Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi KAIKKI einekset tuomitaan?

Vierailija
30.01.2023 |

En jaksa käsittää eineskammoa, siellä on ihan ok vaihtoehtoja -enkä tarkoita roiskeläppä/avaruuspizzoja. Monet vanhukset ei voi ostaa eineksiä mutta ruokapalvelun kaamea mössö jää syömättä/ on vielä kalliimpaa. Eivät enää jaksa laittaa alusta itse kotiruokaa, miksi kaupan valmisruoka-annokset olisi huono vaihtoehto? Juu, suolaa voi olla liikaa mutta kun ikää on 80+, niin suolan määrä ei lisää eikä leikkaa elinikää merkittävästi.

Kaikki kunnia heille jota jaksavat vääntää edullista, monipuolista suolatonta maistuvaa kotiruokaa alusta itse mutta kaikissa elämäntilanteissa se ei joko onnistu tai ole ainoa vaihtoehto. Pieniruokainen sinkku ei ihan helpolla saa kattilallista lihasoppaa syötyä ja pakastettu se ei vaan maistu enää samalle. Siellä valmisruokatiskissä on vaihtoehtoja ihan monipuolisesti.

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko:

Pilko kaali ja keitä kattilassa. = pese kaali, poista päällylehdet, pilko varovasti palasissa ettei kaalisuikaleita lennä ympäri keittiöntasoa, siivoa jäljet, tyhjennä täyttynyt biojäteastia

Lisää riisi joukkoon. = mittaa ja pese mitta-astiat

Paista jauheliha paistinpannussa. = huuhdo muovipaketti, seiso käryssä murskaamassa jauhelihaa pieneksi koko ajan kääntäen = mitään muuta et samalla voi tehdä. Ruskistuksen jälkeen jynssää hella ja hellanvierusta, putsaa pannu

Mausta. Kaada sekaisin vuokaan. Paista uunissa. = etsi ja mittaa kaikki mausteet, pese mitta-asiat, siivoa jäljet

On suuritöistä ja sotkevaa

Tai jos ei halua keittää kaalia vaan ruskistaa pannulla osissa.

Vierailija
82/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani iho ja vatsa, kun lopetin seuraavien syönnin:

Lehmänmaito

Kerma

Jäätelöt (paitsi kaura)

Viljat (paitsi kaura ja ohra)

Palmuöljy, kookosöljy, rypsiöljy ja ruuat joissa näitä on

Peruna

Rasvaiset lihat

Porsaan liha

Suklaa

Punaviini

Kahvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ruokatehtaassa töissä, ja kyllä meidän tehtaalla ainakin valmistetaan monia valmisruokia, mihin ei sisälly mitään säilöntäaineita tai muutakaan vastaavaa ns. "teollista paskaa". Se, että jauheliha jauhetaan jättimäisessä myllyssä 500kg kerrallaan tai esim. lihapullat muotoillaan koneellisesti eikä pyöritetä käsin tuskin tekee niistä ravinnollisesti erilaisia? Monissa eineksissä on kuitenkin ainesosaluettelo aika lyhyt, ja kaikki ainesosat ovat ns. oikeita ainesosia, eikä joukossa ole mitään mitä ei voisi kotonakin käyttää. Lihaa/kasviksia/riisiä/perunaa/maitotuotteita/mausteita, eikä muuta.

Toki on myös niitä ruokia, jotka ovat ns. teollista paskaa mitä en itsekään suostuisi syömään, mutta monia ns. kotiruokaan verrattaviakin vaihtoehtoja kyllä on olemassa, ellei sitten se itse valmistusprosessi ole se ongelma (tosiaan, edelleenkin en tiedä et voiko se oikeasti vaikuttaa jotenkin terveellisyyteen että kaikki pyöritetään koneellisesti kasaan ja todennäköisesti esim. lihapullat ovat hienompaa seosta kun itse tehdyt).

Vierailija
84/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku tehdä sienikastikkeen ilman kermaa?

Vierailija
85/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pakastealtaiden vannoutunut käyttäjä. Sieltä löytyy kasvikset, marjat, hedelmät, lihat, kalat, jne. Helppoa, nopeaa ja halpaa. Mausteina, suola, pippuri, sitruuna ja yritit. Mantelimaito, oliiviöljy, mantelit ja siemenet. Siinä on suunnilleen kaikki mitä kaupasta ostetaan. 

Vierailija
86/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö ihan varmasti kotiruokanne tarkat suola-ja rasvapitoisuudet? Kirnuatteko itse voin?

Kokkiohjelmissa rapataan kouratolkulla suoloja ja lopulta kärvennetään kaikki pinnat mustiksi. Kauheaa ruoanlaittoa.

Einekset ovat hyviä laihduttajalle. Paketista näkee painot ja pitoisuudet ja loput sitten kasviksia.

Maailma on niin kovin mustavalkoinen. 

Einesruoka on pahasta.

Kotiruoka = liemikuutioita, kermaa ja voita

Voi on hyvää ja parantaa huomattavasti veriarvoja kun lopetat sen ylenmäärisen hiilarin mussuttamisen.

Niin, voin, kerman,  kaurapuuron ja ruisleivän syömisestä ja  maidon juomisesta tulee isänmaallinen olo. Milloin minkin tahon propagandan tuloksena häin on meille jo vuosi kausia promottu. Jokainen sieltä sitten poimii sen on oman uskontonsa ja julistaa sitä kuin jotain evankeliumia. 

ihan tutkittua tietoa. tuo thl ruokakolmio uskonto on tosin se joka vie kohti diabetesta ja ennen aikaista hautaa, kuten kuuliaisen eläkeläisen kuuluukin.

Vierailija
87/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti kantarellit ja silppua ne. Silppua sipuli. Freesaa sipuleita oliiviöljyssä, kunne ne pehmenevät. Lisää silputut kantarellit ja paista n. 15 minuutin ajan. Mausta suolalla ja pippurilla ja saksi joukkoon runsaasti jotain kivaa yrttiä, kuten rakuuna tai lehtipersiljaa.

Keitä pasta. Säästä pari ruokalusikallista pastavettä. Lisää kastike pastan joukkoon. Sekoita ja lisää pastavesi sekä loraus hyvää neitsytoliiviöljyä. 

Vierailija
88/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuota ongelmia käyttää eineksiä, lemppareitaovat maksalaatikko, punajuurisalaatti,kalapuikot ja pinaattiletut. Mutta käytännössä teen kyllä lähes kaiken ruuan itse satunnaisia kertoja lukuunottamatta. Syynä on ite tehdyn parempi maku (ainakin omaan suuhun), hinta sekä se , että taloudessa kaksi aikuista tarvii joka päivä eväät töihin, olisi aika kallista kaikki ostaa, kun meillä sitä samaa sapuskaa syödään useampi päivä jonkun salaatin tai raasteen kanssa töissä. Mulla siis viikonloppuisinkin usein töitä,niin ei voi silloinkaan "laistaa" ruuanlaitosta.

Vierailija
89/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta katsoin, onhan noita ohjeita netissä. En oo kokeillut, sieniä laitan yleensä munakkaaseen ja pizzaan tai syön ravintolassa. 

Vierailija
90/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ruokatehtaassa töissä, ja kyllä meidän tehtaalla ainakin valmistetaan monia valmisruokia, mihin ei sisälly mitään säilöntäaineita tai muutakaan vastaavaa ns. "teollista paskaa". Se, että jauheliha jauhetaan jättimäisessä myllyssä 500kg kerrallaan tai esim. lihapullat muotoillaan koneellisesti eikä pyöritetä käsin tuskin tekee niistä ravinnollisesti erilaisia? Monissa eineksissä on kuitenkin ainesosaluettelo aika lyhyt, ja kaikki ainesosat ovat ns. oikeita ainesosia, eikä joukossa ole mitään mitä ei voisi kotonakin käyttää. Lihaa/kasviksia/riisiä/perunaa/maitotuotteita/mausteita, eikä muuta.

Toki on myös niitä ruokia, jotka ovat ns. teollista paskaa mitä en itsekään suostuisi syömään, mutta monia ns. kotiruokaan verrattaviakin vaihtoehtoja kyllä on olemassa, ellei sitten se itse valmistusprosessi ole se ongelma (tosiaan, edelleenkin en tiedä et voiko se oikeasti vaikuttaa jotenkin terveellisyyteen että kaikki pyöritetään koneellisesti kasaan ja todennäköisesti esim. lihapullat ovat hienompaa seosta kun itse tehdyt).

Älä puhu paskaa, et ole edes nähnyt ruokatehdasta.

Vierailija
91/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla parani iho ja vatsa, kun lopetin seuraavien syönnin:

Lehmänmaito

Kerma

Jäätelöt (paitsi kaura)

Viljat (paitsi kaura ja ohra)

Palmuöljy, kookosöljy, rypsiöljy ja ruuat joissa näitä on

Peruna

Rasvaiset lihat

Porsaan liha

Suklaa

Punaviini

Kahvi

Itelle auttaa vatsaan kaurapuuro etikkaveteen keitettynä ja puolukoiden kanssa, varmaan sulaa paremmin.

Vierailija
92/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Valmisruoka ei ole samaa mitä se oli kauan aikaa sitten ja nyt mm suolan, säilöntäaineiden määrään on kiinnitetty huomiota.

Paras oli viimeksi, kun vastasin johonkin aloitukseen syöväni pussipuuron aamupalaksi joka aamu niin tulin joukkolynkatyksi "kuka tuollaista teollista pskaa voi syödä, miksi et keitä oikeaa puuroa". Siis sisällysluettelo oli tkaurahiutale ja suola. Toisessa mitä käytän, on myös vehnälesettä, auringonkukan- ja pellavansiemeniä. 

Olen onnellinen valmisruokien suurkuluttaja (laiska ruoanlaittoa vihaava ihminen) ja terve. 

Ruuanlaadun mittari on glykeeminen indeksi. Katsopa huviksesi mikä on hiutalepuuron ja kokojyvän ero. 

Niin?

Mutta mitä eroa on pikapuurolla ja itse kattilassa tehdyllä puurolla joiden valmistusaineet on tasan samat? Niitähän tuossa verrattiin keskenään.

Vierailija
93/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö ihan varmasti kotiruokanne tarkat suola-ja rasvapitoisuudet? Kirnuatteko itse voin?

Kokkiohjelmissa rapataan kouratolkulla suoloja ja lopulta kärvennetään kaikki pinnat mustiksi. Kauheaa ruoanlaittoa.

Einekset ovat hyviä laihduttajalle. Paketista näkee painot ja pitoisuudet ja loput sitten kasviksia.

Einesruoka on pahasta.

Voi on hyvää ja parantaa huomattavasti veriarvoja kun lopetat sen ylenmäärisen hiilarin mussuttamisen.

Niin, voin, kerman,  kaurapuuron ja ruisleivän syömisestä ja  maidon juomisesta tulee isänmaallinen olo. Milloin minkin tahon propagandan tuloksena häin on meille jo vuosi kausia promottu. Jokainen sieltä sitten poimii sen on oman uskontonsa ja julistaa sitä kuin jotain evankeliumia. 

ihan tutkittua tietoa. tuo thl ruokakolmio uskonto on tosin se joka vie kohti diabetesta ja ennen aikaista hautaa, kuten kuuliaisen eläkeläisen kuuluukin.

Tutkimukset, huoh...testaampa välimeren ruokavaliota. Tässä on ryhmä joka syö normaalisti, luetaan mahdollisemman epätervellisesti ja tässä on ryhmä joka syö välimeren ruokavalion mukaisesti. Kas kummaa välimeren ruokavalion tekee ihmiselle ihmeitä. Ja kun tätä uskontoa on riittävästi julistettu tehdään uusi tutkimus. Tässä on ryhmä joka syö normaalisti, luetaan mahdollisemman terveellisesti ja tässä on ryhmä joka syö välimeren ruokavalion mukaisesti. Kas kumman eroa ei juurikaan ollutkaan. Ja saman tutkimuksen maksoi samat tahot. 

Vierailija
94/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikös einekset tehdä niin että töihintullessa kerätään autojen alle jääneet kissat ja jänikset tienpientareelta ja pistetään myllyyn voin ja suolan kanssa? 

Vierailija
95/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse et ilmeisesti ole nähnyt edes valmisruokia. Vai mikä esim. tässä makaronilaatikossa on mielestäsi sitä teollista paskaa ja miten tämä eroaa kotona tehdystä vastaavasta?

Ainesosat

Valio MAITO (Suomi), pasta (Eu) (VEHNÄJAUHO, DURUMVEHNÄJAUHO), Snellmanin naudanliha 18 % (Suomi), vesi, sipuli, KANANMUNA, Valio VOI (Suomi), jodiotu suola, maustepippuri, mustapippuri

Vierailija
96/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einesruoka on pahasta.

Tutkimukset, huoh...testaampa välimeren ruokavaliota. Tässä on ryhmä joka syö normaalisti, luetaan mahdollisemman epätervellisesti ja tässä on ryhmä joka syö välimeren ruokavalion mukaisesti. Kas kummaa välimeren ruokavalion tekee ihmiselle ihmeitä. Ja kun tätä uskontoa on riittävästi julistettu tehdään uusi tutkimus. Tässä on ryhmä joka syö normaalisti, luetaan mahdollisemman terveellisesti ja tässä on ryhmä joka syö välimeren ruokavalion mukaisesti. Kas kumman eroa ei juurikaan ollutkaan. Ja saman tutkimuksen maksoi samat tahot. 

Unohdit mainita sen että näihin tutkimuksiin osallistuu nippa nappa pari sataa ihmisistä. :D On vale, emävale ja tutkimukset. 

Ihmiset on yksilöitä ja kaikki erilaisia. 

Vierailija
97/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sokerin syömisen pari vuotta sitten ja voin kertoa, että kaikissa eineksissä hernekeittoa lukuunottamatta ja suurimmassa osassa leikkeleitä on sokeria -- ja usein sen kemiallisesti muunnelluissa muodoissa, joilla on noin 50 erilaista rekisteröityä nimeä.

Niin, mitä sitten? No sitä, että se on maksalle yhtä vaarallista kuin alkoholin kittaaminen. Jos et näe mitään ongelmaa siinä, että joku vetää keppanaa joka elämän päivä niin varmaan eineksissäkään ei ole mitään vikaa. Mutta toisaalta, omapa on terveytesi.

Vierailija
98/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todettu että prosessoitu ruoka lisää syöpäriskiä. Syytä ei oikein tiedetä, säilöntäaineita epäillään.

Sokeri.

Syöpä syö sokeria.

Vierailija
99/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaa kammoaa vain hiilarinistit jotka eivät paastoa.

Aamen, veli.

Vierailija
100/171 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse et ilmeisesti ole nähnyt edes valmisruokia. Vai mikä esim. tässä makaronilaatikossa on mielestäsi sitä teollista paskaa ja miten tämä eroaa kotona tehdystä vastaavasta?

Ainesosat

Valio MAITO (Suomi), pasta (Eu) (VEHNÄJAUHO, DURUMVEHNÄJAUHO), Snellmanin naudanliha 18 % (Suomi), vesi, sipuli, KANANMUNA, Valio VOI (Suomi), jodiotu suola, maustepippuri, mustapippuri

Tuoteselosteessa kerrotaan VAIN pakolliset tiedot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän