Lapseni huostaanotto oli maailman suurin valhe
Jo alusta lähtien. Sain kaikki paperit jotka olivat puolellani ja ne salattiin koska rakas poikani haluttiin saada bisnekseen.
Tämä on totta!!!
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki jotka ovat vankilassa ovat syyttömiä, koska business. 🥱
Vankila ei ole business, vaan menoerä! Siksi sinne ei tuomita kuin vain todella harvat pahantekijät.
Vierailija kirjoitti:
On niitä suurempiakin.
No eipä juuri ole ihmiskauppaa pahempaa valhetta - varsinkin kun sitä tehdään lapsilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin bisnekseen?
Lastensuojelu on nykyisin yksityistä bisnestä ja suuri verovarojen saaja.
Aha. No mikä on tämän bisneksen yhteenlaskettu liikevoitto? Ihan vaan, että saisin suuruusluokkaan tuntumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä suurempiakin.
No eipä juuri ole ihmiskauppaa pahempaa valhetta - varsinkin kun sitä tehdään lapsilla!
Kuka tässä on ostaja?
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa tuohon mitään.
Olen itse ollut laitoksessa. Yhteensä kolmessa, ja myös kaksi kertaa osastolla.
Kaksi ensimmäistä paikkaa oli sellaisia joihin laitettu useita nuoria eri osastoille. Siellä pahoinvointi kukoisti, ja itse vielä nuorimpana sijoitettuna sain paljon huonoja vaikutteita.
Onneksi ihana sosiaalityöntekijä huomasi, ja etsi minulle paikan pienestä kodinomaisesta laitoksesta. Siellä olinkin monta vuotta täysi-ikäisyyteen asti.
Olen kyllä kuullut monilta, että ei ole käynyt ihan yhtä hyvin.
Eräskin kertoi, kuinka oli ollut yli kymmenessä sijoituspaikassa, ja paikkojen julmuus ja jatkuva muutto sai hänet oireilemaan. Oli ihan täysipäisen oloinen kaveri, kuulemma alkoi mennä paremmin, kun pääsi muuttamaan omaan asuntoon.
Mun läheinen oli "pienessä kodinomaisessa laitoksessa". Se paikka oli ihan helvetti. Lapset lääkittiin tajuttomiksi. Lapset valmistivat usein itse ruokansa. Henkilökunta oli vaihtelevaa juoppoa lähihoitajaa kaupungin pahimmasta slummista. Lapsia ei päästetty vanhempien maksamiin harrastuksiin. Lapsia säilytettiin lukkojen takana. Huumevälittäjiä ja aikuisia "poikaystäviä" sai kyllä tavata, mutta vanhemmille ei saanut edes puhelimella soittaa. Lapset varastelivat toistensa tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä suurempiakin.
Kuka tässä on ostaja?
Rinki. Jossa on asianajajia, sossuja, kuraattoreita, huumekauppiaita, yksityisiä tai monikansallisia laitoksenomistajia, parittajia, alaikäisen seksinostajia, pedoja... Kaikkia, jotka voivat hyötyä kaupatusta lapsesta.
AVAA SILMÄSI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tavallista.Kun tarpeeksi v maiset naapurit tekevät ilmoituksia on lapsi löysälä.
Anna lapsellesi enemmän aikaasi ja jätä päihteillä pelleily pois. Paras neuvo sinulle.
Kenelle vastasit.Olen lapseton raitis ,asun ulkomailla. Olen huomannut että valtiot ottavat mielellään lapsia huostaan ihan pienimmästäkin.
Vakavissa tapauksissa kuten pikku Eerikan tapaus ei puututa ja sitten esim. päihdeongelmassa ei saa tukea vaan heti lapsi huostaan. Tämä on nyky suomi.
Aijaa. Ei minulta ole tultu lapsia huostaanottamaan..
Ystäväni toimii tuollaisena ensiperheenä huostaanotetuille lapsille. Hän on siis töissä 24/7/365, poliisi saattaa tuoda itkuisen lapsen T-paidassa talvipakkasilla klo 4.30 aamuyöstä. Alat sitten keksiä jostain koon 108 vaatteita siinä aamuhämärissä. Se, että nuo perheet saa lapsesta vaikka 5000e/kk ei mitenkään vastaa sitä työmäärää, mikä lasten kanssa menee, nuo lapset on traumatisoituneita ja niitä pitää vahtia se 24h vuorokaudessa. Heillä ei vielä ole psykologin tai terapeutin asiakkuus käynnissä. Moniko teistä tekisi kolmea työvuoroa jatkuvasti putkeen traumatisoituneiden lasten parissa? Paljonko haluaisitte ylityökorvauksia? Se, että lapsen hoito kuulostaa kalliilta, on vaan rahallista faktaa siitä että lasta hoitaa joku muu vuorokauden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma, ettet skannaa kyseisiä papereita meidän nähtäväksemme. Et edes tunnistetiedot sutattuina. Meidän pitää vain luottaa siihen, että asia on kuten kerrot.
Siksi tämä onkin päässyt niin villiksi länneksi, kun asiat on henkilökohtaisia, ja vanhemmat, jotka eivät ole pystyneet täydelliseen kasvatussuoritukseen, lynkataan meidän yhteiskunnassa todella voimakkaasti (sen sijaan, että autettaisiin tai tuettaisiin). Kukaan ei siis kehtaa kertoa omaa tarinaansa lynkkauspelon vuoksi.
Vastaavasti lasu ei saa kertoa mitään heidän käsittelemistä tapauksista (jotta voisivat joko todistaa toimineensa oikein tai näyttää, missä kohtaa käsittely meni pieleen esim. jälkiselvityksessä). Uskon kyllä, että siellä tuota tiettyjen (huostaanoton vastaisten) seikkojen salaamista jne. tapahtuu, koska siitä niin monissa tarinoissa kerrotaan.
Mä voin kertoa. Mun lapsi yritettiin teininä huostaanottaa. Teini sekoili, kokeili alkoholia ja halusi yläkouluikäisenä sossun kustantamana oman asunnon . Näitä teinejä oli paikkakunnallamme tuolloin useampi, jotka saivat sossusta toimeentulonsa ja ilmaisen vuokrakämpän. Teini oli valehdellut sossuille kotiväkivallasta, tehnyt itse itselleen mustelmia ja repinyt hiuksia päästään kavereidensa ohjeiden mukaan. Tosin en tiedä vielä tänäkään päivänä, oliko kaverit tehneet nuo jäljet.
Huostaanotto ei onnistunut, kun puutuin siihen poliisien avustuksella. Teini muutti takaisin kotiin, kävi koulunsa loppuun ja on työssäkäyvä äiti-ihminen nykyään. Olimme olleet sossun kirjoilla aiemman eroni vuoksi, olin siis yh, vaikkakin ihan omillani toimeentuleva, työssäkäyvä ja omistusasunnossa asuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma, ettet skannaa kyseisiä papereita meidän nähtäväksemme. Et edes tunnistetiedot sutattuina. Meidän pitää vain luottaa siihen, että asia on kuten kerrot.
Siksi tämä onkin päässyt niin villiksi länneksi, kun asiat on henkilökohtaisia, ja vanhemmat, jotka eivät ole pystyneet täydelliseen kasvatussuoritukseen, lynkataan meidän yhteiskunnassa todella voimakkaasti (sen sijaan, että autettaisiin tai tuettaisiin). Kukaan ei siis kehtaa kertoa omaa tarinaansa lynkkauspelon vuoksi.
Vastaavasti lasu ei saa kertoa mitään heidän käsittelemistä tapauksista (jotta voisivat joko todistaa toimineensa oikein tai näyttää, missä kohtaa käsittely meni pieleen esim. jälkiselvityksessä). Uskon kyllä, että siellä tuota tiettyjen (huostaanoton vastaisten) seikkojen salaamista jne. tapahtuu, koska siitä niin monissa tarinoissa kerrotaan.
Ei tarvitse olla täydellinen, mutta ei lasta saa laiminlyödä ja vahingoittaa. Se, että ei päivittäin ole laiskapaskana pöhnässä ei ole vielä täydellisyyttä.
Vaikka lastensuojelutoimi ei tapauksista kerro, ei mikään estä vanhempaa itse julkistamasta papereita. Eivät kuitenkaan tee sitä, koska niissä on heille itselleen epäedullista mainittu. Esim. kodin saastaisuus tai viinalla läträily.
Ymmärräthän, että niissä papereissa on nimen omaan lapsen asioita, eli jos vanhempi ne julkistaisi, hän julkistaisi lasta koskevaa tietoa. Ajattele nyt, jos tuo lapsi on vaikka teini, kuinka noloksi lapsi sen kokisi. Ei kukaan kunnon vanhempi ala ainakaan nimillä revittelemään lapsen asioita julkisesti, ellei lapsikin näin halua.
Maalaat aika erikoisen kuvan, että kaikkien huostaanotettujen lasten vanhemmat olisivat jotain päihdeongelmaisia. Kuitenkin kuulee tapauksista, joissa esim. teinillä mt-ongelmia ja vanhemmat ovat taistelleet todella paljon saadakseen teinille hoitoa, mutta sitä ei kuitenkaan ole saatu, vaan lapsi on sijoitettu johonkin laitokseen, jossa on poissa silmistä. Ei varmasti ole vanhempi mikään päihdeongelmainen, vaan väsynyt ensinnäkin sen mt-ongelmaisen lapsen tukemiseen ja toisekseen byrokratian vastaiseen taisteluun. Tuo on nimen omaan sitä, kun perhettä ei tueta mitenkään muuten, kuin ottamalla lapsi pois, jos ilmenee ongelmia. Se on ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni toimii tuollaisena ensiperheenä huostaanotetuille lapsille. Hän on siis töissä 24/7/365, poliisi saattaa tuoda itkuisen lapsen T-paidassa talvipakkasilla klo 4.30 aamuyöstä. Alat sitten keksiä jostain koon 108 vaatteita siinä aamuhämärissä. Se, että nuo perheet saa lapsesta vaikka 5000e/kk ei mitenkään vastaa sitä työmäärää, mikä lasten kanssa menee, nuo lapset on traumatisoituneita ja niitä pitää vahtia se 24h vuorokaudessa. Heillä ei vielä ole psykologin tai terapeutin asiakkuus käynnissä. Moniko teistä tekisi kolmea työvuoroa jatkuvasti putkeen traumatisoituneiden lasten parissa? Paljonko haluaisitte ylityökorvauksia? Se, että lapsen hoito kuulostaa kalliilta, on vaan rahallista faktaa siitä että lasta hoitaa joku muu vuorokauden ympäri.
Psykopaateille tiedoksi:
108 cm:n vaatteita voi olla hyvin vaikea löytää, ellei itse valmista. Sillä lasten vaatekoot menee 6 sentin välein 104, 110, 116... -systeemillä tai 10 sentin välein 100, 110, 120... -systeemillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset hoitaa palkattu henkilökunta laitoksessa. Ei mielikuvitusystäväsi. Yöllä lapsia hoitaa yksi valvoja tod.näk. nukkuen, koska lapset on huumattu unilääkkeillä ja lukittu omiin huoneisiinsa. Lapset karkaavat usein öisin, koska valvonta pettää silloin sattuneesta syystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin bisnekseen?
Aha. No mikä on tämän bisneksen yhteenlaskettu liikevoitto? Ihan vaan, että saisin suuruusluokkaan tuntumaa.
Tuossa on pöljälle linkkiä jos osaat lukea.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238…
https://blogit.perussuomalaiset.fi/jaana-valle/lastensuojelu-on-suurta-…
https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000009215081.html
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006184851.html
http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/suomi-teki-hoiva-alasta-kansain…
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne huostaanotot ja lasu-ilmoitukset on tän palstan mukaan vaan kiusantekoa. Vanhemmissa ei ikinä mitään vikaa. Sama kun kuollessa siitä mulkuimmastakin tyypistä tulee ykskaks aivan ihana, sydämellinen ihminen, joka ei ois tehnyt pahaa kärpäsellekään.. asioissa on yleensä vähintään 2 puolta.
Ehkä tänne ei kirjoittele ne tyytyväiset asiakkaat. Eli narkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa tuohon mitään.
Olen itse ollut laitoksessa. Yhteensä kolmessa, ja myös kaksi kertaa osastolla.
Kaksi ensimmäistä paikkaa oli sellaisia joihin laitettu useita nuoria eri osastoille. Siellä pahoinvointi kukoisti, ja itse vielä nuorimpana sijoitettuna sain paljon huonoja vaikutteita.
Onneksi ihana sosiaalityöntekijä huomasi, ja etsi minulle paikan pienestä kodinomaisesta laitoksesta. Siellä olinkin monta vuotta täysi-ikäisyyteen asti.
Olen kyllä kuullut monilta, että ei ole käynyt ihan yhtä hyvin.
Eräskin kertoi, kuinka oli ollut yli kymmenessä sijoituspaikassa, ja paikkojen julmuus ja jatkuva muutto sai hänet oireilemaan. Oli ihan täysipäisen oloinen kaveri, kuulemma alkoi mennä paremmin, kun pääsi muuttamaan omaan asuntoon.
Tuttavani otettiin huostaan 4-vuotiaana. Monta kerta jutellut, että tuskin olisi täysin holtittoman äitinsä "huostassa" elänyt edes täysi-ikäiseksi. Äidin mielestä poika varastettu häneltä sijoitusperheeseen.
Noinhan se yleensä menee. Katkera päihdevammainen kieltäytyy näkemästä omaa rooliaan asiassa.
Lapsia huostaanotetaan monista syistä. Myös täysin raittiilta vanhemmilta.
Jännästi tältä roskasakilta jää aina se oma osuus analysoimatta. Sama öyhöttäjäsakki ulisi rokotteistaym. paskaa tässä pari vuotta sitten ja osa vieläkin.