Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät osaa antaa vaihtorahaa takaisin, vaikka kone näyttää rahamäärän

Vierailija
29.01.2023 |

Ilta-Sanomissa juttu.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku kotipuolessa on totuttu oravannahkoihin.

Vierailija
2/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jou, haitaax se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki ne kommentoimaan, jotka haluaa ostaa vaan kortilla ettei pää pehmene. Silloin ei tarvitse osata edes laskea. Mun 7v osaa antaa oikein rahasta takaisin. Käytämme vain käteistä.

Vierailija
4/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan (1kpl) eivät osaa pyöristää sitä kassan näyttämää 7,52€.

Vierailija
5/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pari kertaa väärin rahasta takaisin, korjattu kyllä kun huomautin.

Nyt olen jo vuosia käyttänyt pelkästään korttia.

En näe yhtään oikeaa syytä käteisen käyttöön.

Vierailija
6/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille voi kun ajatukset on koko ajan puhelimessa kun mietitään onko tullut tykkäyksiä somessa tai viestejä niin onko mikään ihme että keskittyminen ei riitä työntekoon

Vierailija
7/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa nykyaikaan jäärät, käteistä ei tarvitse mihinkään enää.

Vierailija
8/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokan nuoret eivät ehkä osaa, mutta parempien perheiden lapset osaavat kyllä. He eivät vain mene kassalle töihin vaan keskittyvät opiskeluun.

Ihminen ei liikaa tietoa kestä Pian löydät itsesi suon silmäkkeestä

Vierailija
9/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammainen ap ei sitten osannut linkkiä laittaa.

Vierailija
10/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on myös fyysisesti niin heikkoja nuoria, etteivät pysy pystyssä, kun pitäisi nousta porrasjakkaralle yksi askelma ja ottaa hyllyltä jotain.

"Apua, mä putoan", "En mä voi nousta, en uskalla."

Parikymmentä senttiä lattiatason yläpuolella on liikaa. Tuntuu, etteivät ole koskaan tehneet mitään fyysistä, eivätkä hallitse kehojaan.

Vierailija
11/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu taas antoi ajattelemisen aihetta, miten tätä samaa mantraa jaksetaan veisata vuosikymmeniä tai vuosisatoja toiseen ja tässäkin tapauksessa se tehniin nimettömänä nuorison mollaaminen ja nostetaan omaa sädekehää. Eikö muuten saada huomiota, kuin toisia haukkumisella?

Aloitin liikeapulaisena työt 60-luvulla ja ihan samalla säestyksellä haukuttiin nuoret lyttyyn jo silloin, kun ei osata vastata vaihtorahasta takaisin ja tästä on aikaa yli 60v.

Jostakin syystä, nuori kun tulee työelämään, hänen pitäisi olla täydellinen, yhtähyvä ammattitaito, kuin viisikymppisellä, vaikka se ei näy palkassa, vaan nuorille maksetaan pienempää palkkaa, koska häneltä ei voi vaatia täydellistä työsuoritusta, kun vasta opettelee.

Vierailija
12/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät välttämättä ikinä ole olleet tekemisissä käteisen rahan kanssa ennen kuin tulevat sinne ruokakauppaan töihin.

Vierailija
13/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yhteiskunta taantuu tänne änkeävien tasolle.

Vierailija
14/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan heti tuota usko. Todennäköisesti kyse siitä että se asiakaspalvelu on vain aluksi niin jännittävää, että ajatukset sekoaa. Inhottava perehdyttäjäkin vielä todennäköisesti, kun on lehtiin asti mennyt valittamaan. Olen itse ollut kassalla nuorena ja siinä meni pari viikkoa ennen kuin se alkoi menemään ilman jännitystä.

Vierailija
15/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut pari kertaa väärin rahasta takaisin, korjattu kyllä kun huomautin.

Nyt olen jo vuosia käyttänyt pelkästään korttia.

En näe yhtään oikeaa syytä käteisen käyttöön.

Minä olen antanut väärin takaisin vielä senkin jälkeen kun olen ollut monta vuotta kaupassa töissä. Sitä sattuu kaikille. Ei olla robotteja.

Vierailija
16/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki ne kommentoimaan, jotka haluaa ostaa vaan kortilla ettei pää pehmene. Silloin ei tarvitse osata edes laskea. Mun 7v osaa antaa oikein rahasta takaisin. Käytämme vain käteistä.

Onko sun 7v jo töissä.

Vierailija
17/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi on ajat, että kassaneiti ei osannut ottaa prosenttia luvusta. 

Nyt ongelmia tuottaa jo yhteen- ja vähennyslasku.

Vierailija
18/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta tai ainakin länsimaiset maat tyhmenee. Tätä kehitystä ei voi Suomessa enää pysäyttää. Kun tämä ikäpolvi on äänestysiässä ja niin että yhteiskunnaliset päätökset kouluttamattomat , osaamattomat ihmiset joilta puuttuu syvällisen loogisen ajattelun kyky , yhteiskunnan muutos alkaa lopullisesti. Suomesta tulee toinen Amerikka. Amerikka on tyhmentynyt. Jokainen voi yrittää tehdä osansa omien lastensa kanssa mutta aika toivoton suo se on.

Vierailija
19/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä onko kyseinen nuori käsitellyt käteistä ennen vai ei? Jos matikka sakkaa noin pahasti, se on sama vaikka olisi oravannahkoja tai legopalikoita laskettavana.

Vierailija
20/161 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla vanhat myyjät on pariinkin otteeseen antanut vaihtorahat ja myös sen summan takaisin jonka maksoin tuotteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi