Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia ettei mies halua leikkiä lapsensa kanssa?

Vierailija
09.01.2024 |

Kaikki muukin hoitaminen vaikuttaa olevan pakkopullaa ja täytyy vaatimalla vaatia, jotta saisin ite tehtyä välillä muitakin asioita. En ihan tätä odottanut, koska nimenomaan mies oli se, joka innokkaammin halusi lapsia ja haluaa omien sanojensa mukaan lisääkin.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan tykännyt leikkiä lasteni kanssa, vaikka muuten heistä tykkäänkin. Mutta jos muuten lapsen kanssa oleskelu on miehelle pakkopullaa, olisi teidän hyvä keskustella perusasioista: kun lapsi on nyt olemassa, hän on prioriteetti. Lapsen hoitaminen on miehen elämää, ei niin, että elämä on muualla ja lapsi menee siinä sivussa. Lapsi ei ole kauaa pieni.

Vierailija
2/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet lasten vanhemmat eivät halua leikkiä lastensa kanssa, siis leikkimällä leikkiä, mutta aika moni tekee sitä puoliteholla, liikuttaa jotain nukkea tai legopalikkaa ja on leikkivinään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin alkanut puhua, että lapsi tarvitsee äitiä ja lapset ovat luonnostaan mieluummin vain äidin kanssa. Välillä tulee ton puheista olo, että syyllistää minua siitä, että en haluakaan olla vain ja ainoastaan äiti sekä olla yötä päivää lapsessa kiinni. Valitettavasti en trollaa.

ap

Vierailija
4/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä kiinnostaa enemmän kaljapullo, telkkari ja huo ris sakäynti. Tämä on niin nähty jo monessa perheessä. 

Vierailija
5/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä määrittelet, ohjaat ja säätelet millainen hän tulisi olla isänä? Miten paljon isä ja lapsi on saanut sitä tilaa ja aikaa toisten kanssa ihan vaan keskenään? 

Vierailija
6/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en äitinä ole koskaan leikkinyt lapseni kanssa. En vaan osaa näihin eläytyä.

Mutta sen sijaan retkeilen paljon lapsen kanssa, pelataan pelejä, nyt isompana pidetään leffailtoja jne, ja runsasta arjen läsnäoloa.

Vierailija
7/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä määrittelet, ohjaat ja säätelet millainen hän tulisi olla isänä? Miten paljon isä ja lapsi on saanut sitä tilaa ja aikaa toisten kanssa ihan vaan keskenään? 

En? Olen todellakin pyytänyt lukuisia kertoja miestä hoitamaan lasta, jotta voisin itse käydä vaikka omassa rauhassa kaupassa, tehdä kotitöitä, ottaa aikaa itselle tai edes käydä yksin suihkussa. Pyytänyt, koska mies ei kertaakaan ole tarjoutunut itse hoitamaan tai muutenkaan osoittanut halua siihen. Ihan päivittäin on ollut tilaisuus olla lapsen kanssa keskenään.

ap

Vierailija
8/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin alkanut puhua, että lapsi tarvitsee äitiä ja lapset ovat luonnostaan mieluummin vain äidin kanssa. Välillä tulee ton puheista olo, että syyllistää minua siitä, että en haluakaan olla vain ja ainoastaan äiti sekä olla yötä päivää lapsessa kiinni. Valitettavasti en trollaa.

ap

Kuulostaa sen tasoiselta ongelmalta, että nostaisin sinuna kytkintä koko suhteesta. Kyseinen mies ei arvosta sinua, vaan ajattelee että nyt kun lapsi on tullut niin hän voi pitää sinua tilanteen vankina. Kusetti sinua jo kerran ja tulee kusettamaan lisää. Puheet siitä, että äidille on luonnollisempaa olla lasten kanssa joten siksi isän ei tarvitse osallistua, on juurikin sitä vastuuttoman miehen ydinosaamista erityisesti tuon jälkeen, kun itse on lasta alunperin toivonut.

Vierailija
9/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi osaa leikkiä itse, eihän vanhempi ole mikään viihdyttäjä lapselle. Mutta olemalla läsnä, viemällä lasta ulos, ottamalla lapsi mukaan arkeen jne toki. Eikö isä vietä ollenkaan aikaa lapsen kanssa?

Vierailija
10/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Monet miehet suorastaan hylkää lapsen. Ihme kun miehes ei ole vielä halunnut eroa sillä kyllä monet haluaa erota kun tulee lapsi.

Vierailija
11/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta vanhempien tehtävä ole leikkiä lapsen kanssa. Sen sijaan lapsen kanssa voi tehdä kaikenlaista, ruoan laittoa, pyykin pesua, polkupyörän rassausta, ulkoilua, laulamista, lukemista, pelaamista. Toki välillä jotain loruttelua tai hassuttelua. Lapselle kavereita kylään niin hoitavat leikkimisen ihan itse. Lapsen ikä olisi tietysti oleellinen tieto. 

Vierailija
12/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulle ole mitään väliä onko se lapsen kanssa oleminen leluilla leikkimistä, ulkoilua tai muuta. Kunhan se ei ole selkeästi sopimatonta, kuten "pelaan räiskintäpeliä ja 1v katsoo vierestä".

Vierailija
13/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En? Olen todellakin pyytänyt lukuisia kertoja miestä hoitamaan lasta, jotta voisin itse käydä vaikka omassa rauhassa kaupassa, tehdä kotitöitä, ottaa aikaa itselle tai edes käydä yksin suihkussa. Pyytänyt, koska mies ei kertaakaan ole tarjoutunut itse hoitamaan tai muutenkaan osoittanut halua siihen. Ihan päivittäin on ollut tilaisuus olla lapsen kanssa keskenään.

ap

Eli onko ongelma nyt läsnäolo vai lapsen kanssa leikkiminen? Nämä kun eivät ole synonyymeja toisilleen, ja vanhempi voi olla läsnäoleva vaikkei osallistuisi lapsen leikkihetkeen.

Vierailija
14/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna leikkiminen lapsen kanssa ei ollut meistä kummankaan lempihommaa. Paljon mieluummin sitä olisi istunut tv:n ääressä ja katsonut jotain hyvää sarjaa tai lukenut romaania töiden jälkeen. Puuveturin tai pikkuauton työntäminen kontillaan lattialla on aika puuduttavaa. Mutta teimme molemmat sen silti, koska lapsi piti siitä. Ja ihan tasapainoinen nuori aikuinen hänestä tuli.

Vierailija
15/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää pyytele lupia lähteä kauppaan tai johonkin muualle omassa rauhassa. Ilmoitusluontoinen asia, että menet nyt omille asioille ja piste.

Vierailija
16/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien tarvitse leikkiä lasten kanssa. Lapset leikkivät keskenään. Aikuiset viettävät muuten aikaa lapsen kanssa. Olisin pitänyt pähkähulluna jos äitini olisi joskus tullut leikkimään jollain nukketalolla mun kanssa.

Vierailija
17/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on jättänyt lapsen hoitamatta kun olet käynyt kaupassa, harrastuksessa, kahvilla, jne? 

Vierailija
18/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiköön äiti pienen lapsen kanssa,isi menee sitten lapsen kanssa baariin,kun ikää kertyy,näin se tilanne tasottuu.

Vierailija
19/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli et ole antanut sitä tilaa? 

Vierailija
20/65 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsi osaa leikkiä itse, eihän vanhempi ole mikään viihdyttäjä lapselle. Mutta olemalla läsnä, viemällä lasta ulos, ottamalla lapsi mukaan arkeen jne toki. Eikö isä vietä ollenkaan aikaa lapsen kanssa?

No viettää pitkin hampain jos pakotan. Enkä pakota mitenkään viihdyttämään tai olemaan tietyllä tavalla. Kunhan katsoo perään ja tarvittaessa antaa ruokaa, vaihtaa vaipan. Joskus olen toivonut, että veisi lasta vaikka ulos, mutta sitä ei suostu tekemään. Piti vähän isyysvapaata, jolloin vei pari kertaa, mutta ilmeisesti ei tykännyt.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi