Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40 vuotiaille kysymys: Missä iässä sulla on ollut kiireisimmät "ruuhkavuodet"?

Vierailija
31.01.2023 |

Nuoremmatkin saa toki vastata, jos siltä tuntuu, että kiireisimmät vuodet on jo ohi.
Mikä teki eniten kiirettä? Ja millainen elämäntilanteesi yleisesti ottaen oli?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48 v lapseton, kaksi- ja kolmikymppisenä oli kiireisintä, nyt on iän ja terveyden takia vauhti reippaasti hidastunut. Mutta en kyllä voi todellakaan puhua mistään ruuhkavuosista missään vaiheessa omalla kohdalla.

Hämmästyttää miten ihmiset onnistuvat olemaan kokoaikatöissä, hankkimaan perheen ja parhaassa tapauksessa hoitamaan vielä vanhemmatkin, sekä taloyhtiön kokoukset ja ehkä vielä kiinnostumaan politiikastakin. Mulle ihan uskomatonta, olisin varmasti vetänyt itseni kiikkuun tai joutunut suljetulle paljon vähemmästäkin.

Ei olla siinäkään ihmiset samalla viivalla. Olkaa te kiitollisia että selviätte ruuhkavuosistanne, minä oon kiitollinen siitä että saan elää täällä minäkin, vaikka en tuohon pysty. 

Mulle samalle vuodelle osui kuopuksen syntymä, kun naapurissa asuva äitini sai muistisairausdiagnoosin. Äidin hautajaiset oli kun kuopus oli 2 v. Samalla hoidin töitäni, irtisanomisuhkaa, miehen vakavaa terveysasiaa, vanhenevaa isääni, kolmea muuta lasta ja muutaman vuokra-asunnon pyöritystä sen ohella, kun hoisin yksin monen sadan neliön taloa pihoineen.

Lisäksi liikuin 5 kertaa viikossa tunnin verran hikiliikuntaa. Hmmm. Olen päätellyt, että olen aika tehokas ja aivan hiton vahva. Ei pysty moni tähän. Tosin, tähän kyllä pystyy, kun on hyvä aikatauluttamaan, priorisoimaan ja syö terveellisesti  ja liikkuu, eikä käytä alkoa. Nuorin lapsi on nyt 5 ja minä olen 48.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla