Jollain valot päällä läpi yön
Tuossa naapuritalossa yksi asunto pitää valoja läpi yön, mutta ei siellä mitään liikettä näy. Ehdotuksia mitä siellä tapahtuu öisin?
Kommentit (151)
Siellä asuu vaihdevuosi-ikäinen täti tai eturauhasvaivaikäinen setä tai minkätahansa ikäinen vanhus, joka herää yöllä pissahätään ja pelkää kaatuvansa yöllä kun kiirehtii vessaan. Kaikki he pitävät valot päällä öisin ja se on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämänhallinan menettämiseksi. Tuossa vieressä on ihan samanlainen tapaus. Varmaan kohta 10 vuotta ollut keittiössä valot päällä 24/7. Ja mistäkö tiedän? No näkeehän sen ei sitä tartte sen kummemmin "kytätä".
No kuule entäpä, jos hänen vaan tarvitsee käydä yöllä keittiössä?! Pimeässä on vaikea haparoida ja jos tietää, että on tarve, jättää valot _fiksusti_ päälle ja hallitsee tilanteen ja elämänsä! Itse ainakin joudun erinäisistä terveydellisistä syistä käymään usein öisinkin juomassa ym., mutta pärjään enimmäkseen ikkunan vieressä olevan katuvalon turvin. Tuo toinen ei välttämättä ja hän ehkä juurikin hallitsee elämänsä varautumalla valolla! Törkeää ja tyhmää heitellä jotain elämänhallintajuttuja, kun ei tiedä ihmisestä ja hänen tilanteestaan _yhtään_ mitään!
No te ette vissiin ole kuulleetkaan takulampuista tai muista vastaavista himmeistä valonlähteistä. Ei kukaan täysijärkinen pidä valoja päällä 24/7.
Kuka vit** lähtee yöllä vessaan taskulampun kanssa😂
No minä lähden. Siinä on pienempi valo jos lyön isot valot päälle niin se saattaa herättää minua sen verran etten nukahda enää. Sinäkö käytät taskulamppua päivällä?
En, päivällä on valoisaa ja omistan muitakin valonlähteitä kuin taskulampun 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämänhallinan menettämiseksi. Tuossa vieressä on ihan samanlainen tapaus. Varmaan kohta 10 vuotta ollut keittiössä valot päällä 24/7. Ja mistäkö tiedän? No näkeehän sen ei sitä tartte sen kummemmin "kytätä".
No kuule entäpä, jos hänen vaan tarvitsee käydä yöllä keittiössä?! Pimeässä on vaikea haparoida ja jos tietää, että on tarve, jättää valot _fiksusti_ päälle ja hallitsee tilanteen ja elämänsä! Itse ainakin joudun erinäisistä terveydellisistä syistä käymään usein öisinkin juomassa ym., mutta pärjään enimmäkseen ikkunan vieressä olevan katuvalon turvin. Tuo toinen ei välttämättä ja hän ehkä juurikin hallitsee elämänsä varautumalla valolla! Törkeää ja tyhmää heitellä jotain elämänhallintajuttuja, kun ei tiedä ihmisestä ja hänen tilanteestaan _yhtään_ mitään!
No te ette vissiin ole kuulleetkaan takulampuista tai muista vastaavista himmeistä valonlähteistä. Ei kukaan täysijärkinen pidä valoja päällä 24/7.
Kuka vit** lähtee yöllä vessaan taskulampun kanssa😂
No minä lähden. Siinä on pienempi valo jos lyön isot valot päälle niin se saattaa herättää minua sen verran etten nukahda enää. Sinäkö käytät taskulamppua päivällä?
Suurin osa ihmisistä ei käytä taskulamppua koskaan, jos ei ole sähköt poikki.
Mua ainakin herättäisi enemmän, jos joutuisin suunnistamaan pimeässä pienen valokeilan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minäkin sain lokaa niskaan "kyttäämisestä", kun tosi asiassa vain katson ikkunastani viereistä taloa. Se on täysin sallittua eikä riko mitään lakeja.
-ap
Ei kukaan väittänytkään että rikkoisi. Kyttääminen/kyylääminen tarkoittaa sitä, että havainnoidaan jonkun naapurin käyttäytymistä, vaikka asia ei itselle mitenkään kuulu.
Ulkona kulkeminen ja ympärille katseleminen ei tietääkseni ole rikos? Kyllä toisten talojen ikkunoita saa katsella vaikka 10 tuntia putkeen. Suomessa vaihtuu niin paljon valoisuus että pakostakin sen huomaa että ne valot on AINA PÄÄLLÄ. Se EI ole normaalia.
Miten sä näät onko ne kesällä päällä?
Ja kuka määrittelee mikä on normaalia? Tee laki -aloite: "pimeään aikaan oltava valot pois päältä".
..ainoastaan,jos on huolissaan jonkun voinnista ymmärrän,muuten en.
Koska kävelen siitä luonnollisesti ohi joka päivä aamusta iltaan kun tie menee 2 metrin päästä. Kyllä sen näkee kun koko sijainti on varjoisella paikalla mäenrinteen takia oli yö, päivä tai aurinko.
Miksi kävelet aamusta iltaan siinä tiellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä jää monesti vahingossa valot päälle keittiöön, ei ole onneksi pahemmin sähkölaskussa näkynyt. Muutama päivä sitten lähdettiin kaverille ja 15h myöhemmin kotiin tullessa huomattiin että valot jäi päälle makkariin, keittiöön, olkkariin ja vessaan, ainoa josta oli pois oli vaatehuone.
Ymmärrän, jos unohtuu, mutta täällä ne palaa joka yö peräkkäin.
-ap
Kyttäät niitä sitten kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sä sinne tiirailet, kun tiedät ettei liikettä näy? Yöt läpeensä?
Laitoin tallentavan riistakameran kuvaamaan, siitä on kiva tarkistaa tapahtumat aamulla.
ap.
Epäiletkö, että naapuriin on pesiytynyt riistaeläimiä, jotka syövät hänen jääkaappinsa tyhjäksi ja polttavat hänen lamppujaan? Ovela hirvi ja pari kieroa jänistä?
Teen luovaa työtä ja olen parhaimmillani yöllä, usein on valot päällä. Liikun kyllä mutta tuskin näkyy ikkunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä asuu vaihdevuosi-ikäinen täti tai eturauhasvaivaikäinen setä tai minkätahansa ikäinen vanhus, joka herää yöllä pissahätään ja pelkää kaatuvansa yöllä kun kiirehtii vessaan. Kaikki he pitävät valot päällä öisin ja se on järkevää.
Niinpä, perässä tulet jonne, ennemmin kuin uskoitkaan.
Pidetään valoja läpiyön`? Oliko siis ihan täysvalaistus vai mikä? Toki kandee soittaa 112, jos täysivalaistus jatkuu useamman päivän!
Meilläkin palaa eteisessä, ulkona, vessassa ja keittiössä valot+vielä muutamat kausivalot. Inhoan tätä pimeyttä.
Mä toivoisin,että se naapuri (jos edes olemassa) alkaisi vaikka välkyttämään niitä valoja välillä.. menisi AP:lla todellisesti pasmat sekaisin.😂
(Tosin olen nähnyt tämän aloituksen aiemminkin, niin vähän epäilyttää)
Ja mä luulisin varmaan rosvojen olevan,jos joku suunnistaisi taskulampulla naapurissa tai miettisin onko reppanalta sähköt katkaistu..😥
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin,että se naapuri (jos edes olemassa) alkaisi vaikka välkyttämään niitä valoja välillä.. menisi AP:lla todellisesti pasmat sekaisin.😂
Ja mä luulisin varmaan rosvojen olevan,jos joku suunnistaisi taskulampulla naapurissa tai miettisin onko reppanalta sähköt katkaistu..😥
Tuo taskulamppujuttu oli kyllä tosi outo. Samoin kuin tuo "soitin poliisille kun naapurilla on valot päällä", liekö sama kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet nähnyt aiemmin? Laita linkkiä niin katsotaan kiitos, sillä tämä on ensimmäinen kerta kun minä tästä täällä kerron.
-ap
Mulla on olohuoneen valot päällä joka päivä pimeän tulosta noin kolmeen yöllä, koska valvon myöhään. Nyt aloin miettiä, ihmetteleekö naapurit sitä. No siinäpä ihmettelevät, toisaalta, ei se mun elämääni haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, perässä tulet jonne, ennemmin kuin uskoitkaan.
En ole jonne vaan lähihoitaja, joka neuvoo asiakkaitaan + omia vanhempiaan jättämään valot päälle yöksi, etteivät kaadu kun ryntäävät yöllä vessaan.
Olin viikon yksin kotona. Yli 250 neliötä kumisi tyhjyyttään. Todellakin pidin yöllä olohuoneessa valot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän ongelma tämäkin asia jollekkin on, ihmettelen vaan. Mulla nimittäin palaa koristevalo koko yön, että näen mennä vessaan jos yöllä hätä yllättää. Omapahan on kotini ja sähkölaskuni.
Onhan täällä ehdoteltu elämänhallinnan ongelmia sekä turhaa energian kulutusta. Itse asiassa voisin yhtyä noihin mielipiteisiin itsekin.
Niinkö? Onko se elämänhallinnanongelma, jos pitää valoa öisin omassa asunnossaan? Vauva.fi sivuston mukaanhan täällä on kaikilla jonkin asteen ongelma jollain elämänsä alueella jo ihan senkin takia että elää omaa elämäänsä eikä muiden. Tsiisus teitä "yhtyjiä". Omat ongelmanne se on teilläkin, ihan takuu varmasti.
Mun naapurin nuorimies. Ei se sieltä kotoaan ikinä poistu, nukkumaan todennäköisesti menee aamukuudelta ja herää joskus kahdelta päivällä. Siellä se istuu perseensä päällä, wolttaa, pelaa ja mylvii. Surkeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurin nuorimies. Ei se sieltä kotoaan ikinä poistu, nukkumaan todennäköisesti menee aamukuudelta ja herää joskus kahdelta päivällä. Siellä se istuu perseensä päällä, wolttaa, pelaa ja mylvii. Surkeaa elämää.
Mitä sinä oikeasti tiedät siitä ihmisestä?
Mistä sinä tiedät, että hänen elämänsä on "surkeaa"?
Olen monesti miettinyt, miten ikäviä ja tuomitsevia ihmisiä täällä palstalla on. Ovatko suomalaiset yleisesti tällaisia, vai tuleeko tänne vaan katkeria tyyppejä, joiden oma elämä ei ole niin kaksista, joten toisten tuomitseminen jotenkin parantaa mieltä?
Aika moni on myöskin kertonut, että pitää valoja päällä mm. lasten pelkojen takia.
Vieraan ihmisen tuomitseminen "elämänhallinnan menettämisestä" on typerää ja ilkeää, mutta ei tule yllätyksenä että sellaisia ihmisiä on tällä palstalla.