US : Iiris Suomela kertoo että jokainen tietää sukupuolensa itse
Vai niin. Minä haluaisin että Iiris menisi biologian tunnille, koska häneltä tainnut unohtua biologiset toasiat. Lisäksi Suomela haluaisi sukupuolen "korjaamista" alaikäisille. ( Käytännössä se tarkoittaa munat pois pojilta, nyt olette tyttöjä ) ja hormoneja.
Aivan päinvastaista mieltä on hallituspuolue vihreiden varapuheenjohtaja Iiris Suomela, joka iloitsee edistysaskeleesta ja vaatii, että seuraavaksi sukupuolen juridinen korjaaminen on mahdollistettava myös nuorille. YK:n ihmisoikeuskomitean huoli alaikäisten transnuorten asemasta jää Suomelan mukaan vielä ratkaisematta.
Jokainen tietää oman sukupuolensa parhaiten itse. Tässä ollaan siis aivan vapaan ja liberaalin yhteiskunnan ytimessä. Siksi ihmettelen ja suren etenkin sitä, että niin moni kokoomuslainen äänesti translakia vastaan, Suomela harmittelee tiedotteessa.
Kommentit (108)
Kuka ton parikymppisen trollikakaran on oikein äänestänyt eduskuntaan.
Joku ikäraja sinnekin, kiitos.
En minä ainakaan. En tiedä enää mitä sana "sukupuoli" nykyään tarkoittaa.
Juu kyllä se siinä syntymävaiheessa todetaan genitaaleista onko tyttö vai poika. Kaikki muu on sitten diu diu.
Valo Vesikauris
3 pv ·
Haluatko eduskuntaan radikaaleja ratkaisuja ajavan tinkimättömän feministin? Jos kyllä, tue vaalikampanjaani!
Eduskuntavaalikampanjointi alkaa käydä kuumana, ja jotta saan levitettyä tietoa ehdokkuudestani ja jaettua ajatuksiani parhaiten, tarvitsen sitä varten rahoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeä kirjoitus. Paljon on ihmisiä, jotka eivät koe olevansa binäärisiä. Tarvitaan kolmas virallinen sukupuoli "muu".
Ei tarvita 3.sukupuolta. Mielenterveyspalveluita tarvitaan lisää ja pahimmat ransut takaisin kaappiin.
Kyllä tarvitaan ja joissakin maissa intersukupuoli on virallinen. Kaikki kun eivät ole tyttöjä tai poikia.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä se siinä syntymävaiheessa todetaan genitaaleista onko tyttö vai poika. Kaikki muu on sitten diu diu.
Ei aina todeta.
Koska aatteessa ei ole mitään järkeä. Ennen transvestiittisyys oli persoonallisuuden piirre, ei identiteetti. Nykyään se, että pukeutuu lauantaisin mekkoon, voi olla ihmisen koko identiteetti. Ennen identiteetti määriteltiin esimerkiksi työn tai yhteiskunnallisen aseman kautta.