Teetkö koskaan asioita muiden ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi?
Onko muiden hyvinvointi tärkeää sinulle ? Millaisia asioita olet tehnyt muiden vuoksi?
Kommentit (45)
Oma kykyni tähän on empatian osoitus toiselle
Jaan kokemuksiani miten olen selättänyt vaikeuksia elämässäni. Jos niistä vaikka olisi jotain hyötyä.
Neuvon jos tiedän vastauksen johonkin
Vierailija kirjoitti:
Teen sitä työssäni joka päivä.
Pakolla vai mielihyvällä?
Vauvapalstalla ei tunneta tällaista käsitettä
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla ei tunneta tällaista käsitettä
Ei niin, koska olette kommareita, joista sit on eettistä, mutta viestin osto raketteihin ei.
Mitäköhän eettistä on sotimisessa ja tappamisessa? Onko tuo toimittaja jotenkin lapsentasoinen? Jos toinen on hyökännyt omaan kotimaahan ja tappaa ja raiskaa sekä ryöstää kaiken eteen tulevan, niin ei siinä tarvitse oikeasti pohtia, että tuleeko toiselle paha mieli joidenkin yksityishenkilöiden viesteistä.
Paljonkin. Juuri nyt mulla on pullataikina nousemassa. Kohta leivon pullaa ja sitten lähden iäkkäiden vanhempieni luokse kahville. Huomena varaan 95v äidilleni lääkäriajan ja kun vastaanottoaika sitten on, menen äitini mukaan vastaanotolle, koska äiti ei välttämättä muista kaikkia asioita, joista hänen pitää läkärille puhua
Jatkuvasti, mutta oman jaksamiseni rajoissa toki.
Lahjoitan rahaa Venäjän war efforttiin.
Jos kerrankin elämässä saisi lähimmiltään saman avun ja kannustuksen mitä heille on antanut, se olisikin jotain, mutta ei. Paskamaisuutta, vittuilua, mykän esittämistä, käytöstavattomuutta aina silloin kun ei ole tarvetta käyttää hyväkseen. Mutta heti kun on tarve niin ollaan ystävällisiä siihen asti kunnes on hyöty saatu. Jos minulle joku on joskus hyvän sanan sanonut ja kannustanut niin ne on ollut täysin tuntemattomia ihmisiä yllättävissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti, mutta oman jaksamiseni rajoissa toki.
Millaisia asioita ?
Tottakai. Teen mitä jaksan. Huolehdin sairaasta äidistäni, olen mieheni henkisenä tukena ja teen kotityöt, kuuntelen muiden huolia ja murheita. Viime aikoina on alkanut ärsyttää, että muut eivät välitä minun tarpeistani.
Kitken nettikiusaajat pois keskusteluista
Mietin ihmisistä ensisijaisesti hyvää
Suunnilleen päivittäin. Kun vanhemmat olivat elossa, piti huomioida heidän mielialansa ja hyvinvointinsa. Vanhempieni kanssa myös muistimme aina toistemme syntymäpäivät. Vanhempieni sairastuttua autoin heitä. Oman perheen kesken on tietysti pakko huomioida muut: siivota yhteistä kotia, pestä yhteisiä pyykkejä, hoitaa yhteisiä asioita puolison kanssa ja huomioida perheenjäsenten toiveita. Sitähän elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Teen mitä jaksan. Huolehdin sairaasta äidistäni, olen mieheni henkisenä tukena ja teen kotityöt, kuuntelen muiden huolia ja murheita. Viime aikoina on alkanut ärsyttää, että muut eivät välitä minun tarpeistani.
Ruikuti ruikuti ruik.
Auttajilla on kumma vääristymä ajattelussaan, että auttaminen on oikeasti velanantoa. Ei ole. Muut eivät ole teille velkaa yhtään mitään avustanne. Jos oletat, että ovat, miksi autat? Miksi et pyydä rahaa tai kerro ennen auttamista, että tämä on sitten oletuksena, että sinä autat minua?
Kokkasin juuri minulle ja miehelle.