Miksi vastustit NATOa ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan vuonna 2022?
Onhan se Venäjän uhka ollut koko ajan olemassa, etenkin Krimin miehityksen jälkeen vuonna 2014. Kaikki eivät vain halunneet nähdä sitä.
Kommentit (78)
Uskoin, että puolueettomilla mailla kuten Suomella, Ruotsilla, Itävallalla ja Sveitsillä oli oma tärkeä roolinsa rauhan ylläpitäjinä.
Nykyään kannatan Natoa.
Ehkä ajattelin että ydin-aseiden määrä on jo sellaisessa pykälässä että suurvallat eivät uskalla alkaa sekoilemaan-ja sitä myös ajattelin että nato- maista ainakin usa ei ole pelkästään puolustushommia harrastava enkä soisi että suomalaisia lähetettäisiin "turvaamaan" turbaaniporukoiden öljylähteitä ameriikan taskuun tai vastaavaa. Nykyisen tilanteen ollessa ajattelen että nato on pienin paha kaikista versioista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina kannattanut Natoa, ennen sitä ei vaan saanut sanoa
Naurattaa se että sen jälkeen kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan niin on ollut muotia ilmoittaa miten on aina kannattanut NATOa.
Siinä mielessä mielenkiintosita että tässä viimeiset 20 vuotta tilanne on ollut se että NATO-vastustaja Halonen nautti suurta kansansuosiota ja ainoa NATOn puolesta avoimesti liputtanut puolue oli joku RKPn kaltainen pienpuolue. Näin vaikka tyyliin yhdeksän kymmenestä suomalaisesta on omien sanojensa mukaan aina kannattanut NATOa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut sitä pahuutta mikä itänaapurin johdossa on. En voinut uskoa, että he hyökkäisivät itsenäiseen maahan joka ei ole tehnyt heille mitään pahaa.
Olet yksinkertainen. Kaltaisiasi ei kaivata täällä. Painu venäjälle.
Vastaan sivusta. Et voi mitenkään raivota tavallisille ihmusille, että heille valehdeltiin venäjästä.
Syytä poliitikkoja, virkamiehiä ja mediaa.
Voi päättää ketä äänestää.
Äänestin aina eri puolueita jonkin yhden asian takia. Kiitos ei kokoomukselle. Olen äänestänyt kok, kesk, ps ja vihr. Enää en äänestä. Kun Sipilän hallitus tuli, niissäkään vaaleissa en äänestänyt ollenkaan. Käytännössä muuten tuolloin vain kok kannatti Natoa, siis vuonna 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa se että sen jälkeen kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan niin on ollut muotia ilmoittaa miten on aina kannattanut NATOa.
Siinä mielessä mielenkiintosita että tässä viimeiset 20 vuotta tilanne on ollut se että NATO-vastustaja Halonen nautti suurta kansansuosiota ja ainoa NATOn puolesta avoimesti liputtanut puolue oli joku RKPn kaltainen pienpuolue. Näin vaikka tyyliin yhdeksän kymmenestä suomalaisesta on omien sanojensa mukaan aina kannattanut NATOa.
No minä kuitenkin kannatin Natoa
Olen aina halveksinut myös venäläisiä ja ne olisi pitänyt hävittää 1940-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Juuri näin.
Nyt olisi aika ruveta selvittämään suomettumisen aikoja ja huom. syypäitä siihen oli maan ns. parhaimmisto: poliitikot, virkamiehet ja media. Tavallista kansaa on turha syyttää. Dokumenttien mukaan pahin synti oli olla "neuvostovastainen."
Kaikki puolueet tuossa olivat mukana.
Vasta Naton myötä meistä tulee vapaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Juuri näin.
Nyt olisi aika ruveta selvittämään suomettumisen aikoja ja huom. syypäitä siihen oli maan ns. parhaimmisto: poliitikot, virkamiehet ja media. Tavallista kansaa on turha syyttää. Dokumenttien mukaan pahin synti oli olla "neuvostovastainen."
Kaikki puolueet tuossa olivat mukana.
Mutta yksittäisen henkilöt ei, ryccävastaisia on oltu aina.
Vierailija kirjoitti:
Koska koin/koen että suomi on puolustuksensa suhteen omavarainen ja kaikki nato tuki on lähinnä samanlaisia tyhjiä lupauksia niin kun ennenkin, me ollaan oltu noiden maiden liittolaisia ennenkin ja niin jättivät meidät oman onnemme nojaan silloinkin.
Nato toikii enintään pelotteena venäjälle kunnes ylittävät sen rajan sotilaallisesti ekan kerran, missä kohtaa nato lakkaa olemasta kun kenelläkään ei ole pokkaa eskaloida ydinaseisiin.
No koko ideahan on, että toimii peloitteena eikä tarvitsisi ruveta tapattamaan miehiä.
