Apua, miten ihastumisesta pääsee yli, kysyy keski-ikäinen nainen.
Olen ollut naimisissa 15 vuotta, ja ihan onnellisesti. En missään tilanteessa aio pettää puolisoani. Koko tänä aikana en ole edes ajatellut muita miehiä, mutta nyt iski tällainen ihastuminen ihan puskista.
Kyseessä on työkaveri, jonka kanssa teen läheisesti töitä. Hän aloitti juuri, ja ei mennyt montaakaan päivää, kun iski voimallinen ihastus.
Oikeastaan enemmän kuin ihastus - koen, että hän on kuin sielunkumppani. Harmillisesti hän on mies, niin mukaan sekoittuu myös romanttisia tunteita.
Ennen kaikkea, haluaisin olla ystävä. Mutta miten tästä ihastumisesta pääsee yli!?
En voi vaihtaa työpaikkaa vain tämän takia.
En tiedä mitä hän ajattelee, eikä sillä ole edes väliä, koska mitään romanttista ei tule koskaan tapahtumaan. Myös hän on naimisissa.
Kommentit (7)
Muuten en osaa auttaa, mutta älä ainakaan osallistu firman pikkujouluihin tai muuhunkaan vastaavaan tapahtumaan.
Eikö tuossa iässä jo tiedetä? Ihastumisia tulee ja menee. Ei pidä tehdä mitään.
Olen tuntenut hänet kaksi kuukautta. On toki toivoa, että tämä menee ohi itsestään, mutta toistaiseksi vaan pahenee.
En juo alkoholia, joten en usko että pikkujoulut ovat suurikaan riski - mutta ymmärrän mitä tarkoitat..
Tunnet siis hänet kahden kuukauden jälkeen niin hyvin, että kutsut sielunkumppaniksi. Joopajoo.
Voisi olla minun kirjoittamani. Ajan mittaan olen vain yrittänyt tukahduttaa tunteeni ja tuntea enimmäkseen kiitollisuutta ihanasta ihmisestä, johon olen saanut tutustua.
En ole koskaan (aviomieheni jälkeen) ollut ihastunut, joten en tosiaan "tässä iässä" tiedä, mitä tehdä.
En toki aio tehdä yhtään mitään konkreettista, mutta haluaisin tästä tunteesta eroon. Siihen siis kysyn neuvoja. Pakko olla jotain!
Ajattelen häntä yötä päivää, joten ei tämä voi jatkua näinkään.
Kauanko olet tuntenut hänet?