Miksi vastustit NATOa ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan vuonna 2022?
Onhan se Venäjän uhka ollut koko ajan olemassa, etenkin Krimin miehityksen jälkeen vuonna 2014. Kaikki eivät vain halunneet nähdä sitä.
Kommentit (78)
2014 eli Krimin valtaus oli minun käännepisteeni.
Vastustan edelleen kaikkia maailman sotilaallisia järjestöjä. Vastustan ihmisten tappamista ja sitä että suurvallat tukevat erilaisia kapinallisia omat intressit mielessään.
Kyllä voidaan olla samalla puolella jos joku rupeaa uhittelemaan, mutta liittyminen johonkin ameriikan öljysotilaisiin muka rauhaa turvaamaan niihin maihin missä on resursseja on väärin.
Minä olen aina kannattanut Natoa, ennen sitä ei vaan saanut sanoa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina kannattanut Natoa, ennen sitä ei vaan saanut sanoa
juuri näin
en ole koskaan vastustanut NATOa, vaan kakarasta asti ymmärtänyt sen merkityksen ja ollut siihen liittymisen kannalla.
Oon naina ollut NAto myönteinen
90-luvulla näin että venäjä on paska maa
En tajunnut sitä pahuutta mikä itänaapurin johdossa on. En voinut uskoa, että he hyökkäisivät itsenäiseen maahan joka ei ole tehnyt heille mitään pahaa.
Neukkuajan eläneenä olen aina halunnut että Suomi liittyy Natoon, mutta ennen viime vuoden alkupuolta yli 80 % kansasta oli toista mieltä, joten siitä oli aivan turha pitää ääntä.
Voin rehellisesti tunnustaa vaihtaneeni kantaa, olin jopa Krimin liittämisen aikoihin vielä sitä mieltä, että samoja sloboja ne on-nahistelkoon keskenään, ei kuulu minulle. Nyt ovat naamiot pudonneet kuten Saukko sanoi. Olen lisäksi lukenut paljon russakoiden touhuista , käsittämätöntä -joten ajattelin uudestaan. Venäjää on nöyryytettävä nyt niin ettei se sataan vuoteen nouse uhkaamaan ketään. Sille ei saa antaa senttiäkään periksi. Natosta on kokemusta itsellänkin, uskottoman kankeita KRIHA-operaatioita verrattuna vanhoihin sinibarettijuttuihin vaikkei se YK mikään unelmalafka ollut - eikä ole. Vosi lakkautaa mokoman.
En ajatellut koko asiaa tarkemmin. Olin tuudittautunut uneen jonka saivat aikaan poliitikot ja media. Suomettuneet poliitikot ja suomettunut media.
Koska taloudellinen hyöty Venäjän kaupasta sekä pyrkimys pitää hyvät välit naapuriin.
Ei ole tapana ennustaa vaan toimia oikein kulloisessakin tilanteessa.
Silloin Natolle ei ollut tarvetta, tilanne oli jähmettynyt ja Venäjä ja Ukraina oli samoissa pöydissä vaikkakin vihaa pitäen.
Nyt on aivan selvää, että Venäjä eskaloi kriisiä, josta ei välttämättä selvitä ilman Natoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut sitä pahuutta mikä itänaapurin johdossa on. En voinut uskoa, että he hyökkäisivät itsenäiseen maahan joka ei ole tehnyt heille mitään pahaa.
Olet yksinkertainen. Kaltaisiasi ei kaivata täällä. Painu venäjälle.
Vastaan sivusta. Et voi mitenkään raivota tavallisille ihmusille, että heille valehdeltiin venäjästä.
Syytä poliitikkoja, virkamiehiä ja mediaa.
Eiköhän sitä vastustettu, koska "ennenkin on pärjätty ilman". Tätä sitten johtavat poliitikot etenkin SDP-Vasemmisto-linjalla vielä ajoivat, koska Neuvostoliitto nyt vaan on se sosialistinen Onnela ja tämön takia täytyy tehdä niin kuin Moskovassa halutaan. Äärioikeistosta löytyy toki ne pahimmat Putin-trollit, mutta näillä kylähulluilla ei ole koskaan ollut valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana ennustaa vaan toimia oikein kulloisessakin tilanteessa.
Silloin Natolle ei ollut tarvetta, tilanne oli jähmettynyt ja Venäjä ja Ukraina oli samoissa pöydissä vaikkakin vihaa pitäen.
Nyt on aivan selvää, että Venäjä eskaloi kriisiä, josta ei välttämättä selvitä ilman Natoa.
Selusta olisi pitänyt jo silloin turvata ja liittyä Natoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksinkertainen. Kaltaisiasi ei kaivata täällä. Painu venäjälle.
Vastaan sivusta. Et voi mitenkään raivota tavallisille ihmusille, että heille valehdeltiin venäjästä.
Syytä poliitikkoja, virkamiehiä ja mediaa.
Voi päättää ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on muka muuttunut vuodesta 1918, jos luulit ettei ne tee tuota?
Vierailija kirjoitti:
lähinnä sen takia miksi nytkin, eli päästään hoitamaan koko baltian puolustus.
Tiedätkö missä Suomi sijaitsee?
En oikeastaan vastustanut, mutta niinhän se menee, että pumppu ostetaan vasta kun on kumi puhjennut.
Ja kyllä mä lapsena olin ihan tyytyväinenkin silloiseen korruptiovenäjäpolitiikkaan, kun en ymmärtänyt, mitä kulisseissa tapahtuu.