Missä käytätte mekkoja?
Haluan käyttää mekkoja enemmän, mutten oikein keksi missä niitä käyttäisin.
Mulla on monta kivaa mekkoa, mutta ne tuntuu aina liian hienoilta tai väärän tyylisiltä joka paikkaan. Jotain edes hivenen virallisempia mekkotilaisuuksia on älyttömän harvoin, kaikki tapahtumat on rennompia ja muut menee tyyliin farkuissa.
En tarkoita nyt paitamekkoja tai trikoomekkoja tai sellasia, missä voi mennä töihinkin, vaan vähän juhlavampia mutta ei ihan juhlamekkoja. Toivottavasti joku kässää... 😄
Esim. joku tän tyylinen: https://ladyvlondon.com/en-fi/collections/lady-vintage-dresses/products…
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla. Mekko on laiskan ihmisen vaate
Päinvastoin.Se velvottaa käyttämään kauniita kenkiä, huoellista kampausta ja hieman meikkiä.Koska miehet katsovat paljon enempi mekko päällä kuin housupuku. Oisko kauniit sääret syynä?
Tuleeko tämä velvoite mekon ostamisen yhteydessä vai onko ihan lakisääteinen?
Naisen elämäntehtävä ei ole miellyttää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap,kuvan mekko on ihan karmea,sorry.
Ai? Ei kyllä minusta. -ei ap
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen mekon tyylisiä näkee paljon esim. rockabilly-bileissä ja -keikoilla, ja ehkä tällaiset fiftarihenkiset ihmiset käyttävät niitä myös arkisin, ainakin jotkut. Sopivan mallisen neuletakin kanssa tuo voisi toimia esim. toimistotyössäkin, jos haluaa pukeutua jotenkin muuten kuin arkisen rennosti.
Olen pyörinyt itse nuorempana jonkin verran niissä piireissä, ja aika harva tuntemani nainen käytti tällaisia mekkoja muuten kuin juhlissa ja keikoilla; yleensä heillä oli arjessa fiftarihenkiset farkut yhdistettynä johonkin naiselliseen paitaan tai ihan vain rentoon ruutupaitaan.
Jos haluat lisää tilaisuuksia käyttää tuollaisia mekkoja, niin ala käydä vaikka lavatansseissa tai ravintoloissa, joissa on soittamassa tanssiorkesteri, jos ei fiftarimusiikki ole sinun juttusi. Aloituksen mekko on kaunis menovaate mihin tahansa tilaisuuteen.
Jännä ajatus, että ihminen alkaa käyttäytyä vaatteen mukaan. Eikä niin, että vaate on käyttäjän mukainen.
Varkkutakin ja conversien kera arkisempaankin tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tuota linkin mekkoa voisi käyttää ihan arkena.
Niin minäkin, asustaisin neuletakilla ja matalilla kengillä.
Mutta muuten esim ravintolaillalliselle voi laittaa juhlavampia mekkoja, samoin ihan kaikenlaisiin juhliin..
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä tekee mielestäsi karmean? Minusta se on ihan tyylikäs ja tykkään väristä. Helmassa voisi olla ehkä vähän vähemmän kangasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Näyttää tönköltä ja epämukavalta. Varmaan myös hiostava.
Vierailija kirjoitti:
Kuvan mekkoa en tilaisi koska ei lue mitä laatua on.En huoli keinokuitua.
Juu. Sehän se tässä olikin se kaikkein oleellisin asia. Hienoa, että osallistuit keskusteluun tuomalla esiin oman mielipiteesi asiasta, joka ei ollut ketjun aihe ollenkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla. Mekko on laiskan ihmisen vaate
Mekko on tyylikkään naisen vaate. Housuja käyttävät transuilevat naiset on vastenmielisiä.
Tuolla mekolla vo mennä kesälle vaikka pori jazziin tai vastaavaan( ei rymyfestareille),syömään terassille,kaupunkikävelylle,rentoihin synttärijuhliin tai vaikka virallisiimpinkin,risteilylle jne.
Minä en edes huomaa, jos joku mua katsoo pidempään. En kiinnitä miehiin huomiota miehinä, koska työskentelen miesvaltaisella alalla.
Jos mut haluaa saamaan kiinnostumaan, täytyy tulla juttelemaan ja synkatessa ja jutun luistaessa ehdottaa jotain neutraalia ja selvää, muttei mitään imelää tai törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muuten esim ravintolaillalliselle voi laittaa juhlavampia mekkoja, samoin ihan kaikenlaisiin juhliin..
Minkälainen neule kuvan mekon kanssa sopisi, että se olisi arkisempi? Vyötärölle ulottuva? Jos pidempi, niin minkä mittainen? Tämän kanssa ei varmaan mitkään leggingsit käy vaan pitäis olla sukkikset. Vaaleat vai mustat? En ikinä osaa asustaa oikein.. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen neule kuvan mekon kanssa sopisi, että se olisi arkisempi? Vyötärölle ulottuva? Jos pidempi, niin minkä mittainen? Tämän kanssa ei varmaan mitkään leggingsit käy vaan pitäis olla sukkikset. Vaaleat vai mustat? En ikinä osaa asustaa oikein.. :/
Tekisin kesäoloon rennon laittamalla valkoisen kevyen ja lyhyen neuletakin ja jättäisin jalat paljaaksi. Jalkaan rennot sandaalit ja olalle esim epämuodollinen punoskassi.
Vierailija kirjoitti:
Varkkutakin ja conversien kera arkisempaankin tilanteeseen.
Mikä on varkkutakki? Toki muoti muuttuu nopeasti, mutta googlettamalla en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kevyt ja vyötäröpituinen neuletakki. Odota. Etsin kohta kuvan. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo linkkaamasi mekko. Käyttäisin ihan juhlissa. Toki kevyellä neuletakilla siitä saisi arkisemman, mutta itse valitsisin yksinkertaisesti rennomman mekon.
Viestin nro 14 kirjoittaja
Minusta tuon mekon kanssa sopisi bolero, koska se korostaisi vyötäröä aivan kuten kellohelmakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset tai nudet. Ei mustia. Neuletakki korkeintaan vyötärölle ulottuva eikä mikään laatikkomallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo linkkaamasi mekko. Käyttäisin ihan juhlissa. Toki kevyellä neuletakilla siitä saisi arkisemman, mutta itse valitsisin yksinkertaisesti rennomman mekon.
Viestin nro 14 kirjoittaja
Minusta tuon mekon kanssa sopisi bolero, koska se korostaisi vyötäröä aivan kuten kellohelmakin.
Niin sopisi, mutta se tekisi siitä juhlavamman, ei arkisempaa ja useampaan paikkaan sopivaa.