Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gaslightning

Vierailija
31.01.2023 |

Tunteeko kukaan joutuneen tämän uhriksi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeistolaisten lajityypillistä ongelmakäytöstä.

Vierailija
42/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelu ei siitä parane jos sitä nimitetään kaasuvalotukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeistolaisten lajityypillistä ongelmakäytöstä.

Vasemmalla reunalla sitä ilmentyy myös. Toistuvasti. Tahallisesti. Ja. Tietoisesti.

Vierailija
44/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä asiaa jo pidempään pohtinut, ja kun tähän termiin törmäsin pari vuotta sitten aloin pikkuhiljaa tajuta että taidan olla tällaisen sumutuksen uhri. Hyvin usein riitatilanteissa tulee olo että mitäh, puolisoni käänsi kaiken ihan ylösalaisin. Jos minulla oli paha mieli, se olinkin minä joka olin satuttanut häntä.

Mutta puolisoni ei ole mielestäni narsisti, eikä psykopaatti, eikä mitään muutakaan, kuin vaan ehta k-pää. 

Jokikinen kerta kun tulee jokin ristiriitatilanne kuulen kuinka minä olen "vaikea" tai "mielisairas". Oikeastaan näin käy aina kun olen eri mieltä kuin puolisoni. Eri mieltä oleminen on kuulemma riidan haastamista ja kertoo vain vaikeasta luonteestani.

Tämä on tosi rankkaa ja joudun taistelemaan sen puolesta etten alkaisi itsekin uskoa olevani jotenkin viallinen. Sisimmässäni tiedän että minulla on oikeus mielipiteisiini eikä se tee minusta vaikeaa ihmistä että en esim halua hänen ystäv

Perusmeininkiä miehiltä. Sanot vaan sille vastaan. Kun aikas pidät oman pääs, se häipyy takavasemmalle ihan omin nokkineen.

Vierailija
45/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gaslighting, sanassa ei ole n-kirjainta

No onhan tuossa, gaslightiNg 😂

Vierailija
46/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ensimmäinen tyttöystäväni oli pahemman luokan manipuloija ja valehtelija. Harrasti tuota myös paljon. Selvä persoonallisuushäiriö. Keräilen edelleen itseäni vuosia myöhemmin tuosta kaikesta. 

Voi kun tällaset tyypit löytäisivät joskus toisensa.

Vierailija
47/54 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistien toimintaa. 

Minä olen ollut usein näiden olentojen kohteena olemalla jotenkin erilainen.

Vierailija
48/54 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset tulevat kaasuvalotetuksi ja kaasuvalottavat itse tiedostamattaan jossakin vaiheessa elämäänsä. Pahempi versio, tietoinen ja pitkäkestoinen, jatkuva toiminta on tyypillistä narsistille. Jos tuntee yhtään narsisteja ja heidän mielenmaisemaansa, pystyy itseasiassa seuraamaan kaasuvalotusta kuin elokuvaa, ja ennakoimaan seuraavat liikkeet. Narsistit ovat loppujen lopuksi kaavoihinsa kangistuneita ja kaavamaisia. Tyhmimmät tajuavat hyvin hitaasti, että jäivät jo kiinni aikoja sitten, eli toimintatapa on sitkeästi persoonassa, etteivät osaa olla muullakaan tavalla.

Vierailija
49/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaslight eli kaasulamppu oli valaisin, jota käytettiin yleisesti esimerkiksi katuvaloissa ennen sähkökäyttöisen hehkulampun keksimistä. "Kaasuvalo" ei ole koskaan ollut suomenkielinen sana.

Vierailija
50/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gaslight eli kaasulamppu oli valaisin, jota käytettiin yleisesti esimerkiksi katuvaloissa ennen sähkökäyttöisen hehkulampun keksimistä. "Kaasuvalo" ei ole koskaan ollut suomenkielinen sana.

Kaasuvalo, kaasuvalaisin, kaasulamppu...

Osaatko vaihtaa sukan?

Vierailija
51/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen narsistin lapsi, lähisuvussa oli ihan "normaali" tapa gaslightata, eli kusettaa ja manipuloida. Nykyään olen todella taitava näkemään kusetuksen ja manipuloinnin läpi, ja toisaalta osaan vetää myös kusettajia oikeista naruista aika hyvin. Se on aika huvittavaa, kun kusettajalla menee pasmat sekaisin.

Vierailija
52/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Tämä kaasusalamointi on? Kaasuvalon kyllä ymmärrän.

Vaarallista, jos salama sytyttää sen kaasun.

Vierailija
53/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva Gaslight (1944) sai kuitenkin suomenkielisen nimen Kaasuvalo.

https://www.imdb.com/title/tt0036855/

Vierailija
54/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkövalo on suomen kielen sana, miksi ei muka kaasuvalo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä