Mahtuuko 120cm sänkyyn nukkumaan mies ja nainen?
Kommentit (79)
Sopu sijaa antaa. Me nukutaan ukkokullan kanssa joka yö lusikassa ja sänky on 80 cm leveä. Yhteiseloa takana jo 40 vuotta.
Meillä on 140 cm ja siinä nukkui lapsikin 3v väliaikaisesti remontin sijaan kolmantena. Nykyään nukkuu meidän lisäksi koira välissämme. Eli kyllä 120 cm mahtuisimme hyvin ilman lasta tai koiraa.
Joo tuossa tilassa sellaista 69 nukkumista, että naisen iso pylly ja miehen iso vatsa eivät osu kohdakkain. Muutenkin on mukavampi kun vieressä on herätessä söötit varpaat eikä jatkuvasti pajattava suu. Vaimokin tykkää kun kuorsaus kuuluu kauempaa. 195cm/155 cm
Aikoinaan yritettiin,niin eihän siitä tullut yhtään mitään!
Jos nukkuu liikkumatta lusikassa,ehkä onnistuu....
Mutta jos liikut,vaihdat asentoa,niin liian pieni on!
Kirjailija Ilmari Kianto sanoi sängystään (leveyttä en valitettavasti muista), että se on yhden nukuttava ja kahden maattava.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty koosta.
Jos molemmat on 180 cm pitkiä, niin öisin tippuvat vuorotellen sängystä.
Minä 177 cm ja mies 185 cm, kymmenettä vuotta nukutaan tyytyväisinä 120 cm leveässä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Sopu sijaa antaa. Me nukutaan ukkokullan kanssa joka yö lusikassa ja sänky on 80 cm leveä. Yhteiseloa takana jo 40 vuotta.
Nyt tajuan miksi vanhemmat ihmiset on aina köyryselkäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija Ilmari Kianto sanoi sängystään (leveyttä en valitettavasti muista), että se on yhden nukuttava ja kahden maattava.
Olikin varsinainen häntäheikki!
Riippuu ihan miehestä ja naisesta. Itse olen pieni ja kylkinukkuja, mies taas on normikokoinen ja kylki/selkänukkuja. Mahdutaan hyvin. Oikeastaan en edes kaipaa leveämpää sänkyä, oltaisiin sitten vain turhan etäällä toisistamme.
Miehellä on muutenkin hyvät unenlahjat ja minä uniongelmaisena nukun näin paremmin kuin koskaan ennen.
Eli toimii meillä, mutta ei ehkä toimi kaikilla.
Tuskaa se on ainakin jos toinen tai molemmat pyöriskelee paljon unissaan. Joku 180cm raamikas äijäkin vie jo tilaa sen verran että itelle jää sitten joku 40cm levyinen osa nukkumiseen 😑
Vierailija kirjoitti:
Wtf :D No te ette paljoa unissanne liiku sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty koosta.
Jos molemmat on 180 cm pitkiä, niin öisin tippuvat vuorotellen sängystä.Minä 177 cm ja mies 185 cm, kymmenettä vuotta nukutaan tyytyväisinä 120 cm leveässä sängyssä.
Meillä suunnilleen samat mitat 176 cm ja 184 cm ja hyvin mahtuu.
Kymmenen vuotta nukuttiin ja hyvin mahduttiin. Nykyään vaimo on niin levoton nukkuja että tarvitsee tilaa kääntyilyyn, ei sitten herättele minua pitkin yötä.
Mahtuu poikittain jos on alle 120 senttisiä hobitteja.
Vierailija kirjoitti:
Tuskaa se on ainakin jos toinen tai molemmat pyöriskelee paljon unissaan. Joku 180cm raamikas äijäkin vie jo tilaa sen verran että itelle jää sitten joku 40cm levyinen osa nukkumiseen 😑
Eikös tuollaisella sivuraamilla mies mene jo 60 cm yli laidan, jos sinä otat 40 cm mies menee jopa 1m ulos sängystä eli romahtaa lattialle
Jokunen viikko sitten yksiöni ovelle ilmestyi serkkupoika joka oli työnhakureissulla. Pyysi yösijaa. Siinä me serkkupojat sitten nukuttiin 120 cm sängyssä kaksi yötä olosuhteiden pakosta kun en omista varapatjaa, sohvaa enkä edes kahta peittoa. Muisteltiin että kakaroina nukuttiin mummolassa vielä kapeammassa.
Riippuu kokonaan naisen villeydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisella sivuraamilla mies mene jo 60 cm yli laidan, jos sinä otat 40 cm mies menee jopa 1m ulos sängystä eli romahtaa lattialle
Tarkoitin kyllä 180cm vyötäröä, joku insinööri voi sitten laskea halkaisijan.
Ei kannata jos ei ole pakko esim. vähäisen huonetilan vuoksi. Aluksi saattaa menetellä mutta kun vuosia tulee, niin painoakin tulee ja tilantarve kasvaa sängyssäkin. Lopulta nukutaan eri huoneissa. Nykyään nukun taas yksin ja 180cm leveä sänky on aiheestakin "King size", elämisen tasoa kohtuulliseen hintaan.
Siis onko miten ja voiko olla siten?