Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?

Miääässs.
29.01.2023 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni naisystävä ja lapsi hänen kanssaan. Asia sopii minulle. En itse voi lapsia saada. Suurinpiirtein puoliksi mies minun ja naisen kanssa. Lomailtu joskus kaikki yhdessä. Sopii järjestely kaikille.

Vierailija
82/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehelläni on raidi ilta wowissa en häiritse häntä, kun minulla on raid ilta ffxivssä hän ei häiritse minua

Meillä on niin, että en häiritse vaimoani, kun hän 6ar4ke2huttaa, eikä vaimoni häiritse minua kun

nap&snor35iestaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun äidin etukamarissa ja naisystäväni asuu muualla, en ole ihan varma missä, kun en ole siellä käynyt. Käymme kävelyllä, leffassa ja näyttelyissä. Vielä en ole naisystävääni muuten koskenut, kuin joskus tavan mukaan pitää halata, kun on muita tuttuja paikalla. Eihän me olla vielä seurusteltukaan kuin 3 vuotta. M62

Vierailija
84/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni naisystävä ja lapsi hänen kanssaan. Asia sopii minulle. En itse voi lapsia saada. Suurinpiirtein puoliksi mies minun ja naisen kanssa. Lomailtu joskus kaikki yhdessä. Sopii järjestely kaikille.

Onko teillä kimppakivaa?

85/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäääs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miääässs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi eivät koskaan vieraile yhteisessä kodissanne? On kieltämättä aika erikoista.

Miksi tämä olisi erikoista. Minulla ja lapsillani on oma koti?

Eli sinulla ei olekaan puolisoa?

Minulla ja puolisollani on oma koti. Minulla ja lapsillani oma.

Eli siis SÄ ramppaat talosta toiseen??

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
86/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että meillä on normaalia avoimempi suhde, vaikka varsinainen avoin suhde tämä ei olekaan. Tapailuaikana nähtiin avoimesti muita ihmisiä ja juteltiin noista tapailusuhteista paljonkin, jopa seksipuolesta. Muut tapailtavatkin olivat ihan perillä tästä kuviosta, vaikka näiden kanssa juttelu ja suhteet ei olleetkaan niin tiiviitä. Meillä on ollut myös kimppailua ja ollaan täysin rehellisiä toistemme vartaloista ja sen muutoksista, ehkä siksi koska molemmilla on ylipainotaustaa.

Yhden kaverin kanssa minulla meni välitkin mieheni tapailun aikaan koska koki että olin epäreilu ja peluri tapailemiani miehiä kohtaan, erityisesti tätä nykyistä miestäni. Yritin selittää että olen täysin avoin näissä asioissa kaikkien osapuolten kesken, mutta ei. Luuli että valehtelin koska tämä ei käsittänyt miten tuo muka toimii.

Vierailija
87/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porholiinisl kirjoitti:

Djdjjekkdjdj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.

Tätäkin mä olen usein miettinyt. Se varakkaampi puoliso yleisesti kuitenkin nostaa köyhemmän elintasoa. Mun mielestä todella hienoa toi tyyli.

Ei vaan pakottaa köyhemmän maksamaan osan korkeammasta elintasostaan vaikka ei ole varaa, ja siten köyhemmän elintaso laskee entisestään kun rahaa ei jää yhtään mihinkään pakollisten menojen takia, kun pakolliset menot määrittelee se rikkaampi puoliso. Se on taloudellista väkivaltaa.

Kuinkahan usein tuo todellisuudessa menee noin ettei se köyhempi oikeasti hyödy paljonkin?

Oon tohon samaan itkuvirteen törmännyt useasti ja sitten kun sitä elämää oikeasti miettii niin ei ole vaikea päätellä kuka sitä rahoittaa.

Keskiverto liksalla siellä espoolaisen okt pihalla on uudehko auto, etelässä käydään 3-4* vuosi.

Viikonloppuisin litkitään 50€/ viinejä ja paistellaan Kobe härkää..

Ois hauska nähdä olisiko tilanne sama jos asuisi yksin siellä yksiössään vuokralla.

Tämäpä se. Ex oli lähäri tienasi n1800€/kk käteen. Oltiin 4v yhdessä ja meillä oli hänen käsityksensä mukaan suhde jossa maksetaan kaikki puoliksi.

Erotessa hän otti autonsa 38k€ ja osan kodinkoneista yms mukaansa. Yhteensä n60-70k€ arvosta.

Jos nyt leikitään ajatuksella et hän olisi asunut vuokralla 1800-500€= olisi käyttöön jäänyt vuodessa n 15000€. Ei huono saavutus että posimuuttaessa kk kulut oli olleet viimeisen 4 v 500€/kk. Varsinkin kun käytiin reissuissa, syötiin usein ulkona yms.

Siis ihan oikeastiko kuvittelit että sait pimpsukkaa vain sinisten silmiesi, komean ulkonäkösi ja mukavan luonteesi vuoksi....?

Vierailija
88/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miässss. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt ehkä vallan poikkeuksellista ole, mutta asumme omissa asunnoissamme ilman tarkoitusta muuttaa yhteen.

Huvittavaa sinänsä miten tätäkin pidetään erikoisena järjestelynä. Miksi muuttaa yhteen jos tietää että suhde on parempi noin.

Monelle se on erikoista. Minun naisystävät eivät pidä minun ja mieheni parisuhdetta oikeana parisuhteena, koska emme asu yhdessä. Ei me naimisissa olla, mutta nyt lähti 11 vuosi yhdessä. Molemmat ollaan edellisissä suhteissamme asuttu kumppanin kanssa ja molemmat, kun eros, niin kumpikin oli päättänyt ettei enää muuta yhteen. Me ei riidellä turhista asioista, kuten voisitko tiskata, imuroida, pestä pyykkiä ja miksi minä aina sitä ja tätä. Ei ole rahasta riitaa. Kaikki tämä on poistunut elämistämme, kun on omat kodit. Suhde pysyy hyvänä koko aika ja on omaa aikaa eikä tarvitse 24h katsoa toista. Perus arkiriidat mitä kaikissa suhteissa on, kun asuu yhdessä, niin se johtaa siihen eroon.

Monta kertaa on tehnyt mieli sanoa ystävilleni, että onko teidän parisuhteet nyt sitten sitä oikeaa, kun aina riitaa joka asiasta ja korona, kun tuli, niin moni erosi. Osa löytänyt uudet kumppani ja taas muutto yhteen ja samat ongelmat jatkuu. Tiskivuorot, raha-asiat, siivous jne jne ja kun ei saa omaa aikaa ja vois mies lähteä, vaikka viikoksi mökille. Ystävät toistaa tota kehää ja moni on sanonut minulle, että miten teidän suhde oikein toimii, kun teillä on aina kivaa yhdessä.. No, me ei asuta yhdessä. Silti he eivät pidä minun suhdetta oikeana suhteena, kun en asu yhdessä.

Nyt ollu koko vklopun yksin. Olen lenkkeillyt, katsonu pari elokuvaa ja lukenut kirjaa. Miehen kanssa soiteltiin perjantaina. Huomenna menen hänen luokse pariksi päiväksi ja on kiva nähdä ja ikävä on. Hän tuntuu taas tuoreelta mieheltä huomenna. Välimatka meillä on noin 2km pyöreästi. Eli matkakin on lyhyt.

Oi, sinä ihana nainen! Kerro mistä voisin löytää kaltaisesi, koska juuri tuollaisesta suhteesta olen eronneena ja "ei enää yhdessä asumista"- päätöksen tehneenä miehenä haaveillut.

Vierailija
89/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kieltänyt yhtäkään reissua. Eikä ole mieskään minulta. Lupaa ei kysytä, vaan ne ovat ilmoitusasioita. Kun ollaan reissussa, ei pahemmin viestitellä tai soitella. Emme muutenkaan puutu toistemme tekemisiin tai hankintoihin. Kotitöistä ei keskustella ikinä, se tekee kumpi ehtii tai viitsii tai muuten saavat olla tekemättä. Meillä on myös täysin omat rahat, enkä edes tiedä paljonko miehen palkka on. Minä olen ilmoitusluontoisesti mm. irtisanoutunut, aloittanut kaiken vapaa-ajan vievät opinnot ja ostanut 3 hevosta. Mies on reissannut kavereineen pitkin maailmaa ja ostanut kaivinkoneen, traktoreita ja kuorma-autoja (joita ei tarvitse työssään).

25 v. yhdessä, 13 v. naimisissa, yksi 11 v. lapsi. Ihana parisuhde, olen edelleen täysin rakastunut. Tarvitsemme vain molemmat paljon omaa tilaa ja omia juttuja.

Vierailija
90/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miässss. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt ehkä vallan poikkeuksellista ole, mutta asumme omissa asunnoissamme ilman tarkoitusta muuttaa yhteen.

Huvittavaa sinänsä miten tätäkin pidetään erikoisena järjestelynä. Miksi muuttaa yhteen jos tietää että suhde on parempi noin.

Monelle se on erikoista. Minun naisystävät eivät pidä minun ja mieheni parisuhdetta oikeana parisuhteena, koska emme asu yhdessä. Ei me naimisissa olla, mutta nyt lähti 11 vuosi yhdessä. Molemmat ollaan edellisissä suhteissamme asuttu kumppanin kanssa ja molemmat, kun eros, niin kumpikin oli päättänyt ettei enää muuta yhteen. Me ei riidellä turhista asioista, kuten voisitko tiskata, imuroida, pestä pyykkiä ja miksi minä aina sitä ja tätä. Ei ole rahasta riitaa. Kaikki tämä on poistunut elämistämme, kun on omat kodit. Suhde pysyy hyvänä koko aika ja on omaa aikaa eikä tarvitse 24h katsoa toista. Perus arkiriidat mitä kaikissa suhteissa on, kun asuu yhdessä, niin se johtaa siihen eroon.

Monta kertaa on tehnyt mieli sanoa ystävilleni, että onko teidän parisuhteet nyt sitten sitä oikeaa, kun aina riitaa joka asiasta ja korona, kun tuli, niin moni erosi. Osa löytänyt uudet kumppani ja taas muutto yhteen ja samat ongelmat jatkuu. Tiskivuorot, raha-asiat, siivous jne jne ja kun ei saa omaa aikaa ja vois mies lähteä, vaikka viikoksi mökille. Ystävät toistaa tota kehää ja moni on sanonut minulle, että miten teidän suhde oikein toimii, kun teillä on aina kivaa yhdessä.. No, me ei asuta yhdessä. Silti he eivät pidä minun suhdetta oikeana suhteena, kun en asu yhdessä.

Nyt ollu koko vklopun yksin. Olen lenkkeillyt, katsonu pari elokuvaa ja lukenut kirjaa. Miehen kanssa soiteltiin perjantaina. Huomenna menen hänen luokse pariksi päiväksi ja on kiva nähdä ja ikävä on. Hän tuntuu taas tuoreelta mieheltä huomenna. Välimatka meillä on noin 2km pyöreästi. Eli matkakin on lyhyt.

Täällä samantapainen tarina, eli oltu yhdessä lähemmäs parikymmentä vuotta ja koko ajan erillään asuen muutaman kilometrin päässä toisistamme. :-D Homma toiminut oikein hyvin näin, joskin viime aikoina parisuhde muuttunut molemminpuolisesti enemmänkin ystävyyssuhteeksi ja päätynee siihen, että laitamme suosiolla lusikat jakoon. (Ei kuitenkaan asumisjärjestelyiden, vaan ihan muiden syiden takia.) Mutta siinäkin siis yksi erillään asumisen hyvä puoli; eroaminenkin käy kätevämmin, eikä tarvitse oikeasti niitä lusikoita jakaa. :-)

Vierailija
91/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näitä asioita voisi opettaa jo koulussa. Eli ei aina elämä mene niin, että ihastut vastakkaisen sukupuolen edustajaan, menette naimisiin, muutatte yhteen ja saatte lapsia. Ehkä et ihastu lainkaan, ehkä ihastut oman sukupuolen edustajaan, ehkä et halua seksiä, ehkä et halua lapsia, ehkä elät onnellisessa parisuhteessa eri asunnoissa. Vaihtoehtoja on lukuisia, ja mikä hienointa, tässä maassa se on mahdollista.

Vierailija
92/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme eri asuntoa, miehellä kaksi ja mulla yksi oma vuokra-asunto. Mies siivoaa ja tekee ruoat kahdessa muussa asunnossa. Maksaa myös yli puolet kaikesta kuluistani, lisäksi ostaa ruoat ja hygieniatarvikkeet ja mun meikit ja päihteilyn. Ikäeroa 24 vuotta ja tiedän, ettei kattelisi mua jos olisin saman ikänen.

Vierailija
93/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kirjoitti:

Miäääs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miääässs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi eivät koskaan vieraile yhteisessä kodissanne? On kieltämättä aika erikoista.

Miksi tämä olisi erikoista. Minulla ja lapsillani on oma koti?

Eli sinulla ei olekaan puolisoa?

Minulla ja puolisollani on oma koti. Minulla ja lapsillani oma.

Eli siis SÄ ramppaat talosta toiseen??

Kyllä. Jopa kaupungista toiseen. Viikon välein.

Vierailija
94/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjjhjh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.

Tätäkin mä olen usein miettinyt. Se varakkaampi puoliso yleisesti kuitenkin nostaa köyhemmän elintasoa. Mun mielestä todella hienoa toi tyyli.

Ei vaan pakottaa köyhemmän maksamaan osan korkeammasta elintasostaan vaikka ei ole varaa, ja siten köyhemmän elintaso laskee entisestään kun rahaa ei jää yhtään mihinkään pakollisten menojen takia, kun pakolliset menot määrittelee se rikkaampi puoliso. Se on taloudellista väkivaltaa.

Ja tämä köyhempikö ei saa hyötyä mistään?

Yksin asuisi jossain slummissa vetelisi maksalaatikkoa ruuaksi, nyt asuu omakotitalossa jne. Melko usein ruuat ym menee tän varakkaamman mukaan jne.

Normaalisti just näin. Luehan kirjoittajan viesti uudestaan. Tässä tapauksessa asia on ihan hullusti.

Vierailija
95/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen siirtolapuutarhamökki Pikku Huopalahdessa, jossa vietämme yhteisen ajan. Molemmilla on sitten erilliset kämpät, joissa asuu lapset. 

Etenkin talvella on romanttista olla vällyjen välissä, juoda lögiä ja harrastaa esiavioillista seksiä.

Vierailija
96/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, meillä selkeästi on erikoista se että minä, nainen tienaan enemmän kun mieheni.

Lisäksi lomapäiviäkin on enemmän vuodessa.

Ja miehen palkka tulee MUN tilille.

(Muuten ne katoaisi muihin kun pakollisiin).

Vierailija
97/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
98/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat asunnot. Henkilön pidän erillä sukuni ja omillaan olevat aikuiset lapset. En siedä viestitelyjä,en turhia soittoja.Kun kumallakin aikaa,sovitaan kohtaminen.Lounaallaa, tanssimassa, ymm.Kesällä kaupatorilla, ymm

Melkein sama meillä. Vielä eri paikkakunnat ja välimatkaa n 200km.

Hyvin erilaiset tavat myös molempien suvuissa. Oma sukuni ja itse emme tykkää sukujuhlista emmekä juhli merkkipäiviä, ehkä joskus kun joku valmistuu ammattiin tai on muutoin merkittävä juhlan aihe.

Miehen puolen suvussa juhlivat jokaikisen merkkipäivän, myös nimipäivät kaikkien perheenjäsenten kohdalla.

Toki, heillä ei ole ystäviä vaan aina paikalla vain sukua mummoineen tätineen ym.

En voisi kuvitella omalle ja meidän kohdalle moista sillä vuodessa kertyisi kymmeniä " juhlia" ja mikä työ ja taakka.

Itse koen, että ystävät ovat parempia kuin monet sukulaiset. Toki omat lapset menevät kaiken edelle.

Mutta kuin tavallaan.

Vierailija
99/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kieltänyt yhtäkään reissua. Eikä ole mieskään minulta. Lupaa ei kysytä, vaan ne ovat ilmoitusasioita. Kun ollaan reissussa, ei pahemmin viestitellä tai soitella. Emme muutenkaan puutu toistemme tekemisiin tai hankintoihin. Kotitöistä ei keskustella ikinä, se tekee kumpi ehtii tai viitsii tai muuten saavat olla tekemättä. Meillä on myös täysin omat rahat, enkä edes tiedä paljonko miehen palkka on. Minä olen ilmoitusluontoisesti mm. irtisanoutunut, aloittanut kaiken vapaa-ajan vievät opinnot ja ostanut 3 hevosta. Mies on reissannut kavereineen pitkin maailmaa ja ostanut kaivinkoneen, traktoreita ja kuorma-autoja (joita ei tarvitse työssään).

25 v. yhdessä, 13 v. naimisissa, yksi 11 v. lapsi. Ihana parisuhde, olen edelleen täysin rakastunut. Tarvitsemme vain molemmat paljon omaa tilaa ja omia juttuja.

Meillä saman tyyppistä, mutta ei ihan samanlaista. Molemmilla oikeus mennä ja tulla ilman lupia, mutta kyllä ne silti sovitaan sen verran ettei mene suunnittelematta päällekkäin (koiran hoito pitää järjestää jos niin käy). Molemmat voivat myös ihan vapaasti ilmoittaa ettei tulekaan yöksi kotiin syystä X, vaan menee yöksi paikkaan Y. Harvoin näin käy, mutta eipä tarvi tapella sen kerran kun töiden jälkeen kerran viidessä vuodessa lähtee työkavereiden kanssa afterworkeihin.

Rahankäyttö on molempien oma asia kunhan sen verran on järkeä päässä että on jossain määrin varautunut yllättäviin yhteisiin kuluihin, esim. isomman kodinkoneen hajoamiseen. Ja mitään isompaa velkaa ei saa tehdä keskustelematta, koska kuolemantapauksessa velka kaatuu äkkiä lesken niskaan.

Meillä ehkä keskustellaan ja neuvotellaan enemmän, koska molemmat ovat taloudellisesti erittäin turvallisuushakuisia.

Vierailija
100/249 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä saman tyyppistä, mutta ei ihan samanlaista. Molemmilla oikeus mennä ja tulla ilman lupia, mutta kyllä ne silti sovitaan sen verran ettei mene suunnittelematta päällekkäin (koiran hoito pitää järjestää jos niin käy). Molemmat voivat myös ihan vapaasti ilmoittaa ettei tulekaan yöksi kotiin syystä X, vaan menee yöksi paikkaan Y. Harvoin näin käy, mutta eipä tarvi tapella sen kerran kun töiden jälkeen kerran viidessä vuodessa lähtee työkavereiden kanssa afterworkeihin.

Rahankäyttö on molempien oma asia kunhan sen verran on järkeä päässä että on jossain määrin varautunut yllättäviin yhteisiin kuluihin, esim. isomman kodinkoneen hajoamiseen. Ja mitään isompaa velkaa ei saa tehdä keskustelematta, koska kuolemantapauksessa velka kaatuu äkkiä lesken niskaan.

Meillä ehkä keskustellaan ja neuvotellaan enemmän, koska molemmat ovat taloudellisesti erittäin turvallisuushakuisia.

Oletko pettänyt?