Viikonloppureissu Tallinnaan, missä pitää matkalaukkua laivamatkan ajan?
Varustamon sivuilla lukee, että säilytyslokerot eivät sovellu matkalaukuille. Laukkuja ei saa myöskään viedä ravintoloihin.
En kaipaa nyt vinoilua. Olen lasten kanssa lähdössä ja kädet ei riitä kaikkeen. Tukholman suuntaan ollaan menty monesti eli laivamatkailu ei ole uutta.
Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista :)
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkumatkalle ei tarvii paljon kamaa.
Kyllä laivassa on varauduttu siihen että jotain matkatavaroita on.Tosin kyllä jos kokoonpano on yksi aikuinen ja 2 pientä lasta joita täytyy pitää kädestä, niin voi olla vaikeeta liikkua laivassa. Se nimittäin keinuu joskus niin että käveleminen on hankalaa.
Matka ei tosin kauan kestä.
Mä ainakin parkkeeraan itseni mukavaan tuoliin ja pysyn siinä.Pieniä varten kannattaa laivareissulla olla mukana rattaat ja/tai talutusvaljaat. Muuten kädet loppuvat herkästi kesken.
Ei ole pieniä lapsia, alakoululaisia. Täytyy heitä kuitenkin silmällä pitää. Luultavasti päädyn tuohon matkatavarahuoneeseen (en siis itse vaan laukku).
Ap
Kuin vaan.
Tiedoksi kuitenkin että merenkäynti voi olla sellainen että ketterä aikuinenkaan ei kävele turvallisesti vaikka molemmat kädet on vapaana.
Laivat on pieniä, keikkuminen on eri luokkaa kuin ruotsinlaivoilla. Eikä siellä välttämättä ole kummoista ruokapaikkaa. Eikä syöminen ole kovin hyvä idea jos astiat lentelee.Ehkä mulla on ollut huono säkä, mut tämmösiä kokemuksia. Vaikka nautin vesilläolosta kaikenlaisilla aluksilla niin Hki-Tallinna-väli on ollut matka jonka toivoo vaan kuluvan ohi.
Kauanko se teillä kestää?
Kaikki nykyiset Tallinnan-laivat ovat käytännössä samaa kokoluokkaa kuin Ruotsin-laivat, eivätkä siis keinu häiritsevästi. Saatat ehkä muistella niitä entisiä katamaraaneja mitä Tallinnaan kulku (Linda Line).
Kyllä keinuvat kovalla tuulella. Astiat ovat lennelleet, ihmisiä ja myymälässä viinipullot kaatuilleet ja pahoinvoivia maannut pitkin lattioita.
Sellaista aallokkoa on aika harvoin.
Tietysti. Mutta siitähän ei ollutkaan kyse, vaan mitä voi olla.
Voi olla, tietysti. Voi se laiva vaikka upotakin. Mutta ei se kovin todennäköistä ole.
Ota reppu. Lapsille omat reput jossa omat tavarat. Mahtuu lokerikkoihin ja liikkuessa on vapaat tassut. Jos menette vain viikonloppureissulle niin luulisi reppuun mahtuvan kaiken tarpeellisen. Jos ei mahdu on tavaraa mukana ihan liikaa noin lyhyelle matkalle.
Vuosien kokemuksella varsinaisten laukkujen kanssa reissaan vaan lentokoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hytissä. Siellä (ainakin joillakin laivoilla) on maksullinen säilytys, mutta sinne on jonoa molemmissa satamissa ja katkaisee laivamatkan, kun siellä pitää olla tiettyyn aikaan. Itse siis ottaisin hytin, vaikka olisi vain sellainen 2 h matka.
Lounge on parempi, pöperöt kuuluu hintaan.
Halpisloungessahan ei ole ruokaa vaan jotain naposteltavia vain. Business loungeen missä on ruoka ja juomaa ei varmaan saa mennä alaikäisen kanssa kun se on anniskelualuetta.
Laivalla ei ole mitään anniskelualueita. Baareissakin on paljon lapsia siellä.
Businessloungesta voit hakea viinaa suoraan hanasta omaan lasiin eikä kukaan valvo. Ihmettelen jos sinne otetaan alaikäisiä.
Laivan säilytyslokerossa on ollut. Miksei sinne saisi laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hytti tietenkin. Se on hyvin huokea, ja tuo mukavuutta ja helppoutta matkatavaroiden kanssa reissaamiseen. Ei siellä istua tarvitse jos mieluummin on ravintolassa.
Eckerön halvin hytti on 64€, ei kovin huokea
Viikkarilla halvin hytti 18€, SE on huokea.
Tallinkilla jostain tuolta väliltä, en tiedä kun en käytä heidän laivojaanMuistaakseni hytti on yleensä maksanut nelisen kymppiä. Minun mielestäni se on huokea hinta siitä, ettei tarvitse jonottaa yhtään kertaa matkatavarasäilytykseen, eikä ole myöskään pakko tehdä kahviloissa ostoksia istumapaikan saadakseen. Käytössä on myös oma vessa ja levähtääkin voi.
Laivalla saa istua kahvilan, ravintolan tai baarin pöytään vaikka ei tekisi ostoksia. Säännöt ovat siis tässä mielessä erit kuin mitä maalla.
Ai.
Viimeksi kun olin laivalla, siellä oli pöydissä laput "vain ravintolan/baarin/kahvilan asiakkaille
Varaatte pöydän jostain, laitatte laukut pöydän viereen ja 1 vuorollaan päivystää jos ette laukkujen kanssa viitsi kulkea. Lentolaukku tai reppu ei paljoa tilaa vie ja matka kestää 90 min. Ei siinä hyttiä ehdi tarvitsemaan.
Tai varaatte paikat loungesta - sama juttu. Siellä saa pientä syötävääkin samaan hintaan.
Näin meillä on reissattu lahden yli viimeiset 30v
Vierailija kirjoitti:
Laivan säilytyslokerossa on ollut. Miksei sinne saisi laittaa?
Mä en ole koskaan onnistunut saamaan tuollaista lokeroa, kaikki varattu jo kun saan itseni tungettua sen ihmismassan läpi sinne lokeroille.
Star on jo vaihtunut MyStariin. Se ja Megastar on molemmat suunniteltu juuri tuollaiseen matkustamiseen, eli säilytystilaa on varmasti.