin poika läpi peruskoulusta. Ihan oma vikansa jos kieltäytyy avusta tai laittaa kaiken läskiksi.
Olisiko mahdollista, että peruskoulussa ja yhteiskunnassa on jotain minkä vuoksi pojilla ei ole motivaatiota?
Motivaatiota? Motivaatio on nälkä ja kylmyys. Siinä on riittävästi motivaatiota. Ei tätä nuorta poikien sukupolvea kiinnosta mikään muu kuin istua pelikoneella ja tuijottaa youtube videoita. Ei he tarvitse yhteiskunnalta kuin pelirauhan ja woltin tuomaan ruokaa.
Täällä on paljon typeryyttä havaittavissa.