Mikä peruskoulussa opetettu oppiaine on ollut sinulle hyödyllisin?
Minulle se on englanti. Työelämässä kommunikoin ja kirjoitan englanniksi joka päivä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Äidinkieli luulisin.
Tämä.
Toisaalta, kaikki opetettu on ollut hyödyllistä, mutta äidinkieli on kaiken perusta.
Äidinkieli, ehdottomasti. Kielen hallintaan perustuu kaikki muu oppiminen.
Ruotsi. Sitä olen tarvinnut paljon työelämässä ja olen vahvoilla työnhakutilanteissa, koska niin harva suomenkielinen osaa ruotsia sujuvasti.
Ehkä se, että tajusin omaksuvani tietoa nopeasti ja helposti. Jossain vaiheessa ymmärsin myös, että pystyn lukemaan todella nopeasti ja sisäistämään tiedon.
Itseluottamus on kaiketi se tärkein, mitä sain.
Äidinkieli. Ilman sitä ei olisi voinut oppia muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Osasin jo lukea ja kirjoittaa kouluun mennessä, joten sanoisin, että hyödyllisin oppiaine on ollut biologia.
Joo, varmaan tulkitsit Dostojevskiä ja kirjoittelit vastineita, raportteja ja tutkielmia ja erittelit kielen ilmiöitä asiaankuuluvin käsittein sekä pidit puheita ja esitelmiä jo ennen koulua.
Sinulla oli luki-taitojen alkeet. Ikään kuin äikkä olisi turha aine sen jälkeen, kun lapsella on mekaanisen lukutaidon alkeet hallussa.
Äikkä on ollut kaikille tärkein aine. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Äidinkieli. Olen yliopisto-opiskelija.
Niinpä, äidinkielen opetuksesta hyötyvät vain ne henkilöt jotka menevät opiskelemaan sitä yliopistoon.
De går inte att rangordna då de är integraler av varandra. Kan du räkna men inte kommunicera är det rätt onödigt, liksom om du kan kommunicera, men inte har något att säga. Det är bra att veta var vi bor (geografi), varifrån vi kommer (historia) och hur vi och vår omgivning fungera (biologi).
Att kunna uträtta något fysiskt (slöjd) och ha fysiken för det (gymnastik) är även de väldigt viktiga. Då vi bekantar oss med religioner förstår vi hur onödiga saker människan har krigat om sedan dess som religionerna uppfanns. Skolan i sin helhet är allmänbildande.
Äidin kieli. Muute en osais kirjottaa
Geometria - tosin teen sen koneella eli olen laiska . Englanti ja Saksa. Piirtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että tajusin omaksuvani tietoa nopeasti ja helposti. Jossain vaiheessa ymmärsin myös, että pystyn lukemaan todella nopeasti ja sisäistämään tiedon.
Itseluottamus on kaiketi se tärkein, mitä sain.
Et sitten kuitenkaan ole oppinut lukemaan aloitusta, johon vastaat.
matematiikka kehittää ongelmanraisutaitoja ja kykyä keskittymiseen asian parissa sekä tarkastelemaa asiaa monelta kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluenglannilla ei kyllä työelämässä pitkälle pötkitä.
Voi pyhä yksinkertaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osasin jo lukea ja kirjoittaa kouluun mennessä, joten sanoisin, että hyödyllisin oppiaine on ollut biologia.
Joo, varmaan tulkitsit Dostojevskiä ja kirjoittelit vastineita, raportteja ja tutkielmia ja erittelit kielen ilmiöitä asiaankuuluvin käsittein sekä pidit puheita ja esitelmiä jo ennen koulua.
Sinulla oli luki-taitojen alkeet. Ikään kuin äikkä olisi turha aine sen jälkeen, kun lapsella on mekaanisen lukutaidon alkeet hallussa.
No eipä tuollaista peruskoulussakaan tehdä. Paitsi pidetään esitelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kyllä peruskoulun äidinkielessä kaikkea tuota käsitelty.
En keksi yhtään ainetta, josta ei olisi ollut hyötyä. Peruskoulusta ne yleistiedon perusteet hankitaan, joita sitten sovelletaan ja hyödynnetään jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, äidinkielen opetuksesta hyötyvät vain ne henkilöt jotka menevät opiskelemaan sitä yliopistoon.
Det drar alla nytta av som inte vill ge ett debilt intryck. Få en professionell text som kryllar av fel i handen och märk hur du genast degraderar skribenten och tappar intresset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että esim. tämä kirjoittaminen täällä ei ole äidinkielen käyttöä? :D
Kaikki aineet ovat kyllä olleet hyödyllisiä. Näin vanhempana sen tajuaa miten tärkeää yleissivistys ja perustiedot vähän kaikesta ovat.
Nyt kotiäitiaikana se hyödyllisin on ollut kotitalous.