Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni huostaanotto oli maailman suurin valhe

Vierailija
28.01.2023 |

Jo alusta lähtien. Sain kaikki paperit jotka olivat puolellani ja ne salattiin koska rakas poikani haluttiin saada bisnekseen.

Tämä on totta!!!

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä taistelen kiitos!

Vierailija
2/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki jotka ovat vankilassa ovat syyttömiä, koska business. 🥱

Vierailija
5/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä suurempiakin.

Vierailija
6/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinussa ei ole mitään vikaa, joka aamu keitit aamupuurot ja halasit lastasi ja lähditte kehittäviin harrastuksiin selvinpäin.

Vierailija
7/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin bisnekseen?

Vierailija
8/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki vähän tarkemmin, aloituksen perusteella on vaikea ottaa kantaa.

Luultavasti totuus on se, että kiellät ongelmasi ja huostaanotto on tehty lapsesi näkökulmasta muutaman vuoden myöhässä.

Vierailija
9/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa tuohon mitään.

Olen itse ollut laitoksessa. Yhteensä kolmessa, ja myös kaksi kertaa osastolla.

Kaksi ensimmäistä paikkaa oli sellaisia joihin laitettu useita nuoria eri osastoille. Siellä pahoinvointi kukoisti, ja itse vielä nuorimpana sijoitettuna sain paljon huonoja vaikutteita.

Onneksi ihana sosiaalityöntekijä huomasi, ja etsi minulle paikan pienestä kodinomaisesta laitoksesta. Siellä olinkin monta vuotta täysi-ikäisyyteen asti.

Olen kyllä kuullut monilta, että ei ole käynyt ihan yhtä hyvin.

Eräskin kertoi, kuinka oli ollut yli kymmenessä sijoituspaikassa, ja paikkojen julmuus ja jatkuva muutto sai hänet oireilemaan. Oli ihan täysipäisen oloinen kaveri, kuulemma alkoi mennä paremmin, kun pääsi muuttamaan omaan asuntoon.

Vierailija
10/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma, ettet skannaa kyseisiä papereita meidän nähtäväksemme. Et edes tunnistetiedot sutattuina. Meidän pitää vain luottaa siihen, että asia on kuten kerrot.

Vierailija
11/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavallista.Kun tarpeeksi v maiset naapurit tekevät ilmoituksia on lapsi löysälä. 

Vierailija
12/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma, ettet skannaa kyseisiä papereita meidän nähtäväksemme. Et edes tunnistetiedot sutattuina. Meidän pitää vain luottaa siihen, että asia on kuten kerrot.

Siksi tämä onkin päässyt niin villiksi länneksi, kun asiat on henkilökohtaisia, ja vanhemmat, jotka eivät ole pystyneet täydelliseen kasvatussuoritukseen, lynkataan meidän yhteiskunnassa todella voimakkaasti (sen sijaan, että autettaisiin tai tuettaisiin). Kukaan ei siis kehtaa kertoa omaa tarinaansa lynkkauspelon vuoksi.

Vastaavasti lasu ei saa kertoa mitään heidän käsittelemistä tapauksista (jotta voisivat joko todistaa toimineensa oikein tai näyttää, missä kohtaa käsittely meni pieleen esim. jälkiselvityksessä). Uskon kyllä, että siellä tuota tiettyjen (huostaanoton vastaisten) seikkojen salaamista jne. tapahtuu, koska siitä niin monissa tarinoissa kerrotaan.

Vierailija
13/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ensimmäistä paikkaa oli sellaisia joihin laitettu useita nuoria eri osastoille. Siellä pahoinvointi kukoisti, ja itse vielä nuorimpana sijoitettuna sain paljon huonoja vaikutteita.

Onneksi ihana sosiaalityöntekijä huomasi, ja etsi minulle paikan pienestä kodinomaisesta laitoksesta. Siellä olinkin monta vuotta täysi-ikäisyyteen asti.

Eräskin kertoi, kuinka oli ollut yli kymmenessä sijoituspaikassa, ja paikkojen julmuus ja jatkuva muutto sai hänet oireilemaan. Oli ihan täysipäisen oloinen kaveri, kuulemma alkoi mennä paremmin, kun pääsi muuttamaan omaan asuntoon.

Tuttavani otettiin huostaan 4-vuotiaana. Monta kerta jutellut, että tuskin olisi täysin holtittoman äitinsä "huostassa" elänyt edes täysi-ikäiseksi. Äidin mielestä poika varastettu häneltä sijoitusperheeseen.

Vierailija
14/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle!

Vierailija
15/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi tämä onkin päässyt niin villiksi länneksi, kun asiat on henkilökohtaisia, ja vanhemmat, jotka eivät ole pystyneet täydelliseen kasvatussuoritukseen, lynkataan meidän yhteiskunnassa todella voimakkaasti (sen sijaan, että autettaisiin tai tuettaisiin). Kukaan ei siis kehtaa kertoa omaa tarinaansa lynkkauspelon vuoksi.

Vastaavasti lasu ei saa kertoa mitään heidän käsittelemistä tapauksista (jotta voisivat joko todistaa toimineensa oikein tai näyttää, missä kohtaa käsittely meni pieleen esim. jälkiselvityksessä). Uskon kyllä, että siellä tuota tiettyjen (huostaanoton vastaisten) seikkojen salaamista jne. tapahtuu, koska siitä niin monissa tarinoissa kerrotaan.

Ei tarvitse olla täydellinen, mutta ei lasta saa laiminlyödä ja vahingoittaa. Se, että ei päivittäin ole laiskapaskana pöhnässä ei ole vielä täydellisyyttä.

Vaikka lastensuojelutoimi ei tapauksista kerro, ei mikään estä vanhempaa itse julkistamasta papereita. Eivät kuitenkaan tee sitä, koska niissä on heille itselleen epäedullista mainittu. Esim. kodin saastaisuus tai viinalla läträily.

Vierailija
16/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle!

Vai niin. Mikähän sitten on aloituksen tarkoitus, koska sekään ei sisällä mitään minulle kuuluvaa?

Vierailija
17/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani otettiin huostaan 4-vuotiaana. Monta kerta jutellut, että tuskin olisi täysin holtittoman äitinsä "huostassa" elänyt edes täysi-ikäiseksi. Äidin mielestä poika varastettu häneltä sijoitusperheeseen.

Oma äitini unohti mut milloin minnekin ryyppyreissuilllan ja en varmasti olisi elänyt täysi-ikäiseksi. Ja varmasti olisi sanonut samaa, kunnon marttyyri.

Sukulainen sai puhuttua mut hetkeksi luokseen joka sitten venähti. Kaikki propsit sukulaiselle joka hoiti pestinsä kunnialla vaikka ei ollut tuota tarkoittanut ja olin ylimääräinen.

Vierailija
18/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tavallista.Kun tarpeeksi v maiset naapurit tekevät ilmoituksia on lapsi löysälä. 

Anna lapsellesi enemmän aikaasi ja jätä päihteillä pelleily pois. Paras neuvo sinulle.

Vierailija
19/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se yleensä menee. Katkera päihdevammainen kieltäytyy näkemästä omaa rooliaan asiassa.

Vierailija
20/137 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne huostaanotot ja lasu-ilmoitukset on tän palstan mukaan vaan kiusantekoa. Vanhemmissa ei ikinä mitään vikaa. Sama kun kuollessa siitä mulkuimmastakin tyypistä tulee ykskaks aivan ihana, sydämellinen ihminen, joka ei ois tehnyt pahaa kärpäsellekään.. asioissa on yleensä vähintään 2 puolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän