Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär täytti 16 eikä halua mennä enää viikonlopuiksi isälleen. Voinko pakottaa hänet sinne?

Vierailija
29.01.2023 |

Tyttö sanoo ettei jaksa enää vaihtaa kotia ja rahdata tavaroita edestakaisin, vaikka matka onkin lyhyt. Hän haluaa mieluummin nähdä isäänsä silloin kun itselle sopii.
Miten on? Voiko tyttö ja isä päättää keskenään näin? Meillä on lastenvalvojalla tehty sopimus viikonlopuista ja lomista (myös elatusmaksusta). Se on käsittääkseni sitova siihen asti kunnes lapsi on täysikäinen. Minulle on tärkeää saada omaa rauhaa välillä. Tärkeintä on se että isällä on myös vastuunsa ja velvollisuutensa ja niistä hän pääsisi luistamaan, jos annan tytölle periksi.

Kommentit (734)

Vierailija
721/734 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
722/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pakotat lähes aikuista nuorta? Huudat, painostat, mäkätät, vetoat, itket, lahjot? Viet kahleissa?

Jos nuori haluaa olla kotonaan ja sinä tarvitset omaa aikaa, voit mennä hotelliin? Tai odotat sen pari vuotta kun asut omillasi. Nuori ja isänsä sopivat tapaamiset keskenään.

Vierailija
724/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etääidin näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Isänsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Hienosti apinoit isän kommentin tämän ketjun sivulta 3. Harmi ettei tarina ole omasi.

Ihan yhtä hölynpölyä on tuo "etäisän" tarina.

Vierailija
725/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hän muuttaa kokonaan isälleen? Tapaisitte sitten, kun sinä jaksat ja et tarvitse omaa rauhaa?

Vierailija
726/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja nykyajan vanhempia. Kyllä se sun oma aika vielä tulee. Nauti lapsesi seurasta. Älä pakota häntä mihinkään. 

Vierailija
727/734 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän AP sua hyvin. Ja pelkään oman teinipoikani keksivän tuon myös, ettei enää halua viettää aikaa isällään vaan käydä vain joskus. On lapsesta asti ollut isällään paljon vähemmän kuin minun luonani. Ja minulla on käsitys, että tulevat oikein hyvin toimeen keskenään. Me taas emme tule. Meillä on päivittäin kinaa asioista, ovien paiskomista, huutoa, taistelua tekemättömistä koulutehtävistä, kotiintuloajoista ja sotkemisesta. Olemme niin erilaisia luonteeltamme, minä olen nopealiikkeinen ja haluan kodin olevan järjestyksessä. Hän on hidas kuin etana, miettii ja pohtii ja mihin tahansa tekemisen aloittamiseen kuluu ikuisuus, varsinkin kun pitäisi lähteä johonkin ovesta ulos. Ja se sotku, astiat jäävät pöydälle, reppu levälleen keskelle eteistä niin ettei isälle mahdu, likaiset vaatteet pitkin asuntoa. Ei ole kyse siitä etten olisi yrittänyt opettaa, neuvoa, selittää. Kun ei vaan kiinnosta, ei hyvällä eikä pahalla. Ja tämä on todella rankkaa henkisesti, on oikeasti kurjaa, ettei haluaisi tulla töistä kotiin kun hän on täällä ja tietää että edessä on sotkua ja kiukuttelua. Minä ihan oikeasti tarvitsen siitä taukoa, ja mielestäni isällä on myös velvollisuutensa hänen kasvattamisessaan ja kasvukipujensa kohteena olemisessa. Olen ihan oikeasti harkinnut, että muuttaisin toiselle paikkakunnalle. Tiedän, että siinä vaiheessa hän ei haluaisi muuttaa mukanani, koska elämä ja kaverit on täällä, vaan haluaisi jäädä asumaan isälleen.

Vierailija
728/734 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset siirrä tyttöä kokonaan isän luo asumaan?

Vierailija
729/734 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä vastauksia täällä. Moni 16-vuotias on jo muuttanut omilleen ja elää täysin itsenäistä elämää. 

Vierailija
730/734 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa järkevältä tytöltä, älä pakota. 

Vierailija
731/734 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussikaa siellä sun uuden ukon kämpillä ja kännätkää siellä.

Vierailija
732/734 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi vie pikku gimman v-tuuuun sun silmistä

Vierailija
733/734 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee isälleen pysyvästi jotta sä saat sitä panoaikaa uusien tuttavuuksien kanssa.

Se on kyllä isänsä jolla sitä panoaikaa on ja uusi suhde. Minulla ei ole.

Ap

Eli haluat nuoren olevan isällään mahdollisimman paljon ettei isälleen jäisi niin paljon panoaikaa?

Ihan sama mitä tekee kunhan kantaa vastuunsa.

Ap

Niin isän vastuun kantaminen on tärkeämpää kuin se, että lapsi/nuori tulisi hoidettua ja tekisi sen sitten kuka tahansa, ja varsinkin se, jonka nuori itse haluaisi olevan vastuussa!

Vierailija
734/734 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

No kyllähän tämä vähän rusinat pullasta -vanhemmuudelta kuulostaa. Mikä on tavalliseta tietysti jos arkea ei eletä yhdessä. Harmillista äidin kannalta, mutta ei oikeuta riehumaan ja kiukkuamaan asiasta, jos tämä on lapsen toive. Toki sinuna katsoisin peiliin, onko kotonasi esim. Uusperhe ja teini tuntenut olosa ulkopuoliseksi ja siksi halunnut lopettaa pidempiaikaiset vierailut luonasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme