Kuka järjestää enää syntymäpäiviään, kun täyttää esim. 60 tai 70 vuotta?
Itse en ole halunnut juhlia enää moniin vuosikymmeniin syntymäpäiviäni.
Ihan älytöntä juhlistaa omaa vanhenemistaan.
Kommentit (95)
Vietin viisikymppiset matkoilla aikuisen lapseni ja hänen puolisonsa kanssa ja niin vietän kuusikymppisetkin. Heidän, puolisoni ja siskoni (+ puolisonsa) lisäksi kukaan muu ei edes tiedä syntymäpäivästäni. Työnantajaa kiellän muistamasta millään tavalla (paitsi TES:sin mukainen palkallinen vapaapäivä) niin, ettei asia paljastu työpaikallakaan.
En tiedä. Itse olin matkoilla kun täytin 30. Kun täytin 40 oli onneksi koronasulut päällä. Kaverit toi kyllä kakkua ja shampanjaa oven taakse. Kiitin toki. Luultavasti olen matkoilla, jos viisi- tai kuusikymppiseksi elän. Juhlin muuten jos huvittaa, en pakollisina päivinä.
Ajattelin syödä kakkua lasten ja puolisoni kanssa 60v synttäreideni kunniaksi. Samoin tein 50v synttäreillä.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että isoja juhlia pitävät haluavat huomiota. Postaava selfieitä someen ja kertovat mitä ruokaa tekevät. Eli kaikki huomio itseen. Näillä myös prameat häät, vaikka olisi neljännet. Ja lahjoista tykkäävät.
Kotona kakunpala ja limukka? Ei ole pakko kutsua vieraita. Ellei muutama tuttu vaan pienimuotoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ole ap sulta pois jos joku haluaa juhlat pitää. En ymmärrä miksi ei saisi pitää. Ymmärrän kyllä jos joku ei halua pitää.
Kyllähän noita on esim. 90v. ja 100v. juhliakin.
Ei oo sulta pois jos ihmiset ei halua juhlia synttäreitään isosti tai ollenkaan.
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. Lue mun viesti uudestaan ihan ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kotona kakunpala ja limukka? Ei ole pakko kutsua vieraita. Ellei muutama tuttu vaan pienimuotoisesti.
Minkä ikäinen tarjoaa kakun kanssa limukkaa? :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Itse revin peliverkkarini jo viiskybäsistäni tänä keväänä, mutta kun rouva ei ota uskoakseen ettei minua kiinnosta millään muotoa juhlistaa. Hän katselee juhlapaikkoja ja tarjoilumenuja, vierailijalistaa pohditaan kuin hääpippaloihin.
Ei saatana. Mun syndet ja mun päätös olla juhlimatta, mutta kun ei suorasanainen viesti mene perille. Ai hitto kun työnantaja laittaisi 3 kk komennukselle vaikka pikana ensi viikosta alkaen.
Miksi esität mıekkosta? Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Täytän 60 v. kohta ja tykkäisin kun lapsemme järjestäisivät yllätyksen, mutta odottavat taas että kotona laitan pileet käyntiin. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ekstrovertit, sosiaaliset ja verkostoituneet, julkisuushakuiset sekä ystävälliset henkilöt niitä järjestävät, kuten muitakin hauskoja tapahtumia. Minä en. koska en lukeudu mihinkään mainitsemaani ryhmään.
Mä olen sosiaalinen ja rakastan tanssimista joten järjestän mielelläni juhlia. Omat viiskymppiset jäivät koronan jalkoihin joten juhlitaan nyt sitten 53-vuotispäivää 100 hengen voimin.
Vakavarinen voikin järjestää ihan mimoiset juhlat haluaa ja kokoa 100 henkeä paikalle.Vuokrata tilat jostain hienosta hotelistako? Vain on itsellä oikein kartanno? Kaikilla ei ole tilaa,ei varallisutta.Kaikillaei perintörahoja,ei hyvin ansaitsemaa miestä.Jola rahaa,vaikka muille antaa jaisot metsät ,puita mytäväksi.Matkoja,juhlia varten.
Juhlin, mutta olen matkoilla. Koittakaa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ekstrovertit, sosiaaliset ja verkostoituneet, julkisuushakuiset sekä ystävälliset henkilöt niitä järjestävät, kuten muitakin hauskoja tapahtumia. Minä en. koska en lukeudu mihinkään mainitsemaani ryhmään.
Mä olen sosiaalinen ja rakastan tanssimista joten järjestän mielelläni juhlia. Omat viiskymppiset jäivät koronan jalkoihin joten juhlitaan nyt sitten 53-vuotispäivää 100 hengen voimin.
Vakavarinen voikin järjestää ihan mimoiset juhlat haluaa ja kokoa 100 henkeä paikalle.Vuokrata tilat jostain hienosta hotelistako? Vain on itsellä oikein kartanno? Kaikilla ei ole tilaa,ei varallisutta.Kaikillaei perintörahoja,ei hyvin ansaitsemaa miestä.Jola rahaa,vaikka muille antaa jaisot metsät ,puita mytäväksi.Matkoja,juhlia varten.
Noilla kirjoitustaidoilla ei suurille ansioille olekaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen huomion olen tehnyt, että isoja juhlia pitävät haluavat huomiota. Postaava selfieitä someen ja kertovat mitä ruokaa tekevät. Eli kaikki huomio itseen. Näillä myös prameat häät, vaikka olisi neljännet. Ja lahjoista tykkäävät.
Älä viitsi olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla kun ei oo ystäviä, niin pahahan se on bileitä järjestää..
Olen ap. Ja minulla on ystäviäkin ja työkavereita kuin myös oma perhe jopa lapsenlapsiakin ja sisaruksia perheineen sekä muita lähi-/kaukosukulaisiakin. Mutta silti en halua järjestää mitään synttäribileitä edes puolisolleni saatikka että puolisoni järjestäisi minulle. Itselleni ovat kylläkin omat aikuiset lapset ja heidän toinen vanhempansa eli puolisoni järjestäneet matkan syntymäpäivieni ajaksi, ja olemme keskenämme juhlistaneet syntymäpäiviämme joko matkalla tai sitten matkan jälkeen kaikkein läheisiempien ihmisteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täytän 60 v. kohta ja tykkäisin kun lapsemme järjestäisivät yllätyksen, mutta odottavat taas että kotona laitan pileet käyntiin. Huoh!
Eipä kyllä itsellä tulisi mieleenkään, että mun ruuhkavuosissa rämpivät lapset alkaisi mulle mitään 60v ylläreitä järkkäämään. Tajuan, että heille jo osallistuminen vieraana tarkoittaa, että iso osa vähästä vapaa-ajasta sinä viikonloppuna kuluu mamman juhlintaan ja siinä on jo kylliksi. Taidat olla melkoinen huoh-ihminen muutoinkin.
Eräille meistä lähimmäiset järjestävät ne juhlat siitä ilosta, että olemme vielä siinä iässä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin arvattu. Harvemmin yli viisikymppiset selfieitä ottavat ja kertovat, mitä ruokaa tekevät.
Miksi monet lähtevät karkuun matkalle tasavuosikymmenyksien syntymäpäivänsä aikaan? Voihan päivänsankari olla ihan rauhassa kotonaan ja eikä tarvitse avata ovea kenellekään., vaikka kuinka rimputtelisivat ovikelloa.
Ja Huom! Auto pihassa ei tarkoita, etteikö päivänsankari ole poissa kotontaan synttäripäivänänsä. Viimeisimpänä tasavuosikymmenpäivänä olin reissussa ulkomailla puolisoni kanssa, ja emme olleet omalla autollamme.
Ja jos kutsua ei saa jonkun syntymäpäiväbibbeloihin, niin niitä ei silloin juhlita, ja turhaa tulla kukkakimpun kera oven taakse pyrkimään ja ronkumaan juhlimista kakkutarjoiluineen ja juomineen ainakaan meille.
Tuttavani isoisä järjesti aikoinaan hienot 100-vuotisjuhlat. Shampanjaa juhlan merkiksi sukulaisten ja ystävien kera.