Nilkka nyrjähti. Lääkäri ei kirjoittanut saikkua, vaikka en pysty varaamaan jalalle.
Olen päiväkodissa pienten puolella töissä. En koe olevani työkykyinen. Ajattelin ilmoittaa huomenna töihin että en tule ja hakea saikkua toiselta lääkäriltä. Enhän mä voi tällä jalalla esim. lapsia kantaa.
Kommentit (30)
Kai teillä voi olla omalla ilmoituksella pois pari päivää eli sen aikaa, että pahin kipu hellittää? Lääkäri on siinä kyllä oikeassa, että jos kyse ei ole murtumasta, pystyy palaamaan arkeen nopeastikin, ja nimenomaan liikettä suositellaan, ei lepoa. Kun toipuminen on lähtenyt käyntiin, katsot yhdessä esimiehesi kanssa, mitä tehtäviä voit tehdä ja mitä et.
Minulla myös nyrjähti nilkka puolisen vuotta sitten. Teen samantyyppistä työtä kuin sinä. Sain tietyistä työtehtävistä vapautuksen toipumisajaksi niin, että työkaverit ottivat nämä tehtävät vastuulleen. Olen koko ajan tehnyt kuitenkin niitä hommia, mitä pystyn.
olisit sanonut, että masentaa ja ahdistaa, niin kuin kaikkia muitakin lusmuhoitajia. sillä saa takuusaikkua.
Vierailija kirjoitti:
Nivelsidevammat voi vaivata vuodenkin. Nyt ei ollut lääkäri asiasta perillä, hyvä että menet toiselle.
Nivelsidevamman vuoksi ei kuitenkaan saa vuodeksi sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla murtui jalkapöydästä luu, näkyi röntgenkuvassa. Teen maastotyötä eli kävelen koko päivän, ei sairaslomaa
Marssimurtuma? Miten on mahdollista jäädä ilman sairaslomaa?
Ei vaan astuin huonossa asennossa peräkärryn päältä alas ja luu rusahti poikki. Lääkäri laittoi liimasiteen, käski mennä työterveyslääkärille jos tarvin lomaa, kävin siis päivystyksessä.
Ymmärsitkö pyytää? Jos siellä olisi sinun tiedoissasi ammattina "opiskelija", lääkäri ei voinut tietää että sinä et voi tehdä nykyistä työtäsi kipeällä nilkalla, vaikka opiskella olisit voinut. Siksi sitä ammattia kysytään!
Työnantaja voi harkintansa mukaan tarjota korvaavaa työtä, jota voisit tehdä vaikka jalka olisi kokonaan poikki ja kinkkaisit kepeillä
höpöhöpö
ja etkös sä voi omalla ilmoituksellakin olla pois töistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla murtui jalkapöydästä luu, näkyi röntgenkuvassa. Teen maastotyötä eli kävelen koko päivän, ei sairaslomaa
Ei vaan astuin huonossa asennossa peräkärryn päältä alas ja luu rusahti poikki. Lääkäri laittoi liimasiteen, käski mennä työterveyslääkärille jos tarvin lomaa, kävin siis päivystyksessä.
Paljonko painat? jos tuollaisesta luu menee rikki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat? jos tuollaisesta luu menee rikki...
Noin 70 kiloa, olen 170cm pitkä liikkuva mies, en ylipainoinen, luu todellakin voi murtua noin. En muuten hakenut sitä lomaa työterveydestäkään, pari viikkoa oli kohtuullisen hankalaa
Ihan oikein! Sitten saikutellaan, jos on jalka kokonaan katki.
Ylipainoisilla nivelet ei kestä, eli laihduta.