Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppureissu Tallinnaan, missä pitää matkalaukkua laivamatkan ajan?

Vierailija
02.02.2023 |

Varustamon sivuilla lukee, että säilytyslokerot eivät sovellu matkalaukuille. Laukkuja ei saa myöskään viedä ravintoloihin.

En kaipaa nyt vinoilua. Olen lasten kanssa lähdössä ja kädet ei riitä kaikkeen. Tukholman suuntaan ollaan menty monesti eli laivamatkailu ei ole uutta.

Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista :)

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytissä. Siellä (ainakin joillakin laivoilla) on maksullinen säilytys, mutta sinne on jonoa molemmissa satamissa ja katkaisee laivamatkan, kun siellä pitää olla tiettyyn aikaan. Itse siis ottaisin hytin, vaikka olisi vain sellainen 2 h matka.

Vierailija
2/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olis hytin varaaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soit alaivayhtiöön ja varmista vielä, mutta mun muistikuvani mukaan laivan respan yhteydessä on matkalaukkuhuone (samanlainen kuin hotelleissa), jonne voit jättää lukkojen taakse tavaraa. Itsellä on siellä ollut aikoinaan lastenvaunut, kun vauva kulki laivalla rintarepussa.

Vierailija
4/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa paikassa kuin tukholmanreissullakin.

Vierailija
5/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olis hytin varaaminen?

Lapset on jo isoja lapsia ja hekin mielellään käyttäisivät matka-ajan esim. syömiseen. Mutta yksi vaihtoehto tämä on tietenkin.

Ap

Vierailija
6/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soit alaivayhtiöön ja varmista vielä, mutta mun muistikuvani mukaan laivan respan yhteydessä on matkalaukkuhuone (samanlainen kuin hotelleissa), jonne voit jättää lukkojen taakse tavaraa. Itsellä on siellä ollut aikoinaan lastenvaunut, kun vauva kulki laivalla rintarepussa.

Tosiaan, tästä luinkin. Etelänlomilla ei olla jätetty koskaan noihin matkalaukkuhuoneisiin mitään. Tuntuu vähän turvattomalta. Toisaalta ei niissä laukuissa ole kuin vaatteita ja kenkiä.

Ap

Vierailija
7/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä matkatavaroita käytännössä saa viedä ravintoloihin. Eckerö Linellä tämä on jopa lähes pakollista koska kaikki istumapaikat sijaitsevat ravintoloissa.

Vierailija
8/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytti tietenkin. Se on hyvin huokea,  ja tuo mukavuutta ja helppoutta matkatavaroiden kanssa reissaamiseen. Ei siellä istua tarvitse jos mieluummin on ravintolassa.

Vierailija
9/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukkuhuoneesta ei ole ainakaan meillä kadonnut koskaan mitään, paljon on reissattu niin Tallinnaan kuin Tukholmaankin, sama hotellien säilytyksen suhteen. Kuka haluaa pölliä jotain hikisiä vaatteita, ei kai kukaan niihin matkalaukkuihin mitään koruja  tai passeja jätä, ne pidetään käsimatkatavaroissa.

Vierailija
10/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytti tietenkin. Se on hyvin huokea,  ja tuo mukavuutta ja helppoutta matkatavaroiden kanssa reissaamiseen. Ei siellä istua tarvitse jos mieluummin on ravintolassa.

Hytti maksaa kymmeniä euroja eli käytännössä vähintään kaksinkertaistaa laivamatkan hinnan.

Vierailija
11/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eckerön halvin hytti on 64€, ei kovin huokea

Viikkarilla halvin hytti 18€, SE on huokea.

Tallinkilla jostain tuolta väliltä, en tiedä kun en käytä heidän laivojaan

Vierailija
12/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumatkalle ei tarvii paljon kamaa.

Kyllä laivassa on varauduttu siihen että jotain matkatavaroita on.

Tosin kyllä jos kokoonpano on yksi aikuinen ja 2 pientä lasta joita täytyy pitää kädestä, niin voi olla vaikeeta liikkua laivassa. Se nimittäin keinuu joskus niin että käveleminen on hankalaa.

Matka ei tosin kauan kestä.

Mä ainakin parkkeeraan itseni mukavaan tuoliin ja pysyn siinä.

Vierailija
13/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin kyllä jos kokoonpano on yksi aikuinen ja 2 pientä lasta joita täytyy pitää kädestä, niin voi olla vaikeeta liikkua laivassa. Se nimittäin keinuu joskus niin että käveleminen on hankalaa.

Pieniä varten kannattaa laivareissulla olla mukana rattaat ja/tai talutusvaljaat. Muuten kädet loppuvat herkästi kesken.

Vierailija
14/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hytti maksaa kymmeniä euroja eli käytännössä vähintään kaksinkertaistaa laivamatkan hinnan.

Ja viisinkertaistaa matkamukavuuden!

Vierailija
15/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytissä. Siellä (ainakin joillakin laivoilla) on maksullinen säilytys, mutta sinne on jonoa molemmissa satamissa ja katkaisee laivamatkan, kun siellä pitää olla tiettyyn aikaan. Itse siis ottaisin hytin, vaikka olisi vain sellainen 2 h matka.

Lounge on parempi, pöperöt kuuluu hintaan.

Vierailija
16/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä varten kannattaa laivareissulla olla mukana rattaat ja/tai talutusvaljaat. Muuten kädet loppuvat herkästi kesken.

Ei ole pieniä lapsia, alakoululaisia. Täytyy heitä kuitenkin silmällä pitää. Luultavasti päädyn tuohon matkatavarahuoneeseen (en siis itse vaan laukku).

Ap

Vierailija
17/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni hytti on yleensä maksanut nelisen kymppiä. Minun mielestäni se on huokea hinta siitä, ettei tarvitse jonottaa yhtään kertaa matkatavarasäilytykseen, eikä ole myöskään pakko tehdä kahviloissa ostoksia istumapaikan saadakseen. Käytössä on myös oma vessa ja levähtääkin voi.

Vierailija
18/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pikalaivoilla on matkatavarasäilytys, hintaa joku pari euroa. Vaikka sekä viedessä että hakiessa joutuisi vähän jonottamaan, niin on kuitenkin helpompaa kuin tavaroiden mukana raahaaminen ja halvempaa kuin hytti.

Vierailija
19/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viisinkertaistaa matkamukavuuden!

Minä en näe mitään ihanaa kököttää siellä kopissa kun voisin istua kahvilla. Olen ihan energinen muija ja kun tästä Helsingistä lähdetään, niin ei ole mitään matkantekoa takana. Ei ole levontarvetta. Kukin tyylillään tietenkin!

Ap

Vierailija
20/68 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni hytti on yleensä maksanut nelisen kymppiä. Minun mielestäni se on huokea hinta siitä, ettei tarvitse jonottaa yhtään kertaa matkatavarasäilytykseen, eikä ole myöskään pakko tehdä kahviloissa ostoksia istumapaikan saadakseen. Käytössä on myös oma vessa ja levähtääkin voi.

Laivalla saa istua kahvilan, ravintolan tai baarin pöytään vaikka ei tekisi ostoksia. Säännöt ovat siis tässä mielessä erit kuin mitä maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme