Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

US : Iiris Suomela kertoo että jokainen tietää sukupuolensa itse

Vierailija
01.02.2023 |

Vai niin. Minä haluaisin että Iiris menisi biologian tunnille, koska häneltä tainnut unohtua biologiset toasiat. Lisäksi Suomela haluaisi sukupuolen "korjaamista" alaikäisille. ( Käytännössä se tarkoittaa munat pois pojilta, nyt olette tyttöjä ) ja hormoneja.

Aivan päinvastaista mieltä on hallituspuolue vihreiden varapuheenjohtaja Iiris Suomela, joka iloitsee edistysaskeleesta ja vaatii, että seuraavaksi sukupuolen juridinen korjaaminen on mahdollistettava myös nuorille. YK:n ihmisoikeuskomitean huoli alaikäisten transnuorten asemasta jää Suomelan mukaan vielä ratkaisematta.

Jokainen tietää oman sukupuolensa parhaiten itse. Tässä ollaan siis aivan vapaan ja liberaalin yhteiskunnan ytimessä. Siksi ihmettelen ja suren etenkin sitä, että niin moni kokoomuslainen äänesti translakia vastaan, Suomela harmittelee tiedotteessa.

Kommentit (108)

Vierailija
2/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen aikuinen oikeustoimikelpoinen ihminen varmasti tietääkin sukupuolensa.

Pieni äänekäs ryhmä tosin päättää silti esittää toista sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta: enpä tiedä. Jos minulle ei olisi kerrottu lapsena, että olen tyttö, voisin ihan yhtä hyvin olla poika. Siitä riippumatta, että olen ollut ihan tyytyväinen naiseuteeni. Ketä tällainen hämmentäminen palvelee?

Vierailija
4/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jahkas alkaa tapahtua, voi Iiriskin olla ihmeissään. Rikolliset on hanakoita tarttumaan lain suomaan parannukseen, helppo nimenvaihto on jo auttanut, nyt enää sukupuolen vaihto omalla ilmoituksella. Välillä tulee mietittyä kenen asioita ajetaan näillä, tai sillä ettei vanhemmat saa oman lapsen terveystietoja, tai gdpr, jolloin ei enää löydä sukulaisiaan tai ent.kavereita. Rikolliset iloitsevat myös Schengenin suomista mahdollisuuksista. Lainvartijoille tullut kapuloita rattaisiin.

Vierailija
5/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta: enpä tiedä. Jos minulle ei olisi kerrottu lapsena, että olen tyttö, voisin ihan yhtä hyvin olla poika. Siitä riippumatta, että olen ollut ihan tyytyväinen naiseuteeni. Ketä tällainen hämmentäminen palvelee?

Sukupuolesi olisi ollut se minkä olet syntymässä saanut riippumatta siitä kertooko joku sinulle siitä mitään, tai kuvitteletko jotain muuta.

Vierailija
6/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris on idiootti

Vierailija
7/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolesi olisi ollut se minkä olet syntymässä saanut riippumatta siitä kertooko joku sinulle siitä mitään, tai kuvitteletko jotain muuta.

Kommentoin väitettä, että jokainen (lapsi) tietää sukupuolensa itse. En sitä, mikä se oikeasti on.

Vierailija
8/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, katsokaapa YLE Areenasta ohjelma Haluan olla taas Mira

Vierailija
9/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uimahallit ovat valmiita miesryntäykseen naisten puolella.

Vierailija
10/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näillä naisoletetuilla on ongelmat :D miten näitä voi päästää päättämään mistään oikeasta asiasta, kun näin yksinkertainen homma kuin sukupuolet saadaan näin sekaisin?

Vierailija
11/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian parissa työskentelevä proffa on Suomelan kanssa eri mieltä alaikäisten hoidoista. Harvinaisen järkevä haastattelu, suosittelen lukemaan.

Translaki | Nuoruusiän sukupuoliahdistusta hoitava professori sanoo ei alaikäisten juridisen sukupuolen korjaukselle: https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html

Vierailija
12/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pientä määrää. Loput väärinkäyttävät, ja onhan niistä väärinkäytöksistä jo tullut ilmeisesti tietoa ulkomailta.

Pystyykö nainen raiskaamaan naisen esim.uimarannalla? Ennen tasaväkisiä eikä yleensä kiinnostusta ole ollut moiseen. Entä nyt? Eikö mikään ole muuttunut? Mihin vankilaan raiskauksesta kärähtänyt karvainen köriläs, eikun siis nainen,laitetaan? Todistaja ilmoittaa nähneensä miehen raiskaavan, mutta onnin omailmoitusnainen. Vahingonkorvausvaatimus jos poliisit pistää, tilan puutteen takia, samaan putkaan miehen kanssa? Tai naisen kanssa? Meidän naisten pitää nyt pelätä vielä enemmän.

Vierailija
13/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vi..... ton Suomelan on äänestänyt eduskuntaan?

Vierailija
14/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pientä määrää. Loput väärinkäyttävät, ja onhan niistä väärinkäytöksistä jo tullut ilmeisesti tietoa ulkomailta.

Pystyykö nainen raiskaamaan naisen esim.uimarannalla? Ennen tasaväkisiä eikä yleensä kiinnostusta ole ollut moiseen. Entä nyt? Eikö mikään ole muuttunut? Mihin vankilaan raiskauksesta kärähtänyt karvainen köriläs, eikun siis nainen,laitetaan? Todistaja ilmoittaa nähneensä miehen raiskaavan, mutta onnin omailmoitusnainen. Vahingonkorvausvaatimus jos poliisit pistää, tilan puutteen takia, samaan putkaan miehen kanssa? Tai naisen kanssa? Meidän naisten pitää nyt pelätä vielä enemmän.

Ei siis putkan takia vaan jo ihan pelkästään siksi kun ei tiedä miten hulluksi asiat.menee.

Vierailija
15/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät saa turveasiaa päätettyä uusiutuvaksi luonnonvaraksi, vaikka kansalaisaloite. Vihreiden Harjanne ja kepun Kulmuni viimeksi pisti kapuloita talousvaliokunnan rattaisiin. Tämä on tärkeämpi laki kuin murto-osaa koskeva, helposti väärinkäytöksiin johtava laki. Energiaomavaraisuus ei vihreitä puristele.

Vierailija
16/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aikoja.

Vierailija
17/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä olisi edes yhdessä uutisessa kerrottu, mitä tämä suomalainen versio tarkoittaa.

Esim. Mikä sukupuoli, biologinen vai juridinen, ratkaisee asevelvollisuuden osalta?  Pääsevätkö Suomessakin nyt sitten raiskaajat naisvankiloihin lusimaan, kuten Skotlannissa on päässyt. Siellä on 7 transua naisvankiloissa (enemmän kuin muualla UK yhteensä) , ja puolet heistä on aloittanut vaihodksen tuomion saatuaan. Tästä on nyt metakka, kun juuri tuollainen toisen raiskaustuomion saanut mies passitettiin naisvankilaan, jossa hän sitten oli osastossa, jossa oli haavoittuvassa asemassa olevia naisia. Skottipoliitikko oli tästä aiheesta haastateltavana Talk-TV:ssä ja totesi, että tarvitaan riskiarvio, johon naishaasttelija totesi, ettet tarvitse mitään riskiarviota, kunhan vaan suuntaat katseesi sen housuissa oikeaan kohtaan, se on mies.

Onneksi lapset ja nuoret jäivät tästä laista ulos. Siellä sattuu ikäviä virheitä.

Vierailija
18/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko ikinä tuntenut olevasi poika/mies? Ei minullekaan koskaan tuputettu että sinä olet tyttö, sinä olet nainen. Olen kiinnostunut poikien/miesten jutuista, olen kiinnostunut tyttöjen /naisten jutuista. Olen nainen vaikka en ole koskaan kokenut mitään suurta fiilistä että olen nainen. En minä koe tota hämmentämisenä.

Vierailija
19/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"US : Iiris Suomela kertoo että jokainen tietää sukupuolensa itse" Kyllä tuohon tarvitaan asiantuntija joka kertoo sinulle mitä sukupuolta olet.

Vierailija
20/108 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olet sitten poikkeus.  Ihan luonnostaan kylläkin samaistuin itse oman sukupuoleni edustajiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme