Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako haaveilla hyvästä parisuhteesta eronneena äitinä?

Vierailija
07.01.2023 |

Ikää ~35. Erosta 3 v. Lapset i'iltään 8, 10 ja 12. Ex-mies asuu kivenheiton päässä, lastenhoito suurinpiirtein 50/50. Rahahuolia ei ole. Työskentelen tällä hetkellä kuviksenopettajana, myös kaksi ammattitutkintoa.

Mutta mistä sen oikean tunnistaa? Mistä kannattaisi aloittaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, noi pennut!

Ei kukaan hyväksy.

Vierailija
2/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tolla kakara määrällä .

Pahan ikäisiäkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on jostain syystä joitakin, ketkä todella aktiivisesti aina iskevät eronneita äitejä vastaan. Laita heidät omaan arvoonsa. Oikeassa elämässä moni löytää uuden suhteen.

Juuri juttelin yhden pariskunnan kanssa, jossa nainen oli sinua vähän vanhempi ja mies nuorempi. Olivat tavanneet Tinderissä. Hyvännäköisen ja kivan miehen oli saanut. Se mies ei halunnut omia lapsia, mutta hänelle oli ihan ok, että toisella oli lapset jo.

Vierailija
4/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että oikeasta elämästä (esim. jostain lasten harrastusjutuista) löytyisi uusi kumppani ja varmaan joskus löytyykin, mutta itse vähän ihmettelen tätä, kun minä ainakin oletan, että ne muiden lasten isät siellä on edelleen yhdessä niiden lasten äitien kanssa. En kyllä voi tietää ovatko vaiko eivätkö ja varmaan siellä kaikki luulee, että minäkin olisin vielä exäni kanssa yhdessä. Ehkä se on pikkukaupunki vs. isompi kaupunki -juttu, että pikkukaupungissa tunnetaan paremmin ja tiedetään parisuhdestatukset, mutta isossa ei.

Helsingissä asuvana näkisin, että Tinder on suurinpiirtein ainoa paikka, missä voit lähestyä miehiä ja olettaa heidän olevan sinkkuja. Töissä ei ole oikein suotavaa pariutua ja muualla oletetaan, että lasten äiti on parisuhteessa, eikä kukaan sua tule iskemään.

Vierailija
5/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa haaveilla :) kyllähän uusiperheitä on entistä enemmän. Useimmiten perheeseen kuuluu molempien lapset niinä viikkoina, kun on perheen vanhemman viikko (tai mikä järjestelyn lapsen vanhemmat sitten ovat tehneetkään).

Täällä kommentoi lähinnä edellä lapsettomat, jotka sosiaalisten taitojen puutteessa ilman kehittynyttä empatiakykyä ovat useimmiten syrjäytyneet ja heillä ei ole koskaan ollut edes mahdollisuutta saada puolisoa tai omista lapsista puhumattakaan. Toinen vaihtoehto on ymmärtämättömyys ehkäisystä ja siten naisen halu pitää raskaudesta lapsi, jolloin ovat siitä katkeroituneita. Sitten on tietysti he, ketkä eivät halua lapsia lainkaan, mutta tuskin heitä huolisitkaan, jotka eivät lapsiasi voi suhteeseen hyväksyä ;)

Vierailija
6/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoikka, viehättävä, iloinen ja aktiivinen lähestymään itsekin miehiä, niin on mahdollisuudet.

Jos olet keskiverto ja lässähtänyt, odotat passiivisena että miehet lähestyvät sinua etkä sinä heitä, niin unohda koko juttu ja hanki vaikka dildo ja kissa.

Vierailija
7/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huonostako parisuhteesta olis oikeutetumpaa haaveilla? - En ole itse ollut eläessäni parisuhteessa ja ikää minulla noin 40 vuotta. Silti edelleen toisinaan haaveksin ja unelmoin siitä, että minulla olisi mahdollisuus elää ja olla hyvässä parisuhteessa. Voi olla, että unelmani ja haaveeni ei koskaan toteudu. Mutta ei se minusta ole este unelmoinnille ja haaveilulle. Sitä yrittää keskittyä enempi niihin asioihin joille voi ja pystyy jotain tekemään mutta elämäni olisi aika tylsää jos kaikkien haaveideni ja unelmieni tulisi vain sellaisia, että ne voivat varmuudella toteutua. 

Vierailija
8/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mahikset meni jo ohi, sorry.

Vierailija
9/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta se on, itse eronnut v.2005 ja ei vieläkään löytynyt oikeaa miestä:( ja lapsetkin jo aikuisia. On ollut miehiä vuosien saatossa mutta ei sitä oikeaa rakasta ole löytynyt.

Vierailija
10/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos hyväksyt miehen, jolla itselläänkin on kolme lasta. Sitten tarvitsette asunnon, mihin mahtuu kuusi lasta. Mistään lapsettomasta turha haaveilla.0

Vierailija
11/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, noi pennut!

Ei kukaan hyväksy.

Höpsis. - Ei minua lapsetonta, suunnilleen samanikäistä sinkkumiestä Ap:n lapset välttämättä häiritsisi lainkaan. Sen sijaan luulen, että ongelma on toisin päin. Ap:la on vaikeuksia löytää kumppani, jonka hän saattaisi itse hyväksyä ja olla valmis hänen kanssaan parisuhteeseen. - Sillä ainakin itse, jos minulla olisi yksin lapsi ja syystä tai toisesta olisin päätynyt lapsen äidin kanssa eroamaan, niin olisin varmasti vieläkin tarkempi kenen kanssa olisin valmis ja halukas uuteen parisuhteeseen; ainakin niin kauan kuin lapsi tai lapet olivat verraten nuoria, kuten Ap:la.

Vierailija
12/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, jos hyväksyt miehen, jolla itselläänkin on kolme lasta. Sitten tarvitsette asunnon, mihin mahtuu kuusi lasta. Mistään lapsettomasta turha haaveilla.0

Kun lapset on jo tehty, ei yhteenmuutto ole enää ns. osa pakollista parisuhteen kaavaa. Siis jos tavotteissa ei ole saada yhteisiä lapsia lisäksi. Voi olla vakavassa parisuhteessa, mutta asua kahdessa eri asunnossa, jos lapsiakin olisi noin paljon kuvioissa. Yhteenmuuttoa voi miettiä sitten, kun lapset muuttaa pois.

Ja tiedän ihan henkilökohtaisestikin ainakin pari miestä, ketkä eivät halua omia, biologisia lapsia, eivätkä varsinaisesti välitä vauvoista ja ihan pienistä lapsista, mutta ketkä ovat todella lapsirakkaita ja hyviä isompien lasten kanssa (on kummilapsia jne.). Toinen heistä seurustelee naisen kanssa, jolla on lapsia, ja toinen on tällä hetkellä sinkku ja sanoo, ettei häntä haittaisi, vaikka naisella on lapsia. Hyvännäköisiä ja korkeastikoulutettuja miehiä molemmat. En usko, että nämä tuntemani olisivat ainoita kaltaisiaan.

Vierailija
13/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilla kannattaa aina. Älä siitä luovu. Koskaan ei tiedä milloin se oikea sattuu juuri sinun kohdalle.

Vierailija
14/14 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 3.5v eronneensa lasteni isästä. Eksyin vähän vahingossa parisuhteeseen nuoremman lapsettoman miehen kanssa nopeasti eron jälkeen, hän ei sitten kuitenkaan ollut valmis siihen mitä lasten mukana tulee ja erosimme reilu 2v jälkeen.

Tällä hetkellä olen pitänyt yhtä 8kk ajan taas minua nuoremman, lapsettoman miehen kanssa. Suhteeseen en ole ryhtynyt edellisen turpiintulon vuoksi vieläkään. Ollaan tutustuttu rauhassa ja olen yrittänyt tunnustella kuinka joustava mies on elämäntilanteeni suhteen. Olemme puolin ja toisin olleet todella avoimia, hiljattain tapasimme toisemme parhaita ystäviä myös. Mies kohtelee minua paremmin kuin kukaan ikinä, mutta antaa silti minulle aikaa tunnustella suhdettamme, kun pyydän sitä.

Uskon, että tästä voisi tulla jotain ja juurikin aidosti HYVÄ suhde, missä kompromisseja ei tarvitse tehdä. Jasmine todella saman arvomaailman ja viihdymme hyvin keskenämme, arvostan myös sitä kuinka paljon hän näkee vaivaa eteeni ja pyrkii auttamaan pienillä asioilla.

Että kyllä, voit löytää miehen lasten kanssa.