Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä, toim. tul. tuen saajana, haluatko työn, jossa palkka alle 1300e/kk?

Vierailija
02.02.2023 |

Niin, mulle ehdotettiin kesätyötä, joka täysipäiväinen ja ihan mieluisa työnkuvaltaan. Sittenpä menin katsomaan itse ilmoitusta, jossa sitten oli joitakin vaatimuksiakin osaamistasosta ja olipa palkkakin ilmoitettu, alle 1300€/kk täysistä 8h työpäivistä kuukaudessa.
Eihän tuossa oo mitään järkeä? Ehkä jos olisin 16v ja elelisin kotona ilmaiseksi mutsin sapuskoilla, mutta minä vuokralla, 2 muksun yh. Miten tänä päivänä voidaan vielä maksaa tuollaista palkkaa. Itse olen saanut isompaa palkkaa jo lähes 20v sitten ja silloin tosiaan kaikki maksoi tyyliin puolet vähemmän kuin nykyään, löpöäkin sai eurolla litran! Miten te muut, kelpaako tuollainen palkka vielä joillekin? Laitonta pitäis olla. Eikä oo siitä kiinni, ettei työhaluja olisi, mut toihan on märkä rätti naamaan tämän päivän hinnoilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpösti "tulo" lyhennetty "tul." 🥰

Vierailija
2/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kun ei ole muita tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Siivotessakin oli peruspalkka yli 2000.

Vierailija
4/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kun saan 1250 e ansikkaa per kk, ja päälle ruoka-avusta 300 e edestä ruokaa kuussa ja päälle ilmaiset aamupalat ja lounaan 2 kertaa viikossa, eli rahallisesti noin 1250 plus 400 e eli 1650 e käteen jos ajattelee ruokana.

ja voin kevään matkustella intiassa muutenkin ansikalla.

Vierailija
5/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on nykyään. Surkeaa palkkaa mutta 150% teholla työntekoa ilman etuja (työterveys mm). Koeaika 6 kk ja sinä aikana pitää varoa sanojaan ettei 25v esimies pahoita mieltään ja irtisano koeajalla kun ei kestä huumoria. Käteen jää verojen ym jälkeen sama kuin minimitoimeentulolla. Ja yrittäjät itkee mediassa kun ei työttömille työt kelpaa. MIKSIKÖHÄN? Ulkomailta halutaan työntekijät kun kuvittelevat heidän olevan tietämättömiä köyhiä joille kelpaa mikä tahansa valittamatta.

Vierailija
6/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko tuo 1300e netto vaiko brutto? Jos brutto, niin naurahdus pääsee.

Työtön pääkaupunkiseudulla saa tukia yhteensä noin 1200e netto. Laskut maksetaan päälle.

Kyllä silti voisin tehdä 1300e NETTOpalkalla, jos työ ja yhteisö olisi mukava, jos homma toimisi kaikin puolin.

Mitään raskasta kakkaduunia mulkkujen kanssa en tekisi tuohon rahaan, siinä hajoaisi oma pää ennen pitkää.

Vierailija
7/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole työtä, vaan orjuutta.

Vierailija
8/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön pääkaupunkiseudulla saa tukia yhteensä noin 1200e netto. Laskut maksetaan päälle.

Kyllä silti voisin tehdä 1300e NETTOpalkalla, jos työ ja yhteisö olisi mukava, jos homma toimisi kaikin puolin.

Mitään raskasta kakkaduunia mulkkujen kanssa en tekisi tuohon rahaan, siinä hajoaisi oma pää ennen pitkää.

Ainahan ne ovat bruttopalkkoja, ei työnantaja voi tietää nettopalkkaa muuten kuin olettamalla jotain verotuksesta ja sivutuloista. 

Vierailija
9/9 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pari-kolme vuotta kestäneen työttömyyden katkaissut tekemällä työtä, jossa nettopalkka oli n. 1200 euroa. Ei kaduttanut silloin, eikä kaduta nyt. Nykyisessä työssä nettopalkka melkein tuplat, enkä varmasti olisi tähänkään työhön päätynyt jos en olisi jostain työn syrjästä aloittanut.

Tosin asun kohtalaisen korvessa, joten 1200 euroa on tavallaan "isompi" raha kuin jossain Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi