Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

US : Iiris Suomela kertoo että jokainen tietää sukupuolensa itse

Vierailija
01.02.2023 |

Vai niin. Minä haluaisin että Iiris menisi biologian tunnille, koska häneltä tainnut unohtua biologiset toasiat. Lisäksi Suomela haluaisi sukupuolen "korjaamista" alaikäisille. ( Käytännössä se tarkoittaa munat pois pojilta, nyt olette tyttöjä ) ja hormoneja.

Aivan päinvastaista mieltä on hallituspuolue vihreiden varapuheenjohtaja Iiris Suomela, joka iloitsee edistysaskeleesta ja vaatii, että seuraavaksi sukupuolen juridinen korjaaminen on mahdollistettava myös nuorille. YK:n ihmisoikeuskomitean huoli alaikäisten transnuorten asemasta jää Suomelan mukaan vielä ratkaisematta.

Jokainen tietää oman sukupuolensa parhaiten itse. Tässä ollaan siis aivan vapaan ja liberaalin yhteiskunnan ytimessä. Siksi ihmettelen ja suren etenkin sitä, että niin moni kokoomuslainen äänesti translakia vastaan, Suomela harmittelee tiedotteessa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomela on niin tyhmä et välillä tasapersettä istuen luulee jalkojenskkin hävineen kun ei niitä vihreä pieru näe pöydänalta.

Vierailija
22/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vihreät tietävät paremmin sinun sukupuolen kuin sinä itse, kysy vaikka Iirikseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Iines Suominen?

Vierailija
24/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iines taitaa olla tiineenä.

Vierailija
25/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä kirjoitus. Paljon on ihmisiä, jotka eivät koe olevansa binäärisiä. Tarvitaan kolmas virallinen sukupuoli "muu".

Vierailija
26/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen aikuinen oikeustoimikelpoinen ihminen varmasti tietääkin sukupuolensa.

Pieni äänekäs ryhmä tosin päättää silti esittää toista sukupuolta.

Useimmat lapsetkin tietävät sukupuolensa.

Lapsilla on oikeus saada normaalien aikuisten hoivaa, sellaisten jotka eivät manipuloi valheilla.

Vierailija
27/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iiris miehen vai naisen nimi?

Vierailija
28/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia on nämä sinisilmäiset ihmiset tuomitseva.

Vierailija
29/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris ja Vihreät eivät usko tieteeseen eli biologiaan vaan humpuukiin.

Vierailija
30/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti uimahallit ovat valmiita miesryntäykseen naisten puolella.

Paras olisi kun poistaisi koko erottelun. Nyt transsut vain leimautuvat pervoiksi ja potentiaalisiksi rais gaa jiksi. Tämä ei ota myöskään huomioon niitä kaikkia 500 sukupuolta joita ihmiset voivat kokea olevansa.

Vierailija
31/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta mielipidettä ei Iiris Suomelalle edes sallittaisi hänen työssään ja piireissään.

Vierailija
32/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo sukupuolitutkimukseen.

Vierailija
33/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittävä olisi nainen/mies/muu.

Pahinta on se, että tässä asiassa todellisuudessa KAVENNETAAN ihmisten oikeuksia olla Oma Itsensä.

Aina on ollut (stereotypisesti ja vanhentuneesti ajateltuna!) ns. "miehekkäitä naisia" ja "naismaisia miehiä".

Nykyään verrattuna aiempiin aikoihin ollaan kuitenkin muututtu, ja ihmiset saivat pitkälti olla sellaisia kun olivat. Eli se sukupuolikäsitys laajeni --> ketään ei kiinnostanut jos mies meikkasi ja oli hameessa, tai nainen pukeutui maskuliinisesti ja olemus oli äijämäinen.

Nyt tuo on muuttunut kapeammaksi: se äjämäinen nainen halutaan heti rintojen poistoon ja määrittelevän itsensä muulla termillä kun "nainen" ja nimikin pitää vaihtaa Pirkoksta Erkiksi.

Vaikka moni ei edes halua, koska on ja kokee itsensä naiseksi, mutta ei miksikään "tyttömäiseksi" vaan muunlaiseksi.

Aikusille tuo ei ole paha, mutta lapsi/nuori jos tuohon myllyyn joutuu, niin varmasti tulee niitä jotka katuvat. Isot leikkaukset on kuitenkin ihan eri asia kun joku hevi-nuoruudessa otettu pääkallotatuointi, niitä ei saa korjattua tai peruttua millään.

Kaikkien pitää saada olla sellaisia kun ovat, eikä pidä lokeroida enää yhtään enempää! Miksi pitää määritellä itsensä niin mpnella tavalla? Tuo sotii täysin sitä vastaan että kaikki saisivat olla sellaisia kun ovat, enemmän vaan lokeroita onko pan- vai mikä seksuaalia, kun voisi vaan olla minä.

Vierailija
34/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän nimenomaan uskovat tieteeseen, postmoderniin intersektionaaliseen marxilaiseen feminismiin, josta on tullut tie, totuus ja uskonto.

Vierailija
35/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika poikamainen vielä varhaisteini-iässä. Johtui pitkälti siitä, että pienessä kylässä asui naapurissa vain poikia. Yhteiset harrastukset olivat sitten mukaisia. Parit sukset menivät tohjoksi mäkihypyssä, ilmakiväärillä ammuskeltiin ja peltoautolla ajettiin.

Mutta kyllä sitä nyt tiesi tyttö olevansa. Mutta eihän sitä nyt voi muiden puolesta sanoa kuin, että toivottavasti olet aivan varma.

Tiedän kaksi miestä, jotka ovat korjauttaneet sukupuolensa päälle 60-vuotiaina. Laittoi vähän ihmettelemään, että miksi eläkeläisukko haluaa muuttua naiseksi ja tähän vielä verorahoilla ryhdytään.

Vierailija
36/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sukusoluilla muunsukupuolinen saa lapsia?

Vierailija
37/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ymmärrä päättää seksistä tai sukupuolesta.

Mitä Suomi tekee? Lapsi saa päättää sukupuolesta ja Suomi tuo sekä tukee kulttuuria, joissa lapsiseksi on normaalia.

Hyvät ihmiset! Äänestäkää eduskuntavaaleissa!

Vierailija
38/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän ja olen nainen. Mitä muuta mun pitäisi tietää ? Biologian tunnilla olen käynyt siitä vaan aivan hirveästi aikaa. Mikä on muuttunut ? 

Vierailija
39/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että maalla nuo roolit on helposti olleet vapaammat. Monesti koko perhe on tehnyt töitä yhdessä, ollut vaikka puuhommissa tai vastaavaa sukupuoleen katsomatta.

Ja myös nuo peltoautoilla ajelut ja muut, sama juttu, ei siinä mitään pojat/tytöt asetelmaa ollut. Koulun pihassa leikittiin yhdessä, ja myös pojat hyppivät hyppynauruilla eika kukaan ihmtellyt asiaa. Jalkapallo pelattiin yhdessä, kun lapsia oli suht vähän, muuten ei pelejä olisi saatu kunnolla aikaan.

Kaupungeissa taas tuntuu että kun väkeä on enemmän, on sitten tytöille ja pojille omat joukkueet ja harrastusryhmät. Ja tuo on ihan fine, mutta ehkä sellainen jaottelu vaikeuttaa niiden elämää joilla on vähän erilaiset kiinnostuksen kohteet muissa asioissa.

Muksuina oli helppo löytää ne yhteiset jutut ja puhua yhteisistä mielenkiinnon kohteista niiden ihmisten kanssa jotka samat kiinnostukset jakoivat: yhden kanssa mopoista toisen kanssa meikeistä. Jos olisi ollut vain yhdessä porukassa, kärhistäen meikki- tai mopojengissä, niin olisi menettänyt toisen puolen. Onneksi sai maalla sai tehdä mitä huvitti, sukupuoli- tai muistanrajoista piittaamatta...!

Vierailija
40/108 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta: enpä tiedä. Jos minulle ei olisi kerrottu lapsena, että olen tyttö, voisin ihan yhtä hyvin olla poika. Siitä riippumatta, että olen ollut ihan tyytyväinen naiseuteeni. Ketä tällainen hämmentäminen palvelee?

Hyvin pientä määrää. Loput väärinkäyttävät, ja onhan niistä väärinkäytöksistä jo tullut ilmeisesti tietoa ulkomailta.

Pystyykö nainen raiskaamaan naisen esim.uimarannalla? Ennen tasaväkisiä eikä yleensä kiinnostusta ole ollut moiseen. Entä nyt? Eikö mikään ole muuttunut? Mihin vankilaan raiskauksesta kärähtänyt karvainen köriläs, eikun siis nainen,laitetaan? Todistaja ilmoittaa nähneensä miehen raiskaavan, mutta onnin omailmoitusnainen. Vahingonkorvausvaatimus jos poliisit pistää, tilan puutteen takia, samaan putkaan miehen kanssa? Tai naisen kanssa? Meidän naisten pitää nyt pelätä vielä enemmän.

Vankien sijoitukset on aina tehty Suomessa tapauskohtaisen harkinnan pohjalta ja tehdään tästä eteenkinpäin. Turha hillota näitä samoja typeriä juttuja maailman sensaatiolehdistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan