Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota, mutta en halua jättää hänen lastaan

Vierailija
28.01.2023 |

Tässä on aika vaikea paikka edessä ja tunnen oloni epätoivoiseksi. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kuusi vuotta. Hänellä on kahdeksanvuotias tytär, jonka äitipuoleksi tulin. Tyttö on aivan ihana lapsi ja miellän hänet omakseni, vaikka en häntä synnyttänytkään. Olen hänen elämänsä ainoa äitihahmo (oma äiti on häipyi elämästä pian synnytyksen jälkeen) ja rakastan häntä niin paljon. Meillä on lämmin ja läheinen suhde ja vietämme todella paljon aikaa yhdessä. Tyttö tukeutuu minuun enemmän kuin isäänsä.

Mieheni otti ja meni rakastumaan toiseen naiseen ja haluaa nyt erota ja aloittaa yhteisen elämän sen toisen naisen kanssa. Tuota hommaa on jatkunut nelisen kuukautta, mutta mies on valmis heittämään menemään kuusivuotisen suhteemme ja perhe-elämämme tuon takia. Minä olisin valmis parisuhdeterapiaan ja yrittämään päästä tästä yli, mutta mies on aivan vakuuttunut siitä, että tuo toinen nainen on hänen tulevaisuutensa. Ennen pettämisen paljastumista hän oli vetäytynyt ja kylmä minua ja tytärtään kohtaan. Hän oli pitkiä aikoja poissa kotoa, ei puhunut juurikaan ja vietti todella paljon aikaa puhelimella. Yhtäkkiä hänen täytyi jäädä ylitöihin, vaikka hänen työnsä ei sellaista vaadi. Hän jäi kiinni lukuisista valheista eikä tuntunut välittävän kun jäi niistä kiinni. Tytär itki monena iltana sitä, että isä ei ollut kotona lukemassa iltasatua eikä muutenkaan osoittanut läheisyyttä. Kyllähän minulla oli vahva aavistus siitä, mitä oli tekeillä, joten lopulta kysyin suoraan, että pettääkö. Siinäpä se pato murtui ja mies kertoi kaiken ilmoittaen samalla, että haluaa erota ja muuttaa naisen luokse asumaan.

Jos tytärtä ei olisi, olisin jättänyt miehen jo aikoja sitten. Mutta tyttö kun on, tunnen täyttä epätoivoa ja pelkoa hänestä luopumisesta. Kun tivasin mieheltä tytöstä ja siitä, miten hän kuvittelee tilanteen vaikuttavan häneen, mies ei osannut sanoa muuta kuin että tyttö on hänen ja tulee tietysti hänen mukaansa. Tyttö kuulemma sopeutuu ja oppii hyväksymään tilanteen. Olen järkyttynyt hänen välinpitämättömyydestään. Olen järkyttynyt, että mies on noin sokeasti valmis hyppäämään tuon toisen naisen matkaan ja repimään lapsensa irti turvallisesta ja rakastavasta kodistaan. Minua pelottaa tulevaisuus enkä ole varma, mitä minun pitäisi tässä tehdä.

Pelottaa ja stressaa niin, että oksettaa. Tyttö tietää, että jotain pahaa on tekeillä, koska hän on tosi ripustautunut minuun ja itkee hysteerisesti, jos jää hetkeksikään yksin. Mies loistaa poissaolollaan ja jos on kotona niin hyvä että edes katsoo tyttärensä suuntaan kun on niin kiinni kännykässä. Minua hän ei myöskään huomioi.

Miten ihmeessä tällaisesta tilanteesta voi selvitä? Olen neuvoton.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa hankkitua siitä toisesta naisesta eroon

Vierailija
2/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina se toinen nainen alas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa se toinen nainen

Vierailija
4/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tapaamusoikeuden lapseen hakemuksella. Se on ihan lakisääteinen nykyään.

Vierailija
5/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tuosta lapsesta lasu. Totta kai olet lapsesta huolissasi ja välität lapsesta, mutta lapsi ei ole sinun, etkä ole lapsesta vastuussa.

6/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, että uusperheessä eron jälkeen bonusvanhemman ja bonuslapsen välit katkeavat, ellei sitten ole kyse esim. Teineistä, jotka voivat halutessaan toki edelleen pitää yhteyttä bonusvanhempaansa.

Vierailija
7/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten uuden suhteen pilaat

Vierailija
8/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat sikoja.

Vierailija
9/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ny saatna sotke ittees muitten asioihin, sun aikas meni jo kauheen ikävää mutta ei varmasti oo eka kerta ku jotain epämielyttäävää tapahtuu.

Vierailija
10/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies voisi antaa oheishuoltajuutta ja tapaamisoikeutta lapseen sinulle?

Vierailija
11/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta toisen naisen stressitasoja ylös

Kaikin tavoin

Auto ?

Työpaikka?

Koti?

Vierailija
12/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita uudelle naiselle ja kerro miten asiat ovat. Ehkä hän ei edes halua äitipuoleksi, joten voitte yhdessä sanella miehelle ehdot. Jos haluaa uuden naisen, jättää lapsen sinulle ja voi tavata toisinaan. Kaikki voittavat, kun paskaläjää ei selvästi edes kiinnosta oma lapsi.

Vierailija
13/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen naisen stressi ylös

Raivioo miehen pois

Vierailija
14/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikin tavoin

Auto ?

Työpaikka?

Koti?

Äläkä paljasta sua syyksi

Vierailija
15/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tapaamusoikeuden lapseen hakemuksella. Se on ihan lakisääteinen nykyään.

Voiko tapaamisoikeuden saada, vaikka ei ole naimisissa? Tai jos ex-mies vastustaisi sellaista?

-ap

Vierailija
16/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voisi antaa oheishuoltajuutta ja tapaamisoikeutta lapseen sinulle?

Mieskin hyötyisi, kun saisi säännöllisesti lapsivapaata kuherrellakseen uuden naisensa kanssa.

Vierailija
17/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VKuurlija kirjoitti:

Kaikin tavoin

Auto ?

Työpaikka?

Koti?

Äläkä paljasta sua syyksi

Juuri näin

Vierailija
18/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tää isä tahtois nähdä eksaansä? kyllä se lapsi siitä toipuu. me kuullaan tän "uhrin" osa tarinasta. ja hyi perse mitä kommentteja :D lakkaa pitkittämästä ja tekemästä tätä tilannetta vaikeemmaks se on ainoo tapa millä pidät edes sen verran välejä että voit tavata jonkun muun lasta

Vierailija
19/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sellaista se on, että uusperheessä eron jälkeen bonusvanhemman ja bonuslapsen välit katkeavat, ellei sitten ole kyse esim. Teineistä, jotka voivat halutessaan toki edelleen pitää yhteyttä bonusvanhempaansa.

Taas sinun aloituksesi vai? Muistit kuitenkin kirjautua ulos tällä kertää joten hyvä sulle!

Vierailija
20/94 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tosi huono provo.

Päivän huonoin 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme