Millaista on olla kaunis?
Kommentit (92)
Näin keski-ikäisenä tuntuu hyvältä. Olen vanhentunut hyvin. Nautin kehuista. Nuorena se toisaalta avasi ovia, mutta toisaalta saa epämiellyttävää huomiota.
Se on vaatinut työtä. Urheilen, syön terveellisesti, hoidan ihoa. Kauniiksi on kehuttu. Ylipainoakin ollut - kehuja en saanut - mikä on täysin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin tapaan rumaa ihmistä kadulla. Hymyillessään jokainen meistä on kaunis.
Oletan, että tässä tarkoitetaan kuitenkin yleisesti yhteiskunnan silmissä kaunista ihmistä ja muilta tulleen palautteen vuoksi päättelen olevani sellainen. Teen töitä satunnaisesti myös mallina, mutta mallinhan ei tarvi olla kaunis – riittää että on persoonallinen oikealla tavalla.
Vastaus kysymykseen: ei tunnu millään tavalla erikoiselta, tuiki tavalliselta. Kivaa saada kehuja. Vaikea sanoa mitkä elämän hyvistä tai huonoista tapahtumista johtuivatkin osittain ulkonäöstä, joten en osaa vastata siihen miten on vaikuttanut. Opiskelen alaa, jossa ei pärjää kauniilla kasvoilla vaan pitää olla kovaa faktatietoa, kenties olisi ollut fiksuakin jotenkin hyödyntää ulkonäkönsä.
Onko Mika Moring mielestäsi kaunis kun hymyilee
Kyllä, jos hymy lähtee silmistä. Myös pahat ihmiset voivat olla kauniita, hyvänen aika.
Miksi jotkut kauniit saavat punaisen maton ja toiset vihaa?
Yksi nainen kehui sängyssä, että kasvoni ovat todella kauniit - hälytyskellot alkoivat heti soida.
Millaista on luulla olevanva kaunis?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää onko kaunis? Kun olin jotan 19v, yksi tyyppi sanoi mulle "olet ok näköinen" eikä edes halunnut olla kanssani. Mutta sitten eräs toinen tyyppi sanoi taas et olet kaunein nainen mitä on nähnyt. Että eikö kauneus ole katsoja silmässä. Aviomies sanoo aina että olen kaunis,se riittää minulle. Mielestäni olen enemmänkin söpö, en mitenkään klassisen kaunis. joten en tiedä millaista on olla kaunotar, klassisen kaunis,
Sanotaanko näin, että kun on kaunis, tietää olevansa kaunis. Sen huomaa joka päivä. Ja sen kuulee päivittäin, vitsin varjolla tai tosissaan. Miehet kyllä kertovat sen sinulle mitä erinäisimmin sanakääntein ihan siis ystävällisesti, että olet kovin kaunis. Sitä ei siis tarvitse ikään kuin arvuutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena en ymmärtänyt olevani todella kaunis, vaan pidin sitä itsestäänselvänä, että on tiettyjä etuja, joita en eduiksi edes ymmärtänyt. Se oli vain normaalia elämää minulle. En ole lainkaan ulkonäkökeskeinen tyyppi ja minua ärsytti suuresti, kun jotkut vanhat sukulaiset yrittivät houkutella minua missikisoihin. Kauneus oli siis minulle yhdentekevää.
Vasta keski-ikäisenä olen ymmärtänyt ulkonäön merkityksen moneen asiaan. Olin järkyttynyt, kun luin muiden naisten kohtelusta esimerkiksi miesten tai poikien taholta, koska minua ei ole koskaan yksikään mies haukkunut eikä kohdellut huonosti. Kauneus ilmeisesti herättää jonkinlaista kunnioitusta, varsinkin, jos ihminen on itsevarma. Myös ystäväni olivat kauniita, joten minulla ei ollut mitään kosketusta naisiin, joita esimerkiksi haukutaan ulkonäön takia. Olin elänyt täysin omassa kuplassani, koska minä itse en katso ihmisen ulkonäköä milloinkaan arvostellen. Se ajatus on vain itselleni täysin vieras.
Sama kokemus. Paitsi että nyt keski-ikäisenä on ihanaa kun saa olla pääasiassa rauhassa ei-toivotuksi huomiotta
Minua katsotaan vieläkin tosi paljon, vaikka olen yli 50. Luulen sen johtuvan kauneudesta, mutta en osaa sanoa katsotaanko nyt enemmän vain vähemmän kuin nuorempana. Se on ollut aina samalla tavalla kuin nytkin on.
Mutta ei se merkitse minulle sen enempää. Ihmiset vain tahtovat katsoa tarkasti miltä näytän. Se on tietysti kiva, kun välillä saa alennusta tavaroista ihan pyytämättä ja ollaan erittäin kohteliaita. Se varmaan johtuu kauneudesta, en vain ole käsittänyt sitä ennen, vaikka mieheni on ollut asiasta koko ajan perillä. Olen usein kysynyt häneltä, että onko joku hassusti, kun joku tuijottaa minua niin tarkkaan. Jolloin mies on sanonut, että ei, se tuijottaa, koska olet niin kaunis. Pidin sitä nuorempana vitsinä, kohteliaisuutena, mutta kyllä se sittenkin varmaan totta on. Ihmiset haluavat katsoa kauniita asioita tarkkaan vrt. kukkakimppu (naiset) tai hieno auto (miehet).
Sama täällä, minua tuijotetaan myös edelleen vaikka olen saman ikäinen kuin sinä. Tykkään laittautua ja minulla on lähes aina tyylikkäät vaatteet. Tänään viimeksi kaupassa 3 naista tuijotti, yksi ihan neutraalilla ilmeellä, kaksi avoimen vihamielisesti. En tuntenut ketään näistä tuijottelijoista.
Miehet ovat sen sijaan aina ystävällisiä.
Mistä tunnista vihamielisen tuijotuksen? Mistä tiedät ettei katsellut ajatuksissaan?
Joo minäkin olen ilmeisesti kaunis vaikka pääasiassa en itse ole sitä mieltä joskus suopeassa valaistuksessa saatan ihmetellä miten näytän niin eriltä kuin silloin kun en tykkää näöstäni.
Ujona olen aina leikkinyt etten huomaa ihmisiä jotka katsovat en koskaan ajatellut että katseet johtuvat kauneudesta vaan enemmän pelkäsin että jotain huudellaan.
Myöhemmin aikuisena (en tiedä mistä johtuu) niin minulle on useammin sanottu että olen kaunis. Nuorempana asia tuli enemmän ilmi siitä mitä muut olivat puhuneet.
En koe koskaan hyötyneen mitenkään kauneudesta. En myöskään tiedä olenko jonkun mielestä ruma tai tavis en ole ainakaan kuullut kenenkään sanovan niin.Oli ihan selkeän vihamielinen, ei todellakaan ajatuksissaan kukaan katso toista niin. Minä leikin tuota muuten edelleen usein etten muka huomaa kenenkään tuijottavan.
Usein minua siis edelleen tuijotellaan, miehet pitkään muuten vaan tai jopa irstaasti hymyillen mittaillessa päästä varpaisiin. Vihaisia katseita saan muilta naisilta ainoastaan silloin kun olen ilman miestäni liikkeellä, en koskaan kun olen hänen seurassaan.
Tää on kyllä jännä, koska oon huomannut saman että miehen kanssa mua kohdellaan neutraalisti naisten puolesta. Muuten tuijotetaan joko tosi happamilla ilmeillä tai sitten suunnataan katse maahan. Oon saanut usein kehuja ulkonäöstä, mutta en mä mikään missi ole. Mulle on kyllä useamman kerran sanottu, että oon karismaattinen/filmaattinen, niin uskon että sillä on isompi merkitys. Kaikki ylimääräinen huomio on aika raskasta kun sisäisesti oon introvertti nörtti, joka haluis vaain olla rauhassa. Ulkonäkö myöskin vetää puoleensa täysin mulle epäsopivia miehiä.
Eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Kauneus on kovin lyhytaikaista eikä itselle enää mitään merkitystä viisikymppisenä.
Nykyään sillä vaan saisi helpolla rahaa, jos olisi röyhkeä ja ahne luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Nostan.
-ap
Eikö 90 kommenttia riitä?
Onko Mika Moring mielestäsi kaunis kun hymyilee