Kuka järjestää enää syntymäpäiviään, kun täyttää esim. 60 tai 70 vuotta?
Itse en ole halunnut juhlia enää moniin vuosikymmeniin syntymäpäiviäni.
Ihan älytöntä juhlistaa omaa vanhenemistaan.
Kommentit (95)
Viime vuonna isä järjesti 70-vuotisjuhlat, serkku 50 ja työkaveri 60. Työkaveri oli varannut pubin yksityiskäyttöön ja piikki auki tonniin asti. Isän juhlissa kakkukahviteltiin ja serkun juhlissa oli hyvät ruuat ja bändi. Kaikissa oli mukavaa ja en ihmetellyt, miksi halusivat järjestää juhlat. Omat 4-kymppiset jätin noteeraamatta, en ole koskaan aikuisena juhlinut omia synttäreitäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen juhlimaan omia kuusikymppisiäni. En juhlinut 20-, 30- enkä 40-vuotissyntyäreitä. Sit päätin et 50-vuotisjuhlat järkkään ja isosti. Valitettavasti ne osui ekaan koronakesään ja itsekseni pakastekakkua söin. Kyl mä yhdet isot synttäribileet haluan. Ne on sit vuonna 2030.
Sama homma ja 60-vuotissynttärit vietetään vuonna 2030.
Hassua järjestää juhlat itse itsensä kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen huomion olen tehnyt, että isoja juhlia pitävät haluavat huomiota. Postaava selfieitä someen ja kertovat mitä ruokaa tekevät. Eli kaikki huomio itseen. Näillä myös prameat häät, vaikka olisi neljännet. Ja lahjoista tykkäävät.
Antaa heidän sitten nauttia huomiosta.
Joo, onneksi päivitykset voi mykistää ja kutsuista kieltäytyä.
Niin onneksi. Mikä siis on ongelma?
Kuka sanoi ongelmasta? Kyseessähän oli huomio. Kuten huomasin, että koirani tykkäävän juustosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen juhlimaan omia kuusikymppisiäni. En juhlinut 20-, 30- enkä 40-vuotissyntyäreitä. Sit päätin et 50-vuotisjuhlat järkkään ja isosti. Valitettavasti ne osui ekaan koronakesään ja itsekseni pakastekakkua söin. Kyl mä yhdet isot synttäribileet haluan. Ne on sit vuonna 2030.
Minä onneksi ehdin järjestää 50-vuotisjuhlat helmikuussa 2020, kun korona alkoi tuolloin maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
No ketä varten ne juhlat pitäisi järjestää, jos ei itseään varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain toista? Kivempaa se niin on.
Vierailija kirjoitti:
Onko susta esim häidenkin järjestäminen hassua?
Meillä vietetään vain 2 lapsen synttärit. Pieni asunto eikä toisella vakituista työpaikkaa.
Eläkeläisillä on ollut aikanaan hyvät tehdaspalkat, nyt heillä on hyvät eläkkeet ja omakotitalot, missä järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin on kivempaa? Mieluummin minä itseäni juhlin kuin jotakin toista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vietetään vain 2 lapsen synttärit. Pieni asunto eikä toisella vakituista työpaikkaa.
Eläkeläisillä on ollut aikanaan hyvät tehdaspalkat, nyt heillä on hyvät eläkkeet ja omakotitalot, missä järjestää.
Keski-ikäiset ei enää järjestä syntymäpäiviä. Ovat pienituloisempia kuin eläkeläisten sukupolvi.
Voi tämän palstan ankeutta :D Mieluiten yksin, korkeintaan puolison ja/tai lasten kanssa. Kaikki muu sosiaalinen kanssakäyminen turhaa, raskasta ja tylsää. Terveisiä masennus- ja yksinäisyys-Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat kalliit juhlat jonku toisen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on. Kahden ihmisen välinen sopimus.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnet sä ystävän? Kutsuu sut viiskymppisiinsä vaikka 10 vuoteen ei ole kiinnostanut, mitä sulle kuuluu. Ja lahjarahat tilille tietysti, koska haluaa matkustaa. Joo, ei. Kiiitoos.
Ymmärrätkö että niillä juhliin uppoavilla rahoilla maksaa aika monta matkaa. Olettaen siis että kyseessä on kunnon juhlat eikö kakkukahvit kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat kalliit juhlat jonku toisen vuoksi?
Miksi pitää olla isot ja kalliit?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on. Kahden ihmisen välinen sopimus.
- eri
Oli on järkätä juhlat itselleen jos juhlakaluja on kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnet sä ystävän? Kutsuu sut viiskymppisiinsä vaikka 10 vuoteen ei ole kiinnostanut, mitä sulle kuuluu. Ja lahjarahat tilille tietysti, koska haluaa matkustaa. Joo, ei. Kiiitoos.
Ymmärrätkö että niillä juhliin uppoavilla rahoilla maksaa aika monta matkaa. Olettaen siis että kyseessä on kunnon juhlat eikö kakkukahvit kotona.
No sit kantsis ehkä mennä suoraan matkoille, eikä kutsua ihmisiä, joista ei ole kiinnostunut millään tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Voi tämän palstan ankeutta :D Mieluiten yksin, korkeintaan puolison ja/tai lasten kanssa. Kaikki muu sosiaalinen kanssakäyminen turhaa, raskasta ja tylsää. Terveisiä masennus- ja yksinäisyys-Suomesta.
Ei ole rahaa. Kokoomus muuten suunnittelee, että ansiosidonnaiseen tulisi 12 kuukauden keräysehto, ennen riitti 6 kuukautta. Eli asfalttimiehet joutuvat olemaan talven työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa.
Onpa ankeaa porukkaa täällä. Onneksi oma kaveripiirini on iloista ja sosiaalista.