Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipoolaisperhe säästi yli 4 000 euroa vuodessa punalaputetuilla tuotteilla

Vierailija
30.01.2023 |

Kuka vielä sanoo että punalaputetut tuotteet on turhia? https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html

Kommentit (709)

Vierailija
681/709 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne punalaputetut on opiskelijoille ja sairaseläkeläisille.

Ihmettelen miten rikkaat kehtaa hamstrata näitä tuotteita itselleen, vaikka rahaa näkyy olevan vaatteistakin päätellen.

Siis onko tää samaa porukkaa jotka maksaa kitsaasti työntekijöilleen huonoa palkkaakin?

Sitten varastaa punalaputettuja tuotteita opiskelijoilta pois...

Sairaaks mennyt tän maan arvot.

Vierailija
682/709 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa vanhemmat joutuvat miettimään onko varaa hankkia lapsia, mutta Suomessa varattomille perheille maksetaan suuria summia siitä että tekevät lisää lapsia yhteiskunnan elätettäviksi.

Maksaahan Suomi järjettömiä summia kehitysapuakin maihin, joissa on jo ennestään liikakansoitus. Ei järjen häivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/709 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut Fiksuruoasta ja muista verkkokaupoista isoja satseja kuivaruokia edullisesti. On puurohiutaleita, pastaa, säilykkeitä...

Näissäkin on nykyään ihan älyttömästi roskaa tarjolla: karkkia, sipsiä, limpparia, energiajuomaa, proteiinipatukka, valmisaterioita jne. Ne peruskuivatarvikkeet on hyvin harvoin missään kunnon alessa, tätä roskaa ja einestä pääasiassa vaan.

Vierailija
684/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro on hyvä lounas kyllä

Tosi hyvä joo. Missä tarvittavat rasvat ja proteiini? Voisilmää ei lasketa.

Riisipuuro keitetään yleensä maitoon. Eikös täällä just väitetty, että maidosta saa sitä sun tätä elintärkeää ja ainakin sitä proteiinia. Ja onhan siinä rasvaakin,varsinkin "punaisessa" maidossa.

Kaikki rasva ei ole hyvää rasvaa.

Vierailija
685/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten rikkaat kehtaa hamstrata näitä tuotteita itselleen, vaikka rahaa näkyy olevan vaatteistakin päätellen.

Siis onko tää samaa porukkaa jotka maksaa kitsaasti työntekijöilleen huonoa palkkaakin?

Moikka SPR:n toimari Tampereelta! Punalaput ovat hävikkiin menossa olevaa tavaraa, ei köyhäinapu. Köyhäinapu jaetaan ihan muualla. Opiskelijoille myös erikseen ruokajakoja muualla, lisäksi korkeakouluopiskelijat ruokailevat edullisesti ja monipuolisesti ateriatuen turvin opiskelijaravintoloissa.

Vierailija
686/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saavat takuulla tarpeeksi rasvaa ja proteiinia ruokavaliostaan, vaikka niitä ei olisi joka aterialla tarjolla.

Vierailija
687/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis työtön? Hänellä olisi hyvin aikaa kiertää eri seurakuntien ruokajaot läpi. Saisi nuo punalaput ilmaiseksi.

Vierailija
688/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut Fiksuruoasta ja muista verkkokaupoista isoja satseja kuivaruokia edullisesti. On puurohiutaleita, pastaa, säilykkeitä...

Näissäkin on nykyään ihan älyttömästi roskaa tarjolla: karkkia, sipsiä, limpparia, energiajuomaa, proteiinipatukka, valmisaterioita jne. Ne peruskuivatarvikkeet on hyvin harvoin missään kunnon alessa, tätä roskaa ja einestä pääasiassa vaan.

Saman olen huomannut enkä tajua miksi jotain Fiksu ruokaa hehkutetaan. Siellä on kaikkea kummallista turhaa ja epäterveellistä.

Vierailija
689/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ei missään tuotteessa ole nimeä kenelle se kuuluu. Ei ole erikseen köyhien hyllyä eikä rikkaiden, katsos kun Suomessa ei ole kastijakoa eikä muutakaan toivomasi kaltaista syrjintää. Samat tavarat voi ostaa rikas, köyhä, rampa, mies, nainen, lapsi tai joku muu, ulkomailtakin voi joku tulla ostamaan sen punalapputuotteen ja lähteä takaisin tuote matkalaukussaan.  Kaupasta ei myöskään kannata varastaa mitään, yleensä sieltä saa tuotteet rahaa vastaan. Jos varastaa, voi joutua vielä suurempiin ongelmiin.

Vierailija
690/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
691/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi sillä säästän enemmän itse tehdyllä ruualla ja on terveellisempää. Parina päivänä viikossa voi lämmitellä tuunattuja eineksiä jos ei huvita tai jaksa kokkailla. Pystyn syömään pari kolme päivää samaa itse tehtyä ruokaa jotenka teen isommat satsit pari kertaa viikossa ruokaa. Herne keittoa teen viiden litran kattilaan ja pakastimeen loput kun se vaan paranee pakastimessa. Muita ruokia en pakasta sillä niiden mausta en tykkää pakastamisen jälkeen. 

Eineksistä ostan varalle pakastimeen lasagnea, ranskalaisia, filee kalapuikkoja ja pakaste pizzaa hätävaraksi joita voi uuniin tuupata. 

Veriarvojani ihmetellään aina talvella kuinka hyvät ne ovat kun olen labrassa käynyt. En syö monipuolisesti ollenkaan vaan aika lailla niitä samoja joihinka olen mieltynyt. Olen nirso kokeilemaan mitään uusia makuja enkä ole kulinaristi ollenkaan. Minua ei kiinnosta mitkään erityiset makuelämykset. Tykkään niistä samoista mauista mihinkä olen mieltynyt. 

Vierailija
692/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se päivän ainoa ateria olisi. Eikä joka päivä.

Olin lukiolaisena Ahvenanmaalla kesätöissä maatöissä tomaattitarhalla ja sipulipeltoja oli myös. Aamulla siellä juotiin kahvit ja voileipää ja painuttiin ulos hommiin. 10-11 aikaan oli tarjolla puuroa ja voileipää. Kyllä se maistui hyvältä ja taas jaksoi. Päivä kahvit tietysti. Illalla sitten grillailtiin ja oli ns kunnon ruokaa. Puuro oli lämmintä ja edullista isolle porukalle ja sitä oli aina riittävästi. Kaiholla muistelen sitä kesää.

Ohis

Vierailija
693/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, kun tuota kuvaa katsoo niin eihän tuo ole mitään suurperheen ruokaa. Yksittäispakattuja pihvejä, pieniä eineslaatikoita, annossalaattia, pizzaa, nakkeja ja muita eineksiä? Tulee punalappujenkin kanssa kalliiksi. Keskiluokkaisetkin ostavat vihanneksia, lihaa tai lihankorvikkeita ja tekevät niistä sitten ruokaa isomman satsin koko perheelle. Suunnitelmallisuuden puutteesta tosin kertoo jo se että työttömyyskassaan ei ole viitsitty liittyä koska "ainahan sitä on töissä oltu", eipä voi kyllä mitään tuota enempää odottaa. Sentään lapset on ilmeisesti pääosin edellisistä suhteista olevia teinejä eikä kyseessä ole mikään joulupaidassa myhäilevä työlle allerginen mamma jolla on viisi alle 10-vuotiasta lasta kuten siinä edellisessä kauhisteluartikkelissa.  

Vierailija
694/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se päivän ainoa ateria olisi. Eikä joka päivä.

Olin lukiolaisena Ahvenanmaalla kesätöissä maatöissä tomaattitarhalla ja sipulipeltoja oli myös. Aamulla siellä juotiin kahvit ja voileipää ja painuttiin ulos hommiin. 10-11 aikaan oli tarjolla puuroa ja voileipää. Kyllä se maistui hyvältä ja taas jaksoi. Päivä kahvit tietysti. Illalla sitten grillailtiin ja oli ns kunnon ruokaa. Puuro oli lämmintä ja edullista isolle porukalle ja sitä oli aina riittävästi. Kaiholla muistelen sitä kesää.

Ohis

Vuonna 1962?

Vierailija
695/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saavat takuulla tarpeeksi rasvaa ja proteiinia ruokavaliostaan, vaikka niitä ei olisi joka aterialla tarjolla.

Pelkkä hiilaripuuro ei ravitse eikä pidä nälkää yhtään. Muutaman tunnin päästä onkin jo huutava nälkä ja mätetään kahden edestä. Aamiainen on yksi päivän tärkeimpiä aterioita, illalla voi sitten syödä kevyemmin ja niukemmin.

Vierailija
696/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäisiä proteiineja ehtii kerätä kyllä myös muilta aterioilta jos lounaalta jää vähäisemmäksi.  Itse syön puuron kanssa kuitenkin aina raejuustoa sekä kananmunan jos lounas kyseessä. Lisäksi tietysti vielä vaikka omenan tms. Aamuisin en syö puuroa ikinä. 

- eri

Vierailija
697/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä hiilaripuuro ei ravitse eikä pidä nälkää yhtään. Muutaman tunnin päästä onkin jo huutava nälkä ja mätetään kahden edestä. Aamiainen on yksi päivän tärkeimpiä aterioita, illalla voi sitten syödä kevyemmin ja niukemmin.

En syö aamulla ollenkaan. Nälkä tulee kahdelta, jolloin syön kevyesti, myöhemmin illalla tukevammin. En saa unta tyhjällä vatsalla. Sinulle sopiva rytmi ei ole kaikille sopiva.

Vierailija
698/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen kyllä nyppii itse raataa peräsuoli pitkällä, tienata kohtuullisesti ja sitten siitä minun tienestistä kolmasosa menee tämmösten elättämiseen ja nämä kehtaa vaatia lisää

Ei sun verorahat ole mitenkään korvamerkittyjä "tämmösten elättämiseen". Sun verorahat saattaa mennä vaikka poliisien, lääkäreiden tai opettajien palkkoihin.

Tai ex-kansanedustajien sopeuttamisrahoihin.

Että ihan turhaan nyt pullistelet.

Muuten olen samaa mieltä kuin muut, voisivat opetella tekemään ruokaa itse.

Vierailija
699/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro, mustikoita päälle sekä raejuustoa ja kahvi. Ei se sen vaikeampaa ole. Ei ole nälkä ennen ruokataukoa töissä. Valtaosa syö aamupuuron lisäksi siinä samalla syö varmasti muutakin kun sen pelkän puuron aivan kuten minäkin. Kysyttäessä vastaavat syöneensä puuron aivan kuten minäkin jollei joku ala tarkemmin tenttaamaan. 

Vierailija
700/709 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas yksi proteiiniuskovainen. Kannattaa ihan tutustua suosituksiin ja miettiä omaa proteiininsaantia vaikka ihan munuaisten kannalta. Proteiinissa on myös energiaa. Turhaahan siitä on tietysti mitään puhua, kun ravitsemussuositukset ovat vääriä ja jada jada jada....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi