Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?
Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle muiden suhteet kuuluu?
Oikea ruudinkeksijä ensimmäistä kertaa keskustelupalstalla :DDDDDDDDDDD
Pitkä välimatka ja harvat tapaamiskerrat pitävät suhteemme tuoreena. Toinen on töissä eri puolella maata, joskus viikonloputkin.
Meillä myös tuo erilliset rahat vaikka minulla tuloa 800 e/kk ja miehellä 8800 e/kk, ja lähtökohtaisesti maksamme kaiken puoliksi
Mutta olen kyllä tehnyt selväksi että meidän yhteinen elintasomme on tasan se mihin minulla on varaa eikä vähääkään ylitse ja jos mies haluaa siihen jotain päälle niin maksaa sen omasta pussistaan. Ja se on sopinutkin miehelle.
Tällä tavalla ei tule riitaa rahasta.
Maria O. kirjoitti:
Me asumme kahdenkymmenen kilometrin päästä toisistamme.
Emme koskaan muuta yhteen, mutta jännittävästi sovimme kuinka tapaamme ja illalla muutaman oluen jälkeen pissaamme toistemme päälle.
Salaista intohimoa.
Ohisalo?
Jdjdkd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.
Tätäkin mä olen usein miettinyt. Se varakkaampi puoliso yleisesti kuitenkin nostaa köyhemmän elintasoa. Mun mielestä todella hienoa toi tyyli.
Mitä hienoa tuossa on? Aika harva mies kehtaa asettaa vaimonsa tuollaiseen asemaan. Kyllä miehet usein ansaitsevat ja raatavat nimenomaan lisätäkseen vaimonsa ja lastensa hyvinvointia. Itseä hävettäisi, jos oma mies olisi tuollainen.
-eri
Mieheni asuu arkiviikot peräkammarissa ja vain viikonloput olemme molemmat yhteisessä kodissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tienaa 14 000 e/kk ja itse 550 e työttömyyskorvausta. Mies käy lounaalla ravintoloissa ja tilaa Woltista ruokaa kotiin, itse syön lähinnä riisiä, pakastevihanneksia ja nuudeleita. Lisäksi mies tykkää panostaa kodin elektroniikkaan, ja koska itsekin katson elokuvia, niin maksan tietenkin puolet noista hankinnoista, kuten 70 tuuman tv:stä tai uusimmasta videotykkimallista. Siihen ne rahani sitten menevätkin. Mutta ainakaan ei tarvitse loisia miehen lompakolla, vaan olen itsellinen, arvoni säilyttänyt nainen.
Minusta tuollainen menee jo tyhmyyden puolelle molemmilla osapuolilla. Joku tolkku saisi itsellisyydessäkin olla ja äijä ei taida paljoa sinun arvokkuuksiasi ajatella, vaan vain omaa rahapussiaan, kun huolii sinun vähiä rahojasi ylisuuriin telkkareihin ja sen sellaisiin hömpöyyksiin.
Mitä tyhmää tuossa on? Reiluahan se vain on, että molemmat kustantavat oman elintasonsa. Eihän se, että harrastamme seksiä ja asumme yhdessä, tarkoita, että köyhemmällä eli minulla olisi oikeus elää lokkina.
En saa mitään muita tukia miehen tulojen takia, mutta sitä kompensoi se, että saan nauttia elostani miehen omistamassa 140-neliöisessä talossa. Toki minulla ei ole sananvaltaa sisustuksen suhteen, koska talo on miehen, mutta olen kiitollinen, että minulla on runsaasti elintilaa. Tärkeintä on, että saan säilyttää naisena itsearvostuksen.
Häpeälliseltä nöyristelyltä tuo minun korvaan kuulostaa. Mutta jatkakaa vaan samaan malliin. Tärkeintähän on, että jokainen leipäviipalekin maksetaan puoliksi. Sitä vartenhan perhe on.
-eri
Ei tässä ketjussa ole montakaan erikoista järjestelyä tullut vastaan. Sen sijaan ne tällä palstalla tavallisina pidetyt viritykset ovat todella erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni asuu arkiviikot peräkammarissa ja vain viikonloput olemme molemmat yhteisessä kodissamme.
reps :)
Sama kun ap:lla. En vaan voi sietää puolison lapsia. Ajatuskin yhdessä asumisesta ahdistaa. Silti haluan pitää tuon miehen ja tämä sopii hänellekkin
Elämme kahta elintasoa - sen mukaan kumman luona olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viddu kun nousee verenpaine näistä kämppissuhteista lukiessa, ja naiset vielä ylpeilee asialla. Saattanan saattana.
What???
Kontrollifriikki.
Ei meilläkään mitään yhteisiä rahoja ole eikä lainoja. Asuminen maksetaan puoliksi, kumpikin maksaa omat laskunsa ja kauppareissut hoidetaan vuorotellen. Naimisissa ollaan. Yhteistä omaisuutta ei ole eikä tule, asutaan vuokralla. Kumpikin säästää itselleen ja reissuihin.
En itseasiassa edes tiedä kovin tarkkaan miehen tuloja.
Porholiinisl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on selkeästi isommat tulot kuin mulla. Käyn kyllä töissä mutta palkka aika pieni. Yhteistä taivalta lähes 30 vuotta. Kyllä mä olen selkeästi hyötynyt miehen isoista tuloista. Mies käytännössä maksaa kaiken. Käyn kyllä ruokakaupassa viikolla ja maksan itse mutta kalliimmat ruokaostokset viikonlopuksi maksaa mies. En mä mun palkalla olisi ikinä pystynyt matkustelemaan niin paljoa kuin nyt. Tuskin olisi niin kalliitta vaatteita.
Mies on tehnyt onaisuusjärjestelyjä vuosien mittaan juristin kanssa joten mullakin on omaisuutta.
Ai niin, mies on 23 v mua vanhempi.No näinhän se varmaan 99% ajasta menee. Varakkaampi tuskin edes kertoo mitä kaikkea maksaa. Jos rahaa on isosti varakkaampi lainaa rahaa ilman korkoja yms. Ostelee ruokaa enemmän, maksaa matkoja tai vastaavasti reissussa maksaa kuluja enemmän ym.
Tollasella 2000€/kk palkalla kun ei oikein ole varaa pitää autoa, matkustella, syödä ulkona yms ainakaan montaa* vuodessa.
Täh? Olen sinkku, tienaan 2000e nettona. Syön ulkona monta kertaa viikossa, on auto, matkustan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reps :)
Kieltämättä naurattaa minuakin 😁Hän on maanviljelijä ja appivanhemmat asuvat tilalla. Ei olla viitsitty pyytää heitä muuttamaan pois, mutta niin pitkään kun elävät ja asuvat siellä, minä en sinne muuta.
Mies ei ole tavannut minun perhettäni. Minä olen hänen. Yhdessä ollaan asuttu 5 vuotta. Keski-ikäisiä ihmisiä ollaan emmekä koe tarvitsevamme hyväksyntää muilta. Minun perheeni on ilkeä ja yrittää kaivaa jokaisesta ihmisestä jotain ikävää tietoonsa. Haluan säästää puolisoni tällaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.
En kyllä pidä tuotakaan erikoisena. Erilliset rahat meilläkin on, tosin yksi yhteinen tili jonka kautta maksetaan puoliksi yhteiset menot. Minä en tiedä puolisoni tuloja (enkä omaisuutta tai velkoja) eikä hän ole koskaan kysellyt minun.
Tuo on kyllä todella omituista. Minä tiedän sisarusteni, vanhempieni ja monen ystävänikin tulot ja velat jne. aika hyvin, koska keskustelemme usein talousasioistakin. Se on ihmiselämän tärkeitä asioita. Täytyy olla puolisoilla todella viileät välit jos ei edes niin tärkeästä puhuta kuin rahasta. Eikä ole edes yhteistä lainaa, ja vaikka laina olisi vain toisen nimissä, kun asutaan samaa taloa, kysellään lainanhakupapereissa myös puolison tulot.
Parisuhteita on niin monenlaisissa elämäntilanteissa. Jos ollaan vähän varttuneempia, molemmilla on rahaa "riittävästi" ja vaikka omat velattomat kodit, niin miksi tällaista pitäisi tietää? En tiedä minäkään ihan tarkkaan, mutta suuruusluokan suunnilleen.
Vaimo tekee kaikki ruuat, minä siivoon ja pyykkään.
Mitä sulle muiden suhteet kuuluu?