Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jollain valot päällä läpi yön

Vierailija
03.02.2023 |

Tuossa naapuritalossa yksi asunto pitää valoja läpi yön, mutta ei siellä mitään liikettä näy. Ehdotuksia mitä siellä tapahtuu öisin?

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on meilläkin usein. Hippastaan ylhäällä pitkin yötä. Eti siinä sitten valokatkaisijaa kun on kiire vessaan.

Kärsitte jatkuvasta ripulista? Vai miksi sinne vessaan jatkuvasti juoksette?

Niin en tiedä mikä tuo suolistovaivani on, olen myös vaihdevuosi-ikäinen täti, ja mies kans hippasee pissalla. Eikä ne yöunetkaan aina kestä yhtäjaksoisesti koko yötä.

Ja kun oikeastaan se valokatkaisijakin löytyy vasta sieltä kämpän toisesta päästä...

Vierailija
122/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on meilläkin usein. Hippastaan ylhäällä pitkin yötä. Eti siinä sitten valokatkaisijaa kun on kiire vessaan.

Kärsitte jatkuvasta ripulista? Vai miksi sinne vessaan jatkuvasti juoksette?

Nyt kyllä menee kyttääminen jo äärimmäisyyksiin. Ensin vahditaan valoja ja nyt jo tivataan ihmisten vessassa käynneistä. Eikö kannattaisi hankkia se elämä??

Kai sitä saa olla huolissaan ihmisten terveysongelmista?

Huolissaan, hahhah. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurin nuorimies. Ei se sieltä kotoaan ikinä poistu, nukkumaan todennäköisesti menee aamukuudelta ja herää joskus kahdelta päivällä. Siellä se istuu perseensä päällä, wolttaa, pelaa ja mylvii. Surkeaa elämää.

Mitä sinä oikeasti tiedät siitä ihmisestä? 

Mistä sinä tiedät, että hänen elämänsä on "surkeaa"? 

Olen monesti miettinyt, miten ikäviä ja tuomitsevia ihmisiä täällä palstalla on. Ovatko suomalaiset yleisesti tällaisia, vai tuleeko tänne vaan katkeria tyyppejä, joiden oma elämä ei ole niin kaksista, joten toisten tuomitseminen jotenkin parantaa mieltä? 

Siis tällaisia nuoriahan ja vanhempiakin ihmisiä on pilvin pimein nykyään. Ja kait sen nyt tietää kun pari vuotta se on tuota harrastanut. Kun asuu pienkerrostalossa, jossa on huonot äänieristykset ja kotiin tullessa valot loimottaa ikkunasta, niin aika tutuksi naapurin tekemiset tulee. Siinä vaan kaivaa kuoppaa itselleen kun koko elämä menee noin. Kannattaisi tehdä jotain hyödyllistä, minua ainakin ärsyttää se että tuollaisen pullamössöpojan eläminen pitää maksaa.

Mutta mistä sinä tiedät, ettei se tee töitä? 

Minä ainakin teen usein töitä myöhään iltaan asti koneella. Ja olen yhteyksissä perheeseen ja hoidan vapaaehtoistyöjuttuja. 

Sinä oletat, että hän istuu pelaamassa ja elää tuilla. Se ei välttämättä ole totuus hänen elämästään.

Ja "pullamössö" oli sanonta, jota boomerit käytti nykyisistä nelikymppisistä. Kannattaisi tulla nykyaikaan.

Kai sinäkin joskus poistut kotoa? Vaikka kuinka tekis etätöitä, niin harva herää päivittäin niihin kolmelta iltapäivällä. Tai hokee ja huutaa päivittäin töitä tehdessään "STANA!! EIII! HLEVETTI!!" yms yms

Riippuu päivästä, en välttämättä poistu, jos ei tarvitse käydä kaupassa.

Tuo huutelu on kieltämättä vähän outoa. 

Vierailija
124/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus hyvin harvoin yöllä tupakalla kun unettomuus vaivaa ja kyllä monessakin asunnossa palaa valot kerrostalossa vielä aamuyön tunneilla.

En kyttää ketään mutta kyllähän sen yön pimeydessä huomaa.

Eli aika normia on nähdä valoja yöllä ikkunoissa.

Vierailija
125/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joskus hyvin harvoin yöllä tupakalla kun unettomuus vaivaa ja kyllä monessakin asunnossa palaa valot kerrostalossa vielä aamuyön tunneilla.

En kyttää ketään mutta kyllähän sen yön pimeydessä huomaa.

Eli aika normia on nähdä valoja yöllä ikkunoissa.

Täällä saattaa olla satunnaisesti joku muu asunto valot päällä yöllä hetkellisesti, mutta tää yksi on jatkuva valo läpi yön ja joka päivä. Siksi oudostuttaa.

-ap

Vierailija
126/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan elämänhallinan menettämiseksi. Tuossa vieressä on ihan samanlainen tapaus. Varmaan kohta 10 vuotta ollut keittiössä valot päällä 24/7. Ja mistäkö tiedän? No näkeehän sen ei sitä tartte sen kummemmin "kytätä".

No kuule entäpä, jos hänen vaan tarvitsee käydä yöllä keittiössä?! Pimeässä on vaikea haparoida ja jos tietää, että on tarve, jättää valot _fiksusti_ päälle ja hallitsee tilanteen ja elämänsä! Itse ainakin joudun erinäisistä terveydellisistä syistä käymään usein öisinkin juomassa ym., mutta pärjään enimmäkseen ikkunan vieressä olevan katuvalon turvin. Tuo toinen ei välttämättä ja hän ehkä juurikin hallitsee elämänsä varautumalla valolla! Törkeää ja tyhmää heitellä jotain elämänhallintajuttuja, kun ei tiedä ihmisestä ja hänen tilanteestaan _yhtään_ mitään!

Millaisessa umpiossa oikein asut jos et näe käydä vessassa jos heräät yöllä?  Ei ainakaan meillä ole niin pimeää, etteikö silmät siihen tottuisi heti. Eikä meillä ole mitään rojuakaan maassa, johon törmäisi. Ja miksi suutut tuosta noin paljon? Ilmeisesti kolahti jotenkin, kun eihän tuo muuten tuollaista reaktiota kessään herättäisi. Ja vinkki vitonen, ota juomapullo tai vesilasi yöpöydälle, niin ei tarvi käydä juomassa keittiössä.

Vierailija
127/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan elämänhallinan menettämiseksi. Tuossa vieressä on ihan samanlainen tapaus. Varmaan kohta 10 vuotta ollut keittiössä valot päällä 24/7. Ja mistäkö tiedän? No näkeehän sen ei sitä tartte sen kummemmin "kytätä".

No kuule entäpä, jos hänen vaan tarvitsee käydä yöllä keittiössä?! Pimeässä on vaikea haparoida ja jos tietää, että on tarve, jättää valot _fiksusti_ päälle ja hallitsee tilanteen ja elämänsä! Itse ainakin joudun erinäisistä terveydellisistä syistä käymään usein öisinkin juomassa ym., mutta pärjään enimmäkseen ikkunan vieressä olevan katuvalon turvin. Tuo toinen ei välttämättä ja hän ehkä juurikin hallitsee elämänsä varautumalla valolla! Törkeää ja tyhmää heitellä jotain elämänhallintajuttuja, kun ei tiedä ihmisestä ja hänen tilanteestaan _yhtään_ mitään!

Millaisessa umpiossa oikein asut jos et näe käydä vessassa jos heräät yöllä?  Ei ainakaan meillä ole niin pimeää, etteikö silmät siihen tottuisi heti. Eikä meillä ole mitään rojuakaan maassa, johon törmäisi. Ja miksi suutut tuosta noin paljon? Ilmeisesti kolahti jotenkin, kun eihän tuo muuten tuollaista reaktiota kessään herättäisi. Ja vinkki vitonen, ota juomapullo tai vesilasi yöpöydälle, niin ei tarvi käydä juomassa keittiössä.

No et sinäkään kuulosta kauhean tyyneltä ja kunnioittavalta.

Ihmettelen tätä, että pitäisi kulkea pimeässä tai käyttää taskulamppua, eikä saisi omassa kodissaan laittaa valoja päälle yöllä edes vessassa käydessä. Kai nyt kuka tahansa kompuroi helposti pimeässä ja kämppiäkin on erilaisia. Mitä ihmettä? Täällä saa riidan kyllä aiheeksi ihan mistä vaan. -eri

Vierailija
128/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee, palstailee, opiskelee, tekee töitä kun lapset on nukkumassa, pelaa, katsoo elokuvia, kärsii unettomuudesta ?

Mitä aloittaja tekee?

Vierailija
129/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä teillä valaisee niin että keskitalvella yölläkin näkee ilman valoja? Ei meillä vaan.

Vierailija
130/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran tapauksesta, että naapurin saunassa oli palanut yöllä valo. Valpas naapuri oli onneksi havahtunut, että valo paloi vielä seuraavanakin aamuna. Olivat menneet isännöitsijän kanssa katsomaan tilannetta ja siellä oli tuttu vanhus kaatunut saunan lattialle eikä päässyt enää ylös. Joskus hyvästä kyttäämisestä on hyötyäkin.

Vierailija
131/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No te ette vissiin ole kuulleetkaan takulampuista tai muista vastaavista himmeistä valonlähteistä. Ei kukaan täysijärkinen pidä valoja päällä 24/7.

Kuka vit** lähtee yöllä vessaan taskulampun kanssa😂

Paljon järkevämpää kuin jättää koko yöksi kämppään valot ihan vaan varmuuden vuoksi. Säästää jo sähköäkin. Voisin myös kysyä kuka vit** käy yöllä vessassa? Silloin nukutaan. Ikinä ei tarvitse käydä. Ja aamullakin pimeään aikaan itse ainakin laitan kännykkään valon siksi aikaa että pääsen makkarin ovelle ja sen jälkeen on valokatkaisin käytävään. Ei sitä tarvitse koko yötä päällä pitää. Mua lähinnä valot häiritsee. Olohuoneessa ei ole kattolamppua ollenkaan.

Vierailija
132/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on siksi, kun sitä pelottaa. Itselläni on siksi, kun valvon pikkutunneille ja joskus aamuviiteen saakka. Kaverilla on pieni yövalo, ettei lapset kävele yöllä pimeässä koiran päälle. Toisella kaverilla on valot vanhan, sokeutuvan koiran takia. Pidä sinä vain huoli omista asioistasi.

Vierailija
133/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No te ette vissiin ole kuulleetkaan takulampuista tai muista vastaavista himmeistä valonlähteistä. Ei kukaan täysijärkinen pidä valoja päällä 24/7.

Kuka vit** lähtee yöllä vessaan taskulampun kanssa😂

Paljon järkevämpää kuin jättää koko yöksi kämppään valot ihan vaan varmuuden vuoksi. Säästää jo sähköäkin. Voisin myös kysyä kuka vit** käy yöllä vessassa? Silloin nukutaan. Ikinä ei tarvitse käydä. Ja aamullakin pimeään aikaan itse ainakin laitan kännykkään valon siksi aikaa että pääsen makkarin ovelle ja sen jälkeen on valokatkaisin käytävään. Ei sitä tarvitse koko yötä päällä pitää. Mua lähinnä valot häiritsee. Olohuoneessa ei ole kattolamppua ollenkaan.

Tämä on taas sarjassamme "kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin minä". 

Useimmat ihmiset haluavat että sisällä on valoisaa, varsinkin talvi-iltoina. 

Sinä olet itse asiassa poikkeus säännöstä, koska valot häiritsevät. Et voi sen perusteella teilata toisten elämäntapaa. Antaisit kaikkien kukkien kukkia.

Ainakin vanhetessa monen rakko toimii useammin ja vessassa on käytävä myös yöllä. Miksi se sinua vaivaa? -eri

Vierailija
134/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahti tosiaan, sillä musta on tehty usein juuri tällaisia oletuksia elämänhallintaongelmista ja ties mistä ja jauhettu sitten pskaa. Kukaan ei silti tiedä oikeasti mun tilannetta. Tosi tympeitä ja tyhmiä nämä kyttääjien omasta päästä vedetyt vähättelevät arviot milloin mistäkin ja kenestäkin. Ja kirjoitin kyllä, että mulla on ikkunan vieressä katuvalo, jonka avulla näen, mutta kaikilla ei välttämättä ole näin ja on siksi valot päällä.

Vierailija
135/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukee, palstailee, opiskelee, tekee töitä kun lapset on nukkumassa, pelaa, katsoo elokuvia, kärsii unettomuudesta ?

Mitä aloittaja tekee?

Aloittajan yöhän menee kytätessä sitä asuntoa. Tietää tasan tarkkaan että valot palaa koko yön.

Vierailija
136/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahti tosiaan, sillä musta on tehty usein juuri tällaisia oletuksia elämänhallintaongelmista ja ties mistä ja jauhettu sitten pskaa. Kukaan ei silti tiedä oikeasti mun tilannetta. Tosi tympeitä ja tyhmiä nämä kyttääjien omasta päästä vedetyt vähättelevät arviot milloin mistäkin ja kenestäkin. Ja kirjoitin kyllä, että mulla on ikkunan vieressä katuvalo, jonka avulla näen, mutta kaikilla ei välttämättä ole näin ja on siksi valot päällä.

Niin ja olen siis pitkäaikaisairas vaihdevuosioireinen pahasta uniapneasta kärsivä refluksivaivainen kipupotilas, että nuku siinä sitten. Mutta pelkkiä elämänhallintaongelmiahan nämä toki kuten kaikilla kotona olevilla ja öisin valvovilla aina. Niin yksinkertaista kaikki aina on.

Vierailija
137/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä näkynyt sokeritoukkia kylppärin lisäksi vaatehuoneessa ja eteisessä.

Siksi pidetään aina valot päällä niissä kaikissa. Vaatehuoneesta valo saattaa kajastaa makkarin ikkunasta ulos, samoin eteisestä valo näkyy myös olkkarin ikkunasta ulos.

Mulla on ötökkäkammo, mutta myös myrkytyskammo. Siivotaan kyllä ja niitä kuitenkin vain jokunen silloin tällöin. Näin ne pysynyt paremmin poissa näkyvistä.

Vierailija
138/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta tällaisesta valojen kyttääjästä. Minä valvon usein yli puolen yön (siinä vaiheessa "normaalit" naapurit ovat olleet petissä jo 2-4 tuntia).

Ovatpahan kuitenkin panneet merkille meiltä näkyvän valon öiseen aikaan, eli itsekin hiippailevat öisin! Sitä on sitten pitänyt oikein ihmetellä suoraan minulle, että mitä varten meillä on valoja yöllä.

Olen illanvirkku, se on minun rytmini, ja aamunvirkkuja se tuntuu häiritsevän.

Vierailija
139/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on välillä näkynyt sokeritoukkia kylppärin lisäksi vaatehuoneessa ja eteisessä.

Siksi pidetään aina valot päällä niissä kaikissa. Vaatehuoneesta valo saattaa kajastaa makkarin ikkunasta ulos, samoin eteisestä valo näkyy myös olkkarin ikkunasta ulos.

Mulla on ötökkäkammo, mutta myös myrkytyskammo. Siivotaan kyllä ja niitä kuitenkin vain jokunen silloin tällöin. Näin ne pysynyt paremmin poissa näkyvistä.

Ai niin ja meillä myös nukutaan ns. vuoroissa ja pätkissä. Me saatetaan miehen kans valvoa myöhään molemmat, pitkään yöllekin. Molemmat kuorsataan ja häiritään toistemme unta.

Mä käyn päivätöissä ja joinain öinä saatan nukkua vain muutaman tunnin esim. klo 3-6. Mies saattaa sillä välin tehdä etätöitä ja olla tietokoneella. Nukkuu torkkuja, kun mä oon töissä. Välillä nukahdan iltaisin töiden jälkeen esim. 19-24, mies hereillä ja valot päällä. Sit valvon yöllä, nukun ehkä aamuyöstä vähän lisää.

Ihmisiä on erilaisia ja kaikki ei vaan elä pilkkopimeässä eikä jokainen nuku klo 22-6/7 kuten "normaalit ihmiset".

Live and let live.

Vierailija
140/151 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaatko, vai ootko oikeasti tosissas? Jos oot tosissas, niin sulla on toisten hallintaongelma, vaikuttaa jopa pakkomielteeltä. Josko annat ihmisten napsutella valoja, juoda missä haluavat ja käydä vessassa, ilman että kukaan on sinulle tilivelvollinen.