Suomeen kuitenkaan ei ole hyökännyt kuin yksi, paljon meitä suurempi, valtio, joten on aika no-brainer liittoutua ja suunnitella puolustusta muiden pienten naapureiden kanssa - jos lisäksi saa taakseen isoja kaukaisempia maita, niin se on bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä vastustettu, koska "ennenkin on pärjätty ilman". Tätä sitten johtavat poliitikot etenkin SDP-Vasemmisto-linjalla vielä ajoivat, koska Neuvostoliitto nyt vaan on se sosialistinen Onnela ja tämön takia täytyy tehdä niin kuin Moskovassa halutaan. Äärioikeistosta löytyy toki ne pahimmat Putin-trollit, mutta näillä kylähulluilla ei ole koskaan ollut valtaa.
Äärioikeisto haluaa palauttaa Suur Suomen - ei tukea Puttea
Vasemmisto on aina tukenut puttea!
Halonen toimi aktiivisesti DDR:n hyväksi
Tasavallan presidentti Tarja Halosen toiminnasta entisen DDR:n hyväksi on paljastunut uusia tietoja. Aamulehti kertoo, että DDR:n tunnustamiskomitea, jossa Halonenkin oli mukana, vastusti Suomen virallista ulkopoliittista linjaa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000011049.htmlJuuri näin. Meidän täytyy vallata Petroskoi.
Tarkoitat Äänislinnaa
Äänislinna oli hetken miehitetty jatkosodan aikana. Se ei ole suomalainen kaupunki eikä meillä ole mitään tarvetta vallata sitä.
En vastustanut. Toivoin jo silloin että liitytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä vastustettu, koska "ennenkin on pärjätty ilman". Tätä sitten johtavat poliitikot etenkin SDP-Vasemmisto-linjalla vielä ajoivat, koska Neuvostoliitto nyt vaan on se sosialistinen Onnela ja tämön takia täytyy tehdä niin kuin Moskovassa halutaan. Äärioikeistosta löytyy toki ne pahimmat Putin-trollit, mutta näillä kylähulluilla ei ole koskaan ollut valtaa.
Tasavallan presidentti Tarja Halosen toiminnasta entisen DDR:n hyväksi on paljastunut uusia tietoja. Aamulehti kertoo, että DDR:n tunnustamiskomitea, jossa Halonenkin oli mukana, vastusti Suomen virallista ulkopoliittista linjaa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000011049.htmlJuuri näin. Meidän täytyy vallata Petroskoi.
Todellisuudessa keskusta eli silloinen maalaisliitto oli kaikkein eniten lahjottavissa venäjän toimesta.
Eipä näiden vanhojen kaivelusta ole mitään hyötyä, nyt on nyt ja nyt toimitaan tämän hetken mukaan, vaikka noita venäjämielisiä riittää- naapuripalstalla on aivan järjettömiä provokaatioita, kuten että Naton vuodimaksut on suunnillen 15 kertaa koko valtion vuosibudjetin verran. Vaikka meille ei hyvän siviilipuolustason takia tule kuin tomistokulut Bryselissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat Äänislinnaa
Äänislinna oli hetken miehitetty jatkosodan aikana. Se ei ole suomalainen kaupunki eikä meillä ole mitään tarvetta vallata sitä.
Kuului Suomeen monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että nämä ulostulot johtuvat puolueiden linjauksista, moni on saattanut kannattaa Natoa jo aiemmin, mutta puolueen kannasta johtuen ollut henkilökohtaisesta mielipiteestään hiljaa.
En voi sanoa että olisin vastustanut mutta olen aina ollut skeptinen naton suhteen. Tämä ihan siitä syystä että jos katsoo nato-maita niin iso trendi on ollut lakkauttaa oma puolustus ja ulkoistaa se natolle (eli amerikkalaisille). En halunut että Suomi tekee saman lyhytnäköisen päätöksen kuin mitä Saksa, Baltia, Norja jne. ovat tehneet ja käytännössä lakkauttivat oman puolustuksensa.
Vasta nyt Ukrainan sodan alkamisen jälkeen ollaan herätty siihen että nato-jäsenyydestä huolimatta paras tilanne on että maalla on oma uskottava puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on ihan paszkaa. Itse olen kannattanut Natoa 90-luvulta asti, ja ihan hyvin sen on voinut sanoa. Moni on ollut eri mieltä vuosien varrella, mutta aika moni myös samaa mieltä.
En vastustanut mutta ennen venäjän hyökkäystä poliitikot vastustivat eivätkä välittäneet mielipiteestäni tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on ihan paszkaa. Itse olen kannattanut Natoa 90-luvulta asti, ja ihan hyvin sen on voinut sanoa. Moni on ollut eri mieltä vuosien varrella, mutta aika moni myös samaa mieltä.
Ai
En minä uskaltanut tai halunnut kun isä vastusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon kannattanut natoa 1800-luvulta asti. Kato nyt oon paljon älykkäämpi kuin te kaikki muut yhteensä
Venäjä käyttää siinä myös äärivasemmistoa. Lietsoo vastakkainasettelua ja vihaa ääriryhmien välillä ja näin hämmentää länsimaalaisia yhteiskuntia. Ei kannata langeta siihen ansaan.