Hiljaisempien ihmisten pilkkaus työpaikoilla
Olen niin kyllästynyt tähän. Aina saat joko suoraan kuulla jonkun heittävän jotain pientä ivaa siitä että olet hiljasempi tai sitten kuulla jotain muuta kautta. Kiva tuntea olevansa aina jotenkin huonompi kuin muut kun ei osaa olla sellainen jutunheittäjä, tämä itseasiassa vaikuttaa työssäviihtyvyyteen ja työn tekemiseen muutenkin. Luulisi työnantajien puuttuvan tähän. Niin ja jos ei käynyt selväksi niin olen se hiljainen hissukka, en kyllä haluaisi olla mutta vaikea muuttua. Viimeisin kommentti, jonka eräs ihminen oli samonut (puhunut siis selän takana minusta ja lopetin juttelemasta tämän kanssa muut paitsi pakolliset työasiat) että "eihän se Jaana mulle ole puhunut puoleen vuoteen, eikä kyllä puhu muutenkaan" tai jotenkin tähän tyyliin. Miten muut hiljaisemmat jaksatte työelämää?
Kommentit (12)
Ongelma ei lle hiljaisuudessasi, vaan työpaikalla esiintyvästä epäasiallisesta käyttäytymisestä. Eikö esimies tiedä asiasta vai salliiko tuollaisen.
Olen itse esimies ja rekrytoin mielelläni myös hiljaisempia. Pelkistä moottoriturvista muodostuva työyhteisö on katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä saa sanoa ääneen ettet sinä puhu?
No se ei ole kohteliasta ihmisen ominaisuuksien kommentointia. Enhän minäkään sano tyhjän hölisijälle että tyhjät kattilat kolisee eniten jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei ole kohteliasta ihmisen ominaisuuksien kommentointia. Enhän minäkään sano tyhjän hölisijälle että tyhjät kattilat kolisee eniten jne. Ap
Et noin, mutta voit hyvin sanoa että puhut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et noin, mutta voit hyvin sanoa että puhut paljon.
Nojoo, voisin, mutta se otetaan yleensä kohteliaisuutena, ja kun asian ilmaisee tuollein toisin se on ikäänkuin "samantasoisesti" sanottu. Toisaalta en kyllä keksi että miksi minun pitäisi ylipäätään sanoa kellekään että puhut paljon. Ap
Ois hyvä tietää että ei sun pidä muita miellyttää.. JO toi että reagoit mitenkään on ihmisten miellyttämistä ja mielessäsi on että pitäiskö olla toisenlainen. Ei pidä. Henki vaikuttaa sinusta sisältä ulospäin. Ei ulkomaailma sinuun päin. Anna heille anteeksi koska he eivät tiedä mitä puhuvat. Kuuntelemalla tai mitnekään uskomalla heidän maallisia mielipiteitään menetät vapuatesi. Usko että olet rakastettava, koska Jumala rakastaa sinua suuresti juuri niinkuin olet ja haluaa että rakastat itseäsi samalla tavalla. Jumala ei luonut meitä ollaksemme kopoita toisistamme.
“Ralph Waldo Emerson said, “To be yourself in a world that is constantly trying to make you someone else is the greatest accomplishment.”
Niin, eipä ole työsoppareissa koskaan ollut tehtävänä olla seurustelu-upseerina. Ovat ehkä viihdyttäviä, mutta työnteko niin ja näin.
Olen itse hiljainen, ja ylpeä siitä. Minun ei tarvitse piitata muitten hölötyksestä eikä kommenteista. Jos jotain minun hiljaisuuteni häiritsee, tulkoon suoraan sanomaan. Niin kauan kun se ei häiritse työntekoani, eikä pomoillani ole siitä huomautettavaa, saan olla sellainen kuin olen.
Miksi pilkata ketään missään ylipäätään. Kyllä se kertoo pilkkaajan sielunmaisemasta jotain.
Ja mistäköhän sä saat näitä terveisiä? Oisko pahanilmanlintu joka kantaa väritettyä infoa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei lle hiljaisuudessasi, vaan työpaikalla esiintyvästä epäasiallisesta käyttäytymisestä. Eikö esimies tiedä asiasta vai salliiko tuollaisen.
Olen itse esimies ja rekrytoin mielelläni myös hiljaisempia. Pelkistä moottoriturvista muodostuva työyhteisö on katastrofi.
Kyllähän tuo on epäasiallista käytöstä jos ei puoleenvuoteen puhu työtoverilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo on epäasiallista käytöstä jos ei puoleenvuoteen puhu työtoverilleen.
No ei kyllä ole jos puhuu sen verran että työtehtävät saa hoidettua ja jos toinen kysyy jotain niin vastaa siihen, sen pitäisi riittää.