Miksi miehille ei lähetetä viiden vuoden välein kutsua eturauhassyövän seulontaan?
Kommentit (831)
En menisi vaikka kutsu tulisikin. Niin inhottava tutkimus että tappakaat vaikka syöpä ennemmin jos on tappaakseen!
Mä en ole kertaakaan päässyt ilmaiseen papa-seulontaan, koska ne ajat on keskellä päivää! Yli 20 vuotta sitten kävin ekaa kertaa papassa ja siitä lähtien olen maksanut ne itse. N. 200 eur per reissu yksityisellä, kun sinne julkiselle puolelle ei pääse. Että kadehtikaa vaan, miehet, tätä "etuutta", joka naisille tarjotaan 5 vuoden välein.
Mä vaihtaisin itelleni välittömästi vehkeet, että voisin joskus 5-6-kymppisestä alkaen käydä jossain PSA-seulonnoissa omakustanteisesti että mun ei tarviis suunnilleen joka toinen vuosi käydä gynellä papassa ja maksaa itteeni kipeeksi. Ei menisi rahaa menkkasuojiin tai rintaliiveihin, kun olis eri vehkeet jalkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä.
Noinko naisille tehdään syöpäseulonnoissa?
Minulta on otettu niin ohutneula näytettä kuin myös paksuneula näytettä rinnasta, se tehdään ilman puudutusta, revi siitä.
Mitä oireita sulla oli kun kerran et käynyt seulonnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnassa on rajalliset resurssit ja tällä hetkellä ne kohdistuu suurimmaksi osaksi naisiin. Tuohon lisättynä se että meillä on feministi hallitus ja feministit tunnetusti vihaa miehiä niin eihän miesten terveys päättäjiä kiinnosta
Miehiä ollut hallituksessa alusta saakka eikä se miesten terveys ole näköjään miehiä itseäänkään kiinnostanut.
Itseasiassa enemmistön aikaa on ollut pelkästään miehiä. Vasta viime aikoina alkanut olemaan edes lähelle puolet ministereistä naisia.
Tässä taas nähdään, miten miehiä ei kiinnosta hoitaa ja huolehtia oman sukupuolensa asioista, ja sitten tämäkin taas tulee tänne syyttämään naisia kaikesta.
Hyvä esimerkki tämä prostataseulonta- kaikki tuonkin Suodituksen työryhmän jäsenistä on miehiä, kuten urologeista lähes kaikki, ja ketään ei kiinnosta huolehtia, että miehille saataisiin däännölluset prostataseulonnat. Sitten tämä ap tulee tänne dyyttämään naisia asiasta. Ota yhteyttä noihin miehiin, jotka on tehneet tuon suoditukden, ja jonka mukaan ei seulontoihin järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet eivät sinne menisi. Miehet menee lääkäriin vasta, kun ovat sairaita.
Kerrotko missä kohti. Minä näe 7 sivua naisvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska seulonta ei tule halvemmaksi kuin hoito. Niin yksinkertaisesta asiasta on kysymys. Valtion ja kansanterveyden kannalta tulee edullisemmaksi seuloa naisten rinta- ja kohdunkaulansyövät kuin hoitaa ne, mutta eturauhassyöpä on harvinaisempi ja puhkeaa vasta vanhempana, joten sen seulonnasta ei tule säästöä.
Jos toivot yhteiskunnan maksavan seulonnat, ota yhteyttä kansanedustajaasi. Jos olet huolissasi terveydestäsi, yhteys lääkäriin.
Yhteiskunta maksaa naisille lapset, mutta ei miehille mitään.
Mitäs jos alkaisimme kaikki hoitamaan omat kulumme?
Tämä. Pyhästä hengestä sikiäminen on saatava loppumaan. Miehillekin oikeus saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä.
Kyllä. Eikä puuduteta mitään.
Papa otetaan pienellä harjalla limakalvolta. Mitä siinä pitäisi puuduttaa?
Ei se minustakaan puudutusta vaadi, muttet ilmeisesti ole itse papa-koetta kokenut, sillä epämiellyttävää on se laite, joka tungetaan emättimeen ja jonka avulla se kohdunkaula saadaan hollille näytteenottoa varten.
Eikö siinä hakata neulalla?
Mieluummin ottaisit sellaisen metallisen avauslaitteen anukseesi, jotta lääkäri voisi helpommin tunnustella eturauhasesi?
Ehdotitte pitkää neulaa alapäähän ja kerroitte että noin toimitaan naisten kanssa syöpäseulonnoissa.
Koska ajattelit lopettaa selittelyn ja myönnät että valehtelitte miesvihakiimassanne.
En minä missään väittänyt, että niin tehtäisiin naisten syöpäseulonnoissa. Suora lainaus: "Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä".
Ehdotin vain näytteenottotapaa ja tiheyttä.
Ja minä kysyin tehdäänkö noin naisille. Se sai vastauksen "kyllä"
Miksi ehdotit tuota näytteenottotapaa miesvihassasi?
Mitä tavallisessa solunäytteen otto tavassa on mielestäsi miesvihaa? Kaipasit niitä seulontoja niin paljon, joten ehdotin niitä varmuuden vuoksi jokavuotisiksi.
Otetaanko naisilta ensin aina solunäyte, sitäkö seulonta on?
Mitä luulet, että esim. siinä papakokeessa tutkitaan ellei sitä irtosolunäytettä?
Jota ei oteta naulalla. Jatka vain venkoiluasi
Naulalla? Nytkö vain naulalla otettu solunäyte kelpaa sinulle solunäytteeksi?
Onko neulalla otettu veriseula sinulle kuitenkin ok, koska tunnut kovin lapsellisesti pelkäävän sukuelimiisi kajoamista. Mikä niissä värkeissä niin ihmeellistä on, että pelkkä neula ja hetken nippaisu on kauhistus?
Puhutaan nyt siitä sun ehdotuksesta ottaa näyte neulalla.
Mitenkäs tuo rintasyöpä? Paljonko pisteltiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te miehet teette lapsia , kun sitten jätätte ne ja naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnassa on rajalliset resurssit ja tällä hetkellä ne kohdistuu suurimmaksi osaksi naisiin. Tuohon lisättynä se että meillä on feministi hallitus ja feministit tunnetusti vihaa miehiä niin eihän miesten terveys päättäjiä kiinnosta
Miehiä ollut hallituksessa alusta saakka eikä se miesten terveys ole näköjään miehiä itseäänkään kiinnostanut.
Itseasiassa enemmistön aikaa on ollut pelkästään miehiä. Vasta viime aikoina alkanut olemaan edes lähelle puolet ministereistä naisia.
Tässä taas nähdään, miten miehiä ei kiinnosta hoitaa ja huolehtia oman sukupuolensa asioista, ja sitten tämäkin taas tulee tänne syyttämään naisia kaikesta.
Hyvä esimerkki tämä prostataseulonta- kaikki tuonkin Suodituksen työryhmän jäsenistä on miehiä, kuten urologeista lähes kaikki, ja ketään ei kiinnosta huolehtia, että miehille saataisiin däännölluset prostataseulonnat. Sitten tämä ap tulee tänne dyyttämään naisia asiasta. Ota yhteyttä noihin miehiin, jotka on tehneet tuon suoditukden, ja jonka mukaan ei seulontoihin järjestetä.
Miten et tajua?
Yhteiskunta ei halua että tavalliset miehet elävät pitkään. Päättäjille tärkeää ei ole miesten elämä. Kukaan päättäjä ei halua että miehille joudutaan maksamaan eläkettä yhtä kauan kuin naisille. Se on sitä yhteiskunnan miesvihaa.
Yhteiskunnan, jonka päätyävissä elimissä on edelleen enemmistö miehiä. Eli miehet vihaavat itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset taas omassa elementissään; ketju täynnä miesvihaa.
Mmmmmmmmmiesvihamies on täällä.
Saatko muuten orkkuja, vai Ainostaan täällä trollaamalla?
kysytkö noin naisilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertooko joku syyn miksi naisille on kaikenmaailman seulonnat mutta miehille ei tyyliin mitään?
Kerrottu jo: miesten ei haluta elävän.
Ajattele nyt itse. Jos miesten elinikää pidennetään, joudutaan myös miehille maksamaan eläkettä.
Oikea vastaus. Naiset on vastuussa kansalaisten uudistamisesta ja heidän synnytyselimensä on valtiolle tärkeät.
No en näe yli 40-v naisella tuolta osin sen enempää arvoa kuin miehestäkään.
Se yli 40-v nainen maksaa veroja jotta sinä voit lusmuilla Kelan rahoilla.
Se yli 40-v nainen ei maksa veroja, vaan on todennäköisesti itsekin julkisella sektorilla töissä jolloin raha siirtyy taskusta toiseen.
Eli Kelan rahoilla köllit ja ajankuluksesi haukut sinut elättäviä töissäkäyviä naisia. Mitä sinä sinne mielestäsi yhteiskunnan loisten tekemiin seulontoihin hinkuat?
Jatka vain terrieri räksyttämistä kelan rahoista :)
Jaksaa jaksaa!
Ei tämä kauheata turnauskestävyyttä vaadi, alkaako sinulta puhti jo loppua?
Ei toki, mä jatkan tätä monta viikkoa.
Kerro sä mikä meni väärin kun kerroin kuinka naiset loisii julkisella eikä oikeasti maksa veroja?
Ai, leikisti otetaan verot minunkin palkasta joka kuukausi, niinkö? Kerro ihmeessä, että miten tämä toimii?
Mikä ero on näillä kahdella naisella:
1. saa 1600€ kuussa käteen, palkan maksaa julkinen sektori.
2. Saa 2000€ kuussa julkiselta sektorilta, maksaa 20% veroja julkiselle sektorille joten saakin 1600€ käteen julkiselta sektorilta.
Naisten veronmaksu on rahojen siirtämistä taskusta toiseen. Rivi excelissä. Ette tuota mitään uutta.
Kerto ihmeessä, että a) missä itse olet töissä ja b) paljonko maksat veroja?
a) yksityisellä sektorilla, asioita menee myös vientiin kansainvälisille yrityksille.
b) veroja maksan n. 32 000€ euroa
Eli elät oikeasti Kela ja sossu gold:lla.
Uskottele noin itsellesi jos haluat :)
Naiset ovat loisia täsäs yhteiskunnassa ja me molemmat tiedetään se. Olisi mukava jos alkaisitte joskus tuottamaan jotain, mutta pääasiallinen puuhastelunne on keksiä toisille naisille tuottamatonta tekemistä miesten rahoilla.
Muuta pois täältä, paikkaan, jossa ei ole naisia. Tai maahan, jossa naisia kohdellaan, kuin loisia, esim Afganistaniin. Sillä pääset tästä tuskastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertooko joku syyn miksi naisille on kaikenmaailman seulonnat mutta miehille ei tyyliin mitään?
Ajattele nyt itse. Jos miesten elinikää pidennetään, joudutaan myös miehille maksamaan eläkettä.
Oikea vastaus. Naiset on vastuussa kansalaisten uudistamisesta ja heidän synnytyselimensä on valtiolle tärkeät.
Se yli 40-v nainen ei maksa veroja, vaan on todennäköisesti itsekin julkisella sektorilla töissä jolloin raha siirtyy taskusta toiseen.
Eli Kelan rahoilla köllit ja ajankuluksesi haukut sinut elättäviä töissäkäyviä naisia. Mitä sinä sinne mielestäsi yhteiskunnan loisten tekemiin seulontoihin hinkuat?
Jaksaa jaksaa!
Kerro sä mikä meni väärin kun kerroin kuinka naiset loisii julkisella eikä oikeasti maksa veroja?
Ai, leikisti otetaan verot minunkin palkasta joka kuukausi, niinkö? Kerro ihmeessä, että miten tämä toimii?
2. Saa 2000€ kuussa julkiselta sektorilta, maksaa 20% veroja julkiselle sektorille joten saakin 1600€ käteen julkiselta sektorilta.
Naisten veronmaksu on rahojen siirtämistä taskusta toiseen. Rivi excelissä. Ette tuota mitään uutta.
a) yksityisellä sektorilla, asioita menee myös vientiin kansainvälisille yrityksille.
Naiset ovat loisia täsäs yhteiskunnassa ja me molemmat tiedetään se. Olisi mukava jos alkaisitte joskus tuottamaan jotain, mutta pääasiallinen puuhastelunne on keksiä toisille naisille tuottamatonta tekemistä miesten rahoilla.
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et tajua?
Yhteiskunta ei halua että tavalliset miehet elävät pitkään. Päättäjille tärkeää ei ole miesten elämä. Kukaan päättäjä ei halua että miehille joudutaan maksamaan eläkettä yhtä kauan kuin naisille. Se on sitä yhteiskunnan miesvihaa.
Yhteiskunnan, jonka päätyävissä elimissä on edelleen enemmistö miehiä. Eli miehet vihaavat itseään?
0,1% miehistä jotka ovat missään asemassa ovat realisteja jotka antavat mielummin miesten kuolla kuin alkaisivat taistelemaan naisia vastaan.
On siis miehiä jotka vihaavat miehiä, aivan kuten varmasti on naisia jotka vihaavat naisia.
Ei pitäisi olla edes kaltaisellesi naiselle mikään uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa jaksaa!
#naisvihanäkyväksi
Totuus ei ole vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et tajua?
Tätä minäkin ihmettelen. Ota nyt, ap, yhteyttä päättäjämiehiin, ja kerro heille huolesi. Av- palstalla ei mitään ratkaisuja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eikä puuduteta mitään.
Papa otetaan pienellä harjalla limakalvolta. Mitä siinä pitäisi puuduttaa?
Ei se minustakaan puudutusta vaadi, muttet ilmeisesti ole itse papa-koetta kokenut, sillä epämiellyttävää on se laite, joka tungetaan emättimeen ja jonka avulla se kohdunkaula saadaan hollille näytteenottoa varten.
Eikö siinä hakata neulalla?
Mieluummin ottaisit sellaisen metallisen avauslaitteen anukseesi, jotta lääkäri voisi helpommin tunnustella eturauhasesi?
Ehdotitte pitkää neulaa alapäähän ja kerroitte että noin toimitaan naisten kanssa syöpäseulonnoissa.
Koska ajattelit lopettaa selittelyn ja myönnät että valehtelitte miesvihakiimassanne.
En minä missään väittänyt, että niin tehtäisiin naisten syöpäseulonnoissa. Suora lainaus: "Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä".
Ehdotin vain näytteenottotapaa ja tiheyttä.
Ja minä kysyin tehdäänkö noin naisille. Se sai vastauksen "kyllä"
Miksi ehdotit tuota näytteenottotapaa miesvihassasi?
Mitä tavallisessa solunäytteen otto tavassa on mielestäsi miesvihaa? Kaipasit niitä seulontoja niin paljon, joten ehdotin niitä varmuuden vuoksi jokavuotisiksi.
Otetaanko naisilta ensin aina solunäyte, sitäkö seulonta on?
Mitä luulet, että esim. siinä papakokeessa tutkitaan ellei sitä irtosolunäytettä?
Jota ei oteta naulalla. Jatka vain venkoiluasi
Naulalla? Nytkö vain naulalla otettu solunäyte kelpaa sinulle solunäytteeksi?
Onko neulalla otettu veriseula sinulle kuitenkin ok, koska tunnut kovin lapsellisesti pelkäävän sukuelimiisi kajoamista. Mikä niissä värkeissä niin ihmeellistä on, että pelkkä neula ja hetken nippaisu on kauhistus?
Puhutaan nyt siitä sun ehdotuksesta ottaa näyte neulalla.
Mitenkäs tuo rintasyöpä? Paljonko pisteltiin?
En ole vielä seulontaiässä. Mutta ottaisin mieluummin näytteenoton neulalla kuin rintojeni mankeloimisen littanaksi mammografiaa varten. Neulat ei minua pelota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et tajua?
0,1% miehistä jotka ovat missään asemassa ovat realisteja jotka antavat mielummin miesten kuolla kuin alkaisivat taistelemaan naisia vastaan.
On siis miehiä jotka vihaavat miehiä, aivan kuten varmasti on naisia jotka vihaavat naisia.
Ei pitäisi olla edes kaltaisellesi naiselle mikään uutinen?
Miesten hallussahan on yhteiskunnan väkivaltakkneistot kuten armeija ja poliisi. Silti naisia vastaan tappeleminen pelottaa? Naispelon vuoksiko nämä väkivaltakoneistot on siis luotukin?
Naiset on kyllä tyhmiä ja minä haluan yhteiskunnan jossa naisia ei huomioida mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et tajua?
Tätä minäkin ihmettelen. Ota nyt, ap, yhteyttä päättäjämiehiin, ja kerro heille huolesi. Av- palstalla ei mitään ratkaisuja tehdä.
täällä ei tehdä tosiaain mitään ratkaisuja joten palstan voinee poistaa?
Niin...