Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen menestyy nykyään työelämässä?

Vierailija
02.02.2023 |

Mitä mieltä olette?
Miltä teistä tuntuu, minkälaiset piirteet ovat nykyään edullisia työelämässä menestymiselle?
Koetko, että olet menestynyt juuri joidenkin tiettyjen piirteidesi takia?
Koetko, että et onnistu työssäsi, koska et pysty kehittämään itsessäsi jotain puolta tai persoonallisuuden piirrettä vahvemmaksi?

Kiinnostaisi keskustelu aiheesta.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen, hyvä valehtelija, kylmäverinen.

Vierailija
2/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenpiirteistä ei niin väliä, kunhan on jotain todella spesifiä osaamista. Tai jos ei ole, niin pitää olla taitava valehtelija ja näyttelijä, ja melko röyhkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki, sellanen kellä ei oo mitään omia mielipiteitä

sama koskee muuten politiikkaa myös

Vierailija
4/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitäskääjä. Koohottaa joka paikassa mutta ei pysty keskittymään yhteen asiaan. Kaikki jää kesken, mutta sitähän sanotaan, että its not the destination but the journey..

Vierailija
5/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kylmät arvot on vahvoilla; mutta miehen työelämää sivusta seuranneena niin duunareilla arvostetaan osaamista, luotettavuutta ja ahkeruutta. Ammattilaisista on aina pulaa eli niistä joilla on monipuolinen osaaminen ja kokemus.

Eli ei ne arvot periaatteessa ole mihinkään menneistä vuosista kuitenkaan mihinkään muuttuneet.

Vierailija
6/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multitäskääjä. Koohottaa joka paikassa mutta ei pysty keskittymään yhteen asiaan. Kaikki jää kesken, mutta sitähän sanotaan, että its not the destination but the journey..

Ai niin ja siitä syntyvä tehokkuuden vaikutelma. Siitä bossi tykkää.

Vierailija
7/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatti tai sopivasti tyhmä joka jaksaa mennä oravanpyörässä.

Vierailija
8/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä perseennuolija.

Vierailija
9/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, niljakas ja kirjoitustaidoton.

Vierailija
10/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas negatiivisia käsityksiä. Kenties minulla on sitten vain hyvä työpaikka. Meillä menestyy jo pelkästään olemalla hyvä tiimipelaaja. Lisäksi jos on hyvä työmuisti, järjestelmällinen luonne ja kyky organisoida omaa tekemistä fiksusti, niin palkkaluokissa hyppii kyllä ylöspäin säännöllisesti ja vastuualueita tulee tarjottimella.

Vierailija
11/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm kunnianhimoinen, tunnollinen, vastuuntuntoinen ,aikaansa seuraava, kehityskykyinen, oppimishaluinen

Vierailija
12/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan hiljainen suorittaja. Ehkä siis päinvastainen.

Vierailija
13/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka tajuaa menestyksen salaisuuden: kerro sitä mitä toiset haluavat kuulla, eikä sitä, mitä mieltä asioista olet. Varma menestysresepti joka asiaan.

Vierailija
14/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolti samanlainen ihminen kuin on ollut aina menestyjä työpaikallaan. Nyt vain käytetään eri nimityksiä ja sanankäänteitä.

Vierailija
15/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan hiljainen suorittaja. Ehkä siis päinvastainen.

Onko mitään alaa/työnkuvaa, missä arvostettaisiin hiljaista suorittajaa?

Vierailija
16/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm kunnianhimoinen, tunnollinen, vastuuntuntoinen ,aikaansa seuraava, kehityskykyinen, oppimishaluinen

Lisäisin tähän listaan vielä joustava. Pitää pystyä elämään sen kanssa että kaikki muuttuu koko ajan

Vierailija
17/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ei valitettavasti riitä. Et pääse töihin sinne valitaan se supliikki joka osaa kieliä. Noita mainitsemiasia asioita kun et pysty todistamaan mitenkään työhön valinnassa ne eivät siis korostu ja ilman niitä pärjää koska töistä on nykyisin lähes mahdotonta irtisanoa ketään.

Vierailija
18/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. Miehiä ei oikeen hyväksytä enää missään. Paskaduuneihin pääsee vielä ulkkarit.

Vierailija
19/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se menestyminen sitten on? Minä menen töihin, teen mitä käsketään ja lähden kotiin. Siinä se. Päivästä toiseen. Palkkaa saan vähän alle keskiverron eli 3000€/kk. Ja vielä yksi kokemusvuosilisä tulossa. Sitten olen urani huipulla. Etenemismahdollisuuksiaa työssäni ei ole, joten tämän kummemmin en voi menestyä kuin opiskelemalla uuden alan. Ei minua nykyisessä työssä kiinnosta tehdä kuin minimi ja sillä mennään eläkkeelle asti eli jotain 30 vuotta vielä.

No, minä en ainakaan ole menestyjä...

Vierailija
20/74 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonteenpiirteistä ei niin väliä, kunhan on jotain todella spesifiä osaamista. Tai jos ei ole, niin pitää olla taitava valehtelija ja näyttelijä, ja melko röyhkeä.

Omakohtainen kokemus: ei mulla ole mitään spesifiä osaamista nykyiseen työhöni. Pärjään tässä loistavasti ja saan paljon vuolaita kehuja ihan toimarista lähtien ja "taitoihini" luotetaan kuin kallioon. Oikeasti teen ihan minimimäärän työtä ja siitä suurin osa on muiden valmiiksi valmistelemaa, jota vain yhdistelen kokoon. 

Koen että osaan loistavasti käyttää tätä nykyistä tilannetta omaksi edukseni. Olen itsevarma nuorehko suht ok näköinen nainen erittäin miesvaltaisella alalla. Käytän hyväkseni ihmisten miellyttämistä***  ja tarpeita tulla huomioiduiksi, viljelen paljon huumoria ja hyvää energiaa, olen sosiaalinen ja pyrin ottamaan kaikenlaista nippelihommaa vastaan jos tarjotaan, jolloin esimiehille ja pomoille tulee kuva että minuun voi luottaa ja tuen heitä omissa töissään. Heidän kiireisen työnteon keskellä minun tekemät avustavat pilipalihommat keräävät kiitosta. 

***(huom. ei pers--nnuolemista tai reittäpitkin etenemistä, vaan nimenomaan miellyttämistä mm. kehujen, keskustelujen ja muun huomioinnin kautta). Esim tyky-tapahtumissa se että annan omaa huomiotani näille mieskollegoille tuo heille iloa ihan pelkästään jo sen vuoksi, että nuorehko nainen hakeutuu vaikka heidän juttusilleen oma-aloitteisesti. 

Miesvaltaisella alalla voi joillakin miehillä olla keskenään "sisäisiä" rakenteita että on tietty nokkimisjärjestys johon eivät voi itse liikaa vaikuttaa. Naisena mulla ei ole mitään rajoitteita vaan voin yhtä vapaasti heittää juttua perus asentajien kanssa kuin johtajan. Ja tietoisesti käytän tätä härskisti hyväkseni johtotason henkilöiden kanssa toimiessani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän